Kako Tango Six saznaje, vojni aerodrom „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ kod Batajnice bio je domaćin, za naše uslove, nestandardnom broju američkih Boinga prošle nedelje. Tako je najveći srpski vojni aerodrom bio domaćin avionima američkog ratnog vazduhoplovstva C-40C i Nacionalne garde Ohaja KC-135R. Prethodna nedelja takođe je bila interesantna i zbog prvog sletanja nekog civilnog „long-range“ Boinga na novu umetnutu pistu aerodroma „Nikola Tesla“. Radilo se o indijskom predsedničkom avionu B777-300ER.
Najinteresantniji gost prošle nedelje svakako je bio Boing 737 u vojnoj verziji C-40C koji je sleteo na Batajnicu. Reč je o izvornom Boingu 737-700 Business Jetu (-700 sa većim krilima za veći dolet, sa vingletima) koji je prerađen za vojne potrebe, odnosno osnovnu ulogu prevoza važnih ličnosti. „20203“ je prevozio komandanta američke Nacionalne garde generala Danijela Hokansona koji je posetio Normandiju, Beograd i Tiranu.
C-40C sleteo je na Batajnicu u prošli utorak, dok je još jedan USAF-ov Boing sleteo na isti aerodrom u petak. Radi se avionu Nacionalne garde Ohaja, tankeru-transporteru KC-135R koji je, kako je Tango Six već pisao, kao tip letelice, redovan gost u Srbiji. Glavni transporter Nacionalne garde Ohaja ovaj put je sleteo na aerodrom „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ a ne na „Nikolu Teslu“ budući da je, kako Tango Six saznaje, bio korišćen za dvostruku misiju. Služio je kao logistička podrška međunarodnoj taktičkoj vežbi „Platinasti vuk 23“ koja će biti održana, osmi put po redu, na jugu Srbije od 16. do 30. juna. Druga misija aviona bila je da o istom trošku preveze i logistiku za američke snage na vežbama u Mađarskoj.
Treće interesantno pojavljivanje Boinga prošle nedelje bilo je na aerodromu „Nikola Tesla“ kada je Boingom 777-300ER sletela predsednica Indije Drupardi Murmu. Bio je to prvi „long-range“ Boing koji je sleteo na novu umetnutu pistu koja je isti dan i ceremonijalno otvorena.
Deficit Boinga u Srbiji, loša sudbina 737 tipa
Kako je Tango Six prvi javio pre dve godine, nacionalna avio-kompanija rešila se svojih poslednjih „starih“ Boinga. Poslednja dva, tada u letnom stanju, YU-ANK i YU-ANI, napustili su Srbiju 2021. i ove godine godine odletevši za Kinu gde ih očekuje nastavak karijere u nešto drugačijoj ulozi – kao učila na zemlji.
Najveći evropski proizvođač vazduhoplova Erbas trenutno dominira po broju kako civilnih tako i vojnih tipova u Srbiji, ukoliko bi ga uporedili sa Boingom. Nacionalna avio-kompanija trenutno leti 15 Erbasova (2 A330, 3 A320 i 10 A319), Helikopterska jedinica MUP-a trenutno leti sa 7 helikoptera evropskog proizvođača, dok vojska, pored aktuelnih, dobija još novih Erbas helikoptera.
Boinga u aktivnoj službi u Srbiji više nema ali su u poslednjih nekoliko godina uspeli da ostanu u centru pažnje, posebno 737 tip.
Kako je Tango Six prvi javio u januaru ove godine, jedan jako interesantan Boing bio je, doduše na kratko, registrovan na YU „table“. Radilo se takođe o -700 BBJ verziji, što Beograd i Batajnicu čini jedinstvenim – bili su domaćini istom tipu Boinga u civilnoj i vojnoj verziji.
Država je bila brza da privremeno, kao i svi, zabrani MAX verziju, Er Srbija je odlučila da većinu svojih 737 iseče, jedan donira Muzeju vazduhoplovstva, dok je Flaj Dubai 737 prošle godine imao ozbiljan incident prilikom poletanja sa „Nikole Tesle“.
Čast Boingu u poslovnom smislu u Srbiji jedina brani Jat Tehnika koja je u januaru počela sa uslugom radova na konverziji putničkih u kargo avione proizvođača iz Sijetla.
Gladius
Da se ne lazemo za razliku od AIRBUSa zadnjih dvadesetak godina,Boeing samo brine o profitu a ne o bezbednosti putnika,najbolji primer je bio 737 max.Ne znam da li znate ali Boeing je preko svojih ljudi sabotirao avione McDonnel-Douglas kompanije kako bi ih kuoio za jeftine pare.Inace F15,F18 i AH64 su proizvod MDa,pa je boeing posle preuzeo
Thomas
@Gladius
Za Amerikance profit stoji na prvom mestu. Njega mozes povisit kroz
razne ustede. Nije li jednom AIRBUSu otpao jedan motor u letu negden
u Americi. Pilot je izgubio kontrolu i avion je pao. Neverovatno da se
ovako nesto moze dogodit. Kao da je namerno sabotiran.
Moze biti da je se srusio u New Yorku.
Karang
Gladius možeš li da navedeš par konkretnih primjera te sabotaže Boringa ili možda neki izvor te informacije knjiga websajt itd.
Doan
Ovo je stvarno baksuzni tekst na stetu srbije. Boing 737 je najbolji civilni avion koji je srbija imala.
Najveci neprijatelj boinga 737 je republika srbija.
Aleksandar
Ja mislim da su naj veči neprijatelji Srbije, njeni izdajnici i promaja……..
Goran
U okipiranoj zemlji i potpisnici IV industrijske revolucije ništa nije čudno a i ne znamo šta se sve radi iza naših leđa. Naše je da plaćamo porez, režiju i ostale namete a njihovo je da izdaju državu. Turci nam nisu ništa mogli ali zato Čipuljićki bolesnik razlaze Srbiju na proste činioce i zavađa narod.
OpFor777
Batajnica je vojni aerodrom a dolazi skoro svako ko poželi. Sigurno znaju ovi Jenkisi en ostali Nejtovci tacno koliko od svega Srbija ima.
22201
Ti stvarno misliš da 2023. godine neko mora da dođe na nečiji aerodrom da bi video čega i koliko ima?!?
OpFor777
Ti stvarno misliš da Evropljani i Amerikanci pjesice dolaze do Srbije da razgledaju svo oružje i da ti vjeruju na lijepe oci ako im kažeš bez da vide, koliki od svega imaš?
Sloba
Booooing čuje se pri padu, po tome je dobio i ime! Inače prava državnička politika, oni nas tukli, oteli Kosovo, trovali uranijumom itd, itd, a mi ih odlikujemo i uvlačimo se, znate već gde! Bravo.
Milijan
I uz sve to, na vojni aerodrom u Batajnici, koji nosi naziv po pilotu VJ koji je izgubio zivot u okrsaju sa nato aviacijom tokom bombardiranja SRJ… Kakve ludorije…
Srbofil
@Sloba @Milijan
Ako ćemo zauvek biti neprijatelji sa svim zemljama sa kojima smo ratovali, onda nam ostaje samo Rumunija. Sami izračunajte da li se to isplati.
Данко
Срамота за српску војску нашта је спала.