„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024
Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina
Avio-saobraćaj statistički i dalje dokazano najbezbedniji vid saobraćaja / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

Međunarodno udruženje avio-kompanija IATA objavilo je danas svoj godišnji izveštaj bezbednosti letenja u putničkim avionima za 2023. godinu. Izveštaj zaključuje da u prošloj godini nije bilo udesa, gubitaka života, ni gubitaka letelica kada su u pitanju mlazni putnički avioni. Izveštaj potvrđuje da je, statistički gledano, 2023. godina ponovo bila jedna od najbezbednijih za letenje kada su putnički avioni u pitanju.

IATA kaže da bi jedna osoba morala da leti svaki dan u sledećih 103,239 godina da bi doživela fatalnu nesreću u putničkom avionu, prema trenutnoj globalnoj statistici bezbednosti letenja.

Prema izveštaju, prošle godine je statistika bezbednosti letenja, predstavljena prema frekvenciji dešavanja, iznosila jednu nesreću na svakih 1,26 miliona letova. Rezultat (ne)učestalosti nesreća predstavlja najbolji rezultat u prethodnih 10 godina.

Globalni komercijalni avio-saobraćaj porastao je za 17% prošle godine, odnosno obavljeno je ukupno 37 miliona letova (mlaznim i turbo-elisnim avionima).

IATA navodi u izveštaju da je u prošloj godini izgubljen samo jedan turbo-elisni putnički avion kada je poginulo 72 ljudi.

IATA naglašava da ni jedna njena članica, niti avio-kompanija koja je član njenog IOSA programa provere bezbednosti nije zabeležila nesreću sa fatalnim ishodom u prošloj godini. Srpska nacionalna avio-kompanija Er Srbija članica je IATA-e.

Sa druge strane, od početka ove godine frekvencija dešavanja incidenata na globalnom nivou bila je nešto intenzivnija. Počevši sa udesom velikog putničkog aviona u Japanu, medijski dosta ispraćenog incidenta sa Boingom 737 u Americi i udesom pre nedelju i po dana u Beogradu. Ni jedan od ovih incidenata nije rezultirao gubitkom života putnika koji su se nalazili u putničkim avionima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs