Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025

Filipinima ponovo odobrena kupovina borbenih aviona F-16, Kolumbija izabrala švedski Gripen

4. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

3. apr 2025

Prve fotografije: Bugarskoj isporučen prvi borbeni avion F-16

3. apr 2025
[EKSKLUZIVNO] Novi turski vojni avion za obuku Hurjet u poseti Beogradu
Hurjet i A400M na "Nikoli Tesli"

[EKSKLUZIVNO] Novi turski vojni avion za obuku Hurjet u poseti Beogradu

Danas je aerodrom „Nikola Tesla“ imao interesantne goste iz Turske. Teški vojni transporter A400M (ev. br. 17-0080) turskog ratnog vazduhoplovstva i mnogo interesantniji mlazni dvosed za obuku Hurjet, nov projekat izuzetno aktivne turske vojne vazduhoplovne industrije.

Kako Tango Six saznaje, letelice nisu u poseti Srbiji. Na beogradski aerodrom sleteli su radi punjenja gorivom.

Hurjet (ev. br. 24-001) je na proputovanju iz španske vojne vazduhoplovne baze Torehon do Ankare. Hurjet je najverovatnije preleteo u Španiju znog prikaza i tamošnje evaluacije, budući da je taj tip aviona jedan od kandidata na tenderu za novi mlazni trenažni avion španskog ratnog vazduhoplovstva koji će zameniti postojeće avione SF-5M Freedom Fighter.

A400M nije imao potrebu da se tankuje, već je to uradio Hurjet.

Hurjet na stajanci generalne avijacije beogradskog aerodroma
„Teška“ logistička pratnja, tip aviona koji je nedavno ponuđen i Srbiji
Hurjet bi trebalo da zameni SF-5M. Špansko ratno vazduhoplovstvo već 54 godine koristi ovaj tip letelice za „fast jet“ obuku svojih vojnih pilota / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Dve letelice turskog ratnog vazduhoplovstva nastaviće dalje. Kao da ne znaju da Srbiji, ako želi da uskoro kupi nove višenamenske borbene avione, što pre treba zamena i za Supergaleb G-4.

…ali to je već druga tema.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sr

Od Turaka samo baklave. G-4 još i nekako ima budućnost, ali Orao….

Odgovori
Ma

Čuj turske,samo nam još Te kante fale.

Po

@Markan – Pročitajte bolje Srbofilov tekst.

Pr

Su-24 je u Ukrajini osposobljen da koristi Storm Shadow / SCALP krstareće rakete i iz muzejskog eksponata postao ozbiljno oružje. Orao sa glide bombama kakve razvijamo (VLATACOM, na primer), laserski vođenim domaćim bombama i raketama kao VRVZ 200 nije baš za bacanje iako naravno nije za poređenje sa novijim i neuporedivo skupljim višenamenskim avionima. Neki nivo upotrebljivosti će imati posle modernizacije, makar kakav takav…

Mi

Pored T-50 i M-346 ovo ne treba ni uzimati u razmatranje.

Odgovori
Pi

Ko će to da leti?
Imamo „projekat 5000“ što se specijalaca tiče.

Ako ovako nastavimo sa srozavanjem pilotskog poziva katastrofalnim vrednovanjem istih i stavljanjem u istoj ravni sa šoferima (uz dužno poštovanje svim poštenim šoferima) uskoro ćemo što se pilota tiče imati „projekat 100“.

A svi znamo koliko godina je potrebno da bi se stvorio borbeno upotrebljiv pilot (nakon akademije sigurno još 6 do 8 godina).

Odgovori
Ma

Ima i drugačijeg mišljenja o obrazovanju i tkz pravljenja borbenih pilota.
Možda po meni je usaf model brzog ospodobljavanja pilotskog sastava najbolji.
Paralele postoje sa usa u predratnom jugoslovenskom vazduhoplovstvu gde ste imali narednika lovca….
Toliko napredna tehnika je omogucila da se pored tehnike pilotiranja sve druge teme stave po strani i delimicno odstrane.
Moderan pilot treba da unisti cilj a ne da pise doktorat….

Pi

@Master
Možda je bolje primeniti ruski model iz 1942. i 1943. kada su proizvodili pilote za po 2 do 3 nedelje. Nauče ga da poleti i sleti i ajd na Istočni front. Još ako ne uhvati horizontalni let kako treba i time bude nepredvidiv za Nemce, pa divota, izdrži na frontu i do 10 minuta u borbi.

Pilot nije šofer. Posebno vojni pilot. Mora da bude emancipovan, da zna ea se ponaša u društvu, da poznaje fiziku, matematiku, mehaniku leta, fluida, aerodinamiku, sociologiju, psihologiju, informatiku, taktiku, pravila i propise vazduhoplovne kulture, da psihofizički bude stabilan, izrdržljiv, u izuzetno stresnim situacijama.

Tako da se apsolutno ne slažem da pilot može da bude svako ko ima kažiprst da može da stisne obarač na palici. Ako hoćeš da imaš profesionalca koji će da bude majstor svog zanata.
Ako želiš kauboja koji ne zna šta mu se dešava gore u vazduhu, koji ne zna šta je i kako se stvara uzgon i šta je potisak i otpor, onda možeš i sa ulice zahvatiti koga stigneš i odmah u avion. Samo mislim da se to neće dobro završiti.

Su

Vojni avioni NATO zemlje pune gorivo u jednoj od retkih ne-NATO zemalja na ruti. Zanimljivo bi bilo znati zasto.

Odgovori
No

Jeftinije kod nas😁

Mo

Za Srbiju najbolja opcija bi bila nabavka aviona M346, da zameni Orlove i Galebove.

Odgovori
Vl

Pre dve eskadrile L 15…
Jedna u konfiguraciji lakog višenamenskog i jedna u konfiguraciji školsko borbenog…
Višenamenski L 15 bi bitno sačuvali resurse novih višenamenskih aviona koje trebamo pazariti (bilo da su u Pitanju Rafali, J10, J17, Mig 35 (M/M2) ili Su 30).

Mo

@ Vlad Šta će nama nadzvučni školsko borbeni avion?

Du

I Turci kupuju od Amera da valjaju koristili bi svoje oni su za paprice ulagati.

No

Koliko para toliko i muzike….leonardo 346
po meni najrealniji za nas.

Odgovori
Vl

Od svih blizanaca Yak 130, realno najbolji je L 15…

No

Vlad…Nigerija je kupila od Kineza 3 jf17
za 184mi..dol….zar nije logično da kupe
l15 od Kineza nego M346 od Italijana..
Verovatno se dobro pokazali pa su
naručili 24 m346 za1.2 milijarde.
Nemojte mnogo hvaliti Kineze..

Dr

A da napravimo G-5? Mislim, zasto samo da se kupuje.

Odgovori
Op

Ništa od Turske kupovati. Imaju previše uticaja na ove prostore preko manjina, svojih imigranata „dobrobit nih“ donacija, a prije svega hipokritne politike.

Odgovori
Ne

Kako bi nam lepo leglo par tih Atlasa.

Odgovori
Og

A šta misliš da li bi nam legli ti stari SF-5M od Španije?

Ne

Ogi

Mislim da u tom slucaju vazi ono „nismo toliko bogati da kupujemo jeftino“. To je staro, mi nemamo potrebe za nekim vecim brojem skolskih aviona. Mislim da se to ne isplati ni kao poklon. Bolje kupiti nesto novo.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs