Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

29. okt 2024

General Bandić: Ministarstvo odbrane tek sad pregovara o nabavci naoružanja za Rafale; SAAB sa Gripenom ipak učestvovao u prvobitnom razmatranju za nabavku novog aviona

28. okt 2024

Slovenija nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku pomoć

22. okt 2024

[PREDSTAVLJAMO KNJIGU] „Samohodni raketni sistem 2K12 Kub-M/Kvadrat: Od SFRJ do Srbije“

18. okt 2024

Piloti Helikopterske jedinice MUP-a Kantona Sarajevo školuju se u Crnoj Gori, dobijene prve PPL dozvole

17. okt 2024

Prve fotografije hrvatskih Rafala sa vežbovnim raketama vazduh-vazduh

15. okt 2024

Nova TV: Zaštitu vazdušnog prostora Hrvatske privremeno će obavljati borbeni avioni Mađarske i Italije

14. okt 2024

Poseta Erdogana Beogradu: Nabavka Bajraktara za Srbiju nije pomenuta, uskoro bi zbog toga mogao da profitira Erbas?

11. okt 2024

Bugarska Granična straža ponovo izabrala kompaniju „Airborne Technologies“ za nadogradnju helikopterske flote

10. okt 2024

Daso najavio početak razvoja borbene besposadne letelice koja će dopunjavati i biti integrisana sa borbenim avionom Rafal

9. okt 2024

Aero-miting „Vršac 2024“ after video: Kako smo doživeli vazduhoplovni spektakl pod Bregom

8. okt 2024

[ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

7. okt 2024

[ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

4. okt 2024

Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024
[ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?
Prvi Rafal francuskih vazduhoplovnih i kosmičkih snaga modernizovan na nivo F4.1 / Foto: DGA

[ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

Prilikom potpisivanja ugovora za nabavku borbenih aviona Rafal za Srbiju, rok isporuke aviona nismo saznali od srpskih zvaničnika, već je to inostranim medijima otkrio generalni direktor Dasoa Erik Trapije. Prema njegovim rečima, prvi Rafali trebalo bi da stignu u Srbiju 2028., a isporuka svih 12 ugovorenih primeraka, trebalo bi, da bude okončana 2030. godine. Tom prilikom Trapije je izjavio i da je reč o 9 jednoseda i tri dvoseda aviona.

Rok isporuke od ‘‘samo‘‘ 4 godine, ili da budemo precizniji, oko 4 godine (ne znamo u kom mesecu 2028. je planirana isporuka – to onda može biti i tri i po, a možda i par nedelja ili meseci preko 4 godine), je možda samo na prvi pogled, neočekivano dobar i iznenađujuć. Prilog tome je činjenica da Daso trenutno ima veliki broj naručenih Rafala, da su rokovi isporuke dugi i da je proizvodnja ove letelica obezbeđena za narednih 10 godina.

Prve novoproizvedene Rafale F4.1 dobijaju UAE 2026. godine, Francuska ih dobija 2027. i Srbija 2028. / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Prve Rafale u varijanti F4 (F4.1) koje je i Srbija naručila, trebalo bi da 2026. godine dobiju UAE koji su ugovor za 80 aviona potpisali početkom decembra 2021. godine. Drugi korisnik koji će dobiti novoproizvedene Rafale F4.1 biće francuske vazduhoplovne i kosmičke snage – 42 aviona je naručeno decembra 2023. sa rokom isporuke 2027-2030. Kako se može zaključiti, rok isporuke se, kada je u pitanju poslednjih par ugovora, može kretati od oko 4 godine, pa do nešto malo preko 5 godina.

Još jedan od primera o relativno dugom roku isporuke Rafala je indonežanska nabavka. Sporazum za 42 aviona potpisan je u prvoj polovini februara 2022. godine, ali je podeljen na tri dela. Prvi ugovor za 6 letelica stupio je na snagu 7 meseci od kada je potpisan sporazum, drugi za 18 Rafala posle godinu i po dana, i treći ugovor je stupio na snagu 23 meseca od kako je potpisan okvirni sporazum. Što se tiče isporuke, indonežanski zvaničnici su saopštili da prvi avioni stižu početkom 2026. godine.

Kada je u pitanju Srbija, Tango Six je u svojim analizama poslovanja kompanije Daso, ukazivao da bi pod određenim uslovima, i u odnosu na buduće planove godišnje proizvodnje ovog aviona (spominjala se godišnja proizvodnja od 36 aviona počevši od 2025. godine), prve Rafale Srbija mogla dobiti tek 2030. godine.

Sada kada, na osnovu zvanične izjave, znamo da je rok isporuke za Srbiju 2028-2030, ostaje da se narednih godina, do navedenog perioda, prati tempo proizvodnje i da se sagleda da li je rok isporuke realan ili postoji mogućnost određenog kašnjenja?

Pre toga, kompanija Daso i država Srbija bi trebali da objave i kada će ugovor sa Srbijom zapravo stupiti na snagu?

Podsetimo, na polovini flote srpskih MiG-ova 29 odnosno 7 aviona, (od toga jedan dvosed) životni vek od 40 godina ističe 2027. godine, na jednom 2028., 4 primerka 2029. a po jednom 2030. i 2031. godine (u te dve godine preostala dva dvoseda).

RSK MiG nudi produženje životnog veka za 5 godina, ali to naravno zavisi od tehničkog stanja aviona.

To znači da, makar javno, još uvek nije poznato na koliko 29-ki se vek može produžiti, i sa koliko tih aviona će Srbija dočekati prve Rafale. Deo flote MiG-ova bi dakle morao ostati u upotrebi sve dok eskadrila Rafala ne dostigne makar početnu operativnu sposobnost.

Grčka je ukupno naručila 24 Rafala, po 12 novih i polovnih. Do sada je pored svih 12 korišćenih, isporučeno 8 novih, od kojih 4 2022., dva 2023. i u ovoj godini za sada 2 od planiranih 6 / Foto: Uroš Mitrović

Stoga je za pretpostaviti da je srpska strana, najverovatnije, u pregovorima insistirala da se prvi Rafali dobiju što je pre moguće, i da to ne bude tek 2030. godinе, ili možda čak koju godinu kasnije. Najverovatnije je i da je to, pored finansija i garancija na intelektualnu svojinu, bio jedan od razloga zašto su pregovori relativno dugo trajali, mada je za očekivati da su rat u Ukrajini i izazovna geopolitička situacija u svetu, pregovore otežali i učinili još složenijim.

Sasvim je moguće da je Francuska u slučaju Srbije možda učinila ustupak kada je reč o tome da Rafali budu isporučeni u nekom razumnom vremenskom roku.

Ne zaboravimo da su francuske vazduhoplovne i kosmičke snage već trpele jer su prednost imali strani naručioci, tako da svoje naručene Rafale zbog isporuka Grčkoj, Indiji i Kataru nisu dobile više od 4 godine. Bilo je to između 2018. i 2022. godine, a takvo stanje izazvalo je spekulacije da su zapravo Francuzi inostranim naručiocima ustupili svoje slotove. Pojavile su se i pretpostavke da se tako nešto može i dodatno platiti.

Neke od razloga usporenja proizvodnje i isporuka novoproizvedenih Rafala koje traje poslednjih godina smo već spomenuli. Nikada ne treba zaboraviti i dramatičan uticaj pandemije Korona virusa, što nije slučaj samo kod Dasoa. Takav primer imamo i kod Lokid Martina koji naručiocima borbenog aviona F-16 kasni sa isporukama od jedne do više od dve godine, pa je ukupan rok isporuke produžen i do čitavih 5 godina.

Kao što je Tango Six već preneo, plan Dasoa za ovu godinu je da proizvede 20 Rafala, od kojih 14 za Francusku i 6 za Grčku, a u istom izveštaju se navodi da je za prvih 6 meseci 2024. godine proizvedeno samo 6 primeraka. Trapije je međutim, i pored problema u lancu snabdevanja, optimista. Izjavio je da je zaposleno 1.000 novih radnika, da je skoro otvoren novi pogon za proizvodnju trupova sa godišnjim kapacitetom od 40 komada.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mo

Kad god došli, dobrodošli. Bilo bi dobro da prvo dođu sva tri dvoseda zbog obuke pilota.

Odgovori
St

Kupis ormar pa cekas dva meseca, kupis nov auto pa cekas 9-12 meseci, ne vidim sto ne bi na Rafale cekali 5 godina, plus eto 5 godina prica kako stizu novi avioni.
Samo se nadam da ce u medjuvremenu da se pokrene prica o jos nekim letelicama, recimo zameni za Supergaleb i Orao a ne da politicki ceka 5 godina pa da se onda krene u razmisljanje.

Odgovori
Mi

Nekako imam osjecaj da ce doci do kasnjenja isporuke i RV ce se naci u situaciji da polovina MiG-29SM+ nece biti vise operativna. Nekako smatram da bi najbolja solucija bila nabavka Grckih Mirage 2000-5 Mk2 i zamjena Orlova istim sto bi Vitezovima dalo vremena da na jedan normalan nacin predju na Rafale.

Odgovori
mn

A realno da Rusija nije napala Ukrainu fracuzi bi tesko uvalili toliko aviona Indonezija i Egipat su uskocili Indija je prepolovila naruzbu vjerovatno su nezadovoljni sa njima a Grcka tu se francuzi ukljucuju u te susjedske konflikte pa zato Grcka narucuje ko pjana a 2021 je Francuska pocela da isporucuje Grčkoj oruzje za 6.5 milijardi evra….

Odgovori
Bo

A realno da nisu zadovoljni avionom oni bi otkazali celu narudzbinu, nebi je prepolovili i placali po paprenim cenama. Francuzi su digli cene zato sto znaju da imaju dobar proizvod a ne zato sto je los.

mn

sto se mora :)
U junu 2021. godine imenovan je francuski sudija koji će voditi sudsku istragu o navodnoj korupciji i favoriziranju u sporazumu prodaje aviona Indiji a sa Indiske strane je otkazana naruzba ne prepoljevljena neg 36 od narucenih 128 plus 68 moucih je puno manje a zvanicno jer je ponuda Francuza pogrešno procijenjena kao najniži ponuđač zbog nedostataka u Dassaultovoj ponudi :) A avion je najlosiji il u klasi ruskih aviona koji su puno jeftiniji

Iv

To je jedan od razloga francuskog agresivnog ponašanja. Žele otvoriti put za njihove proizvode.
Pitanje je što će se desiti s proizvodnjom, ako dođe do eskalacije sukoba na Bliskom istoku i u Ukrajini, odnosno oko Ukrajine!?
Mislim da je bolje odmah ići na nabavku školsko borbenih aviona i PVO.

Ve

za te pare svakako bi trebali preko reda dobit,a i da kasnije dobijemo nista ne gubimo nece nas nitko napast

Odgovori
Ti

Mozda jos 12 polovnih?

Odgovori
Me

Možda, ali Rafale sigurno ne, nema od koga. Ni Francuzi verovatno više nemaju za zamenu kao što su uradili sa Hrvatima. Jedino neka druga opcija, pitanje je šta će biti sa Grčkim Miražima. To bi bili izvanredno ali ko zna kome su obećani.

Lu

Nemaju. Tj. Francuzi imaju za sebe, ali teško da će prodati nakon Grčke i Hrvatske. Da je Srbija NATO država, onda bi ih možda ostali nagovorili.

Ni

Jel se seća neko koliko su kasnili Mistrali? Meni se čini najmanje godinu dana..predsednik se isto žalio …. ako dobijemo prve avione u 2029 ili 2030 biće dobro

Odgovori
Ki

Novi Rafali sigurno dolaze,samo postoj nejasnoca . Bila je najavljena kupovina jos polovnih 12 Rafala F3R od neke trece zemlje, onda javili se Grci za Miraze -2000-5 24 Aviona.Ako je i to preskupo Egipat je narucio Kineski J-10CE da zameni F-16 i Mig29 M/M2,oni si 2017 Kupljeni i kao polovne mozemo kupiti po Avionu od 15 -30 mil po komadu.Za sve postoji resenje samo ako politicka situacija dozvoli.

Odgovori
Pe

Kako možeš da znaš cenu polovnih kad ti MIG 29 nisu na prodaju? Menjaju samo F16.

Vl

Egipćanima u ovom ludom vremenu ne pada na pamet da prodaju toliko mlad i upotrebljiv avion (Mig 29M/M2).

Pe

Poslednje što nam treba je dupliranje celog lanca. Ruska linija, kineska linija, francuska linija, ništa nije međusobno kompatibilno, za sve treba zasebno ljudstvo i oprema. Ajde da imamo para i ljudi za tako nešto, ali.

Bl

I dok Srbija postigne punu operativnu sposobnost na Rafalu Francuzi uvode 6. generaciju aviona.
Za takav proizvod na kraju generacijske sposobnosti je cena mnogo paprena.

Odgovori
Pe

Ni blizu. Francuzi računaju da će 6. generacija da se uvodi tek za 20ak godina. Bar kod njih. Što je ionako optimalno vreme da se razmišlja o zameni Rafala.

Pe

Ameri su resetovali svoj avion 6. generacije jer je već u nacrtu zastareo u odnosu na danas dostupnu tehnologiju. Ne mogu ni francuzi brže od toga.

Mi

Kao jedan od zaposlenih u jednoj od firmi koja radi na prouzvodnji Rafala mogu vam reci da ce biti dobre vijesti

Odgovori
da

Poštovani,
1. Nije baš onako sad ćemo još 12 polovnih ili možda novih a možda i ne….. za ovo što je došlo u okruženje trebalo je ….. narodski rečeno skinut gaće a da li i koliko ovisi o o više faktora , kao trenutak nabave, geo situacija, pripadnost klubovima, snalažljivost,……. . Grci bi bili drage volje preuzeli 12 Cro polovnih i sve opcije su bile nuđene/otvorene (po pitanju njihovih „ultra polovnih“).
2. Pitanje: da li su baš svima (Cro/Srb) ti Mirage-i toliko „ispod časti“ ili postoji neka veća nekompatibilnost između njih i neki racionalni razlog zbog čega niko nije pokazao ozbiljan interes za nabavu istih. Da li možda logistika za jedne ne bi većim dijelom pokrila i one druge? Logično bi bilo da su Rafale evaluirao iz Mirage-a….isti proizvođač… a sigurno i masa istih ljudi u razvoju obe platforme…
Hvala & LP

Odgovori
Mi

Ne bih racunao na tako brzo uvodjnje aviona šeste generacije. Cak i da se nekim cudom to desi, prvih 10 godina prve verzije su najskuplje i najlosije i pune decijih boljki. Pogledaj samo F-35, a on je jos i morao da se stanca zbog silnih narudzbina i ugovorenih datume. Drugo, Francuzi ce sebi isto da stancaju zreli Rafal F4.1 da imaju nesto valjano i sposobno dok se taj zamisljeni koncept aviona šeste generacije ne zavrsi i dotera do nivoa sposobnosti za ratne uslove.

I pod tri, Amerikanci trenutno povlace ručnu na razvoj NGAD aviona 6 generacije, jer se realnost na ratistu menja jako brzo, a cena skace na preko 300mil po komadu. Nemoguce ga je napraviti da bude jeftiniji, a sposobnost i efikasnost za misije bliske buucnosti sve upitnija.
Jednostavno nisu sigurni sta da naprave a da ne bace ogromne pare na razvoj necega sto ce biti preskupo i od malo koristi kroz 15- 20 godina, a kamoli kasnije. Usporavanje Americkog NGAD programa ce najverovatnije usporiti i evropske programe razvoja aviona šeste generacije!

Odgovori
Ne

NGAD i F/A-XX su razvijeni u rekordnom roku. USAF malo serucka oko cijene, ali tako je to kad knjiga padne na dva slova: Lockheed Martin i Boeing.

US Navy stišće da se F/A-XX što prije uvede jer se nisu baš usrećili s F-35C. Proizvodnja i održavanje E/F/A-18E/F/G je pri kraju, a raspoloživost 25%.

Sr

@Miloš77
Kad su stigli Migovi govorili su „to su kante, mora novo“, sad kad je kupljeno novo i to najbolje što je Srbija mogla da kupi, opet „ne valja, skupo, 6. generacija“ itd. U principu glupi komentari kako god kreneš.

Realnost je da je RViPVO imalo bedan nalet 20 godina, dobijeni su avioni na kojima mogu konačno kakvu-takvu uvežbanost da steknu sa solidnim tehničkim sposobnostima i da će stići potpuno novi avioni taman kada dođe vreme za zamenu starih. Ostaje samo pitanje šta će biti sa J-22 i G-4.

Bl

Srbofile, Srbija kasni u svemu i još nije odlučila dal bi piškila il’ bi kakila.
Dok dođu Rafali za najmanje pet godina to više nisu isti avioni ko danas.
Bugarima i Slovacima stižu F16V koji je u rangu Rafala, samo stižu im pre i za duplo manje para.
Bugari pazarili 16 F16V za 2,5 milijarde evra sa komplet naoruzanjem i opremom.
Mi iskeširali 2,7 milijarde evra za samo 12 Rafala plus naoruzanje tek treba da se ispregovara i plati.
Niko nema ništa protiv Rafala za Srbiju, ali ono što žulja dobar deo komentatora i naroda je paprena cena koja se plaća za oslabljenu eskadrilu i sve govori što se čita da će da budu sa kraćim „rukama“ od starih MiGova 29 koje smo nabudžili za velike pare.
Neko napisa pa i Francuzi kupuju iste Rafale, Francuzi još lete i na Miražima, ništa ne znači. Mogu oni da lete Rafale i sa 6. generacijom, a što ćemo mi?

Br

@Milos

Kako cena 6. geneacije skace na preko 300+ miliona, pa to jedino ako je avion klot zmaj bez radara, motora, naoruzanja i bilo kakvih naprednih sistema i ostalog sto ide u paketu… F15EX kosta po 400-500mil…

Ro

Ne razumijem zašto većina komentatora navija za polovne grčke mirage. Pametnije bi bilo uzeti nove M-346, FA(T)-50…, školske s ozbiljnijim borbenim sposobnostima.

Odgovori
Ne

Pitaj Poljake za iskustva s M-346 i T-50 pa ćeš razumjeti.

Mi

@Robi Sve druge zapadne alternative imaju tehnologiju koja dolazi iz nama bas ne naklonjenih zemalja. Mirage 2000-5 Mk2 je u potpunosti Francuski proizvod. Ako je cjena koja se spominje u razlicitm medijima istinita onda bi to bio jako dobar posao. Isporuka bi se mogla odraditi u relativno kratkom roku i bili bi mirni 20 do 25 godina. Takodjer posto se radi o deltasu dobro se ponasa na svim visinama i jako je brz pogotovo na malim visinama. Jedina „mana“ mu je da ispod Mahovog broja 0.5 do 0.6 dosta brzo gubi brzinu u visokom G zaokretu , upravo zbog toga sto ima deta krilo, ali zato uziva na brzinama od 1+ Maha. Odlican presretac.

Bo

@Robi
Da si procitao prethodne tekstove, video bi da avioni sa americkom tehnologijom ce tesko do nas. FA-50 je razvijen sa Locheed martinom i zbog toga ce tesko u nase vazduhoplovstvo.
M-346 je napredni avion za obuku i tesko da ima “ozbilje“borbene sposobnosti.
Mi mozemo da kupimo samo ono sto nam dozvole, nasi vlazni snovi ostaju samo snovi.

Mi

Kao što su napisali „Grčka je ukupno naručila 24 Rafala, po 12 novih i polovnih. Do sada je pored svih 12 korišćenih, isporučeno 8 novih, od kojih 4 2022., dva 2023. i u ovoj godini za sada 2 od planiranih 6“.
U 2024 dostavili 2 od 6 a već je 10 mjesec. Toliko o francuskoj proizvodnji o kojoj je T6 već pisao, gdje jednostavno nisu u stanju povećati proizvodnju sa svim problemima sa kojima se Francuska trenutno suočava. Srbija je imali cijelu eskadrilu ( svih 12 aviona ) u svojim rukama u 2024 godini. To 2024 će letjeti 4 MIG29 ( moguće 6 ako se napravi remont ) što je sasvim dovoljno za „air policing“.

Odgovori
Mi

( pogreška pisanja ) Srbija će imati cijelu eskadrilu ( svih 12 aviona ) u svojim rukama u 2024 godini. Do 2024 će letjeti 4 MIG29 ( moguće 6 ako se napravi remont ) što je sasvim dovoljno za „air policing“.

Sa

Da li je itko ikada napravio ozbiljnu sistem analizu, što nama ( svi iz exyu) treba I ZAŠTO!!???
Činjenica,
– sve drzave su male, veliki igraci nas poravnaju uzduz I poprijeko bez da predju granicu
– mali smo, protiv velikih mozemo samo pruziti “ dostojanstven otpor“ ali rezultat se zna unaprijed
– sa kime mislimo ratovati?
osim BiH, nema Velikoxxx aspiracija, granice u prihvacene
– dugotrajni rat nema danse bez blagoslova , pomoći Velikih
u tom slučaju bolje se odmah prodati I cuvati zivote ljudi nego proci kao Ukrajina
moj zakljcak,
treba nam par necega dalekometnoga, do susjednih glavni gradova, I nesto kratko I zestoko da razbije napad prvih 15 dana
I jedno I drugo kao sredstvo odvracanja.
Uz to razviti specijalne, teroristicke/antiteroristicke jedinice da svi znaju, ako I dodjes neces mirno spavati

Odgovori
Pe

„Uz to razviti specijalne, teroristicke/antiteroristicke jedinice da svi znaju, ako I dodjes neces mirno spavati“
Potpuno su beskorisne u slučaju vojnog napada ako nemaš ostalu vojsku. Ukrajina je otupela oštricu vojnog napada Rusije u prvim danima sa masovnom vojskom i mogla je da na onim prvim pregovorima sve izbegne što je došlo posle. I veliki ne vole da se uvale u glib dugog rata. Zato niko i ne dira Iran. Iako bi hteli odavno.

Sr

@Samo pitam
Ako pogledate razvoj oružanih snaga regiona(iz izuzetak BiH), one upravo i idu u tom pravcu. Vojske regiona služe za održavanje statusa kvo i to uspešno rade, jer kvalitet glasačkog tela i demokratije u svim državama ne garantuje da će na vlasti uvek biti neko racionalan.

zo

Neće biti problema u obavezama RVIPVO po pitanju zaštite VaP-a.
Ima više varijanti koje su razmatrane…više obaveza će biti oko pripreme infrastrukture aerodroma i obezbeđenju potrebnog ljudstva za prihvat i eksploataciju Rafalea…sve to raditi u uslovima kada se radi EXPO, metro, saobraćajnice itd…

Odgovori
Br

Francuzi trenutno proizvode 1 avion mesecno, dok se situacija i geopoliticka i sa sirovinama komlikuje, i sama vlast u FRA ulazi u trecu godinu vladavine dekretima i sa maltene manjinskom vladom…
Ukrajina, Sirija, Irak. Bliski Istok, a tu je i Tajvan, Filipini, Malezija, Vijetnam, Turci upravo napravili novo Osmanlijsko carstvo sa Azerrbejdzanom, Kirgistanom, Kazahstanom i Uzbekistanom, a tu je i Turkmenistan i deo Kipra u igri i naravno Balkan. Ko zna sta ce da bude do 2028…
Novi Pacificki savez je stvoren da bu u buducnosti ako ne zasenio, onda barem parirao NATO paktu, u stvari samo EU ostaje tu odsecena i najvise zrtvovana…
Bice ustupaka na svim stranama ili pravi svetski rat, sto je mnogo manje verovatno, verovatno je rasplet vec manje-vise dogovoren.
Treba ponoviti da je u ovakvim situacijam malim igracima obicno bolje da sacekaju rasplet situacije. To sto nam nude sada avione preko reda je samo po sebi vise nego sumnjivo. Da li je to u nasem interesu pa se oni toliko trude… Ne znam.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor