[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

13. maj 2025

[ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

13. maj 2025

Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

12. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025
Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema
Helikopter Ansat koji je najverovatnije proizveden za Republiku Srpsku ali zbog rata u Ukrajini nije isporučen / Foto: Pres sluzba Državnog saveta Republike Tatarstan

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

Treći helikopter Ansat koji je još 2019. godine naručila Republika Srpska i koji do danas nije isporučen, nalazi se u Rusiji. Letelica (još uvek) nije isporučena mušteriji i deluje da je trenutno u vlasništvu i operacijama fabrike koja ga je proizvela.

Početkom avgusta ove godine u Kazanju je održana vazduhoplovna manifestacija „Biram nebo“ na kojoj je u letnom programu prikazan i helikopter Ansat u identičnoj šemi farbanja kao oba helikoptera istog tipa koje koristi Helikopterska jedinica Specijalne antiterorističke jedinice MUP-a Republike Srpske.

Isti helikopter je potom prikazan na događaju „Proizvedeno u Tatarstanu“ koji je od 20. do 25. oktobra održan u Kazanju, u okviru samita BRICS-a.

Svoje proizvode je predstavilo oko 50 kompanija iz ruske Republike Tatarstan, među njima i fabrika „Kazanjski helikopterski zavod“ (KVZ) – proizvođač helikoptera Ansat. Prikazane su dve verzije helikoptera, jedna policijska i jedna sa medicinskom opremom.

Dva prikazana Ansata, jedan policijski i jedan medicinski. Na policijskom se ispituju ruski sistemi i pogonska grupa kojima su zamenjene sistemi inostrane proizvodnje / Foto: isečak iz video snimka Jutjub kanala MASHNEWS

Na ruskom Jutjub kanalu MASHNEWS moglo se potom saznati da je policijska verzija opremljena megafonom, reflektorom, dizalicom (vitlom) i kukom za nošenje spoljašnjeg tereta. Takođe se napominje da su sve komponente stranih proizvođača, uključujući i sistem upravljanja i autopilot, zamenjene domaćim, a tu su i ruski motori tipa VK-650V.

Nije teško zaključiti da, najverovatnije, neisporučeni helikopter namenjen Republici Srpskoj trenutno koristi fabrika KVZ kako bi se na njemu ispitali i verifikovali domaći sistemi i pogonska grupa, koji će se korisiti umesto dosadašnjih inostranih.

Neplaćen, neisporučen

Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske (MUP RS) jedini je evropski korisnik ruskog lakog višenamenskog helikoptera Ansat.

Trenutno poseduju dve letelice, prvu registracije E7-MUP (fabričkog broja 070A01, c/n 125) i drugu registracije E7-SAJ (fabričkog broja 070A02, c/n 139). Oba helikoptera proizvedena su i imali su svoj prvi let 2020. godine.

Tango Six je redovno pratio proces njihove nabavke i bili smo prvi medij koji je 2019. godine dobio potvrdu da će ih Republika Srpska kupiti. Nakon prvih naznaka krajem maja 2018, preko zvanične potvrde juna 2020. godine, primopredaje prvog helikoptera novembra iste godine i isporuke početkom februara 2021. Ispratili smo i isporuku drugog primerka u junu 2021., kao i prvo zvanično predstavljanje helikoptera sredinom oktobra iste godine.

Primopredaja helikoptera Republici Srpkoj u Kazanju 2020. godine / Foto: Ruski Helikopteri

Interesantno da je na samitu BRICS-a u oktobru, koji je održan upravo u Kazanju, boravio i predsednik Republike Srpske Milorad Dodik. On je tom prilikom i posetio izložbu „Proizvedeno u Tatarstanu“. Kako je Dodik tada saopštio na svom nalogu na Tviteru, događaj je obišao u društvu ministra industrije i trgovine Republike Tatarstan Olega Korobčenka.

Jednu od poslednjih zvaničnih izjava o sudbini trećeg Ansata za Republiku Srpsku (i mogućnosti nabavke još jednog novog helikoptera) dao je premijer Radovan Višković koji je krajem avgusta ove godine izjavio da letelica nije isporučena zbog „dešavanja nakon početka rusko-ukrajinskog sukoba“. Banjalučki mediji su prošle godine objavili da treći Ansat nije plaćen.

Kada je reč o naručenoj a zbog rata u Ukrajini neisporučenoj vojno-vazduhoplovnoj robi od strane Rusije, Srbija trenutno čeka: četiri desantno-jurišna helikoptera Mi-35M, tri srednja transportna višenamenska helikoptera Mi-17V-5, dve baterije artiljerijsko-raketnog sistema PVO Pancir-S1M i sistem za protivelektronska dejstva Krasuha.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Re

Jako glupa nabavka Republike Srbske u trenutku kada Srbija nabavlja H145 u većim količinama pre svega zbog logistike pa čak i da nije bilo rata u Ukrajini.Čak smo i mi trebali zajedno sa Madjarima da pregovaramo sa Erbasom i pri tom da smo uvukli i RS.Na količinu bi cena bila još povoljnija i nama i Madjarima jer su i oni nabavljali iste helikoptere kad i mi.I da je stigao taj treći gde će nabavljati delove i vršiti remont? Ovako bi im i mi uvek pomogli kada zaškripi.Na greškama se uči,zato ubuduće pamet u glavu.

Odgovori
Ni

Možda si u pravu a možda i nisi razmisli u svetlu opšte situacije u Evropi i smanjenju proizvodnje,propadanju industrije i ko garantuje da će Erbas potrajati. Kad su helikopteri nabavljeni nije bilo sankcija Rusiji.Tako da je sve što se komentariše palamuđenje po sistemu „poslije bitke svi su generali“. Danas je teško biti pametan,mali smo jbg.

Sr

@Realni
Ovo je još i najmanje glupa odluka vlasti u RS, a monumentalno je glupa. Kao da priželjkuju novi sukob sa zapadom i izigravaju neki Kaljiningrad Balkana.

Ta

Krcag ide na vodu dok se ne razbije, ocigledno ce se igrati Kaljinigrada dok nekome ne dosadi pa ih se ne ukine.

>> ko garantuje da će Erbas potrajati

Hah, ne garantuje niko. Svaka privatna firma moze sutra propasti. Nego sta je alternativa Erbasu, nekakav proizvodjac helikoptera sa 0 referenci, koji dolazi iz zemlje koja se bukvalno deindustrijalizovala u poslednjih par godina?

Pe

@Nibe Evropska Unija nece propasti, o cemu svedoce cifre proizvedenih civilnih i vojnih aviona u poslednjim godinama, posebno ako uporedite sa kolapsom proizvodnje civilne avijacije u Rusiji (i dalje ne proizvode ruske civilne avione).
Sve nade na Rusiju zavrsice kao Asad.

ma

@ Dušane Petroviću, ovde koliko se može videti niko nije spominjao opstanak EU, već opstanak Airbus, mada kako se danas brzo i nepredviđeno odvijaju situacije sve je moguće, ni jednu opciju ne treba isključiti, mada je jako malo verovatno da Airbus posustane jer su jaki kao crna zemlja. Sa druge strane, šta su po Vama Rusi trebali da urade u Siriji, kad se celokupna sirijska vojska predala pobunjenicima, da se bore protiv pobunjenika kad već regularna vojska neće? To niko normalan ne bi ni pomislio da uradi, a da su Ameri na mestu Rusa verovatno bi se već evakuisali. Očigledno je neki dogovor pao u Siriji, a da su im Ameri napravili zvrčku jesu. Možete naći podatak da Rusi ojačavaju svoj položaj na Mediteranu preko Libije, mada su i tamo protivnici isti kao u Siriji, tako da ostaje da se vidi šta će biti.

Vl

Nisu ni trebali da uzimaju te helikoptere,da izigravaju opitne kuniće zarad neke imaginarne ljubavi.

Odgovori
Sa

Prosto ne mogu da shvatim da je kupljen ovaj helikopter. Logicnije mi je bilo da se prati Srbija i njena kupovina H-145 koji je dokazan i vjerovatno i bolji helikopter

Odgovori
Ve

Upitno je dali jeste erbas bolji,po kvaliteti dajem prednost Ruskim

Mi

Ja kao rusofil mogu slobodno da ti kažem da je H-145 za ovo tri klase iznad u svakom smislu. Dodik je ovim kupovao političku naklonost Rusije, svakako bisu loši heliji jer su bar novi, ali nemojmo da se lažemo da je ovo bolje ili čak u rangu sa H-145 jer je daleko od toga.

Il

Ne pouzdan prodavac. Ne treba vise kupovati od njih kad nisu sposobni da isporuce.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor