BEG airport status
Vučić: Razvijaćemo pseudosatelit sa domaćom privatnom firmom, tražiću od Putina da dva Mi-35 dođu na paradu, MiG-ovi 29 nosiće imena poginulih pilota Dosta starih ali i veoma interesantne nove informacije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Vučić: Razvijaćemo pseudosatelit sa domaćom privatnom firmom, tražiću od Putina da dva Mi-35 dođu na paradu, MiG-ovi 29 nosiće imena poginulih pilota

Danas je na vojnom aerodromu Batajnica za predsednika Srbije Aleksandra Vučića i medije organizovano predstavljanje dva novopristigla lovca MiG-29 koji su prvi put leteli sa srpskim posadama. Vučić je tom prilikom otkrio da država priča sa „privatnom firmom“ u vezi razvoja pseudo-satelita, da će od predsednika Ruske federacije Vladimira Putina tražiti da dva jurišna helikoptera Mi-35 dođu na vojnu paradu planiranu za novembar ali i to da je predložio Vojsci Srbije da MiG-ovi 29 ponesu imena pilota poginulih u NATO bombardovanju.

Na pitanje Tango Six portala o statusu dogovora sa Belorusijom i razlozima promene u broju Erbas helikoptera koje će RV i PVO na kraju dobiti Vučić je u dužem odgovoru potvrdio neke do sada poznate informacije ali i otkrio nove:

– Na paradi u novembru leteće osam MiG-ova 29 od strane osam srpskih pilota. Platili smo helikoptere Mi-35, četiri primerka, ali ću od predsednika Putina tražiti da dva njihova dođu ove godine kako bi letela na paradi.

MiG-ove iz Belorusije dobijamo kao donaciju s tim da mi plaćamo njihov remont. –

Vučić je takođe izjavio da je predložio Vojsci Srbije da MiG-ovi 29 po prvi put dobiju i imena i to pilota heroja koji su branili Srbiju 1999. godine. Na naše pitanje o novoj preraspodeli Erbas helikoptera nije želeo da ide u detalje. Neodređeno je pominjući i Super pume za MUP potvrdio da „će još nešto tu biti nabavljeno“.

Preko potrebni dvosed. „351“ pred let / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Međutim, najinteresantniji segment Vučićevog obraćanja, svakako je bila izjava da će država „uložiti u pseudo-satelite“. Iako nije rekao više od toga očigledno je da se radi o projektu Pupin beogradske kompanije Composite Technology Team koja ga je predstavila na drugom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope u organizaciji Tango Six Eventsa. Izjava, odnosno namera je interesantna i u kontekstu poslednjih komentara o domaćim i inostranim bespilotnim letelicama.

Odgovor na naše pitanje predsednik Srbije završio je konstatacijom da će za eskadrile RV i PVO biti novca kada je u pitanju letenje, da će obuka teći bez problema ali da „nedostaju ljudi“.

„151“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Modernizovani, nemodernizovani, predeksportno pripremljeni…

Na današnjem događaju su na dva završena aviona prvi put leteli srpski piloti, u jednosedu pukovnik Aleksandar Piposki a u dvosedu major Zoran Jokić i pukovnik Brane Krnjajić.

Nakon leta pukovnik Piposki je bio precizan kada je govorio o tome kakvi su avioni viđeni. Rekao je da je na „151“ i „351“ urađena predeksportna priprema i dovođenje na standard MiG-ova 29 koji su se već nalazili u naoružanju 101. eskadrile kroz aktivnost koju je nazvao „laki remont“ . Potvrdio je da će dva aviona već od sutra biti u eskadrili i u sastavu dežurne pare.

Pukovnivi Piposki i Krnjajić sa +50 na +30 i nešto / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Podsetimo, šest doniranih MiG-ova 29 stiglo je na aerodrom Batajnica u periodu od 2. do 4. oktobra prošle godine. Jedan je zbog potrebe generalnog remonta već 5. oktobra vraćen u Rusiju, i to u 121. vazduhoplovni remontni zavod gde se i danas nalazi na radovima kako smo jutros ekskluzivno i preneli. Odmah nakon prvog javnog prikazivanja na manifestaciji ‘’Sloboda-2017’’ na preostalim avionima je u hangarima aerodroma Batajnice započela Faza 2 procesa njihovog uvođenja u upotrebu.

Prva faza podrazumevala je predizvoznu pripremu aviona odnosno njihovo prilagođavanje izvoznim specifikacijama, zatim njihov transport i primopredaju. Sami avioni su predmet donacije ali se sve ostalo mora platiti, dakle svi radovi koji će se uraditi u ugovorenim Fazama 1 i 2.

Druga Faza je procena stanja aviona radi produženaj životnog veka, samo produženje veka, dovođenje aviona na nivo postojećih srpskih aviona, uvođenje održavanja po stanju, nabavka rezervnih delova, naoružanja i zemaljske opreme.

Nakon dolaska aviona dobili smo zvanične informacije da bi oni trebali biti spremni za upotrebu do kraja 2018. godine a naknadno da bi većina njih bila operativna do novembra. Predsenik Srbije izjavio je i da ćemo imati ubedljivo najsnažniju eskadrilu u regionu i da smo rešili problem u narednih 20 godina. Prvi avion, jednosed 9.12A 18151 imao je svoj prvi let 27. jula a dvosed 18351 1. avgusta ove godine.

„Para za letenje će biti, fale nam ljudi“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Obećano je da u upotrebi 29-ki neće biti praznog hoda jer bi do remonta četiri postojeća aviona ruski avioni trebali biti operativni. Na tri od četiri je potrebno uraditi remont ove godine a kada oni budu završeni na modernizaciju Faze 3 bi trebalo da idu donirani primerci.

Treća faza koja još nije ugovorena je osavremenjavanje aviona na znatno viši nivo od sadašnjeg pre svega kada je reč o borbenoj moći vazduhoplova. Ona bi trebala da sadrži dorade radara, sistema za upravljanjem vatrom, integraciju novog naoružanja vazduh-vazduh i vazduh-zemlja.

Zvaničnici su do sada obično spominjali rakete vazduh-vazduh sa aktivnim radarskim samonavođenjem (R-77) a govorilo se čak i sasvim novom radaru (Žuk). To bi moglo značiti da će avioni biti dovedeni na nivo koji je blizak ili identičan varijanti MiG-29SM ili na primer neki hibrid između SM i verzije SMT. Ceo ovaj posao bi bio gotov do kraja 2020. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ni

Meni se lično dopada kako su poljaci odali poštu svojim pilotima na migu 29. A treba misliti i o našim pilotima od balkanskih ratova pa nadalje. Mig 29 ima dva repa pa 14 aviona to je 28 palih heroja od prvog Mihajla Petrovića pa ……. do 1999.

Odgovori
OR

Meni se to ne dopada – ako hoćeš da odaš poštu ljudima koji su nje stvarno dostojni onda uradi kako se to i radi: nazovi nagrade, stipendije, aerodrome i institucije po njima. Niko ne razmišlja o tome kada se avion povuče iz upotrebe šta će biti sa imenom ili ako doživi udes kako bi to izgledalo, kao druga smrt?!?!?!

Mi

Bukvalno, to prekopirati. Samo što je po meni dovoljan jedan pomen po avionu, kao što je na poljskim MiG-ovima ako se dobro sećam.

Jo

Dobra stvar, veliki korak napred. Samo da sve ide kako treba sa fazom 3, mada ne sumnjam kao sto i do sada nisam sumnjao. Jedino sto bi zamerijo je sto od Belorusije nismo uzeli svih 8 nudjenih, ali ajde… Bitan dan za nase RV. Posebno mi je draga vest za mi35.

Odgovori
Ir

Ovo me podseća na trenutak kada smo i prvi put nabavili MiG-ove. Gorko-slatki trenutak. Lepo je videti da se nabavlja za RV, dok sa druge strane kao da se vrtimo u krug. Istorija nam se stalno ponavlja dok svi drugi idu napred. Svima treba da bude jasno da je ovo prelazno rešenje. Kao onda. Samo što smo tada imali u perspektivi N/A, što sada nije slučaj. Pogrešno je i opasno razmišljati da smo na ovaj način završili posao za sledećih 20 godina. Tehnologija neverovatno brzo napreduje, rat se menja i evoluira, a niko ne zna šta nas čeka u budućnosti. A mi tu budućnost ne smemo čekati sa MiG-29 sledećih 20 godina. Mora se razmišljati o višenamenskom borbenom avioni koji će biti pravi tehnološki skok. Možda će biti bolno, skupo, ali to je nešto što se mora učiniti.

Odgovori
So

Ironhide do samo pre godinu dana bili smo na nuli, sad bar imamo nešto, dobili donaciju, plaćamo remont, dovoljno za nadzor našeg neba, a već za neki rat…

Mi

Da li ostaje donacija Buk-a iz Belorusije, i sto je jos bitnije, komandnog mobilnog centra (zaboravio sam mu ime) koji se takodje pominjao?

Odgovori
Mi

Svasta se naslusasmo za tako kratko vreme… “ Najaca eskadrila/ sqvadron u regionu“… Predsednik je „samo“ zaboravio Grke (F16 blok 52, Mirage 2000) gde braca Grci ni sami neznaju koliko ih imaju, Madjare (JAS 39 Gripen), Rumune (F16 blok 30/32) i uskoro Hrvate (F16 Barak, bolji od bloka 30/32).
U 7. Krugu modernizacije mozda ove 29- ke i dodju do nivoa SMT sa raketama R77 i radarom „Zuk“, za sada su MiG 29 isdelia 9-12/13 „ocisceni“ od Ruske elekteonike koja ne sme van Rusije.
Predsednice, ajd’ da vidimo kokpit, znacemo nivo modernizacije ( povisene ledjne hrbadi uobicajene kod verzije SMT ocigledno nema).
Predstava za laike (ministra odbrane) i partijske botove. Zalosno. Nije ro nikakav pomak vec „seci usi krpi d…e“ prica.
Bez novijih aviona ( modernizovanih Su 27 na primer) sve ovo je suplja prica.

Odgovori
Jo

Mile tranzicija
Sta si ti tako pametan napravio u svom zivotu.
Prosli put si sam priznao da si skinut sa drzavnih jasli.
Odmori malo.
Ako meni koji sam rodjen u Srbiji odgovara ovo onda i onima sa dvojnim drzavljanstvima ima da odgovara ili neka idu.Bolje nego da ostanu bez drzavljanstva.
Idi u Hrvacku,Grcku,Rumuniju,Madjarsku…

Mi

Za Jovana.
Prvo,
kao neko ko je rodjen u Beogradu, trebalo bi da imam drzavljanstvo Srbije.
Drugo,
Srbija je moja drzava bar podjednako koliko i tvoja. Na stranu sto sam za to Srpstvo proveo vise od 2 godine po raznim ratistima za razliku od tebe, klinac.
Trece,
Iz profesionalnog sastava vojske sam izasao na svoj zahtev jer su mi se smucili klimoglavci poput tebe koji ni o cemu nemaju pojma ali su se lepo ubotovali velikom vodji. Za razliku od tebe, mogu da kazem kad je nesto crno da je crno jer svoju egzistenciju ne dugujem stranci.
Jovane, da bi o necemu polemisao treba o tome bar nesto da znas, a ne da ti to bude partijski zadatak.

Su

Migovi su remontovanit i trenutno dovedeni na standard SD.Sta tu nije jasno?Faza 3 ce biti korenita modernizacija koja ce se zavrsiti do 2020.
I?Ako se ne varam sve ide po planu kao sto je i receno…Da niste mislili da ce sve tri faze biti odradjene od jednom?

Ba

Mile, uzeste mi reč (tekst) iz usta. Potemkinovo selo arhiprevaranta. Proglašava nas silom, a nije skrpio ni celu eskadrilu ( mozda 14 aviona moze Marijanu Rističeviću da proda kao eskadrilu, ali samo njemu i mozda jos Vulinu) krševa na nivou iz 1987 (s tom razlikom što su oni avioni bili novi). Modernizacije ce biti, kao i fabrike delova za Boing i Erbas u Pančevu ili kao što će biti Migova 35 o kojima se ovde uporno fantazira (možda i bude, ali ne sa Pinokiom na vlast). Najjači u regionu? Kakav vic! 14 beznadežnih aviona ( sa sve borbeno neupotrebljivim dvosedima) i 5 borbenih helikoptera su za njega sila! Ove pseudopatriotske šarade trebaju da pokriju i prikriju ono što sledi i zbog čega je doveden na vlast-predaju Kosova, ali da ga po mogućstvu ne jure po ulicama kao izdajnika. Jadno.

Og

Kad uključiš malo mozga, i pročitaš nešto na netu kao laik, možeš zaključiti da ovo krpljenje treba to i da ostane. Zašto? Jer ovi „novi“ avioni mogu leteti još 10ak godina pre nego što im se zmaj ne raspadne. Modernizovaćemo nešto što može još 10 godina? Onda smo kompletne budale od naroda, jer dozvoljavamo da nam neko rasipa poreze koje plaćamo. Ustvari i jesmo kompletne budale…

Ir

@Mile Tranzicija

Slažem se Mile. Meni, a verujem i ostalima nije problem RV i MiG-ovi. Problem je što nas neko pravi budalama. Što nam vređa inteligenciju. Ne možeš da mi pokažeš novčanik sa 200 dinara i da me ubediš da sam milioner. Ne možeš da mi kažeš da sam sa nekoliko MiG-ova velika sila a da ti ja poverujem. Što je ministar jedne slavne institucije čovek koji nije nosio oružje u rukama. Zapravo, najveći problem danas na Batajnici je bio taj što nije padala kiša. Što nije mogao da stoji bez kišobrana, kisne i teatralno briše oči i rukom prolazi kroz kosu. Jer od svega se pravi cirkus. Predsednik jedne države dočekuje DVA aviona koji ulaze u operativnu upotrebu? Stvarno? I još ima obraza da avione nazove po poginulim pilotima? Nemaju svi ovde kokošije pamćenje. Sećamo se ko je bio gde i kada. Zna se pod kojim su pritiskom bili ti ljudi. Neka se leti, neka se gine. Neka komandant puka ide kao trofej nekom hoštapleru na kabinu njegovog F-16 da bi drugi imali propagandu. To su isti ljudi. I to boli. Taj krug i tapkanje u mestu i iluzija da smo nešto što nismo.

Br

Mile Tranzicija
Vidi:
1. Zvanicnici su najjavili cak i opisali sta ce se uzeti pa i kolko ce kostati
2. Cifra od 185 miliona se ukrapa u remont, modernizaciju, rezerne delove i naoruzanje (indijci su za budjenje na jos bolji UPG platili oko 9 milki po letelici)
3. Vucic nebi podneo da hrvati imaju bolju avijaciju (to vidimo i dokupnjom jos 4 beloruska miga kad je video da hrvati uzimaju 14 F16)
4. Lakse bi bilo nasim pilotima da predju na nov avion (stari migovi nemaju BVR opciju, anti-surface mogucnosti) dosta ce se naoruzanja i moci preneti na drugog lovca (cak i SU-57 ce nositi R-77)
6. Vojska nikad ne treba da bude u podredjenom polozaju u porednjenu sa neprijateljem (tu je vucicevo insistiranje na kurcenju i dobro)
7. Srpski budzet to moze izneti

Mi

Kolega, 2 pitanja:
1. Kako je poginuo narednik Mihajlo Petrovic?
2. Da li ste culi za 303 RAF Sqadron i kazite mi molim vas koliko ta jedinica ima oborenih neprijateljskih aviona?
Podseticu Vas da se na toj jedinici bastini novo Poljsko vazduhoplovatvo ( po izlaslu iz Varsavskog pakta).
Ako trenutno neznaze odgovore, nadjite ih na netu, naucicete nesto.
Hvala.

Odgovori
52

Миле у потпуности се слажем са Вама. На овом порталу смо се начитали шта од ваздухопловног ратног арсенала имају комшијске земље, а упоредити ово што ми имамо са том техником, је смешно ако не и жалосно. Чињеница је да у нечему иде на боље, нешто стоји у месту, нешти иде на горе.
ОН се толико глупости напричао да га је мука више и слушати и гледати.
Господине Јоване , господин Миле износи своје мишљење због чега Вас то вређа? А какве везе има где сте Ви рођени? Па и ја сам рођен у Србији али ми много тога не одговара. И ја радим на државним јаслама, радим оне простије ствари ако тако сме да се каже, па мало напредније ако и за њих сме тако да се каже. Не уздржавам се никаквог посла.
За шест година на државним јаслама ни дана боловања. А све то за МОЋНИХ 25 000 ДИНАРА. Чекам просечну плату од 50 000 динара колико се овај хвали да је у Србији. А макар још 40 људи у мојој фирми нема тих фамозних 50 000.
Нема смисла да Вам кажем да и Ви одморите мало, не знам ни ко сте ни шта сте.
Не могу због неких ствари да одем одавде, да ми је око 25 година верујем да овде не бих остао,имам занат а и знање које бих могао добро да уновчим верујте ми.
И Јоване молим Вас да ме не терате да одем одавде, пустите да ја одлучим о томе, као и што би Ви требало то да чините у своје име а не у име других.
Извињење за посетиоце портала и администратора удаљио сам се од теме, не бих више да оптерећујем читаоце.

Odgovori
Jo

522
Ja radim u realnom sektoru.
To je onaj sektor koji finansira vas u javnom sektoru,kupuje avione,kamione.
Niste bili na bolovanju vas problem.Koliko je dobilo otkaze u realnom sektoru zbog tog bolovanja.
Mala vam plata predjite u privatni sektor,da radite ceo dan za 50.000.00.Da vise radite bilo bi i za nove.
Nije vas bilo briga ni kada je unistavano.
I da bitno je gde se ko rodio mnogi su umuslili da imaju veca prava od nas koji su rodjeni u Srbiji.
Vas niko nije ni komentarisao da li cete da odete ili ne.
Sto se tice njegovih gluposti to netreba komentarisati.

ox

Znači ništa od modernizacije ? Samo na MiG-29SD ? hmm

Odgovori
Al

Nije završena ni druga faza, čekamo treću pa ćemo videti.

Mr

Zaista bi volio da dobijete i migove iz bjelorusije da zaokruzite na 20ak 29ica i po meni trebali biste ici na bar 12 mil35! Onda bi bar malo zdravog razuma proradilo kod nasih da se krene u nabavu jos 10ak baraka jos koja kiowa bar poduplat pzh2000 i u istom broju ici na MLRS…. SPYDER ili NASAMS da ne govorim! Jer i kod nas je tragikomicno koliko malo imamo haubica, zrakoplova a tek PZO ravno nuli! I svakako vratiti vojni rok, pokrenuti proizvodnju DEGMANA, haubice D30, probati prenamjeniti uz pomoc IZRAELACA T55ice u teski bvp sa 35 do 40mm topom i SPIKE raketicama, krenuti u nabavu BVP-a PUMA ili Cv90 a na stare m80 postaviti NEMO 120mm ili G7 105mm!

Odgovori
Bo

Pa da se pomlatimo kao ljudi?

Mr

Apsolutno NE! Poanta je da se zaustavi propadanje vojske koje je u zadnjih 15 god. bilo kod vas i nas! Slovenija uz Patrie kupuje BOXERE, ima Cougare, Bosna ozivila namjensku industriju, Makedonija ima mil24, su25.. cak i Albanija! Mi susjedi/komšije busamo se ciji je veci a mi i vi u zadnjih 15 god desetkovali smo vojsku i po broju i tehnici!

Br

Bas i ne mogu reci da je vama lose kao nama (ovo bi opet bila neka obrnuta verzija ciji je veci). Generalno oprema HV je makar deceniju prosecno naprednija od one u VS

Fa

Da sve ovo radi RV Madagaskara imalo bi smisla. Vojno neutralni na brdovitom Balkanu oslanjamo se na davno prevaziđene i u skoro svakoj borbi beskorisne i devastirane MiG-29, pri tom oko nas NATO pakt na sve strane a daleko bolji Barak tek treba da stigne u HRZ… Izgleda da je glavni zaključak, izveden iz bogatog ratnog iskustva 90-ih, da nam treba što više vojnih parada i bombastičnih izjava na TV-u o najspektakularnijim nabavkama i „modernizacijama“ vojske u novijoj istoriji SFRJ… Evo trese se ceo region i zgrada Pentangona, ali od smeha na žalost…

Odgovori
Ј

Ајде прво прочитај текст па онда коментариши, а овако само да тролујеш нема смисла.

А

Ниједан коментар на псеудосателит. Али буквално ни један једини. Да ли зато што нико није прочитао тај део, нико није разумео, никоме то није важно? Са моје стране честитке фирми ЦТТ и руководству, велики успех који се заснива на знању али овог пута можда чак и више на упорности. Нек је са срећом.

Такође честитке Т6 јер су неодвојиви део овог успеха, то се мора признати.

Odgovori
Ma

Jel leti taj pseudosatilit ili je kao i sve ostalo samo neki koncept?

Al

@Mayer
Po tebi, za svaki projekat treba 1 dan da se od crteza dođe do operativne letelice(mašine)…

Ma

@Aleksa Radojičić

Mene crtez/maketa ne zanima nego je relevantna vest onda kad postoji demonstrator koji leti. Sve pre toga je (los) marketing.

Al

@Mayer
I opet, očigledno si teški bukvalista(što nije ništa loše). Očigledno je da je projekat pokrenut skoro, znači sve je još daleko od demonstratora. Drugo, ovakve najave su normalne svuda u svetu, ali se samo kod nas smatraju za mlaćenje prazne slame(za šta postoje neki drugi razlozi).

Pr

Bravo Andrija na komentaru. Nikoga ne interesuje domaca pamet niti kolike su i koje mogucnosti domace, da kazem privatne, inicijative koja u poslednje vreme siri svoja krila, naravno shodno mogucnostima. Samo maliciozni komentari ljudi koji ocigledno ne razumeju obim nekog takvog projekta!
Samo pogledajte koliko HAPS sistema postoji u svetu i koje su to kompanije koje su ih razvijale? (i da li su operativni ili su jos u koncept fazi, stvarno fantastican komentar…)

Ma

Mene zanima da li mi imamo mlade pilote? Ovi svi koji se pojavljuju s vremena na vrema na slikama su moji ispisnici ili stariji od mene, sve sa stomacima itd. Mislim, ne zelim da vredjam nikoga (boze sacuvaj) ali pogledajte slike iz stranih avijacija. Da li u Izraelu neko sa 45-50 godina leti na F-16? Zar lovacka avijacija nije nesto za ljude do 35 ili mladje?

Odgovori
Pe

Lete!

Viši izraelski zrakoplovni časnici (čaki i neki generali, pa i sadašnji zapovjednik IAF aluf (general) Amikam Norkin) lete 2-3 puta tjedno. I zapovjednik ZB Ramat-David, brigadir A. L. koji je sa kolegama od 02. do 05.08. bio u posjetu kod nas ima 45+ godina i redovito leti.

Ai

https://www.timesofisrael.com/israels-oldest-combat-pilot-calls-it-a-day/

Ovaj je leteo do 55. godine,a po pravilima maksimum je 51 godina.

Iako su nesto preko 50% pilota u Americi od 25 do 35 godina, vazi neko misljenje da su za combat missions najbolji piloti izmedju 40 i 45 godine,zbog iskustva,sposobnosti itd…Ipak, za air supremacy, ili bolje reci za dog fight, smatraju da su bolji malo mladji piloti, 30-35 godina, sto je i logicno,zbog fizicke spreme.

U teoriji, mozes da postanes borbeni pilot i posle 35. godine, jer je to maksimum za prijem na letacku obuku.

U sustini, broj godina je nebitna stvar, sve je u individualnoj fizickoj i mentalnoj spremi, i to je jedino merilo za „combat ready“.

ra

2012 године на аеро митингу сам разговарао са Америчким пилотом који је долетео са F-16 из Италије имао је тада 30 година а сличних година је био и Италијан који је летео Eurofightera и мислим да се већина сећа његовог наступа е сад колико ми пилота тих година имамо а да су обучени за летење
на 29ки питај бога али мислим да је цифра поражавајућа.

Pr

Verovatno da nisu baš mladi, ali mlađi od ovih najiskusnijih svakako jesu. Mislim da moraju da gule do čina kapetana da bi imali to zadovoljstvo (kada prođu dodatnu selekciju i preobuku) da polete i na 29-kama.
Možda će i sa porastom broja 29-ki, naročito dvosedih varijanti, biti više prilike i za mlađe činove da ranije osete 29-ku.
Sa srećom im bilo!

@Airboss
Šefe, trenutno jeste malo deplasirano ali sam ostao dužan jednu ispravku prlikom pretpostavke o trećoj palici na H145M te za slučaj da nisi pogledao baci pogled na taj post…
https://tangosix.rs/2018/30/07/ekskluzivno-sta-se-desava-sa-srpskim-h145m/

Ai

@Propeler
Nista,cekamo nase pa da vidimo. ;)

ra

Да да са срећом јер лепо је то када на аеромитингу видиш младог човека са врхунском летачком вештином и умећем то значи да је ниво обуке и исправност летелица на највишем нивоу надајмо се да ће и код нас доћи такво време.

De

Dobra vijest da dva nova MiG-ova lete po planu.

„Predsenik Srbije izjavio je i da ćemo imati ubedljivo najsnažniju eskadrilu u regionu i da smo rešili problem u narednih 20 godina. “

Ke smijurija.

Za sada nema nista od nadogradnje do MiG-29SMT standard (a sjetimo se taj standard je vec 15 godina star).

A Rumuni vec lete F-16AM/BM (to jest nadogradeni do standard F-16C/D-50), Madzarksa ima JAS-39C/D.

Oba dva ta aviona su puno bolji nego osnovni avioni MiG-29 9.12 I 9.13 koji su standard iz 1980-ima.

Ako Hrvati kupe F-16C/D-30 Barak, i ti avioni su puno napredniji nego 9.12 ili 9.13!

Da je Sribija imala love i kupila MiG-35 onda vec to jenesto da se prica o.

A kao neutralna zemlja Srbiji treba puno vise nego 10-16 aviona. Neutralna Svedksa i dalje odrzava 100 aviona JAS-39C/D a planira slican broj JAS-39D/E. Neutralna Svicarska ima oko 60 aviona tipa F-5E/F i F/A-18C/D.

Naravno ovo je skupi posao i zato mozda bolje ulagati prvo u pvo!

I na kraju – jedna eskadrila nepravi mocnu snagu.

Odgovori
Ma

Koji mig 35, šta ti mlatiš? Taj avion još nije ušao u vojnu upotrebu, još uvek fazi testiranja. Što se tiče Srpskih migova, postoje 3 faze, remont, pa dovođenje svih 6 na nivo onih naših 4 a potom modernizacija na nivo 4+… Ono što Vučić priča nema razloga za neverovati pošto je što se vojske tiče 90% obećanog ispunio. Mi smo imali skoro 200 neispravnih tenkova M84, a o ostaloj vojnoj tehnici da ne pričam! Ko god je malo bio u toj priči zna koliko je rasulo bilo u kasarnama, i kakvo je ponašanje bilo ugovoraca. Ovo sad barem malo liči na vojsku u odnosu na par godina unazad. Dosta se uložilo i u novo naoružanje, remonte, Čekamo te Nore, raketne bacače, Lazare, Miloše… Ko god da nešto loše kaže o tim projektima je politički obojen. Čisto da naglasim da nisam politički obojen, ne navijam ni za koga i vodim se prema onome što mislim da je dobro ili nije dobro, što se vojske tiče 90% stvari je dobro i za to mu dižem kapu do neba.

Br

Stvarno ne znam zasto ta treca faza izaziva tolku sumlju kod svih pratilaca portala1. Zvanicnici su najjavili cak i opisali sta ce se uzeti pa i kolko ce kostati
2. Cifra od 185 miliona se ukrapa u remont, modernizaciju, rezerne delove i naoruzanje (indijci su za budjenje na jos bolji UPG platili oko 9 milki po letelici)
3. Vucic nebi podneo da hrvati imaju bolju avijaciju (to vidimo i dokupnjom jos 4 beloruska miga kad je video da hrvati uzimaju 14 F16)
4. Lakse bi bilo nasim pilotima da predju na nov avion (stari migovi nemaju BVR opciju, anti-surface mogucnosti) dosta ce se naoruzanja i moci preneti na drugog lovca (cak i SU-57 ce nositi R-77)
6. Vojska nikad ne treba da bude u podredjenom polozaju u porednjenu sa neprijateljem (tu je vucicevo insistiranje na kurcenju i dobro)
7. Srpski budzet to moze izneti

Mi

Gospodine Dead 1, delujete mi prilicno razumno, voleo bih sa Vama da trgujem:
Elem, poklonicu – doniracu Vam Golfa 2, godiste 1988. ako se slozite da Vam poklonjenog /doniranog Golfa generalno remontujem, unapredim do nivoa Golfa 4, otprilike 1998-99 godiste. To ce Vas kostati 18.500 eura po Golfu, a imam ih 10 ukupno. Da vam napomenem da se danas 2018- te proizvodi Golf 7, a da ce, nadam se Vas Golf 2 izgledati kao Golf 2 ali ce imati karakteristike Golfa 4.
Imamo li dogovor gospodine Dead 1?

Vi

Jedino ko je politicki obojen je onaj koji kaze da je 90% ispunjeno obecanog..Gde je s-300,gde su novi mig 29m2,gde je Alas za nas,gde je Strsljen,lazar samo u 6-12 primeraka bez kupole 30mm,nora u 6 komada jos nije primljena u jedinice,gde je top 30mm zastava..

De

Brad, Hrvatska kupuje 12 F-16, ne 14.

Hrvatsku, Rumujnsku, Bugarsku, Albaniju, Crnu Gore (a I Kosovo) ne brane samo svoji avioni (koje neke od tih drzava I nemaju). Njih brani cijeli NATO pakt racunajuci Americki F-22 sa citavim sistemom AWACS, elektronsko ratovanje i krstareckim raketama.

Stoga 14 MiG-29 je samo za airpolicing. Za neutralnu drzavu potrebna je puno snaznija vojska nego saveznik NATO pakta tko ocekuje da ce ga braniti SAD.

Trebas odrzavati kapacitet da barem das krvavi nos neprijatelju i tako da ga sprijecis da te napadne.

U Srpskoj situaciji to znaci S300, veci broj naprednih aviona (najomdernije verzije MiG-29 a u idealu Su-30SM), AWACS, a mozda i rakete zemlja-zemlja poput Iskander (offence is the best defence).

Nazalost Srspka ekonomija nije u tom polozaju.

Mile,
U pitanju nije Golf 2 ili Golf 4. Oba ta vozila se ne takmice jednog protiv drugog. Ovo je vise pitanja Formula 1. Tko ce pobijediti izmedu Formule iz 1988-e ili neke iz 1998-e a kamo li neke iz 2018-e?

Srbija zeli da odrzi neutralnost. Njoj znaci treba Formula koja moze poraziti susjedne Formulama a i to u puno vecem broju zato sto susjedi ukupno imaju veci broj formula nego Srbija.

MiG-29SD je za airpolicing uredu i jeftina investicija.

В

@Mare.. Не могу да оставим ово твоје писаније без одговора. Да ли је могуће да неко ко себе даје за право да коментарише овако осетљиве теме напише “ Ko god je malo bio u toj priči zna koliko je rasulo bilo u kasarnama, i kakvo je ponašanje bilo ugovoraca.“ ?!! Какво је понашање уговораца могло да буде када се зна да за њих важи правило „први пропуст – непродужавање уговора или раскид истог“ , то правило важи одувек и важи данас ?! Како је могуће да има вас који за комплетно „сложено“ стање у систему ВС свалите на оне на најнижим положајима , за твоју информацију за стање у ВС одговоран је НГШ и МО а не рз или мв. А што се обећања и испуњења истих тиче биће исто као што је било до сада , много тога ће се сазнати тек када се промени власт . Има овде доста људи који знају много тога али „мудро ћуте“ и тако треба да остане није све за јавност. И не знам зашто заборављате да је на примопредају дужности између г-дина Шутановца и садашњег Врховног Команданта а тадашњег МО и ППВ г-дина Вучића овај други изјавио “ ВС је у много бољем стању него што сам мислио“ да би се то данас свело „ништа не ваља а ми нисмо криви ни за шта“?! Шта се то променило у ових задњих (скоро) 6 година па сада не ваља ништа ? И на крају да не буде да сам на овој теми а да се не осврнем на њу , апсолутно Подржавам увођење сваког новог оруђа или оружја у ВС много то значи али мишљења сам да смо требали да послушамо предлоге који су нам долазили из РФ и да смо узели неки од кредита (више него повољних) које су нам много пута нудили (2011-е , 2013-е , 2014-е) и да смо узели нове МИГ 35 који су ето пре неки дан ушли и званично у употребу у ВКС РФ али као што рекох „поклону се у зубе не гледа“.

Hi

Jedino sto mi od pseudosatelita pada na pamet je Global Hawk – UAV. Da li mi treba da udjemo u nato ili je nato usao u nas? A posle toga moljakamo Putina za nesto.

Odgovori
Т

Потпуно се слажем да без подмладка и топгановских вежби нема праве борбене готовости. Зато треба док jош може да се оформи школа у коjoj учествуjу пилоти са правим борбеним искуством на адекватно модернизованим апаратима. Свакако да на првим летовима учествуjу наjискусниjи.
Што се тиче приче о псеудосателиту, мислим да je пун погодак, него зна ли неко прави епилог афере сателит?

Odgovori
ID

Kako najave napreduju, očekujem nosač aviona na Dunavu.
Mislim da se pošta herojima odaje tako što će deca učiti u školi o njima, što ne treba zaboraviti njihovu decu.
A ovo sa imenima je lakrdija. Narod po Srbiji je listom ubeđen da su avioni novi, da smo iz dobili džaba i da samo Rusija ima bolje avione od nas. Ono što se desilo 1999. nije to, sad je drugo. Ljudi u to veruju.
Tragično i istinito.
A ovo za Mi35 je po sistemu sine, ako budeš dobar, vodiću te pred prodavnicu da vidiš kako deca jedu sladoled.

Odgovori
KO

Borbenim avionima davati imena poginulih heroja je zaista lakrdija.
Avioni su potrošna dobra kojih danas ima, a možda već sutra nema.
Ne izazivajte situaciju da nam heroji eventualno ponovo ginu.
Ima mnogo drugih načina da im se država oduži, a ako želi njihovim imenima može nazvati aerodrome, kasarne,škole,ustanove…

ma

Marika
Nemojte tako ljudi. Davanje imena poginulih pilota nije nikako lakrdija, već poštovanje. Uostalom što se vi niste oglasili do sada da se imena tih heroja nađu kao imena ulica u našim najvećim gradovima ili spomenicima, nego se javljate sada kada je Vučič dao ideju. Nemojte sve kritikovati, jer to sigurno nije loša namera.

ID

Nisam ja vlast da odlučujem o imenima trgova i ulica.
Sva ova priča je PR.
Odavanje pošte je nešto drugo, da se ne ponavljam.

52

Јоване,
Претпостављам (наглашавам ПРЕТПОСТАВЉАМ ) да г. Милета познајете лично, и обраћете му се преко овог портала да би неке ваше личне недоумице пробали да решите.
Јоване и ја сам радио како Ви кажете у реалном сектору 15 година, да би онима како Ви кажете који су и тада радили у јавном сектору зарадили плату и нама наравно, и да би се и у то време куповали авиони и камиони. Гутао дим од јумбе када уђе у погон и штанцовао лим на преси. Подвукао сам тада црту, једноставно нисам више хтео да радим за џабе, без плате и икаквих права. Ту сам налик на г. Милета нисам више хтео да ме праве идиотом.
Јоване радио сам задњих 10 година код приватника, остали ми дужни доста пара, наравно без принадлежности које су требале да ми припадну. Сада бисте претпостављам питали зашто нисам напустио? Па морало је да се живи од нечега.
Јоване нисте разумели шта сам хтео да кажем да за шест година нисам био на боловању. То није ни био мој проблем, није ни сада, није ни Ваш. Јоване људи неће на боловање, не исплати се . Неће на боловање ни када су стварно болесни, Јоване, а не да би зарадили неке паре са стране. Ионако мала плата би била још мања, никаква.
Јоване, на садашњем радном месту , државним јаслама, користим пола сата паузе за ручак, и можда још пола сата да кажем у луфту, све остало време радим Јоване.
Јоване камо среће да радник у производњи има више од 50 000 динара плату свима би нам било боље. Једва чекам да дође то време, државне јасле треба да се намире тек када радник у производњи прими плату. Ово кажем без имало ироније претходно сам навео и да сам радио и у производњи. Тешко се на тај начина зарађују паре.
Јоване било ме је брига и када је уништавано ишао сам у шетње ,лупао у шерпе и лонце да изразим протест што се тада све уништавало. Није вредело, укапирао сам то пре 10-15 година.
Јоване да ли знате да је ОВАЈ у политици преко 20 година. Био је министар информисања код Милошевића кога смо мрзели и од кога је почео суноврат. Шта је он тада радио у тој власти ако је био опозиција? Па ваљда се зна шта ради опозиција.
Сада му смета када га критикују.
У праву сте да од мене нисте тражили да одем, осетио сам се прозваним.
Да завршим, ово се своди на препуцавање а ово није место за то.
Да замолим уреднике и сараднике портала да мало пропрате ситуацију са Бланицима Л-13. Ствари су покренуте са мртве тачке, штета да тако добре једрилице за обуку купе прашину по хангарима.У решавање проблема су укључени и ДЦВ, ВСС и Машински факултет.Могао би и да се напише чланак на ту тему, уопште, зашто Бланици не лете задњих 10 – так година. Занима ме шта се ради у земљама у окружењу, да ли су и како решили тај проблем

Odgovori
Mi

522
Hvala na podrsci koju mi prizate gospodine. Gospodina Jovana ne poznajem licno, predpostavljam da su moji povremeni komentari na ovom portalu uzrok njegovog javljanja.
Da ne duzim, ja sam Rajlovacki djak, ceo zivot pripreman za vazduhoplovastvo. Prvo maketarstvo, pa aero klub ( onih zlatnih godina kada su postojali), padobranstvo i Rajlovac. Ja mozda neznam kako se zovu sve ptice ali uglavnom znam sve o vazduhoplovstvu od Flajera brace Rajt pa do danas. Nebitno, verovatno cu umreti sa pogledom na nebo.
Danas radim u privatnom sektoru, i mnogo mi je bolje nego dok sam bio u vojsci.
Ono sta kazem je realnost vazduhoplovstva Srbije. Neke moje kolege su i dalje u RV, u kontaktu sam sa njima. Cekaju penziju i smrknuto cute. Sve sam Vam rekao.
Necu o politici, ali ste u pravu da se od 90- tih do danas isti likovi vrte, samo menjaju svoje pozicije od ultranacionalista do ekstremnih Evropljana…
Resenje ove neprijatne situacije je da konacno o vazduhoplovstvu pocne da prica STRUKA. Pozdrav.

Jo

522
Skoro sve ste u pravu.Niste u pravu oko serpi sto ste lupali vase stvari posle j…. nema kajanja.
Napisali ste 20godina,nije samo on, njegov otac(da se ne spominje NBS) ,pa njegovi potomci racunajte koliko je to.Svako za svoja dela treba da ODGOVARA i to nije problem.
Mene zivcira da se nije niko bunio kada se unistavalo shvatite to.
Negde oko 2002/2003god,emisija dozvolite (vazi za sve pa i za Mileta i njegove bivse kolege) dva visoka oficira(da nenapisem sta
mislim o njima) izjavljuju za pesadiju“A kada smo im dali MUNICIJU,sve su pogodili“,niko se nije bunijo o tome se radi.
Mile da li struka treba da se pita ne treba MORA.
Ne znam kome se smucilo u general stabu pa ih prcvrljio da ih nabave ali je to napredak,naspram nijednog.
Ja ne spominjem politiku nisam isao na glasanje 25godina niti cu,sve je ovde od zla oca i gore majke.
Gospodin Petar u tekstu spominje satelit niko ga ne komentarise,kao da je nebitan,nego avione stare 30godina,dali imaju ovo ili ono imaju jos godinu dana pa da se vide sta ce staviti,Veci je problem i da su kupili nove a da ne lete,a hvale se novima avionima.Ako nabave neki dobar(opste je poznato da ne postoji) PVO,da li ce da rade kao Kinezi sto su radili – kopirali.Bitno je da se nabavlja.
ID
Podrska za odavanje poste ljudima koji su poginuli
Hvala

52

Јоване тешко је да Вас човек прати.
На која Ваша питања треба да добијете одговор који би се Вама свидео? Јоване лупање у шерпе и лонце, и звиждање је био начин да ондашњим дахијама кажете да Вам се не свиђа то што су тада радили.
Ја се тада нисам ј… да би се сада или тада кајао!! Не само ја Јоване, него колоне људи у којима сам тада био. То је био начин којим сте ставили до знања да вам се тада није свидео лоповлук, уништавање или га назовите како желите. Јоване живцирате се што су гледали што се тада уништавало, па о чему ја уопште пишем? Људи су се бунили, протествовали…
Јоване исти ОВАЈ/ОНАЈ је можда и тада био у некој од тих колона.
А где је сада? А где је сада Бајчетинац? Изградњом цркве туђим/ нашим парама би требало да окаје грехе. Нисам сигуран да ће да успе у томе.
Па Јоване ко је министар одбране?Ко је директор БИА?
Па исти они на које сте Ви кивни. И ја и Миле, ИД, Деад 1, Вик … Јоване слажем се са Вама да се нешто мења али се лаж политичара не мења, остаје и опстаје.
Људи не могу да поднесу да им се неко отворено КЕЗИ (баш кези) у лице, И због тога се и критике упућују.
Врста протеста, исто оно што сте Ви у једном од пасуса тражили и због чега се нервирате.
Овим текстом затварам тему полемике са Вама. Нисам био вулгаран ни према Вама ни према другима, овај портал то и заслужује. Свако добро.

De

Nesto ne razumijem o Trecoj Fazi.

Kako ljudi pricaju, MiG–ovi ce biti nadogradeni do nekog naprednog standard (ajmo reci SMT) do 2020-e. U redu.

Samo sto smo skoro zavrsili 2018-u. A MiG-ovi tek sada izlaze iz remonta i modernizacije do standard SD. Kraj 2020-e je svega 28 mijeseci od sada a teske modernizacije cesto traju 6-12 mijeseci, ako ne i duze.

Znaci ti avioni su nadogradeni do standard SD, letjet ce par mijeseci i onda se vratiti za vecu i puno duzu nadogradnju.

Pa ovo nije logicno. Zasto se ne moderniziraju do SMT standard sada? Ovako avioni provode vise vremena na zemlji a i vjerovatno puno skuplje.

Zato ne mislim da ce ista biti od SMT standard-a do 2020-e. Moguce je nakon 2020-e. Ali nekako mi nije logicno prije.

Odgovori
Jo

Ova nabavka je bila dobro rešenje, jer je sačuvala lovačko vazduhoplovstvo. Detalj koji se često previđa je da bi kupovina novih aviona bila pod lupom MMF koji nadgleda budžet Srbije. Ovako se pare troše na održavanje onoga što već imamo, jer smo ga dobili.
Ono što mi ide na živce je to glupiranje sa „regijom“, kao dečaci kada se sakriju iza škole i gledaju čiji je veći. Da se razumemo, nije to samo srpska specijalnost, ni Hrvati nisu bolji. A region se definiše prema potrebama. U regionu postoje dva vazduhoplovstva (italijansko i grčko) koja će i nakon što Srbija i Hrvatska svaka za sebe postane vodeća vazdušna sila u regionu, moći da polete nakon doručka, polupaju celokupnu exYU borbenu avijaciju od Vardara pa do Triglava, i vrate se u baze na marendu.
Što se tiče obuke pilota, osnovni mamac za buduće pilote je mogućnost da se kasnije prebace u civilnu avijaciju i lete do penzije. Tako je i u Americi.

Odgovori
Ne

Tuzno je koliko negativnih komentara i svi su strucnjaci za sve svi znaju sve najbolje kako bi ovako i onako aman ljudi! Kad komentarisete probajte da stavite vase politicke stavove sa strane do pre dve godine nismo imali maltene nijedan operativan avion konacno je pocelo nesto da se nabavlja aman vise …
da da znam sad ce lavina komentara opet strucnjaka eee to nesto dza bu …

Odgovori
Hi

NenadM

Busni smo kao cigansko sito. Sve nam treba za juce. Prepuni smo zastarelog naoruzanja. Nasi avionu su prevazidjeni. Ne treba nam jos zastarelog smeca. Treba nam nesto sa cim cemo moci da se nosimo narednih 10 do 20 godina. Pravljenje novih aviona je izlisno. Pogleda slucaj sa Lastom 95. Solidan avion ali treba ga prodati u min 50 komada da bi dosli na nulu i posle toga tek poceli da ostvarujemo neki profit. Trenutno napravljenih 37 komada. U prevodu u debelom smo minusu sa tim avionom. Bankrot. U potpunosti ne postoji PVO sistem velikog dometa. Nije toliko bitan domet koliko visina. Imamo rupu u sistemu odbrane od 15.000 m do 30.000 m. Apsolutno ne branjeno. Neke stavri mozemo modifikovati kao topove sa praga od 30 mm montirati na BOV-3 umesto beskorisnih topova od 20 mm. To bi drasticno povecalo mobilnost (BOV-3) i vatrenu moc (top od 30 mm). Radar P-12/18 mozemo modifikovati u 3d radar mereci razliku izmedju snage signala na gornjim i donjim prijemnicima. Tako mozemo odrediti ugao. Znajuci horizontalno rastojanje i ugao dobijamo 3d polozaj letelica. Moramo se usredsrediti na improvizacije posotjecih sistema da bi smo mogli da prezivimo. Mislim da bi bilo mudro zameniti Orlove sa avionima Su-25. Trenutno smo ne mocni da bilo sta ozbiljnije proizvodimo. Mozemo na primer da uradimo kao Cesi, da montiramo S-125 lansere i radar na sasiju tenka T-54/55. Tako bi smo dobili nesto poput KUB-a.

Odgovori
Hi

Utva 95 je modernizovani projekat Utva 85 koji je proglasen zastarelim 1986. u korist YU-AG projekat je bio privatni projekt Masinskog fakulteta u Beogradu.
https://www.mycity-military.com/Avioni/Jugoslovenski-Jet-Like-Trainer-JLT.html
Politicari i oficiri zajedno su morali da uniste sve dokaze postojanja aviona YU-AG samo da bi njihov avion video svetlo dana Utva 85. Nije ih bilo briga sto su time unistavali i drzavu i Masinski univerzitet u Beogradu. Samo da se docepaju svog aviona. I to samo zato sto su oni ulozili pare u njega. Zbog svoje sebicnosti i zaslepljenosti su unistili sve pa cak i Utvu u Pancevu. Ostvarili su pobedu samo sto se ta pobeda naziva pirovom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj