BEG airport status
[ANALIZA] Šta je urađeno posle godinu dana: Srpski MiG-ovi 29, trenutni status flote Vežba BARS-2018 i dvosed MiG-29UB 18351 koji je, zanimljivo, tom prilikom nosio nosače APU-68-85E za nevođene rakete S-24B kalibra 240 mm koje kao i ostala ubojna sredstva vazduh-zemlja odavno nisu primećena na našim 29-kama / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

[ANALIZA] Šta je urađeno posle godinu dana: Srpski MiG-ovi 29, trenutni status flote

RV i PVO Vojske Srbije je u odnosu na 2016. godinu, ovogodišnju zajedničku rusko-srpsku vazduhoplovnu letno-taktičku vežbu BARS dočekalo sa povećanim kapacitetima kada je u pitanju lovačka avijacija a u to su se prilikom posete Batajnici četvrtog dana održavanja vežbe mogli uveriti i mediji.

Izvođenje BARS-a poklopilo se sa godišnjicom isporuke aviona MiG-29 koje je Rusija donirala Srbiji pa smo rešili da analiziramo dokle se stiglo sa njihovim uvođenjem u upotrebu.

Podsetimo, u periodu od 2. do 4. oktobra 2017. godine Srbiji je isporučeno 6 bivših ruskih MiG-ova 29 od kojih je jedan odmah vraćen u Rusiju na generalni remont.

Izgled instrument table jednog od doniranih MiG-ova nakon izvršenih radova / Foto: Screenshot iz video materijala Ministarstva odbrane Rusije o vežbi BARS-2018

Ubrzo nakon njihovog prvog javnog prikazivanja na vežbi “Sloboda-2017“ koja je održana 20. oktobra 2017, na 5 aviona koji su ostali u Srbiji su u hangarima aerodroma Batajnica započeti remonti manjeg obima i dovođenje na isti nivo na kome se nalaze postojeća 4 srpska aviona tj. dorada na približan standard verzije MiG-29SD.

9.12A 18151 na vežbi BARS-2018 / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Na radovima su ostala tri jednoseda, jedan u verziji 9.12A kao i dva 9.13 a pored njih još i dva dvoseda 9.51. Prvi koji je poleteo 27. avgusta ove godine bio je jednosed 9.12A evidencijskog broja 18151 a par dana kasnije svoj prvi let imao je i dvosed ev. broja 18351.

MiG-29 9.13 18203 / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six
Prvi let dvosed 18352 imao je istog dana kada smo posetili Batajnicu / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Tokom meseca septembra poletela su oba 9.13 i to 18202 i 18203 dok je upravo za vreme vežbe BARS-2018 4. oktobra prvi let obavljen i na dvosedu 18352. Prisustvujući aktivnostima istog dana primetili smo da su na vežbi tada bila upotrebljena 4 aviona i to po dva jednoseda (od kojih jedan 9.13) i oba dvoseda.

Dežurna para 4. oktobra, 9.12A 18151 i 9.12B 18102 / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

U dežurnoj pari nalazio se jedan stariji avion, jednosed 9.12B ev. broja 18102 kome, pošto mu je remont završen početkom 2011. godine, resursi ističu 2021. (ukoliko do tada ne naleti 700 sati od remonta) kao i jednosed 9.12A koji je istog dana povremeno korišćen za potrebe uvežbavanja zajedničkih rusko-srpskih posada.

Avion 9.13 18201 u 121. remontnom zavodu u Kubinki. Moguće je da će već ovog meseca biti na Batajnici / Foto: Jevgenij Gordejev

Može se dakle konstatovati da Srbija trenutno raspolaže sa 6 operativnih 29-ki od kojih 5 iz ruske donacije odnosno da su na bivšim ruskim primercima radovi završeni i da su oni sada operativni. Šesti MiG-29, jednosed 9.13 ev. broja 18201, koji je Rusija poklonila Srbiji još uvek je u 121. remontom zavodu u Kubinki i kako smo saznali, do kraja godine a možda već ovog meseca, stići će na Batajnicu.

Jedan od tri starija srpska aviona MiG-29, primerak 9.12B 18108 trenutno na radovima. Primetna su ojačanja vertikalnih stabilizatora kao na doniranim ruskim avionima / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Za vreme boravka na Batajnici, u hangarima i ispred njih videli smo i da su radovi na preostalim srpskim avionima u punom jeku. Na njima se ne radi opšta opravka već remonti manjeg obima kao i radovi na njihovom produžetku životnog veka a podsetimo njihovo održavanje će se u budućnosti raditi po stanju. Takođe smo saznali da će najverovatnije biti završeni do kraja godine tako da bi Srbija tada ili početkom 2019. mogla imati 9 ako ne i svih 10 aviona u eskadrili.

Tokom 2019. godine u Srbiju bi trebalo da stigne i 4 aviona iz Belorusije, postoje špekulacije da će svi biti jednosedi 9.13. Ovom isporukom RV i PVO će zaokružiti pravu eskadrilu sa 14 aviona od toga 11 jednoseda i tri dvoseda. Kada je reč o daljem osavremenjavanju flote srpskih 29-ki još uvek nemamo zvaničnu potvrdu da je potpisan ugovor o njihovoj modernizaciji niti bilo kakve informacije o tome kako bi ona izgledala.

Komentari

m

Playma Srbija Ja bih voleo da imamo 50 jednoseda ali treba veliki novac uloziti u nove PVO sisteme kao i u drugo naoruzanje. Ja sam dao jedan minimum ispod kojeg ne bi trebalo ici u brojkama sa jednosedima Mig29 i valjalo bi imati paran broj lovaca. Potpuno se slazem da bez modernizacije veliki je rizik sa strane bezbednosti ostaviti zemlju 10tak godina sa istom opremom Mig29 iz 90tih godina. Za tih 10tak godina svasta moze biti. Trebalo je mnogo ranije nabaviti lovce koji su mogli da se nabave a nisu jer je nekim sveznalicama to bilo nepotrebno jer nekima nije trebala ni vojska u celini.

Odgovori
Z

Rusi odavno vise ne nude Osu za dvosede. Nemaju ih cak ni indijski UB UPG.

Odgovori
А

Верујем да би за паре Руси стављали и по два комада на УБ ако треба.

B

Daj boze da se ovo sa Belorusijom ostvari,mnogo se radujem tome,bio bih presrecan

Odgovori
G

Jos nabaviti neki dobar pvo kao s 300

Odgovori
B

Inace sta proizvodimo od ovih V-Z sredstava? Mislim da sam negde video da krusik radi S-8 ili S-24 da zato hocemo da ih integrisemo na H-145M?

Odgovori
Z

Krusik i Edepro proizvode S-8. Edepro i 128 mm.

I

Postovani gospodine Brankovicu.

Ako se ne varam, ranije ste pisali da je bio predvidjen sledeci redosled:
1. Dolazak ruskih doniranih aviona i radovi na njima kako bi se doveli na standard postojecih aviona.
2. Kada se ruski donirani avioni uvedu u upotrebu nasi avioni idu na remont zbog isteka resursa.
3. Kada se izvrse radovi na nasim avionima, ruski donirani avioni idu na remont zbog isteka resursa.
4. Moguca modernizacija

Da li mozete da pojasnite da li su ovi navedeni koraci zaista takvi kako sam ja razumeo ili je to drugacije. Iz teksta mi nije jasno da li se vrsi remont na nasim avionima za produzenje resursa ili neki redovan servis?

Odgovori
Z

Ispostavilo se da vise nema potrebe za opstom opravkom odnosno generalnim remontom. Na nasim avionima se rade ojacanja a u principu manji remont ili veliki casovni pregledi

R

Samo mala ispravka za dvosede, a posebno ona koja se tice radara. Verzije sa dva sedista koja su ucestvovala u nato bombardovanju svakako imaju radare. Licno poznajem i pilota koji je tada leteo iskljucivo na dvosedu jedina bitna razlika je u tome sto dvosed ima kraci dolet. Sto se 21ica tice, s’ obzirom da zivim bukvalno uz ogradu aerodroma Batajnica mogu vam reci do jos uvek leti, kao npr pre par dana, ali koliko ih je to ne znam.

Odgovori
Z

Dvosedi MiG-29UB nema radar. To je opste poznata cinjenica.

B

To Orlova i Migova sta smo sakupili-sakupili…ne trositi pare na modernizaciju, vec za 5-7 godina kupiti 16 novih MiG-35 dvoseda i da smo zdravo. MiG-29 i Orao polako u zasluzenu penziju.

Odgovori
m

Posetilac Potencionalni agresor nece pitati da li ce ti lovci sluziti samo za prezivljavanje i trenazu.

Odgovori
M

Уместо додадних двоседа и модернизације једноседа старих 30 година мислим да би нам било исплативије набавити једномоторни фтц 2000 који би замено мига 21, галеба и орла. Могао би послужити осим за обуку пилота и за јуришно извићачке задатке и за дежурну пару. А после пар година определити се или за миг 35 или ј 10.

Odgovori
R

Drago mi je da se popravlja stanje Vašeg zrakoplovstva i da danas imate duplo više ispravnih aparata u resursu nego lani, a dogodine će ih biti i više. Neka ih piloti potroše u miru.

Odgovori
e

9.13 iz Belorusije….Radujem se tome. Jos kad bismo kupili neka sredstva PVO-a srednjeg i dugog dometa koja su moderna po aktuelnim parametrima ,bila bi to prica za svaki respekt.

Odgovori
N

„na 5 aviona koji su ostali u Srbiji su u hangarima aerodroma Batajnica započeti remonti manjeg obima i dovođenje na isti nivo na kome se nalaze postojeća 4 srpska aviona tj. dorada na približan standard verzije MiG-29SD.“

Da li je to podrazumevalo i vadjenje ECM uredjaja Gardenija sa 9.13 i njena zamena odgovarajucim tegom, kao i zamenu radara 9.13 kako bi imali uredjaj identican sa 9.12B?

Odgovori
P

Interesantno pitanje za razmisljanje.. mislim da necemo dobiti neki zvanican odgovor na to pitanje ( mislim da je gardenija jos tu) barem brzo.. nego da vidimo modernizaciju kad krene.

B

Postovani. Zaista cenim sta pisete i zaista pratim, Vas izraz. Ne mogu da verujem da u autistickom, a to su divni ljudi, stavu i dalje se prica o donaciji. Za te pare 186, cinimi se miliona novaca se moglo kupiti, mozda jedan manje, ali nov. Mozda gresim i spreman sam na raspravu. Ne kazem dasu migovi losi, ali cinimi se da nisu poklonjeni. S postovanjem
B. I. Ivkovic

Odgovori
G

Nemoguce je da se za te pare kupuju novi avioni!!! U tih 186mil evra je uracunato i rezervni delovi, remont nasih 4 aviona, rakete i obuka pilota(posto nismo imali dovoljan skolovanih pilota za svih 10aviona). Pogledaj samo hrvatsku, oni ce platiti za 12 aviona tipa f16barak koja su takodje stare preko 25godina najmanje 500mil evra tako da cena od 186mil nije velika.

Ž

Госн Ивковићу

Да ли Ви сигурно имате информацију да смо већ потрошили 185 милиона евра на ове авионе?

Када се говорило о тој цифри то је подразумевало много штошта, све ово што смо до сада видели плус модернизација која се још није догодила.

Чињеница је да је руска војска тј. да су ВКС Русије те авионе поклониле а то шта ћемо ми даље радити са њима је наша ствар.

Наравно да смо за сада морали да платимо превоз авиона до Србије, све ремонте, прилагођавање нивоу наших старијих авиона, да купимо резервне делове и земаљску опрему.

Остаје да се новац потропи на модернизацију и даљу куповину опреме и делова, али и на наоружање.

P

Boris Ivkovic Ivandekic: Мјанмар је за око 550 милиона долара наручио 16 „нови“х авиона JF-17 Blok 2,али чуо сам да је набавка отказана од стране Пакистанаца. Не знам тачно да ли је завршен Блок 3 али та верзија ће бити много боља од претходних,наравно и блок 2 је савршена за Србију. Е сада да ли је Мјанмар са тих 550-565 милиона купио комплет све са авионима,ракетама,резервним деловима и обуком или би вукло још новца за све то то је друга ствар.

m

hvala na informacijama, ka bih zamolio ako t6 ima saz-njanja, koja verzija motora je na nasim 29-kama, i da li ima informacija, koji bi radar mogao da se ugradi u modernizovanu 29-ku.

postoje informacije o zhuk-u, ili topazu sa SMT, jer safir koji izvorno koristi 29-ka je radar sa savremenije lovacke verzije 23-ke od radara zavisi i naoruzanje

ako raspolazete sa informacijama i ako ih mozete deliti molio bih vise o njima, jer tek tako mozemo sagledati sta smo dobili

Odgovori
Ž

За сада нема никаквих значајних побољшања наших МиГ-ова 29.

m

Ja mislim da nam treba jos jednoseda pored ovih 4 iz Belorusije bar jos jedan jednosed tada bi imali 12 jednoseda i 3 dvoseda pogotovu ako ne bude nikakve dublje modernizacije. SFRJ je imala samo 2 dvoseda. Ako se ne izvrsi modernizacija na stvarni standard 4plus sa radarom veceg dometa kao i raketama R77 i ugradnja modernog sistema za samozastitu i ometanje protivnika Baraci imace za nijansu vece mogucnosti posebno u elektronici. E sada zavisi sta ce Izrael isporuciti od elektronike Hrvatskoj i koje rakete V-V. Ne verujem da ce isporuceni F16 imati kompletnu elektroniku. Ali mi ne bi trebalo da se osvrcemo na susedstvo vec treba da pratimo EU standard u naoruzanju kada vec svim silama idemo u tu EU (na svetoga Zivka). Modernizacija bi opet trajala oko 2godine a jos nista nije dogovoreno po tom pitanju. A na ovu zemlju se svakim danom sve vise vrse razni pritisci ukljucujuci i vojni onaj ko donosi odluke o modernizaciji Mig29 snosi veliku odgovornost ako ne daj Boze sutradan zatreba u odbrani zemlje kao i sama kolicina lovaca na raspolaganju.

Odgovori
F

MiG-29 ne može da odbrani ni sebe, kamoli Srbiju. Možemo samo da se molimo da više nikada nećemo morati da testiramo naše RV u borbenim uslovima jer su trenutni kvalitet i kvantitet aviona/pilota na prilično niskom nivou (osim u Dnevniku 2).

Zbog svojih TT karakteristika MiG-29 nije dobar ni za BVR borbu, niti za CAS ulogu, niti za precizne udare stand-off municijom u dubini neprijateljske teritorije, u stvari je prilično beskoristan avion za bilo šta, posebno ako se poredi sa Barakom.

Ako se sve ovo radi da bi se naše RV održalo u kakvoj-takvoj formi dok se ne stvore političko-ekonomski uslovi za nabavku boljih aparata, onda sve ove nabavke i remonti imaju smisla, više nam i ne treba, zaista.

Ako planiramo da sa MiG-29 opet teramo inat NATO-u i da se na njega oslanjamo u nekom budućem ratu, ni 80 komada nam ne bi bilo dovoljno.

M

Kako pise Hrvatska stampa, Baraci ce biti isporuceni sa svom pripadajucom elektronikom koju koristi RV Izraela. Radi stanice ce biti promenjene, bice stavljene neke u NATO standardu. Takvi Baraci su vrlo respektabilne borbene masine i bojim se, ukoliko se ne uradi znacajna modernizacija nasih MiG- ova 29 na standard SM/SMT, oni nemaju sta da traze u eventualnom vazduanom boju sa Baracima. To je realnost, ma kako ruzna bila. Bez te modernizacije, sve ovo sa MiG- ovima 29 je samo igranje, pravljenje aviona za parade, aero mitinge i vezbanje.

P

mateus: Поред тих 4 из Белорусије који ће највероватније бити једноседи, не фали нам само један једносед него најмање још два до 4 једноседа,ако узимамо у обзир двоседе које углавном вреде само за обуку.А без модернизације све то неће вредити ништа.

M

Smesno je i pomisliti da 12 aviona F-16 prestavlja bilo kakvu pretnju za Srbiju. Nad nebom Srbije letelo je i preko 100 NATO aviona u pojedinim napadima pa su obarani i F-16 (KUB) kao i stelt aviona.

L

Od nekoliko hiljada borbenih letova oboreno je dva aviona, nekoliko još pogođeno od kojih je jedan otpisan.
Da vaistinu su f16 smesni avioni, dok su svi naši avioni koji su poleteli oboreni i zato strah i trepet NATO-u.

V

Opet su pojedinci zaluđeni sa f16 počeli da ga dižu u nebesa i da pljuju Mig 29… Budite realni, ispadate smešni…
Baš me zanima kako bi prošao F16 u borbi protiv 29-ke bez pomoći Avaksa i ostalih oruđa kojima raspolažu bogate zemlje. Normalno, podrazumeva se ista generacija i isti broj aviona. Isto važi i za naoružanje.

D

E još malo o pilotima i sve5

Odgovori
M

Kakva je situacija sa MIG-21? Koliko ih je aktivnih i kada se planira konačno povlaćenje iz upotrebe?

Odgovori
Ž

У последње време је био активан само један двосед. Вероватно неће још дуго јер више нема смисла употребљавати га.

Ђ

Један можда активан мада сумњан, други који је био активан је завршио своје.
Дакле 21- инице су своју каријеру у ВС завршиле.

P

Или у преводу смеши му се музеј…

A

Aktivna su dva , jedan dvosed i jedan jednosed. jednosed vrlo retko leti!

D

Hoce li biti nekakva proslava za povlacenje MiG-21? Taj avion je ipak sluzio preko 50 godina.

S

Lepo ali posto sam Srbin i u svemu nadjem manu ne mogu a da ne prokomentarisem da nam fali jos dvoseda. Ista prica ko i sa Orlovima gde je NJ danas u vreme skromnog naleta pilota zlata vredan. Da se ja pitam bar jos dva bi trebalo uzeti i sa 11 B+S i 5 UB bi imali solidnu eskadrilu od 16 aviona koja bi pokrila narednu deceniju i po.

Odgovori
V

Kakva mana, ne treba vise od tri dvoseda. I to je previse! Dvosedi nisu borbeno sposobni jer nemaju radar.
Neki vazduhoplovi poput su30, f16 ili f15 imaju dvosede koji su cak i bolji od jednoseda ali nije tako kod mig29. Uvek sam se cudio zasto se to napravilo?
Eventualno da im integrisemo neki mali radar? Mozda bi moglo da se u Momi to uradi.

P

Srboljub: Ја се слажем да би требало имати више авиона бар до 16 у мом случају желео бих 18,али то је друга ствар.5 двоседа нам не требају,врло добро знате колико је двосед УБ лимитиран у некој еведентној борби,ја сам за 16 авиона од тога 12 једноседа и 4 двоседа,или 18 са 14 једноседа и 4 двоседа….али нажалост од свега тога биће само 14 и свега 11 способних за неку озбиљнију борбу под условом да се модернизују,ако се не модернизују то све заједно нам не вреди нешто посебно. А што се Орлова тиче мени је драго да нешто што је наше да успемо да повратимо у оперативну употребу па ако бог да да их модернизујемо,али што се тиче модернизације ја мсм да од тога неће бити ништа и ако буде све то иде споро,а њима век употребе цури из дана у дан… иако нема везе са ваздухопловством даћу вам пример шта се дешава са М-84,остао је још увек на верзији из доба Југославије,а пројекти модернизације остали на прототиповима,слично и са М-80 БВП…у преводу у војсци имамо доста машинерије из доба Југе и Совјетског савеза а мало нечег модернизваног и новог да је у оперативној употреби. Једино што ме је мало порадовало куповина на шачици: Ми-17,Ми-35М и Х145М…И у копну ако дође тих 30 тенкова Т-72Б3 (био бих пресрећан да је Б3М али мало вероватно)…Углавном све то иде много споро. На крају да похвалим Т6 на објективности и писању оваквих чланка,пуна подршка,једина замерка што не пишете ћирилицом,али нема везе,још једном похвале!.

J

Slazem se sa tobom. Belorusi su velikodusno nudili cak 12, naravno nesto bi se platilo, ali mislim da nismo trebali da se zadrzimo na 4 beloruska, trebalo je uzeti 6-8 i to najmanje 2 dvoseda. Slazem se da bi nam jos koji dvosed lego, kada bi ih ukupni imali 5,6 to bi zaista bila prava stvar. Naravno, primetan je napredak, kako je bilo ovo sve predstavlja veliki iskorak. Lepe vesti u svakom slucaju.

D

Pitanje je ko ce na njima da leti, manjak je i pilota, a za trenazu i bivse Jugoslavije dva dvoseda su bila sasvim ok.Doduse tad se radila preobuka na mig-29 gde su piloti imali iskustva sa letenjem na supersonicnim avionima tipa mig-21,koji se jos uvek skromno koristi u verziji dvoseda.

S

Dvosedi nisu efikasni u borbi. Neka jednoseda, nista im ne fali. Na toliko aviona 3 dvoseda su sasvim dovoljna

P

Ako bude modernizacije, i hipoteticki, ako bi dvosedi izasli na verziju UBT tj. dvosed sa avionikom SMT i znacajno poboljsanim sposobnostima za napade na zemaljske ciljeve, to bi bio veoma koristan avion u svakom smislu. Takvih bi bilo korisno imati sto vise. A nemodernizovani, i dvosedi i jednosedi, posluzice samo za prezivljavanje avijacije i trenazu do nekih drugih vremena. Barem se meni tako cini.

I

Ne treba zaboraviti da gubitak dvoseda može značiti i gubitak dva pilota, umesto jednog. Svetski trend je da se što više koriste bespilotne letelice.

Y

Pravo je pitanje šta mi zapravo želimo sa vojskom i vazduhoplovstvom i sl. Ukoliko se ugledamo na npr. neutralne Austriju, Švajcarsku i Švedsku i šta one imaju, a pritom uzmemo u obzir da im je okruženje znatno stabilnije od našeg – onda se zaključak nameće da moramo modernizovati sve što ima smisla – i osvajati sopstvenu proizvodnju. Rusi su kompletnu modernizaciju izveli za 10-ak godina i od krša iz hladnog rata napravili respektabilne mašine.. Dosta toga što je ostalo od ex-JNA se može modernizovati i fino i prodati – ako je nepotrebno.
Kupiš kad moraš… Uopšte nije nemoguće napraviti dobar posao od ulaganja u vojsku – imati je sposobnu i savremeno opremljenu – a pritom razvijati tehnologije i praviti pare..

Д

@ Posetilac
Не може УБТ јер се радар Оса 2 који је инсталиран на УБТ више не производи. Да ли постоји замена за исти а да може да се спакује у двосед прве генерације 29-тке заиста не знам! То је радар центиметарског дијапазона са фазном решетком. Он је препознавао циљ на даљини 85км а дејствује се на 65км, пратио је 8 а могао да делује на 4 циља у целој зони дејства радара (по месту и азимуту угао од 60 степени)

P

Jedna od onih reportaza koje ti uljepsaju dan. Sve ovo izgleda jako dobro.

Odgovori
A

ide to svojim putem

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlad na: [ANALIZA] Šta je urađeno posle godinu dana: Srpski MiG-ovi 29, trenutni status flote

Opet su pojedinci zaluđeni sa f16 počeli da ga dižu u nebesa i da pljuju Mig 29... Budite realni, ispadate smešni... Baš me zanima kako bi prošao F16 u borbi protiv 29-ke bez pomoći Avaksa i ostalih oruđa kojima raspolažu bogate zemlje. Normalno, podrazumeva se ista generacija i isti broj aviona. Isto važi i za…

16. Oct 2018.Pogledaj

Ivan na: [EKSKLUZIVNO] Trade Air kupio još jedan A320

Pa mogu reci da se slazem sa strukom. Hrvatska geografski nije kompaktna kao primjerice Slovenija ili Madjarska, tako da je cak i autom potrebno iz primjerice Osijeka do Splita nekakvih 5 sati, i to ako se vozi vecinu vremena preko ogranicenja. Rijeka i Zagreb su blizi, no s obzirom da se od Zagreba pokusava napraviti…

15. Oct 2018.Pogledaj

Aleksandar na: Novi detalji ugovora sa Erbasom: „Moma Stanojlović“ servisni centar regije za Gazele, uskoro konkurs za zanavljanje kadra

Konkurs je bio raspisan 16.oktobra 2017.godine.U januaru 2018 su bili stručni testovi,a u martu psihološki testovi.Istog meseca su bili razgovori sa konkursnom komisijom i otpočele su bezbednosne provere koje su trajale par meseci.Jula 2018.su tražili da hitno uradimo lekarske preglede mi koji smo prošli sve testove.Posle lekarskih više ni traga ni glasa od Mome ni…

15. Oct 2018.Pogledaj

TB na: [ANALIZA] Kako je Irak obnovio svoje vojno vazduhoplovne snage: Od pepela do ozbiljne borbene avijacije

Imao sam prilike da budem u bazi Al Taji blizu Bagdada i da vidim tu sarolikost i odnos prema njima. Prvo, naglasio bih da je novac presudni faktor... Uostalom, pogledajte sami - https://tradingeconomics.com/iraq/military-expenditure U Taji-ju su su bile uglavnom helikopterske jedinice. Gazele skoro i da nisu letele i nivo odrzavanja im je-jad i beda. Inace,…

15. Oct 2018.Pogledaj

PPC na: SAD donirale Hrvatskoj dva višenamenska helikoptera UH-60M “Black Hawk“

BDP Austrije 478 MLRD $ a Hrvatske 61 MLRD $. Ako komšije žele finansijski da unište sopstvenu zemlju, ko sam ja da se protivim.

15. Oct 2018.Pogledaj

Send this to a friend