Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024

Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324

21. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Nakon raskida saradnje Maratonovi avioni odlaze iz Beograda, avion koji je učestvovao u udesu biće rashodovan

20. feb 2024

Er Srbija raskida saradnju sa Maraton erlajnzom, uputila izvinjenje putnicima

20. feb 2024

Udes Embraera na „Nikoli Tesli“: Objavljen audio-snimak kontrole letenja, tri greške koje je posada napravila

20. feb 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do udesa Embraera 195 na Er Srbijinom letu JU324: Kontrola letenja tri puta pokušala da upozori posadu

19. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Embraer 195 Maraton erlajnza bezbedno sleteo nakon vanrednog događaja po poletanju sa aerodroma Nikola Tesla

18. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika završila drugu konverziju iz putničke u kargo konfiguraciju aviona Boing 767

14. feb 2024

Kuvari sa Mišelinovim zvezdicama pripremaće obroke za putnike Er Fransa

6. feb 2024

Koliko je srpski komercijalni avio-saobraćaj spreman za nove rekorde i EXPO 2027?

20. jan 2024

Rezultati Erbasa za 2023. godinu: „Nikada do sada nismo prodali toliko A320 i A350 aviona u jednoj godini“

17. jan 2024

MAX-u otpao deo trupne konstrukcije, Boingu ponovo otpao deo reputacije

7. jan 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do nesreće u Tokiju i zbog čega je evakuacija Erbasa trajala 18 minuta

5. jan 2024

Air France i KLM pokrenuli promocije za putovanja do 30. novembra 2024. godine

4. jan 2024

[ANALIZA] Udes Erbasa A350 avio-kompanije Japan Airlines: „Disciplina Japanaca“ nema nikakve veze sa razlozima zbog kojih su putnici preživeli

3. jan 2024

[INTERVJU] Direktorka HR-a kompanije MTU Maintenance Serbia: „Kako i koga zapošljavamo, koje benefite nudimo i kako se kod nas napreduje“

29. dec 2023

Škola letenja Prince Aviationa objavila poziv za novi kurs obuke za PPL dozvolu: Ko se na vreme prijavi dobija besplatno kurs noćnog letenja i ICAO test engleskog

27. dec 2023

Air France – KLM grupa je najveći svetski korisnik održivog avio-goriva drugu godinu za redom

25. dec 2023
Koliko je srpski komercijalni avio-saobraćaj spreman za nove rekorde i EXPO 2027?
Problemi vezani za sneg i zaleđivanje traju nekoliko dana. Budući problemi adekvatnosti domaćeg avio-kapaciteta trajaće mnogo duže / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Koliko je srpski komercijalni avio-saobraćaj spreman za nove rekorde i EXPO 2027?

Prošlu godinu obeležili su novi rekordi srpskog komercijalnog avio-saobraćaja. Došlo je i do dve ključne promene na najvećem domaćem aerodromu – Er Srbija se odlučila za partnerstvo sa hendling kompanijom Menzies Aviation i Srbiji se dogodio EXPO 2027.

Deo današnje prezentacije predsednika Srbije o planovima za organizaciju ove manifestacije će možda sadržati i najveću vest za „Nikolu Teslu“ – nakon post-COVID „revenge travel“ fenomena Srbiju će, najverovatnije, „zadesiti“, najveće istorijsko povećanje komecijalnog avio-saobraćaja u istoriji tokom EXPO godine.

Kao najčitaniji i najuticajniji domaći vazduhoplovni medij na srpskom jeziku, Tango Six će u narednom periodu posvetiti poseban akcenat na uticaj EXPO događaja na avio-saobraćaj. Tako će i četvrti po redu Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope SEAS delom biti posvećen i razgovorima o spremnosti domaćeg civilnog vazduhoplovnog sistema na najveći ciljani dolazak avio-putnika u njegovoj istoriji.

SEAS će se ove godine održati 19. i 20. marta u Sava Centru.

Kapacitet, investicije?

Saopštenja za medije na kraju prošle godine od strane dve najbitnije domaće institucije u avio-saobraćaju sadržala su termine „rekordni rezultat“. Er Srbija je u 2023. prevezla ukupno 4,19 miliona putnika, što predstavlja treći najbolji rezultat u istoriji ove kompanije. Nacionalna avio-kompanija obavila je više od 45.000 letova, što je 44% više nego u 2022. godini.

Aerodrom „Nikola Tesla“ opslužio je blizu 8 miliona putnika (7,95 preciznije), što predstavlja povećanje od 42% u odnosu na prošlu godinu i 29% u odnosu na 2019. godinu. Na Tesli je obavljeno ukupno 83.300 letova, 27% više nego prošle godine i 18% više nego 2019.

Niški „Konstantin Veliki“ opslužio je 448.312 putnika što je rast od 15% u odnosu na godinu pre.

Da li je reč o rastu koji je isključivo rezultat nivelacije nakon pandemije i posledično najveće tragedije u istoriji globalnog avio-saobraćaja znaćemo na kraju ove godine. Već sada možemo konstatovati da najave domaćih rukovodilaca o tome da će na kraju Vansijeve koncesije „Tesla“ doći do cifre od 15 miliona putnika više ne deluju toliko nerealno.

Ulaganje u opremu i ljude biće ključno. Još bitnije je to uraditi na vreme / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Međutim, ono što sigurno niko nije planirao i sasvim siguno ono što ni Vansi ali ni Er Srbija nisu očekivali neposredno po izlasku iz pandemije kao buduće veliko dešavanje je kandidovanje Srbije za EXPO 2027. Prema sadašnjim procenama u EXPO godini može doći i do rasta avio-saobraćaja od 50%.

Koliko je domaći civilni vazduhoplovni sistem spreman za ovoliki rast, u samo jednoj godini?

Predsednik Srbije je pre nekoliko dana u Davosu domaćim medijima ispričao da je imao i sastanak sa kuvajtskom kompanijom Agility Logistics koja je vlasnik novog hendlera na beogradskom aerodromu kompanije Menzis Aviation. Tokom juna prošle godine, nakon jednog od najgorih dana u skorije vreme za beogradski aerodrom i nacionalnu avio-kompaniju, država je odlučila da dodatno liberalizuje ovaj segment tržišta. Nije samo Menzies bio spreman, dobili smo i još jednu zainteresovanu kompaniju.

Kako je Vučić izjavio, vlasnici Menzisa su ga pitali čime je država sve bila nezadovoljna u prethodnom periodu. Verovatno u kontekstu njihove spremnosti da ulazak na srpsko tržište izvedu na jedini ispravan način – da odmah ulože u proširenje kapaciteta.

Pored trenutno aktuelnih tema koje su mejnstrim medijima zanimljivije (kašnjenja zbog snega i zaleđivanja) prava tema je kapacitet domaćeg avio-saobraćaja u godinama koje dolaze. Do sada se dogodilo sasvim dovoljno iznenađenja, vreme je da se bolje planira i ulaže, ulaže i ulaže.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

de

Niski aerodrom ima povecanje broja putnika? Kako? Zar ne rekose da ga je drzava preuzela 2018-e sa ciljem da ga zatvori zbog Vansija? Tada su neki „upoznati sa ugovorima izmedju Srbije i Vansija“ tvrdili da se aerodrom zatvara u roku od godinu dana!

Odgovori
Sa

@dejanera
Ne likuj, to je tek vraćanje na nivo iz 2019. godine uz 7-8 puta manji kargo saobraćaj danas nego tada. Pritom tada nije letela AirSerbia i bilo je više low cost linija.

A rekonstrukcija ide kao zidanje Skadra, juče najavljen kraj za 2026. ne znam šta su onda do sada radili ako ih čeka još dve godine posla, pa Hitrou bi napravili.

de

@ Sasha
Zasto bih likovao? Samo konstatujem cinjenice! Koliko se secam tada je bilo i nekih protesta i slicnih cirkuskih predstava. U svakom slucaju, ako za reper uzmemo 2017-e godinu kao poslednju u kojoj je grad Nis upravljao podatci su ovakvi: Dakle 2017-e broj putnika je bio 331582 a to je postignuto sa 1477 letova. U 2023 godini broj putnika je 448312 na 1987 letova! A sto se tice 2019-e pa i to je godina u kojoj je drzava upravljala tim aerodromom i ona godina u kojoj su govorili protetanti da je poslednja u kojoj ce taj aerodrom raditi.

Ni

@Sasha
Za kraj 2024.
Paradoks, zgrada je završena ugrubo, fini radovi pri kraju, tek su relativno skoro raspisali javnu nabavku za opremanje, komunikacije i bezbednost.
Ja bih da se zapitam da li su oni normalni?

Ra

Nova zgrada je spolja gotova i trebala bi da proradi na leto. Ova stara ce se mozda rekonstruisati do 2026, a sve operacije ce se prebaciti u novu. Nemoguce da ce enterijer nove raditi do 2026te. Moze neko da potvrdi?

Le

Do tada će vozači autobusa naučiti gde iskrcavaju putnike :)

Vrlo neprijatna situacija juče, vrlo…

Odgovori
Ni

Dragi svi,
iako je tema teksta Air Serbia, to je ipak usko povezano i sa Aerodromom Beograd, tj. operatorom aerodroma – Vinci. Svi ste svedoci da u periodima kada je udarna sezona (leto, novogodišnji praznici i slično) jednostavno aerodrom funkcioniše veoma loše (kašnjenje letova i prtljaga je već posto hroničan problem). Jučerašnji primer je samo jedan od primera koji je izazavao nagodovanje putnika. Iako, je opšte poznato da koncesionar uvek ide sa rigoroznim smanjenjem troškova i samim tim kvaliteta usluge, ovde je to došlo do nivoa da Direktorat za civilno vazduhoplovstvo je morao da reaguje i naloži mere (još pre jučerašnjeg – novog događaja). Svi znamo da su u našoj državi strani investitori zaštićeni kao „beli medvedi“ posebno ako dolazi iz značajne države, kao što je Vinci. Pa možete misliti koliko stvari ne idu kako treba kada je državni organ morao zvanično da reaguje. Što se AIr Serbia tiče, ne znam šta bih rekao osim da kao i u svim sferama našeg društva dolazi kadar sa sve manje znanja i iskustva, što se uvek na kraju odrazi na kvalitet usluge.

Odgovori
la

Air Serbia bi definitivno trebala KUPITI desetak A220 i tako ustedeti MNOGO! OK leasing jer nemate aviona ali na takav nacin nikada i necete imati i uvek cete zavisiti od drugih!

Odgovori
Ne

A sta je sa kontrolnim tornjem.Mislim novi koji bi trebalo da se izgradi, tako je obecano.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs