[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024
Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina
Avio-saobraćaj statistički i dalje dokazano najbezbedniji vid saobraćaja / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

Međunarodno udruženje avio-kompanija IATA objavilo je danas svoj godišnji izveštaj bezbednosti letenja u putničkim avionima za 2023. godinu. Izveštaj zaključuje da u prošloj godini nije bilo udesa, gubitaka života, ni gubitaka letelica kada su u pitanju mlazni putnički avioni. Izveštaj potvrđuje da je, statistički gledano, 2023. godina ponovo bila jedna od najbezbednijih za letenje kada su putnički avioni u pitanju.

IATA kaže da bi jedna osoba morala da leti svaki dan u sledećih 103,239 godina da bi doživela fatalnu nesreću u putničkom avionu, prema trenutnoj globalnoj statistici bezbednosti letenja.

Prema izveštaju, prošle godine je statistika bezbednosti letenja, predstavljena prema frekvenciji dešavanja, iznosila jednu nesreću na svakih 1,26 miliona letova. Rezultat (ne)učestalosti nesreća predstavlja najbolji rezultat u prethodnih 10 godina.

Globalni komercijalni avio-saobraćaj porastao je za 17% prošle godine, odnosno obavljeno je ukupno 37 miliona letova (mlaznim i turbo-elisnim avionima).

IATA navodi u izveštaju da je u prošloj godini izgubljen samo jedan turbo-elisni putnički avion kada je poginulo 72 ljudi.

IATA naglašava da ni jedna njena članica, niti avio-kompanija koja je član njenog IOSA programa provere bezbednosti nije zabeležila nesreću sa fatalnim ishodom u prošloj godini. Srpska nacionalna avio-kompanija Er Srbija članica je IATA-e.

Sa druge strane, od početka ove godine frekvencija dešavanja incidenata na globalnom nivou bila je nešto intenzivnija. Počevši sa udesom velikog putničkog aviona u Japanu, medijski dosta ispraćenog incidenta sa Boingom 737 u Americi i udesom pre nedelju i po dana u Beogradu. Ni jedan od ovih incidenata nije rezultirao gubitkom života putnika koji su se nalazili u putničkim avionima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs