Gotovo sinhronizovano, srpska nacionalna avio-kompanija i operater beogradskog aerodroma kompanija „Belgrade Airport“ su u par dana predstavili konkretne korake ka poboljšanju oba svoja sistema saobraćaja pred vrhunac ovogodišnje letenje sezone u julu i avgustu.
Kako je za Tango Six pre nedelju dana ispričao direktor Er Srbije Jirži Marek, odlučeno je da se za ovu sezonu obezbedi dodatni kapacitet, odnosno odredi određen broj aviona koji se već nalazi u floti kompanije kao rezerva u slučaju nepredivđenih okolnosti koje mogu poremetiti operacije. Marek je ranije kazao da će se opreznije uvoditi nove linije (tek kada potrebni dodatni avioni budu fizički u Beogradu) a korak ka obezbeđivanju kontrole nad svakim segmentom operacija biće i Er Srbijin udeo u srpskom entitetu kompanije Menzis.
Danas je kompanija „Belgrade Airport“ organizovala obilazak terminala i „airsidea“ aerodroma „Nikola Tesla“ za medije kako bi predstavila infrastrukturna i operativna unapređenja. Cilj je, kao i Er Srbiji, da se kolaps od pre tačno godinu dana ne ponovi.
Obilazak je vodio Petar Novaković, direktor aerodromskog razvoja „Nikole Tesle“. Turom koja je simulirala standardni tok prosečnog putnika kroz aerodromsku zgradu, Novaković je rezimirao nove brojke:
– Danas su pušteni u rad dodatni šalteri za prijavu putnika. Ove sezone ćemo ih imati ukupno 90, u odnosu na 57 koliko ih je bilo prošle sezone. –
„Belgrade Airport“ je za graničnu policiju sada obezbedio 16 šaltera za proveru putnih dokumenata, nakon kojih putnici prolaze KD kontrolu koja će ove sezone imati 12 linija (prošle sezone bilo ih je samo 6 zbog građevinskih radova) sa „Nuctec“ mašinama za skeniranje ručnog prtljaga koje ne zahtevaju vađenje laptopova i drugih elektronskih uređaja kako bi mogli da skeniraju kompletnu torbu. Tu su i QPS „Rohde & Schwarz“ skeneri za telo.
Trenutni propusni kapacitet ove postavke je dovoljan da opsluži, procenjenih, 2700 ljudi u vršnom času letenje sezone.
Novaković je potvrdio da će se nakon puštanja u rad novog (tri puta većeg) „Duty Free“ sektora nastaviti sa širenjem prostora nakon kontrole putnih dokumenata koji je nazvan „Centralna komercijalna zona“. Ova zona, sa dodatnim sadržajem (ne samo za šoping), biće kompletirana do kraja godine.
Kada je dinamika transporta prtljaga kroz zgradu u pitanju, Novaković naglašava da će od ove sezone sve tri sortirnice biti „integirsane“. To, kako kaže, u praksi znači veću fleksibilnost za hendlere koji će moći da preusmeravaju prtljag u slučaju otkaza jedne tačke u sistemu i da bez problema opslužuju najudaljenije parove ček-in šaltera i pozicije sortirnice. U praksi ovo bi trebalo da obezbedi, kako Novaković tvrdi, mnogo manju verovatnoću potpunog otkaza toka kretanja prtljaga.
Na dolasku, u holu kontrole putnih dokumenata (koji je fizički proširen), sada ima 13 šaltera za osoblje Granične policije u odnosu na 8 koliko ih je bilo prošle sezone.
Pre nekog vremena puštene su u rad i nove trake (karuseli) za prtljag. „Nikola Tesla“ sada ima tri jednokrake i jednu dvokraku traku koje će omogućavati opsluživanje većeg broja dolaznih letova po traci.
– U prostoru karusela za prtljag putnici će sada imati čak tri puta više prostora. Takođe smo unapredili i Sistem za upravljanje prtljagom, čime je kapacitet povećan na približno 3.800 komada prtljaga na sat. Sistem je sada povezan sa svim zonama za registraciju i preuzimanje prtljaga, čineći ceo proces efikasnijim kako za putnike tako i za operatere zemaljskog opsluživanja zadužene za opslugu prtljaga. – kazao je Novaković.
Na kraju smo obišli i novi AOCC (Airport Operations Control Center) koji je pored dodatnog video sistema za nadzor „airsidea“, i najavljenog uvođenja A-CDM sistema („Airport Collaborative Decision Making“) dobio novi BMS („Building Management System“) koji će omogućiti instant obaveštavanje otkaza ključnih sistema zgrade terminala.
Predrag
Koja je poenta veceg broja saltera pogotovo na sigurnosnoj i pasoskoj kontroli ako su zatvoreni? Ne jednom mi se desilo da je samo 40-50% saltera otvoreno.
Takodje da li cinjenica da se laptopovi ne moraju vaditi znaci da prolaze i tecnosti vece od 100ml?
Hvala.
Aleksandar
To je pitanje za drzavu, odnosno MUP. Ne moze koncesionar da natera drzavu da posalje dovoljan broj granicnih policajaca.
maksha
Četvrtog kada sam ja prolazio radilo je šest šaltera punom parom. Doduše na jednom je gorelo crveno na onom semaforu iznad pa je to malo zbunjivalo ljude. Ali sve u svemu brzo je se kretalo.
Predrag
Sigurnosna kontrola nije pitanje za MUP nego za Aerodrom Nikola Tesla.
Miki
Mene na BG aerodromu malo nervirucka ponuda hrane i pića, koja ajd što je skupa (skupa je na skoro svim aerodromima sveta), već što je kvalitet ponuđenog OČAJAN. Ponuda peciva u jednom Lidlu jeste 2x kvalitetnija hrana od one koja se može naći na BG aerodromu, a kafe su im u rangu onih oko Bubanj Potoka.
Visoke cene razumem, monopol, vrv. su i gigantske cene zakupa prostora, ali daj onda i neki bar umeren kvalitet za taj novac. A ne da lisnato pecivo u „Hleb i Kifle“ na Nikoli Tesli platim 5x skuplje nego u radnji istog lanca u gradu, plus još i bajato i spljeskano (u gradu je i svežije i bolje spremljeno, isti lanac pekara).
Takođe, i novi klozeti na BG aerodromu su već sada vrlo zapušteni i slabo i retko čišćeni.
:(
Čitalac
Bravo!