[REPORTAŽA] SEGA 2022: Održana prva konferencija posvećena generalnoj avijaciji u Beogradu

21. sep 2022

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

14. sep 2022

[NAJAVA] Državno takmičenje radio-upravljanih modela jedrilica u F3K kategoriji na aerodromu Ćuprija u subotu 10. septembra

9. sep 2022

Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji

8. sep 2022

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

2. sep 2022

[INTERVJU ] Američki proizvođač klipnih avio-motora Lajkoming 16. i 17. septembra u Beogradu na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

1. sep 2022

[INTERVJU ] Kompanija Tempest Aero u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

24. avg 2022

[INTERVJU ] Kompanija Konkord u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

19. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

17. avg 2022

[NAJAVA] Državno prvenstvo pilota ultra-lakih letelica ODLOŽENO ZA 3. SEPTEMBAR

15. avg 2022

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu

3. avg 2022

[NAJAVA] SEGA 2022 – Nova konferencija u Beogradu posvećena sektoru regionalne i globalne generalne avijacije

29. jul 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatski MUP izabrao: Kupuje 2 višenamenska helikoptera Bel za traganje i spasavanje

14. jun 2022

[NAJAVA] Aero-reli na aerodromu Trstenik povodom 110 godine srpske avijacije

14. jun 2022

Godišnja konferencija Federacije žena pilota Evrope održana u Srbiji

10. jun 2022

Vlasnici kompanije Pipistrel donirali 25 miliona evra lokalnoj zajednici: Sredstva za novu helikoptersku službu, muzej avijacije i uređenje zelenih površina

9. jun 2022

[VIDEO REPORTAŽA] AERO 2022: Jedini mađarski proizvođač aviona iz Srbije planira osvajanje regiona, nudi i vojni program

31. maj 2022

Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste

23. maj 2022

[NAJAVA] Peti revijalni skup RC modelara na sportskom aerodromu Divci kod Valjeva

10. maj 2022

Održan prvi Memorijal „pukovnik pilot Milenko Pavlović“: Aero-klub Trstenik osvojio prvo i drugo mesto, aero-klub Paraćin treći

9. maj 2022
[REPORTAŽA] SEGA 2022: Održana prva konferencija posvećena generalnoj avijaciji u Beogradu
Prvo izdanje SEGA konferencije održano je prošlog vikenda u beogradskom hotelu Hilton uz prisustvo 60 učesnika i 15 kompanija / Foto: APS

[REPORTAŽA] SEGA 2022: Održana prva konferencija posvećena generalnoj avijaciji u Beogradu

Prvo izdanje novog domaćeg konferencijskog brenda SEGA (Southeast Europe General Aviation) održano je prošle nedelje, 16, 17. i 18. septembra u hotelu Hilton u Beogradu i na aerodromu Ečka kod Zrenjanina. Glavni organizator konferencije bila je beogradska kompanija APS (Aviation Parts Service) uz koorganizatora Tango Six Events.

Ideja kompanije APS bila je da po prvi put u Srbiju i region dovede neke od najvećih proizvođača opreme i delova iz segmenta generalne avijacije. Nedostatak značajnijih aktivnosti ovog segmenta u pogledu broja operacija, kupovine novih letelica i relativno malih ekonomija na prostoru bivše Jugoslavije (ako izuzmemo GA aktivnosti Slovenije) inspirisale su APS da region stavi na poslovnu mapu, pre svega kompanija iz Sjedinjenih Američkih Država.

Uvodonom delu konferencije prisustvovala je većina organizacija iz, za sada, samo srpske generalne avijacije / Foto: APS
Uprkos opsadnom stanju u kojem se našao Beograd prošlog vikenda prvo izdanje konferencije bilo je izuzetno posećeno / Foto: APS
Događaj je zamišljen kao uskostručno okupljanje gde će se sastajati proizvođači komponenata, delova i opreme i njihove mušterije i korisnici u regionu / Foto: APS

Konferencija je, objektivno gledano, u potpunosti iznenadila za događaj koji je organizovan prvi put, koji ima specifičnu publiku i poslovnu aktivnost. Inauguralnoj SEGA-i prisustvovalo je 60 učesnika iz 15 kompanija i organizacija koji su direktno ili indirektno vezani za segment generalne avijacije. Program je bio podeljen na prezentacije kompanija, izložbeni prostor i poslovne (B2B) sastanke u trajanju od dva dana. Treći dan bio je rezervisan za obilazak najboljeg i najaktivnijeg primera domaće baze generalne avijacije, aerodroma Ečka.

Prva SEGA ugostila je, kao glavne sponzore i prezentere, trenutno najveće kompanije iz Amerike koje su sinonim za ključne komponente i delove koji se koriste u operacijama i održavanju letelica generalne avijacije. Beograd je tako bio domaći kompanijama Lycoming, Concorde Batteries, Lear Chemical i Tempest Aero. Od domaćih kompanija bili su prisutni svi koji trenutno nešto znače u ovoj tržišnoj niši – Utva, GAS Aviation, Vazduhoplovna akademija, Saobraćajni fakultet, Prince Aviation, Grappolo Aviation, Magnus Aircraft, PR-DC, Poleti Aerospace, Klaster bespilotnih letelica, Noah Aerosystems, Safe Sky Alliance, Sky Partner, Sterna, Beoavia i Direktorat civilnog vazduhoplovstva.

Domaćini su na početku događaja održali predavanja o srpskoj i regionalnoj avio-industriji i putničkom vazdušnom saobraćaju. Potom su kompanije iz SAD-a održale svoje prezentacije koje nisu bile usmerene samo na opštu priču o njihovim proizvodima (od kojih se neki na ovim prostorima koriste decenijama) već i na specifične tehničke aspekte podrške kupcima. Kulminacija prvog dana bio je i poslovno najvredniji koncept ovog tipa nišnih konferencija, takozvani „B2B speed dating“. Zakazani sastanci gostiju iz Amerike i prijavljenih kompanija iz Srbije koje su predstavile svoje aktivnosti, potrebe i rutine korišćenja komponenata i proizvoda za generalnu avijaciju.

Prezentacija kompanije Tempest Aero Group / Foto: APS
Predstavnik kompanije Konkord prezentovao je proizvodni program kompanije i održao je interesantnu prezentaciju o upotrebi raznih vrsta akumulatora u generalnoj avijaciji / Foto: APS
Gostima iz Amerike prezentovane su istorija ali i nova kretanja u srpskom i regionalnom vazduhoplovstvu. Privatne srpske kompanije takođe su održale su svoje zasebne prezentacije / Foto: APS
Prezentacija trenutnog proizvodnog programa kompanije Utva / Foto: APS

Drugi dan konferencije obeležila je panel diskusija gde su predstavnici američkih kompanija pričali na interesantan i neposredan način o njihovom segmentu industrije, novim trendovima i fenomenima koji su se izrodili iz uticaja globalne pandemije. Pričano je o značaju ovakvih okupljanja, primerima uticaja pandemije na periode isporuke i poskupljenja transporta do mušterija (sve kompanije iz Amerike imaju proizvodne pogone isključivo u toj zemlji), kako se generalna avijacija zapravo „vratila“ nakon prva tri meseca pandemije i kako su, barem u Americi, aktivnosti u ovom segmentu porasle što zbog većeg raspoloživog kapitala pojedinaca, što zbog njihovog novopronađenog slobodnog vremena.

Od interesantnih opaski na panelu vezanih za našu regiju treba istaći komentar Pitera Šrajnera, direktora međunarodne prodaje Lycominga, koji je deo Textrona, da je ovaj konglomerat kupio Pipistrel najpre zbog njegove tehnologije pogona na baterije i inovacija koje je u toj oblasti dostigla slovenačka kompanija.

B2B sastanci bili su jedan od ključnih sadržaja inauguralne SEGA-e / Foto: APS
Korisnici proizvoda, delova i usluga kompanija iz SAD-a dobili su priliku da razmene kontakte i svoja iskustva sa gostima / Foto: APS
Gosti iz Amerike istakli su više puta da je kontakt uživo ključan. SEGA konferencija inspirisana je sličnim događajima u toj zemlji koji često traju i duže od dva dana / Foto: APS
Drugog dana održana je panel diskusija sa gostima iz Amerike koji su preneli neposredna iskustva i pojasnili prilično detaljno kako je pandemija promenila ovu industriju / Foto: APS

Utisci gostiju iz SAD-a su, kako su kazali za Tango Six, više su nego pozitivini. Posebno zbog prilike da upoznaju novo tržište i region koji su, zahvaljujući distributerima kao što je APS, do sada opsluživali posredno. Svi do jednog su, kao iskusni prodavci, konstatovali da im je prioritet upoznavanje sa kupcima, osluškivanje njihovih potreba i pojašnjenje trenutnih procesa proizvodnje i isporuka koje zbog uticaja Korone imaju nova pravila i, kako su otvoreno kazali, cene.

U drugoj sali domaće kompanije izložile su svoje proizvode i reklamni materijal / Foto: APS
Kompanija Utva bila je samo jedan od domaćih proizvođača letelica / Foto: APS
Klaster bespilotnih letelica predstavio je svoje ideje za efikasniju i bezbedniju integraciju bespilotnih letelica u važdušni prostor / Foto: APS
Mladi vazduhoplovni inženjeri iz Beoavie takođe su iskoristili priliku da prikažu svoje aktuelne i buduće projekte / Foto: APS

Kako je za Tango Six na kraju događaja kazao direktor APS-a i inicijator SEGA konferencije Nenad Spasić, prvo izdanje događaja prevazišlo je njegova očekivanja:

– Imajući u vidu da se pogodilo da su u subotu odjednom svi organizovali svoje događaje i da je grad bio donekle blokiran, da se događaj održao prvi put, prezadovoljni smo brojem kompanija koje su se odazvale. Želja nam je bila da odaziv bude još veći, poslali smo pozive i regionalnim poslovnim entitetima iz oblasti generalne avijacije ali se nažalost nisu odazvali. Nadamo se da će i oni uvideti, nadamo se na SEGA-i broj dva, koliko je bitno da se uživo sastanemo, upoznamo, razmenimo iskustva i probleme.

Direktor kompanije APS Nenad Spasić / Foto: APS

Naša primarna ideja je bila da stavimo ovaj region na mapu najvećih proizvođača komponenti i opreme iz oblasti generalne avijacije i mislim da smo u tome uspeli. Potrudili smo se da budemo dobri domaćini i sudeći po beleškama gostiju iz Amerike koje su sve vreme bile otvrene i u pogonu, mislim da smo inspirisali i neka nova razmišljanja i prilike iz njihovog ugla. – kazao je Spasić za Tango Six.

Komentari

G

Bravo za obe kompanije.
Žao mi je sto nisam bio prisutan,

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend