Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024
[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“
Prvo prikazivanje medijima. Novi AOCC (Airport Operations Control Center) aerodroma "Nikola Tesla" / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

Gotovo sinhronizovano, srpska nacionalna avio-kompanija i operater beogradskog aerodroma kompanija „Belgrade Airport“ su u par dana predstavili konkretne korake ka poboljšanju oba svoja sistema saobraćaja pred vrhunac ovogodišnje letenje sezone u julu i avgustu.

Kako je za Tango Six pre nedelju dana ispričao direktor Er Srbije Jirži Marek, odlučeno je da se za ovu sezonu obezbedi dodatni kapacitet, odnosno odredi određen broj aviona koji se već nalazi u floti kompanije kao rezerva u slučaju nepredivđenih okolnosti koje mogu poremetiti operacije. Marek je ranije kazao da će se opreznije uvoditi nove linije (tek kada potrebni dodatni avioni budu fizički u Beogradu) a korak ka obezbeđivanju kontrole nad svakim segmentom operacija biće i Er Srbijin udeo u srpskom entitetu kompanije Menzis.

Danas su u rad pušteni novi „ček-in“ šalteri / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Danas je kompanija „Belgrade Airport“ organizovala obilazak terminala i „airsidea“ aerodroma „Nikola Tesla“ za medije kako bi predstavila infrastrukturna i operativna unapređenja. Cilj je, kao i Er Srbiji, da se kolaps od pre tačno godinu dana ne ponovi.

Obilazak je vodio Petar Novaković, direktor aerodromskog razvoja „Nikole Tesle“. Turom koja je simulirala standardni tok prosečnog putnika kroz aerodromsku zgradu, Novaković je rezimirao nove brojke:

– Danas su pušteni u rad dodatni šalteri za prijavu putnika. Ove sezone ćemo ih imati ukupno 90, u odnosu na 57 koliko ih je bilo prošle sezone. –

„Belgrade Airport“ je za graničnu policiju sada obezbedio 16 šaltera za proveru putnih dokumenata, nakon kojih putnici prolaze KD kontrolu koja će ove sezone imati 12 linija (prošle sezone bilo ih je samo 6 zbog građevinskih radova) sa „Nuctec“ mašinama za skeniranje ručnog prtljaga koje ne zahtevaju vađenje laptopova i drugih elektronskih uređaja kako bi mogli da skeniraju kompletnu torbu. Tu su i QPS „Rohde & Schwarz“ skeneri za telo.

Trenutni propusni kapacitet ove postavke je dovoljan da opsluži, procenjenih, 2700 ljudi u vršnom času letenje sezone.

Fizički uvećana čekaonica za prtljag i veći broj novih karusela / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Novi „Inclined Dispenser carousel“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Novaković je potvrdio da će se nakon puštanja u rad novog (tri puta većeg) „Duty Free“ sektora nastaviti sa širenjem prostora nakon kontrole putnih dokumenata koji je nazvan „Centralna komercijalna zona“. Ova zona, sa dodatnim sadržajem (ne samo za šoping), biće kompletirana do kraja godine.

Kada je dinamika transporta prtljaga kroz zgradu u pitanju, Novaković naglašava da će od ove sezone sve tri sortirnice biti „integirsane“. To, kako kaže, u praksi znači veću fleksibilnost za hendlere koji će moći da preusmeravaju prtljag u slučaju otkaza jedne tačke u sistemu i da bez problema opslužuju najudaljenije parove ček-in šaltera i pozicije sortirnice. U praksi ovo bi trebalo da obezbedi, kako Novaković tvrdi, mnogo manju verovatnoću potpunog otkaza toka kretanja prtljaga.

Na dolasku, u holu kontrole putnih dokumenata (koji je fizički proširen), sada ima 13 šaltera za osoblje Granične policije u odnosu na 8 koliko ih je bilo prošle sezone.

Pre nekog vremena puštene su u rad i nove trake (karuseli) za prtljag. „Nikola Tesla“ sada ima tri jednokrake i jednu dvokraku traku koje će omogućavati opsluživanje većeg broja dolaznih letova po traci.

– U prostoru karusela za prtljag putnici će sada imati čak tri puta više prostora. Takođe smo unapredili i Sistem za upravljanje prtljagom, čime je kapacitet povećan na približno 3.800 komada prtljaga na sat. Sistem je sada povezan sa svim zonama za registraciju i preuzimanje prtljaga, čineći ceo proces efikasnijim kako za putnike tako i za operatere zemaljskog opsluživanja zadužene za opslugu prtljaga. – kazao je Novaković.

Nova traka za putnike iz non-OSS („One Stop Security“) zemalja koja direktno vodi do hola za proveru putnih dokumenata / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Dolazni hol pred kontrolu putnih dokumenata fizički uvećan uz dodatne šaltere. Konkretan rad u punom kapacitetu i manje zadržavanje putnika pred proveru pasoša u nadležnosti je Granične policije, ne aerodroma / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Na kraju smo obišli i novi AOCC (Airport Operations Control Center) koji je pored dodatnog video sistema za nadzor „airsidea“, i najavljenog uvođenja A-CDM sistema („Airport Collaborative Decision Making“) dobio novi BMS („Building Management System“) koji će omogućiti instant obaveštavanje otkaza ključnih sistema zgrade terminala.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pr

Koja je poenta veceg broja saltera pogotovo na sigurnosnoj i pasoskoj kontroli ako su zatvoreni? Ne jednom mi se desilo da je samo 40-50% saltera otvoreno.
Takodje da li cinjenica da se laptopovi ne moraju vaditi znaci da prolaze i tecnosti vece od 100ml?
Hvala.

Odgovori
Al

To je pitanje za drzavu, odnosno MUP. Ne moze koncesionar da natera drzavu da posalje dovoljan broj granicnih policajaca.

ma

Četvrtog kada sam ja prolazio radilo je šest šaltera punom parom. Doduše na jednom je gorelo crveno na onom semaforu iznad pa je to malo zbunjivalo ljude. Ali sve u svemu brzo je se kretalo.

Pr

Sigurnosna kontrola nije pitanje za MUP nego za Aerodrom Nikola Tesla.

Mi

Mene na BG aerodromu malo nervirucka ponuda hrane i pića, koja ajd što je skupa (skupa je na skoro svim aerodromima sveta), već što je kvalitet ponuđenog OČAJAN. Ponuda peciva u jednom Lidlu jeste 2x kvalitetnija hrana od one koja se može naći na BG aerodromu, a kafe su im u rangu onih oko Bubanj Potoka.

Visoke cene razumem, monopol, vrv. su i gigantske cene zakupa prostora, ali daj onda i neki bar umeren kvalitet za taj novac. A ne da lisnato pecivo u „Hleb i Kifle“ na Nikoli Tesli platim 5x skuplje nego u radnji istog lanca u gradu, plus još i bajato i spljeskano (u gradu je i svežije i bolje spremljeno, isti lanac pekara).

Takođe, i novi klozeti na BG aerodromu su već sada vrlo zapušteni i slabo i retko čišćeni.

:(

Odgovori
Č

Bravo!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs