Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025
Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina
Avio-saobraćaj statistički i dalje dokazano najbezbedniji vid saobraćaja / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

Međunarodno udruženje avio-kompanija IATA objavilo je danas svoj godišnji izveštaj bezbednosti letenja u putničkim avionima za 2023. godinu. Izveštaj zaključuje da u prošloj godini nije bilo udesa, gubitaka života, ni gubitaka letelica kada su u pitanju mlazni putnički avioni. Izveštaj potvrđuje da je, statistički gledano, 2023. godina ponovo bila jedna od najbezbednijih za letenje kada su putnički avioni u pitanju.

IATA kaže da bi jedna osoba morala da leti svaki dan u sledećih 103,239 godina da bi doživela fatalnu nesreću u putničkom avionu, prema trenutnoj globalnoj statistici bezbednosti letenja.

Prema izveštaju, prošle godine je statistika bezbednosti letenja, predstavljena prema frekvenciji dešavanja, iznosila jednu nesreću na svakih 1,26 miliona letova. Rezultat (ne)učestalosti nesreća predstavlja najbolji rezultat u prethodnih 10 godina.

Globalni komercijalni avio-saobraćaj porastao je za 17% prošle godine, odnosno obavljeno je ukupno 37 miliona letova (mlaznim i turbo-elisnim avionima).

IATA navodi u izveštaju da je u prošloj godini izgubljen samo jedan turbo-elisni putnički avion kada je poginulo 72 ljudi.

IATA naglašava da ni jedna njena članica, niti avio-kompanija koja je član njenog IOSA programa provere bezbednosti nije zabeležila nesreću sa fatalnim ishodom u prošloj godini. Srpska nacionalna avio-kompanija Er Srbija članica je IATA-e.

Sa druge strane, od početka ove godine frekvencija dešavanja incidenata na globalnom nivou bila je nešto intenzivnija. Počevši sa udesom velikog putničkog aviona u Japanu, medijski dosta ispraćenog incidenta sa Boingom 737 u Americi i udesom pre nedelju i po dana u Beogradu. Ni jedan od ovih incidenata nije rezultirao gubitkom života putnika koji su se nalazili u putničkim avionima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs