KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
[INTERVJU] Direktorka HR-a kompanije MTU Maintenance Serbia: „Kako i koga zapošljavamo, koje benefite nudimo i kako se kod nas napreduje“
Direktorka HR-a kompaije MTU Maintenance Serbia Žaklina Teofilović / Foto: Tango Six Events

[INTERVJU] Direktorka HR-a kompanije MTU Maintenance Serbia: „Kako i koga zapošljavamo, koje benefite nudimo i kako se kod nas napreduje“

Srpsko postrojenje nemačkog konglomerata MTU Maintenance Serbia u Novoj Pazovi ovog meseca obeležiće godinu dana rada. Trenutno tehnološki najmodernija kompanija u srpskoj vazduhoplovnoj industriji započela je sa regrutacijom i pomeranjem vazduhoplovnog HR krvotoka u našoj zemlji mnogo pre nego što je zvanično počela sa radom.

Danas za Tango Six o počecima regrutovanja,  procesu zapošljavanja i prvi put o o konkretnim benefitiima i uslovima koji će u Srbiji čekati novozaposlene detaljnije priča zaposleni broj 0001 kompanije u Srbiji, direktorka HR-a Žaklina Teofilović.

Tango Six je u julu ove godine bio prvi medij u Srbiji koji je intervjuisao direktora postrojenja kompanije u Srbiji Rajnera Bekera koji nam je ispričao priču o dolasku nemačke kompanije u našu zemlju kao i druge interesantne detalje njenih budućih aktivnosti.

Početak

Priča kompanije MTU u Srbiji počela je u maju 2019. godine kada je potpisan memorandum o saradnji i izgradnji postrojenja kompanije za reparaciju delova avionskih motora u Novoj Pazovi. Kompanija je tako pored svojih već etabliranih postrojenja u Nemačkoj, Poljskoj, Kini, Kanadi, Severnoj i Južnoj Americi i Australiji izabrala Srbiju, u konkurenciji nekoliko evropskih zemalja. Srbija se obavezala da u sklopu reforme dualnog obrazovanja zajedno sa kompanijom MTU investira u obrazovanje potrebnog kadra, Vlada Srbije je  podržala projekat, na kojem je u julu 2021. započela izgradnja novog postrojenjaLokacija u Novoj Pazovi počela je sa radom u decembru prošle godine.

Žaklina Teofilović već 20 godina radi u ljudskim resursima. Poslednjih osam godina radi u vazduhoplovstvu a od 2019. godine radi u kompaniji MTU čiji je i prvi zvanični zaposleni. Potrebna znanja sticala je na brojnim formalnim i neformalnim edukacijama, trenutno radi na doktoratu iz oblasti ljudskih resursa na Ekonomskom fakultetu.

– Svakodnevno učim o poslovanju, vazduhoplovstvu i ljudima od sjajnih kolega sa kojima radim u MTU. Ponosna sam na to što sam prvi zaposleni u MTU Maintenance Serbia. To jeste jedna zanimljiva činjenica, ali i velika čast za mene. Kada smo počeli da gradimo fabriku u julu 2021. godine bilo je 56 zaposlenih.

Na događaju povodom početka izgradnje fabrike, a kako bi se ovekovečio taj trenutak, u vremensku kapsulu naš direktor Rajner Beker je stavio fotografiju na kojoj je 56 zaposlenih iz MTU Serbia koji su u tom trenutku bili tu, kao i fotografiju članova projektnog tima iz MTU-a iz Nemačke. Sada nas je više od 250, ali i dalje imamo taj osećaj da smo kao porodica, na važnom zadatku da izgradimo najmodernije postrojenje za reparaciju avio-delova u ovom delu Evrope i to ne samo za nas ovde i sada, već i za generacije koje dolaze. Time nastojimo da damo doprinos globalnom uspehu kompanije MTU.

Kada se prisetim svojih početaka u MTU, mogu da kažem da je lako integrisati se i postati deo MTU zajednice. Period od tri meseca provela sam u sedištu kompanije, u Minhenu gde sam lično osetila podršku i prihvatanja već od prvog dana. Tu kulturu nastojimo da negujemo i u MTU Serbia. –

„Naš moto je: gradimo budućnost vazduhoplovstva. Razvijamo ljude, njihova znanja i veštine, kako bismo osigurali da su naši timovi spremni da grade tu budućnost.“ / Foto: Vazduhoplovna akademija

Žaklina za naš portal kaže da je uloga glavnog HR-a u kompaniji dvojaka. Ona vodi funkciju ljudskih resursa ali je u okviru korporacije i deo liderskog tima. Trenutno, postrojenje u Novoj Pazovi predviđeno je za ispunjavanje između 470 do 500.000 radnih sati reparacija godišnje:

– Bićemo u stanju da taj nivo podignemo do 800 ili 900.000 sati godišnje. Tim ljudskih resursa radi na tome da u saradnji sa biznis liderima definišemo ko su ljudi koji su nam potrebni, kakvih veština i kvalifikacija i gde i kako možemo da nađemo te ljude, a potom i uradimo procenu kandidata i izaberemo one sa kojima se najbolje uklapamo.

Zatim nastojimo da osiguramo uspešnu integraciju novih ljudi, najpre kroz programe dobrodošlice i uvođenje u organizaciju i način rada u MTU. Obuka i kvalifikovanje zaposlenih je još jedna važna tema kojom se tim ljudskih resursa bavi.

Tehničko osoblje predstavlja 76% zaposlenih: u inžinjeringu, radionici. Potrebno je dosta vremena i truda da se stekne potreban nivo kvalifikacija. Radimo sa našim liderima i liderkama na tome da razviju i oblikuju svoje veštine i da dobro i uspešno vode timove. Radimo i na razvoju kompanijske kulture i to je možda najvažnija tema. Slušamo svoje zaposlene, delimo informacije, gradimo poverenje, podstičemo saradnju i razmenu između kolega i učimo iz grešaka. Na taj način, svakodnevno razvijamo kapacitet za uspešno ostvarenje poslovnih ciljeva.

Naš moto je: gradimo budućnost vazduhoplovstva. Razvijamo ljude, njihova znanja i veštine, kako bismo osigurali da su naši timovi spremni da grade tu budućnost. Digitalizacija, razmena znanja, različitost, osećaj zajedništva i pripadnosti. Sve su to važne teme kojima se tim ljudskih resursa bavi. Kako to radimo? Kroz partnerstvo s liderskim timom, dizajniranje i realizovanje procesa i praksi za vođenje ljudi.

Budući zaposleni u MTU Serbia imaće priliku da rade na trenutno najmodernijim mašinama u segmentu reparacije avio-delova / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Tim ljudskih resursa brine o najvrednijem resursu koji MTU Serbia ima, a to su naši zaposleni. Posvećeni smo saradnji sa tim liderima kako bismo bolje razumeli zahteve i dinamiku posla, a onda i adekvatno odgovorili na potrebe za razvojem timova. Isto tako, vrata HR kancelarije su svakodnevno otvorena za svakog pojedinca u MTU koji dolazi sa pitanjem, dilemom ili operativnim zahtevom. HR tim čine sjajni profesionalci, po vokaciji su psiholozi, andragozi, pravnici, ekonomisti. Radeći na različitim procesima, kako sam već pomenula, od regrutacije i selekcije, preko organizacije obuka i treninga, praćenja kvalifikacija, učinka i razvoja zaposlenih, pa do administracije iz oblasti radnog prava. Naš cilj je da izgradimo kredibilan i efikasan sistem koji može da odgovori na sve potrebe radnog ciklusa svakog zaposlenog. – ističe Žaklina.

MTU ne traži samo vazduhoplovce

Mnogi su u vazduhoplovnoj zajednici pomislili da će MTU u Srbiji tražiti dominantno vazduhoplovne inženjere i usko specijalizovane tehničare koji dolaze iz vazduhoplovne industrije. Teofilović nam objašnjava da to nije do kraja tačno:

– Kada dostignemo pun kapacitet za prvu fazu, a to je 540 zaposlenih, četvrtinu će činiti inspektori. Glavni, finalni, NDT i inspektori kvaliteta. Za ovaj profil nam je važno srednje tehničko vazduhoplovno obrazovanje iz Vazduhoplovne akademije. Nešto više od trećine će činiti tehničari, mašinski operateri i operateri na mašinama. Vazduhoplovni i procesni inženjeri će činiti desetinu radne snage. Tu su naravno i zaposleni koji se bave održavanjem postrojenja i opreme, kao i zaposleni u logistici. I na kraju, ali ne manje važno, funkcije poput planiranja i kontrole, nabavke, finansija, IT, ljudskih resursa.

Najveću potrebu trenutno imamo za zapošljavanjem inspektora. Za ovaj profil nam je važno srednje obrazovanje iz Vazduhoplovne akademije, zatim tehničari, mašinski operateri i operateri na mašinama, kao i procesni i vazduhoplovni inženjeri. Dodatno, pre dva meseca smo otvorili vrata za prvu generaciju đaka i studenata Vazduhoplovne akademije i Tehničke škole u Pazovi. Budući da smo društveno odgovorna kompanija koja je veoma usmerena na razvoj lokalne zajednice, radujemo što smo u prilici da mladima ponudimo sticanje praktičnih znanja i veština u okviru MTU-a. – kaže Teofilović za Tango Six.

Uslovi, benefiti, napredovanja

Kada je reč o uslovima za rad u MTU Serbia, direktorka HR-a kaže da kompanija ulaže u najmoderniju radnu i zaštitnu opremu, edukacije i treninge, u razvoj lidera na svim nivoima:

– Mi smo dugoročno orijentisani i zato ulažemo puno u naše zaposlene kako bi upravo oni podsticali izgradnju produktivnog okruženja gde će ljudi moći da daju maksimalni doprinos i da budu zadovoljni. Ulažemo dosta i u benefite.

Priprema hrane u kantini je počela u avgustu ove godine i obrok je besplatan za zaposlene. Zaposleni imaju pravo na godišnji bonus za doprinos poslovnom uspehu MTU-a. Još od ranih početaka, svi zaposleni dobijaju fleksibilne benefite. Šta to konkretno znači? Zaposleni dobijaju na raspolaganje budżet za različite proizvode i usluge koje su usmerene na dobrobit njih i njihovih porodica, kao što je sport, edukacija, putovanja, zabava. To mogu birati po svojoj meri i potrebama.

Fleksibilne benefite smo ponudili jer imamo veoma raznovrsnu radnu snagu, od mladih kolega do onih sa višegodišnjim iskustvom. Briga za zdravlje i dobrobit zaposlenih se ogleda i kroz privatno zdravstveno osiguranje koje je na raspolaganju svim zaposlenima. Sad u septembru je sa radom počeo da radi MTU vrtić koji nosi naziv „Aviončić“ i u koji je upisano 22 dece naših zaposlenih, ali i 36 dece sa teritorije opštine Stara Pazova.

Od septembra počeo sa radom vrtić „Aviončić“ u Novoj Pazovi / Foto: MTU Serbia

Uskoro otvaramo i teretanu, a teren za basket je već dostupan zaposlenima za rekreaciju. Cenimo kada su zaposleni dugoročno orijentisani i spremni da se razvijaju, doprinose poslovnom uspehu MTU-a  i kada su spremni da rastu sa nama. I zaista imamo sjajne ljude, vrsne profesionalce, kao i entuzijaste za avio-industriju. Veoma smo zadovoljni interesovanjem koje vlada za našu kompaniju i ponosni smo na zaposlene koji su već deo našeg tima. –

Kada je Tango Six intervjuisao direktora kompanije u Srbiji, čuli smo interesantnu priču kako je on kao vazduhoplovni inženjer godinama evoluirao u menadžera, poslovnog čoveka i lidera. Stoga je logično pitanje na koji način je MTU u Srbiji zamislio vertikalno napredovanje, usavršavanje i koji su profesionalni pravci u kojima se novozaposleni mogu razvijati?

– MTU kultura je kultura učenja i razvoja tokom celog života. Primera radi, MTU je samo u 2020. godini uložio 3 miliona evra u obuku zaposlenih. Više od 100 kolega iz MTU Serbia je provelo od 9 do 24 meseca na inicijalnoj obuci u MTU postrojenjima u Nemačkoj. Imali su priliku da se obučavaju na najmodernijoj opremi i da uče od mentora, naših kolega iz Nemačke, koji imaju višegodišnje iskustvo u vazduhoplovstvu.

Od „shop floora“ do menadžmeta / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Ulažemo dosta i u eksterne obuke i sertifikacije. Naši tehničari i inženjeri imaju zaista sjajne prilike da steknu znanja u MTU i da napreduju u karijeri. Samo u 2023. čak 67% liderskih i koordinatorskih pozicija u MTU Serbia je popunjeno internim kandidatima, koji su pokazali spremnost da preuzmu nove odgovornosti i nastave svoj put razvoja u kompaniji. To su naše kolege, inženjeri i tehničari koji sada imaju ulogu lidera i vode svoje timove. Svesni smo da ovakve promene predstavljaju veliku šansu, ali i izazov za pojedinca, te nastojimo da pružimo podršku kroz razvojne programe namenjene liderima koji su po prvi put u toj ulozi. Put učenja je put promene i transformacije, što je jedna od osnovnih vrednosti MTU-a. Uvek mi je zadovoljstvo da vidim kako praveći male korake, iz dana u dan, idemo u susret velikim ciljevima jer zajedno oblikujemo budućnost vazduhoplovstva, zar ne? – konstatuje Teofilović i za kraj naglašava da ako kompanija nema prave ljude, neće biti uspešna.

– Imamo najmodernije postrojenje i najmodernije mašine u Srbiji ali ljudi prave razliku.

Predviđanja u vezi sa potražnjom za tehničkim osobljem u prognozi globalnog tržišta do 2040. godine navode potrebu za 710.000 visokokvalifikovanih tehničara u naredne dve decenije. Ukoliko ne radimo zajedno, a tu mislim na obrazovni sistem i kompanije, moderne mašine neće imati ko da pokreće. MTU puno ulaže u dualno obrazovanje, kroz opremanje radionica za praktičnu nastavu, doniranje opreme, obuke nastavnika praktične nastave, kako bi se osigurao priliv kadrova u budućnosti. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs