Kako je na prošlonedeljnom sajmu poslovne avijacije u Ženevi za Tango Six kazala direktorka prodaje „Diamonda“ Džejn Vang (Jane Wang), Srbija je u posebnom fokusu poznate austrijske fabrike za proizvodnju aviona.
Vang je potrvdila za naš portal da je delegacija kompanije „Diamond“ posetila Vazduhoplovnu akademiju i njen trening centar u Vršcu krajem novembra prošle godine. Tada su predstavnici kompanije, na čelu sa Vang, doleteli u Vršac sa letelicom za obuku DA-42 i tom prilikom je prezentovali instruktorima i menadžmentu trening centra:
– Naš utisak sa te posete je veoma pozitivan, reč je o zaista dobroj školi letenja, kako smo tada imali prilike da vidimo. Sreli smo se sa menadžmentom, instruktorima i predstavnicima države.
Cilj naše posete tada bio je da prezentujemo naš DA-42 instruktorima pilotske akademije. Bilo nam je zadovoljstvo da je većina instruktora u Vršcu dobila priliku da obavi jedan demo let i uveri se zbog čega je DA-42 najkvalitetnije rešenje za obuku pilota kada su dvomotorni avioni ove kategorije u pitanju.
Zaista smo zainteresovani za srpsko tržište, kako za državnu instituciju Vazduhoplovnu akademiju, tako i za privatne prodaje. Već imamo jedan privatan „Diamond“ Da-42 NG koji je prodat pre par godina u Srbiji. – kazala je Vang za naš portal.
Naglašava da bi pilotska akademija u Vršcu, u slučaju da postane „fleet operator“, odnosno kupi više letelica i sama ih održava (za šta je Vršac osposobljen), dobila sve prednosi „after-market“ podrške:
– Kao „fleet operator“ ATO može da pristupi našem portalu za mušterije, odatle naruči isporuku potrebnih delova. Bez potrebe da ide do našeg centra za održavanje u Austriji. „Fleet operator“ dobija popust na kupovinu zamenskih avio-delova, kao i druge pogodnosti. Mi kao „Diamond“ u takvom odnosu sa većim klijentima, posebno školama letenja, radimo sve kako se ne bi desile AOG situacije koje su nedopustive posebno kada se radi o školama letenja. Njihove flote moraju leteti svaki dan. –
Veng naglašava za Tango Six da „Diamond“ kompozitni avioni za obuku imaju niske operativne troškove, kao i nižu potrošnju goriva u odnosu na konkurenciju.
„Diamond“ u svojim prodajnim aktivnostima takođe često pominje i primer koji je uporediv sa trenutnom situacijom flote u Vršcu, koja se sastoji od Cesni 172 i Pajper Seneke.
– Jedan od primera je naša mušterija u Norveškoj, škola letenja. Oni su takođe trebali da zanove svoju flotu koja je bila sačinjena od Cesni 172 i Seneke. Zamenili su ih sa DA-40 i DA-42 i praktično su isplatili ove avione za kratko vreme uz pomoć uštede na troškovima goriva. Ekonomija naših aviona se vidi posebno u flotama škola letenja čije letelice obično lete do 500 sati godišnje. U toj kategoriji „Diamond“ je najbolje rešenje na tržištu. – kazali su za Tango Six iz austrijske kompanije.
Za Vazduhoplovnu akademiju je pre tri godine obezbeđen kredit evropskih banaka u iznosu od 65 miliona evra u okviru kojeg je planirano renoviranje infrastrukture pilotske akademije u Vršcu i nabavka novih aviona. U aprilu je, na SEAS konferenciji, objavljeno i da je potpisan ugovor za nabavku prvog „Full flight Level D“ simulatora za Vazduhoplovnu akademiju.
markus1463
DA 42 je bez ikakve sumnje vrhunski avion, samo kolika mu je cena u odnosu na konkurenciju i koliko mu košta održavanje su pitanja koja će struka morati da uzme u obzir pirlikom izbora novog aviona za Vazduhoplovnu Akademiju u Vršcu. Bilo bi lepo videti DA 42 u većem broju na nebu Srbije.
Jovan Munitlak
DA 42 , NE 43, MOŽDA 44 . Šta mogu,ovo je jače od mene ; – )