[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
[REPORTAŽA] Najzanimljivije premijere sa prikaza “Zastava 2024“: Helikopteri Mi-35P, francuski i kineski osmatrački radari, nova sredstva za raketne sisteme FK-3 i HQ-17, emiratski dronovi kamikaze, artiljerija i oklop
Bivši kiparski Mi-35P će u 714. protivoklopnoj eskadrili ''Senke'', 98. vazduhoplovne brigade na aerodromu ''Morava'', Lađevci zameniti lake naoružane helikoptere GAMA / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[REPORTAŽA] Najzanimljivije premijere sa prikaza “Zastava 2024“: Helikopteri Mi-35P, francuski i kineski osmatrački radari, nova sredstva za raketne sisteme FK-3 i HQ-17, emiratski dronovi kamikaze, artiljerija i oklop

Jučerašnji prikaz dela sposobnosti Vojske Srbije ‘‘Zastava 2024‘‘ bio je još jedan u nizu brojnih dešavanja u poslednjim godinama gde se javnost mogla uveriti dokle se stiglo sa osavremenjavanjem i opremanjem srpskih oružanih snaga.

Stručnjacima i entuzijastima su, naravno, uvek najzanimljivije premijere, bez obzira da li su već uvedene u naoružanje, da li se nalaze u različitim fazama razvoja i posebno – da li su perspektivna ili nisu.

Tango Six je jučerašnji događaj iskoristio i za pitanja državnom vrhu o predstojećoj nabavci Rafala.

Mnoga sredstva naoružanja i vojne opreme su prvi put prikazana, neka prvi put pred publikom, pojedini sistemi su do sada korišćeni samo na vojnim vežbama, a nešto do sada nismo viđali uživo, već isključivo u objavama Ministarstva odbrane i Tango Six interpretacijama tih objava.

Uglavnom se radi o sredstvima čija je nabavka najavljena i očekivana, i čija je isporuka realizovana. Osim tehnike za RV i PVO, videli smo nove sisteme namenjene Kopnenoj vojsci, pre svega pešadijskim i artiljerijskim jedinicama.

Prva potvrda isporuke radara GM200 srednjeg dometa. Rečeno nam je da se na isti kamion može postaviti i radar GM403 Alfa / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six

Od sredstava za koje smo prvi put saznali da su uopšte isporučeni, izdvojićemo prvo sredstva za RV i PVO.

Za Vazdušno osmatranje, javljanje i navođenje (VOJiN) u okviru sistema PVO stigao je osmatrački radar srednjeg dometa „Thales“ GM200, deo najavljene narudžbine od ukupno 22 radara kratkog, srednjeg i velikog dometa francuskog proizvođača.

Osmatrački radar TTDR za komandno mesto diviziona naoružanog raketnim sistemom FK-3 / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six

Artiljerijsko-raketne jedinice za protivvazduhoplovna dejstva (ARJ za PVD) dobile su kineski osmatračko-akvizicijski radar sa oznakom TTDR koji je namenjen komandnom mestu raketnog diviziona naoružanog kineskim raketnim sistemom srednjeg dometa FK-3.

Prema zvaničnim vojnim informacijama koje su bile dostupne na tabli sa postoljem koja je bila postavljena pored radara, sistem se sastoji antenskog vozila osmatračkog radara AV TTDR, radnog vozila osmatračkog radara WV TTDR, vozila sa elektroagregatom, tri radna mesta, upravljačko-pokazivačkog sistema, komunikacione opreme, rezervnih delova, i opreme za održavanje.

Od taktičko-tehničkih karakteristika navedeni su: domet od više od 300 km, brzina okretanja antene od 6 ili 12 obrtaja u minuti, mogućnost otkrivanja i praćenja do 400 ciljeva i prenos podataka o ciljevima komandnoj stanici u realnom vremenu, prijem i obrada do 10.000 plotova, identifikacija cilja svoj-tuđ, mogućnost automatskog i ručnog unošenja pozicionih i orijentacionih parametara.

Osmatrački radar GM403 Alfa / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six
Jedan od nekoliko novih sistema diviziona FK-3 / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six
Sistem veze za komandno mesto diviziona raketnog sistema FK-3 / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Od sistema za koje se već znalo da su isporučeni, ali koji do sada nisu javno prikazivani, bili su izloženi osmatrački radar „Thales“ GM403 Alfa, kao i podsistemi koji su namenjeni komandnom mestu diviziona, kao i baterijama ARJ za PVD naoružanim raketnim sistemom FK-3. Uglavnom se radilo o sistemima veze, kao i sistemima za prenos podataka. Uprkos tome što se pored tih vozila nisu nalazile table sa informacijama o sredstvu, za jedno smo saznali da je u pitanju telekomunikacioni sistem ACV.

Borbeno vozilo raketnog sistema HQ-17AE / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Kineski raketni sistem HQ-17AE je premijerno već bio prikazan ove godine u Kruševcu za Dan vojske, kada je bilo izloženo po jedno borbeni vozilo i vozilo za dotur i pretovar raketa. Sada smo videli dva borbena vozila, dva vozila za dotur i pretovar raketa, a noviteti su vozilo na kome se nalazi radionica za tehničko održavanje, kao i vozilo sa elektroagregatom.

U sastav sistema, osim borbenih vozila, transportno-utovarnih vozila, agregata i radionice, ulazi još i komandna stanica, kao i raketni moduli. Što se tiče operativnih mogućnosti, navedeno je da je domet sistema do 15 km po daljini i 8 km po visini, verovatnoća uništenja cilja 80-90%, vreme reakcije sistema je 8 sekundi od momenta otkrivanja cilja do momenta lansiranja rakete, može da gađa ciljeve u dolasku i odlasku koji lete maksimalnom brzinom do 1.020 m/s. Sistem je sposoban da gađa ciljeve dok je borbeno vozilo u pokretu.

Kiprani

Kada je reč o farbi i oznakama, Mi-35P izgledaju skoro u potpunosti kao već postojeći Mi-35M. Dobili su evidencijske brojeve od 35201 do 206 / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Kao što je već poznato, Srbiji je prošle godine isporučeno 11 desantno-jurišnih helikoptera Mi-35P nabavljenih od Kipra. Najave da će prvi biti spremni za upotrebu u januaru, pa zatim u martu ove godine, nisu se obistinile, već se to dogodilo tek u ovom mesecu. Na „Zastavi 2024“ prikazano je 6 helikoptera koje je javnost prvi put mogla da vidi uživo.

Helikopteri su ofarbani i označeni gotovo identično kao i helikopteri Mi-35M koje RV i PVO koristi već pet godina, dakle sivi su, sa „low-vis“ rondelama, zastavama u realnim bojama, i imaju evidencijske brojeve od 35201 do 206. Kako se moglo saznati, helikopteri su operativni, i na batajnički aerodrom su doleteli.

VRVZ-24 podvešena na Mi-35P / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Na helikopterima se ne vidi da su pretrpeli neke dorade ili modernizaciju, ali je na jedan primerak bila postavljena nova raketa VRVZ-24 za koju i dalje ne znamo u kojoj fazi razvoja se nalazi.

Ova raketa izvedena je iz sovjetske nevođene rakete S-24 kalibra 240 mm koja se nalazila ili se nalazi u inventaru RV i PVO, a interesantno je da se može naći podatak da su bile u naoružanju i kiparskih Mi-35P.

Prvi MiG-29SM+ nosi podvešen kontejner MSP-418K sa sistemom za protivelektronska dejstva / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Još jedna od zanimljivosti vezanih za RV i PVO jeste da se prvi put na jednom ovakvom događaju mogao videti višenamenski borbeni avion MiG-29SM+ na koga je bio podvešen sistem za protivelektronska dejstva MSP-418K, o čemu je Tango Six već pisao. Avion sa ovim sistemom nalazio se u formaciji od četiri MiG-a koji su činili jedan od vazduhoplovnih ešalona koji su preletali defile jedinica na zemlji.

Dron samoubica SM-1 na lanseru / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six
Zapremina motora od 120 cm3 / Foto: Živojin Banković, Tango Six
Kada bi poredili poznate dimenzije letelica, zaključili bi da se na ovoj fotografiji u crvenom krugu u prvom redu nalazi nešto veća borbena letelica SM-2, a iza nje je manja školska SM-1 / Foto: isečak iz video snimka Radio Televizije Srbije

Kada su u pitanju prvi prikazi sistema namenjenih Kopnenoj vojsci, krenućemo od onih najatraktivnijih, a to su vazduhoplovi.

Da su Srbiji isporučeni emiratski bespilotni vazduhoplovi SM-1 i SM-2 kompanije EDGE već smo saznali na vežbi ‘‘Vatreni udar 2024‘‘. Sada ih je prikazano čak 30, a za verziju SM-1 se zvanično navodi da se radi o „školsko-trenažnom bespilotnom vazduhoplovu“.

U opisu karakteristika SM-1 piše da je to dron samoubica srednjeg dometa vođen putem GNSS, namenjen za obuku posluge u toku lansiranja, obuku pilota u toku letenja, može biti imitacioni aparat za praćenje i realizaciju gađanja jedinica ARJ za PVD po planiranoj misiji. Može se lansirati preko statičnih i mobilnih lansera, što može povećati njegov operativni domet i smanjiti vreme pripreme za dejstvo. Sastavni delovi sistema su bespilotni vazduhoplov, daljinski kontroler, zemaljska stanica za upravljanje (prikazano je u domaćem vozilu NTV) i vozilo lanser (interesantno da se trenutno koristi automobil „Chevrolet Silverado“).

Od karakteristika navodi se i da je dužina letelice 2,85 m, razmah krila 3,7 m, masa prazne letelice 30 kg, masa pune letelice 50 kg, nadmorska visina leta 2.438,4 m, maksimalna bzina je 145 km/h, krstareća brzina 115 km/h, brzina svaljivanja 97 km/h. Može ostati u vazduhu više od tri časa, za materijal izrade naveden je fiberglas, a za pogonsku grupu da je zapremina 120 cm3, sa radnom brzinom motora 8-27 km/h.

Prva baterija LRSVM M-18 Oganj modularni / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six

Artiljerijske jedinice će, osim dronova samoubica SM-1 i SM-2, dobiti još jedno novo sredstvo. U pitanju su samohodni višecevni lanseri raketa LRSVM M-18 Oganj modularni čija je prva baterija sa šest lansera prikazana na jučerašnjem događaju.

Osim raketa kalibra 122 i 128 mm dometa 8,6 do 52 km, predviđeno je da će ovi sistemi biti u stanju da lansiraju i vođene rakete ALAS dometa 25 km koje su, kako je rečeno na događaju, već naručene. Takođe, u budućnosti su planirane i rakete Košava 1 i 2 dometa 50 i 70 km, kao i rakete RALAS dometa 10 km.

Oklopni transporteri BTR-80A koji, zbog svog potentnog naoružanja, zapravo predstavljaju borbena vozila pešadije / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six

Pažnju poznavalaca oklopne tehnike privukao je veći broj oklopnih transportera BTR-80A koji su nabavljeni od Mađarske. Prikazano ih je čak 32, a do sada su kod nas samo u manjem broju mogli biti viđeni na vojnim poligonima.

Lazari 3M iz, najverovatnije, nulte serije / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six

Još interesantnije je bilo kod čak 54 parkirana oklopna vozila Lazar.

Većinom se radilo o standardnim Lazarima 3 Vojske Srbije. Bilo je tu i nešto Lazara 2, iz naoružanja Žandarmerije.

Međutim, posebno se mora istaći 6 Lazara 3M i to u čak 4 verzije.

Iako su kupole bile prekrivene maskirnim mrežama moglo se ipak razaznati šta je šta.

Lazar 3M sa kupolom koja ima stari Zastavin top M-86 od 30 mm / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six

Jedna od varijanti najverovatnije ima kupolu BPPU-1 (top 2A72 30 mm) sa oklopng transportera BTR-80A, druga ima domaću daljinski upravljivu borbenu stanicu sa domaćim topom Zastava M12 kalibra 30 mm, jedan primerak imao je kupolu sa starim Zastavinim topom M-86 30 mm što je prvi put viđeno.

Četvrta varijanta je zapravo prototip Lazara 3M sa ruskom kupolom 32V01 sa topom 2A42 kalibra 30 mm. Moglo bi se zaključiti da je serijska proizvodnja Lazara 3M započela (možda je ovo deo nulte serije?) i da su spekulacije da će deo mađarskih BTR-80A poslužiti kao donori kupola za Lazare 3M bile istinite.

Samohodna top-haubica Sora 2 kalibra 152/155 mm / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Isticanje poslednje premijere ostavili smo za sredstva u razvoju.

Prvi put je prikazana samohodna top-haubica nazvana Sora 2. Mnogi bi pomislili da se radi o oruđu kalibra 122 mm kao kod Sore, ali je ovde reč o kalibrima 152 ili 155 mm. U prospektu Vojnotehničkog instituta se navodi da je domet od 18 do 30,7 km, da je brzina paljbe 6 projektila u minuti, borbena masa je 21 tona, borbeni komplet je 16 granata, posadu čini 4 člana, polje dejstva pravca +/-25 stepeni, po elevaciji +8 do +65 stepeni, brzina na putu je 80 km/h, autonomija kretanja po drumu do 600 km.

Kako se još navodi, pravac dejstva je preko kabine, u trenutnoj fazi razvoja pokretanje oruđa po pravcu i elevaciji je ručno, i postoji plan da se ti procesi automatizuju. Na zadnji deo platforme je montirano postolje koje olakšava proces punjenja i obezbeđuje brzu i preciznu pripremu oruđa za dejstvo, navodi se u tehničkom opisu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vo

Moram da dodam da su bili prikazani i sm1 i sm2. Male su razlike u izgledu ali u karakteristikama su bitne

Odgovori
Mi

Ozbiljne karakteristike, i prilicno niskoprofilan skoro stealth dizajn.

– Domet do 250km
– Bojeva glava 23kg

OsimGPS navodjenja ne znam da imaju jos neki nacin da dodju do cilja u slucaju ometanja.
Takodje bih pitao da li se mogu sleteti u slucaju promene ili otkazivanja plana beez da se skrši u zemlju ?

Vo

Pa kad smo u pustinji onda arapi slete bez problema i oštećenja, mi smo uspevali na travu kad je ravno ali samo sa vezbovnim. Inače nije predvidjeno da sleće kada je naoružana.

Am

Stvano osećam potrebu da se javno izvinim Vlasti jer – nisam verovao.

BG na Vodi, pa ko bi pomislio da će stvarno da ga naprave, a ono – napravili.

EXPO, pa to nikome nije padalo na pamet.

Lazar, što ne kupimo Patriju, sprdnja, nikad neće da ga prave serijski – evo ima 50+ komada

Kmec, nema 30mm – ima…
Kmec, 30 mm top nije dovoljno „topast“ – evo ima 40 mm

———-

Srbija danas prosto IMA para, otprilike je budžet 3,000 evra / Srbinu, ili 20,000 miliona ukupno (20 milijardi).

Dati 200,000,000 za nešto danas je tek 1% budžeta.

Svaka čast svima koji rade za dobrobit Srbije

Odgovori
mi

A to sto tom opremom nema ko da upravlja i koristi,to nema veze???Sto su upropastili i ono malo profesionalne vojske?
Sto su vojnici toliko bedno placeni,da je egzodus iz vojske toliki da je to sramota???
Da ce zbog toga da uvedu navrat nanos vojni rok,i to glupost od 75 dana?
Sto se VBA koristi da proganja Sindikat vojni koji ukazuje na sve ljudske i profesionalne probleme koje imaju?
Sto se kupuju Rafali za 2,7 milijardi evra,a u isto vreme nema novca za prosvetu,zdravstvo i kulturu???
Dno dna. Napredna zona sumraka.

Ne

Mile

Nije bas tako. Stanje je u proseku: bolje. Radi se o tome da je promenjen je nacin razmisljanja. Na primer, specijalisti koji su radili za nekih 500-600 eura pre 10 ili 12 godina, sada nece ni za 1000. I to je u redu, ali trebace neko vreme da sve dodje na svoje.

Va

Nenad N. Da samo što pre 12 godina je 500-600 evra bilo ko sada 1200-1500 evra ! za neke izgleda inflacija ne postoji !

Am

@mile

Čekaj bre… Da su otvorili školu za —dodaj opremu— bilo bi što otvaraju školu kad nemaju šta da koriste

Ovako su lepo kupili opremu, i na njoj će, gle čuda, da rade ljudi koji su radili nešto slično u životu, isto kao lekari, naučnici ili vozači kamiona.

Jel umeš da napišeš kako se to pametno kupuje i pametno školuje?
Ako ti uspe, možda ćeš postati jedan od najuticajnijih filozofa sveta.

Takodje, jesi video nekada jako male ljude koji se zovu deca? Zamisli, ne umeju ni da pričaju, a 20 godina kasnije umeju da lete avionom ili da projektuju avione. Čudesno, zar ne?

Za plate, evo ti lista plata:

https://www.blic.rs/biznis/moj-novcanik/evo-kolika-ce-biti-prosecne-zarade-nakon-povecanja-plata-u-vojsci-2024/ghxpfyk

Vodnici 100 i nešto hiljada,
Poručnik 1000 evra (slično je i u nauci)
Pukovnik malo ispod 2000
General malo iznad 2000

Šta je tu loše? Toliko vredi taj rad.

Državi za taj konkretan posao vredi da plati 1,000 evra platu.
Ako genije ume da proda znanje za 2,000 država će biti jako srećna jer će doneti još para u budžet.

Zamisli, ekonomija radi…

Da ce zbog toga da uvedu navrat nanos vojni rok,i to glupost od 75 dana?

Pa ovde smo 54234124 puta pisali da je glupost da se ide u vojsku 1 celu godinu i da obuka može da se uradi za 2-3 meseca. Eto, sada je 2-3 meseca. Kao da su T6 čitali.

Pitati se zašto se kupuju Rafali, a ne daje se za prosetu je suludo koliko i pitati se zašto se kupuje kreda za table, a ne municija za vojsku.

Kupuju se Rafali – jer imamo čime da ih kupimo.

Budžet je 3000 evra po Srbinu godišnje, a Rafali koštaju 500 evra po Srbinu i leteće decenijama. Za manje od 500 dinara mesečno, baš mi je merak da mi lete Rafali po lepom, plavom i slobodnom nebu.

Ra

Previše amaterizma u proizvodnji, evo ovaj se hvali sa 52 Lazara3 i sprda Patriu.
Hrvati kupili licencu Partije i već deset godina imaju 126 komada, sada ide još 30.
BTR 80?
Već su na Sora 2, a ni Sora1 nisu uspeli da dovrše.

Mi

@Amater Sve je to lijepo. Problem je u ljudstvu i nepostojećom logistikom. Apsolutno ništa ne znači koliko imaš tenkova i helikoptera i oklopnjaka, itd ako nemaš logistiku da dopremi gorivo, streljivo, komunikacije, hranu, vodu, sanitarne potrepštine ( krv, zavoje, itd ). Srbija je prije dvije godine počela pomalo raditi na logistici, ali se stalo, pošto drugi sistemi poput Rafala bolje zvuče kod Vučićevih glasača. Tako je i Rusija uvijek imala predivne parade kao Srbija, pa kada su prije dvije godine krenuli na Kijev, nakon 24 sata od početka takozvane „specijalne operacije“, cijele kolone su im ostale bez goriva a Ukrajna ih bez ikakvih problema potamanila i uništila.

Am

Za Radeta:

Aha… Dobro, znači ne valja to što je proizvodnja spora (u odnosu na šta?) i trebalo bi da se umesto 50 komada godišenje pravi 100? Ok…

Koja je svrha dupliranja proizvodnje ako ne planiramo da ih momentalno potrošimo za rat?

Što ne spremaš 3 ručka dnevno, stvarno je nedovoljno spremati 1 dnevno, jer možda će da udari glad, a Šime Preper iz Splita je konzervira ribe za 3 mjeseca.

Sora 1-2-3

Menjaju se tehnologije. Probaš, napraviš, vidiš da u medjuvremenu možeš bolje, napraviš bolje. Šta je trebalo da urade? Naprave 5000 Sora 1, pa 10000 Sora 2?

@Milki

Problem uopšte nije u ljudstvu i logistici koja ne postoji. Ljudi idu na fakultete, ljudi uče stvari. Niko u Srbiji nije znao šta je dron, a danas ih imamo 1000 komada i naši ljudi, nekada nepostojeće ljudstvo, ih prave. Uz njih je i nekada nepostojeća logistika, te sam siguran da bi mogli da naprave i servisiraju koliko im volja.

„ako nemaš logistiku da dopremi gorivo“

E… 1999. nije bilo dovoljno kamiona i to je rešeno za 15 minuta. Odeš kod privatnika koji ga ima. Daš mu priznanicu. Uzmeš mu kamion. On tužno kaže hvala, sve za Srbiju, šta ćeš, rat.

P.S. Torlak nikad jači, a gradi se Bio4, tako da ćemo biti sve bolji i u medicini i u biologiji.

Mi

Mnogo novina, i nijedan zavrsen!!! Bolje je jedan, a da je prosao TOC.. nemozemo da napravimo raketu do 300km. Imamo Orkan, iz JNA, domet 50km,a mi u mestu idalje.. Imamo lanser Sumadija, i pokazujemo, ga, a raketu nije ispalio.. Sramota, Tamnava isto, sa 262mm,to je noviji Orkan, trebao bi biti.. Ne znam, da nemozemo visecevni raketni sistem koji imamo samo da raketu unapredimo,mislim na domet..

Pe

@Milan
262 mm za Tamnavu je praktično završena, a te od 300km+ dometa su toliko „samo“ da ih pravi SAMO par zemalja u svetu. Na tim dometima nema ništa samo.

Zahtevi pred tom raketom su ogromni. Već na ovim do 50km moraš da uračunaš i rotaciju Zemlje (jadni ravnozemljaši, LOL) i milion drugih faktora, a tek na tim daljinama da bi nešto pogodio gde raketu šalješ u bliži svemir pa pokušavaš da je navedeš kad se vrati iz svemira. Vrlo, vrlo zahtevno.
Nije nedostižno za nas, ali će potrajati ako to budemo radili samostalno.

Pe

A da li je PASARS koji je danas u saobracajnoj nesreci ubio petoro ljudi, od kojih troje dece, kod mesta Ušće u Srbiji imao neke veze sa ovil dogadjajem?

Odgovori
mi

Ma jok,slucajno se vozio civilnim putem onako,po sladoled.

ac

kakve sad to ima veze?

Mi

Dušane, ne treba da lešinariš na ovakvim događajima. Možda je ljudski faktor, možda je otkaz tehnike, možda je nastradali vozač kriv, hiljadu je promenljivih. Sačekajmo istragu ukoliko bude transparentnosti pa onda donosimo zaključke o tome kako da se ovakve tragedije više nikada ne dogode. Glupo je sada tvrditi da je uzrok nesreći to što je vozilo bilo izloženo na prikazu. Isto se moglo dogoditi prilikom transporta vozila na neku vežbu ili u drugu kasarnu. Budimo ljudi nekad i zaćutimo i dozvolimo da tišina deluje glasnije od urlika.

Dr

interesuje me kakve veze ima taj udes sa izlozbom Oruzija i Orudja koje poseduje VS ? Poznajuci nacin voznje nasih ljudi po Srpskim putevima nije daleko istina da je vozac Auta sam skrivio udes…. kao onaj taksista koji je prelazio Prugu iako mu je treptalo Crveno Svetlo….. ne branim nikoga ali ne mesajte babe i zabe !

Ss

zbog te tragedije sve nas duša boli,a ti kad nemaš za šta da pljunes vlast i vojsku onda ko tvoji saborci koristiš tragedije.

Mi

Sigurno ne bi postavio isto pitanje da je u nesrecnom slucaju umesto domaćeg PASARS-a bio neki Oshkosh ili Patrija.

Mu

PASARS je na šasiji od FAP-a. Imao sam njihov bicikl kad sam bio mali. Ne znam kako sam preživio silne nezgode. Svaki zglob se na njemu klimao, volan, kočnice, dinamo…

Bo

Uzasan komentar, cak i za jednog trola.

Pe

Jeste znacajno je da se utvrdi da li je to vozilo bilo na izlozbi, ili nije.
Postoji podatak da je vozac imao 0.2 alkohola u krvi.Po svim dostupnim podatcima do danas, udes jeste krivica vojnog vozila,a ne civilnog.

@Dragan Istog dana je bila izlozba vojne tehnike kad se dogodio najtezi udes u kojem je ucestvovala vojna tehnika, eto u tome je veza, ocigledno je.
@Milos77 Ne postoji razlika izmedju proizvodjaca tehnike i broja zrtava

@miks @ssss Ako Vam je tragedija citave porodice beznacajna,to govori o vasim licnim ljudskim osobinama.

Dr

Dje ce ti dusa? Lesinaris nad tragedijom. Bilo je pitanje vrmena kad ce se praviti novi „helikopter“ od ove tragedije. Hrana za one sa crnom dusom.

Br

Dušan je postavio dobro pitanje. A odgovor je- da nije bilo još jedne u nizu megalomanskih vojnih parada u političke svrhe za jednog čoveka, taj pasars nebi mrdnuo iz kasarne.
toliko vojne tehnike svako malo na civilnim putovima ko da je ratno stanje nije normalno u normalnim državama pa vi mislite šta hoćete.

Pe

@Dragan uprkos naslovima u svim novinama u Srbiji i regionu, namerno ignorisete tragediju koju je , kako novine pisu, izazvalo 16-tonsko vozilo koje je vozio vojnik Vojske Srbije pod alkoholom, uprkos pratnji vojne policije, i nije likvidirao „teroriste“ vec obicnu srpsku porodicu, i to vecinom decu.
U ovom momentu ne zna se da li je to vozilo imalo ili ne veze sa manifestacijom o kojoj se tekst, i meni je cudno da to i dan danas ne znamo.
Svako iz toga moze da izvuce zakljucak za sebe.

Pe

Nesavesni pripadnik VS je svakako odgovoran za nesreću (obojica i vozač vojnog vozila i nastradali vozač su pripadnici VS), detalje ćemo saznati.

Alkohol vozač PASARSa nije smeo da ima uopšte iako je doza minimalna. Da li je bio na manifestaciji ili nije nije ni bitno. Nije smelo da se desi. Ta deonica puta je opasna i spora i zna se kako se tu vozi. Svakako, PASARS je u suštini kamion i vozi se kao kamion, ne sme da se manijači. Šta se zaista desilo otkriće i očevici i dokazi sa lica mesta.
Inače, niko ne ignoriše tragediju, možda je to trebalo lepo da se prebaci vozom jer bi bilo i bezbednije i jeftinije i ima milion pitanja oko svega, koja su potpuno legitimna i na mestu. Kako bi se ovo sprečilo od ponavljanja.
Ono što se ignoriše je trolovanje i iskorišćavanje tragedije, velike tragedije, čak ne znate ni kolike.

Sh

Novinar treba objektivno i potpuno nepristrasno da izveštava a ne da izigrava snajper babu koja sa balkona 6.sprata zna šta komšija nosi u cegeru.Budi novinar ako umeš i znaš.

Re

Fali Tamnava sa raketama 262 mm koje su izgleda prevelik zalogaj za nas.Nema ni HARPASA koji je odlično zamišljen koncept i koji i te kako ima potencijala.Treba odrešiti kesu i osvojiti proizvodnju ozbiljnih topova 30,40 i 57mm,naravno sa sve besposadnim kupolama.Opasno nam tu škripi,prosto je šteta kačiti Zastavin top 30 mm sa jednostrukim hranjenjem a još gori sa Madjarskih BTRa.O 20 mm na BVPu tek da nepričamo.To je ono što nam je urgentno.Iazar,Miloš,Modernizovani BVP bi bili drastično ubojitij.Jedino pravo osveženje su SM1 i SM2 dronovi.Za radare i VOJIN čista 10-ka.

Odgovori
Т

оба су била изложена (харпас звучи као херпес казнити лице одговорно за назив иначе пројекат стар четврт века). Имамо довољно ракета 262 мм.

Ga

…samo mi nije jasna jedna stvar….kako to rafali za srbiju kostaju 220 miliona evra po komadu, ili vise ….a po cenama na internetu pise da jedan fantom F16 kosta 25-30 miliona evra, Rafale kosta oko 110 miliona , a nas cak i bez napružanja i verovatno specificne opreme koja mu daje prednost -220….a naj veci putnicki avion na svetu air us A380 kosta 440 miliona evra….i sada, za cenu od skoro 3 milijarde evra smo mogli dobiti 100 komada F16….pa ako resimo , saa njima bi mogli i celu evropu okupirati….ko ovo ume objasniti….vezano za na veliko hvaljenu uspesnu kupovinu rafala

Am

Joj bre Milane, ti ko moj otac. Udavi mi kako ima nešto na internet. Ima kuća u Italiju za evro, ima kuća na more za 10, ima Rollexx original za 7.5.

Dal stvarno misliš da internet zna koliko košta avion (stvar koja se konfiguriše na bezbroj načina)?

E… Si video? Ima na internet laptop za 100 evra. Mnooooogo dobar.

Pe

To TDR kod onog velikog kineskog radara mislim da samo kaze funkciju, odnosno „target detection radar“ ali ne i konkretni model.

Odgovori
Dr

(TTDR – Target Tracking Detection Radar )

Nezasluzeno prosao neprimeceno. Veliko pojacanje. Nisu napisali model, ali isti su poceli da koriste i Kinezi uz njihov HQ-22. Ni Kinezi nisu napisali koji je model, ali se da zakljuciti da je YLC-2V

YLC-2V:

Operation frequency band : S band
Instrumental range : 500 km
Coverage (Range) : ≥ between 350 km and 420 km
Coverage (height) : 25000 m
Coverage (elevation) : 0 – 25°
Coverage (Azimuth) : 0 – 360°
Measurement accuracy (azimuth) : ≤ 0.3°
Measurement accuracy (range) : ≤ 100 m
Measurement accuracy (height) : ≤ 600 m
Range resolution : ≤ 200 m (automatic extraction)
Assembly/disassembly time : 40 min with 6 persons
MTBCF : ≥ 1000 h
MTTR : ≤ 30 min

Mi

Serijska proizvodnja mora se najmanje 4 puta ubrzati i to u svim segmentima, naročito modernizacija tenkova i bvp kao i proizvodnja novih vozila za kov. Proizvodnja dronova mora se ubrzati bar 8 puta uz brže testiranje i uvođenje novih vrsta dronova kao što su IKA kompanije PRDC. Određeni pomaci su jasno vidljivi i to najviše u dwlu tehnike koji smo kupovali, tako da je evidentno da najviše škripi domaća proizvodnja. U RV i PVO treba rešavati zamenu aviona Orao i Galeb novom eskadrilom ili dve savremenih aviona poput Leonarda ili FA50. Definitivno nedostaje još PVO sistema da se kreira višeslojna zaštita i to u svim segmentima. U kopnenoj vojsci glavni fokus mora biti ubrzanje isporuke i modernizacije sredstava kao i nabavka zz sistema poput PHL-16 ili HIMARS jer od Šumadije teško da ćemo napraviti finalan proizvod koji je pouzdan i precizan. Tamnava mora što pre ući u naoružanje i to najmanje 3-4 diviziona. U suštini izvukle su se neke pouke iz rata u Ukrajini ali ne i dovoljno. Na mnogim vozilima nedostaje antidron zaštita, nema predloga rešenja poput kaveza za vozila, dronova je suviše malo, naročito malih izviđačkih. Sve u svemu ide na bolje ali mora se još puno toga popraviti kako bi rekli da imamo neku ozbiljnu vojsku. Moja procena je da je naša vojska trenutno spremna za kraći sukob niskog inteziteta sa manjim snagama poput Kosova. Na globalne sukobe sa NATO ne treba više trošiti energiju na projekcije, tu više nemamo šanse ni da istrpimo ni 15 dana sukoba tako da je najbolje što danas u datim geopolitičkim okolnostima možemo uraditi da se pravimo mutavi i budemo mirni i čekamo da se veći plejeri istepaju.

Odgovori
Ma

Ok je sve jačamo samo treba tako nastaviti ulagati u domaće i uzeti od 24do 32 mlrs Iskandera ili m270 ili Kineskog SY-400.

Ba

Lepo, samo bez novog zaduživanja, bre. Ko će i kako da vraća oko 38 milijardi evra spoljnog duga i još približno toliko unutrašnjeg duga. Naša privreda do sada nije mogla da vraća ni kamate, a kamoli glavnice.

Vl

Mi nemamo industrijske kapacitete za navedeno. Ovo sto uspemo da sklopimo je sve od uvoznih delova, nema tu ni domaceg sarafa.

Re

Odlično zapažanje.Najviše škripi domaća proizvodnja.Jedino što sami proizvodimo 100% a da je kvalitetno to je municija.Sve ostalo što se pravi a da je solidnog kvaliteta je od uvoznih komponenti mada je i to ok.Imamo solidnog Lazara i Miloša ali im fali krštena RCWS kupola sa potentnim topovima.Na modernizovani BVP stavlja se davno prevazidjen i kalibar i top od 20mm.Na sve to se kače proklete Maljutke umesto recimo Spajka.Jednostavno napraviš dobro vozilo a osakatiš ga naoružanjem i uvek tako dobijemo poluproizvod.Prosto je neprihvatljivo da Zastava ne može da napravi ni jedan savremen vrhunski proizvod a tolike pare ulupane u nju.Pogotovu sada kad neće više da nam prodaju SCAR puške za specose.Dugo smo se mučili i sa Bumbarom i na kraju ništa.Znači ni jedan RBR neumemo da napravimo.Šta je sa samohodnim minobacačem na Zastavinom NTVu,jel negde imao bojevo gadjanje ili je i to samo jedna od maketa.Fali nam proizvodnja vodjenih tj.pametnih raketa,da nepropinjemo Mi35 kao Rusi sa NRZ.Ozbiljno škripi naša namenska,mnogo je propalih projekata i baš bauljamo u magli.Srećom pa je uvezeno dosta dobrog naoružanja,tu pre svega mislim na Kornete i vrhunsku opremu i naoružanje za specijalce.Pa sve do radara i FK3.Raduje vest od predsednika lično da je već potpisan ugovor za VBRove i nekim sredstvom boljim od HIMARSa navodno.E sad šta je u pitanju ostaje nam da čekamo i nagadjamo.

Odgovori
YP

Realno, mnogo želja, a malo mogućnosti. Tehnološka, demografska, kadrovska i finansijska baza su takve da se ne može namenska rasplinuti po principu od igle do lokomotive.
Sa jedne strane želja da se razvijaju ili kupuju sofisticirana rešenja, ali sa druge potreba da se proizvode ubojna sredstva masovne proizvodnje i niske cene. Proklete Maljutke će još dugo biti tu jer ih proizvodimo/već posedujemo u dovoljnom broju za eventualno duže sukobe.
Sve ostalo što je kupljeno u slučaju nekog sukoba sa iole potentnijim protivnikom će biti potrošeno u prvim mesecima.

Najbitnija stvar je da profesionalna vojska bude adekvatno plaćena i da se organizuju vežbe sa realnijim scenarijima, a ne pokazne u kojima stičem utisak da napadaju dom za stara i nemoćna lica.

Mi

Da, zaista imamo odličnu priliku da od Izraela nabavimo Spike u zameni za municiju, nešto poput radara koje smo nedavno nabavili. Maljutke isključivo za vežbanje jer su realno prevaziđene. Kupole jesu ostale najozbiljniji problem i svakako je potrebno preusmeriti ozbiljna sredstva na razvoj ili ako je to moguće kupiti licencu od Rusa i praviti u sopstvenoj režiji.

Pe

Bumbar je završen ali prevaziđen. Pojele su ga 90-e. Najveći problem je rasplinjavanje na više ideja i projekata a ograničen inženjerski kadar. Da se fokusira na par stvari one bi se daleko, daleko brže i završavale. Ovako rade dva dana na jednoj, dva dana na drugoj raketi, pa tri dana smišljaju nešto treće. Što reće pokojni Anastas Paligorić, najveći neprijatelj dobrog je bolje, negde mora da se preseče pa da se nešto i završi, posle ga unapređuj.

Mi

Treba još PVO sistema!
Zaista smo dosta novog uveli u naoruzanje, sto niko nije ocekivao pre samo 5-8 godina (bila je depresija na svim nivoima), a vidi se i da se mladi piloti i tehnicari nalaze iza tih masina! Koliko god se ne slazem (tehnicki) sa izborom Rafala za nase vazduhoplovstvo, drago mi je zbog njih jer je vrhunski novi avion poslednje verzije moguce! Drago mi je sto je novo novcato kupljeno da nasi piloti lete u njima. Helikopteri takodje.

Ali treba još dosta PVO raketnih sistema da se doda uz nove radare u novi super moderni sistem VOJIN! Mora da se planira odbrana od dronova svih klasa u svim stverama. Tu ukljucujem i kaponire, mreze itd..
Ti mali i srednji dronovi sa Alibabe nam mogu polupati i Rafale i FK3 ko od sale.

Odgovori
To

Dok Rafalo dodju ko zna sta ce se sve promeniti u svetu dronova borbe protiv dronova.

Sr

@Mioš77
Zbog čega treba još raketnih sistema PVO? VS ima 4 brigade i nema veliki broj aerodroma. Ono šta jeste potrebno je opremiti manevarske elemente zaštitom od FPV dronova i sl. sredstava, ali to je trenutno gorući problem svim vojskama i rešenje ne leži u raketnim sistemima. Čak i doktrinarno takva sredstva ne pripadaju RViPVO nego KV.

Mi

@Srbofil
Pa ne branimo valda samo aerodrome. Nase Neve i Kubovi su malo modernizovani ali je to ipak stara tehnologija i moraju se menjati sto pre. Kao sposobne treba ih takve spakovati i cuvati za ne daj boze.
Jedino novo sto imamo su 12 lansera FK3 ( 4 baterije), samo 6x Pancira, i nepoznat ali sigurno takodje manji broj kineskih HQ-17 „Torova“
To su jako male cifre kad se rasporede po Srbiji, pa sve i da su u tip top stanju non stop.
Pored odlicne nabavke novih radara, nikako se nesme stati sa nabavkom novih raketnih PVO sistema. Sto imamo sada bi se ispalilo za dve noci u nekom kratkom sukobu.
Slazem se da kopnena vojska treba da resava probleme FPV dronova, ali nije samo FPV dron klasa problem. Najvise mislim na male dronove velikog dometa koji mogu da ti sprze rafinerije, ili pogode trzni centar, i niko posle toga nece da prizna da je stao iza toga, a Srbija ne moze objaviti rat niti odgovoriti na takve provokacije kontra napadom. Nas NATO nece napasti, ali takvih provokacija moze lako da bude u buducnosti. Dronova tipa AQ-400, SM-2 sve jeftinijih varijanti ce biti mali milion u bliskoj buducnosti svake manje vojske a Neve i Kubovi ne mogu tu mnogo da pomognu. HQ-17, Panciri, itd itekako da.

Am

Godina 2034. Vizija T6 komentatora

Svaki Srbin ide na pijac sa Pasarsom L (L od Lazar), spravom koja ima AA top od 120 mm, dalekometni HIMARS-Oganj i zaštitu od ABHO.
Nad glavom mu leti 10-12 Barjaktara, i oko 60 FPV AI dronova. Mali Miloši automatski zauzimaju busije na visovima, a podzemni dron Krtica2 se ukopava i služi kao AI Mina.

Za sve to postoji automatizovana logistika, i autarhična proizvodnja na 4 km ispod zemlje, koja je obezbedjena od udara Bombe Car 19.

Ipak, sve je to nedovoljno, i ne bi potrajalo 3 minuta u sukobu sa NATO.

P.D. tuži na T6

М

Коме ово показујемо? НАТО-у који нас је окружио? Куртију који нам је окупирао цело КиМ? У исто време када се планира 2,7 млрд евра за десетак ловаца иде кампања јефтиног паризера! А просек на операције кука је годину дана. Беспотребно расипништво на ову глад.

Odgovori
Nj

Razlike u autonomiji proizvodnje „domaćeg“ Lazara i Patrije uopće nema. Sve što je na Lazaru bitno, to je uvozno, od motora i getribe do drugih sitnica, vjerojatno je i kvaka na vratima uvozna. Ukoliko ti SAD ili bilo tko postavi embargo na uvoz ključnih komponenti, ne možes napraviti niti jednog. Vaša je tvornica, ruke i ajde „pamet“ koja u slučaju embarga ne znači apsolutno ništa. Drugim riječima, Lazar se u Srbiji doslovno samo sklapa, a ne proizvodi.. isto kao i Patrija u Hrvatskoj…

Odgovori
Yo

Radi se, sve je proces i kako bude prolazilo vreme rad će davati sve bolje rezultate.
Međutim, stvarno je nepotrebno navući svaki raspoloživi Pasars, Lazar ili sl. i time povećavati saobraćajne rizike – na ovakve prikaze koji još uvek imaju funkciju isključivo u političkom marketingu jer nam od tih noviteta još uvek skoro niko ništa ne naručuje – izuzev Nore i Miloša.
Moramo da imamo cilj da se u što većoj meri kvalitetno i povoljno opremimo, ali i da te proizvode prodajemo na svetskom tržištu, ali ne u interesu pojedunih trgovaca oružjem a da npr. Krušik ide u blokadu – ne znam da li je izašao iz nje uprkos silnim granatama prodatih tokom rata protiv Isis-a i sada u Ukrajini…

Odgovori
V

Koja je razlika između ruskog i Zastavinog topa 30mm za Lazare? Po čemu je ruski bolji da ga se skida sa BTR-a, a jednostavno ne proizvedu novi u Zastavi?

Odgovori
Fe

Sta mislite o kakvom visecevnom bacacu granata je pricao vucic kad je rekao da se nabavlja neki koji je bolji od himarsa , mozda izraelski PULS??

Odgovori
Gr

Prvo to samo znači da projekat Tamnave i Jerine 2 nije pri kraju, a tek se ne nazire kraj projektu Šumadije i Jerine 1.
A šta će se kupiti? Najlogičnije nešto od Kineza. PHL16 npr. i neki balistički sistem pandan izvoznom Iskanderu.

Vl

Sve je to lepo, ali danasnja VS je sve sem vojske koja je na nivou bivse VJ, a kamoli jedne JNA. Srecom ratovanje je zavrseno te ostaju ovakvi prikazi da se siroke mase upoznaju sa vojskom.

Odgovori
Am

Koja bre JNA vise? Sta je to spektakularno imala JNA?

Pogledaj koji tenk ide na Dubrovnik – T34 (bar je 85mm)
Ukucaj Jackson Abrams pa vidi sta je to slavna JNA ostavila u nasledje.

A u klipu „Oba su pala“, koji to moderan avion leti? F14?

Svaka zemlja Varsavskog Pakta je imala bolje oruzje.

Evo posteno napisi JNA je imala xxx, a to je 5x bolje od bugarskog, madjarskog, grckog…

Vl

Kako god za sve vojske nastale na njenim temeljima ostaje nenadmasan nivo.

Su

Zanimljivo bi bilo analizirati u kom pravcu se krece nasa vojska i vojna industrija preglednom vojnih sredstava koja se uvode. Pri tome mislim na na primer kalibre municije (NATO ili neki drugi kalibri), komunikacioni sistemi i slicno. Jasno je da su u ovom momentu uzeti zapadni radarski sistemi, u postupku je nabavka aviona i jos po nesto. Ali istovremeno uzimamo i dosta kineskog naoruzanja, a ni rusko nam nije odbojno (dosta stare, polovne opreme koju drugi odbacuju je uslo u zemlju). Tome dodati i organizacionu strukturu vojske – da li se primice ili odmice NATO interoperabilnosti.
Koliko nasa vojna industrija moze da ponudi zapadnim zemljama (standardizacija i certifikacija), koje trenutno dosta ulazu u nabavke, i koliko se ulaze da moze da im se ponudi, ili se targetiraju samo „nesvrstane“ zemlje?
Za nas iz zadnjih klupa koji ne znamo puno o tome bi mogao da se objavi neki tekst. Ovaj prikaz je dobar povod.

Odgovori
Mn

Taman mislim et ide RS-28 Sarmat kad nis otoga ide radar GM403 i to ni mnje ni vise Alfa :) a zove se ince keva 2010 :) keva to je finaca a oni su uz francuze jedina zemlja iz evrope koji su ih koristili ev sad i srbija sve u monotono

Odgovori
Mi

Po meni ovaj Lazar 3M nema top od 40mm,meni izgleda da je to Zastavin 30mm top.

Odgovori
do

Vojska ozbiljno napreduje, ali ozbiljno se vidi koliko nam je losa industijska osnova tj koliko smo osakaceni da nema sanse sami da iznesemo nesto 100%.Bitno da se ulaze … ali dalek je put jos

Odgovori
zo

Treba imati vojsku, treba imati opremu i naoružanje, treba imati gotove snage za sve tri misije vojske.
Ali uvek se postavlja pitanje – ako je za odbranu, ko će to napasti Srbiju i zbog čega?
Teza da Srbija nikoga neće napadati ili napasti u okruženju – mnogi u Srbiji misle drugačije, da se ne lažemo…mnogi računaju da predstoji „druga runda na Balkanu“..nadaju se.
Bez odobrenja i posrednog učešća SAD i GB – nema ratova na Balkanu.

Odgovori
Ne

Gluposti. Kreci se vise medju narodom, pusti socijalne mreze.

Pe

Svi francuski radari na francuskim kamionima. Svi kineski elementi FK-3 na kineskim kamionima. Nigdje nismo utrpali nijedan FAP.
VS-u će najviše faliti automehaničara, na stranu drugi specijalisti. A da ne govorimo o količinama rezervnih dijelova.

Odgovori
Pa

Bilo je dovoljno i po jedan primerak od svakog izlozenog tipa, opis i karakteristike. Cemu gomilanje tehnike, dovoljno bilo ako se kaze trenutno je to i to u tom i tom stanju modernizacije, kolicina..
Ali ima se moze se….

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor