[RAT U UKRAJINI] Rusija na severu Ukrajine otvorila novi front, još jedan uspešan ukrajinski raketni napad na Krim

17. maj 2024

[GLEDALI SMO I OCENJUJEMO] „Masters of the air“ – očekivano i veličanstveno!

16. maj 2024

Grčka u skorije vreme naručuje dodatne Rafale, na prodaju nudi 108 borbenih aviona

15. maj 2024

Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

15. maj 2024

Aero-klub Otočac restaurirao spoljni izgled svog C-47B nakon što je 47 godina bio izložen elementima

14. maj 2024

[REPORTAŽA] AIRVG 2024: Petokrake, premijera i oproštaj pred penziju

13. maj 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci koriste besposadne čamce naoružane improvizovanim lanserima raketa vazduh-vazduh, raketne sisteme PVO Patriot Ukrajini želi da pošalje i Rumunija

10. maj 2024

[POSLEDNJA VEST] RV i PVO Vojske Srbije prvi put na aeromitingu RIAT, prvi put u inostranstvu sa novim vazduhoplovom

10. maj 2024

Srpsko RV i PVO javno prikazalo novi sistem za elektronsko ratovanje u okviru modernizacije aviona MiG-29SM+

7. maj 2024

Novi sistem raspoznavanja „svoj-tuđ“ prvi put uočen na avionima MiG-29SM+ srpskog RV i PVO

1. maj 2024

Tokom vežbe “Vihor 2024“ RV i PVO baziralo svoje letelice i na aerodromu Dubinje kod Sjenice

30. apr 2024

[RAT U UKRAJINI] Tajna isporuka američkih raketa ATACMS, teška situacija ukrajinskih snaga na frontu

27. apr 2024

Delegacija Nacionalne garde Ohaja sa RV i PVO Vojske Srbije ponovo o bezbednosti letenja

26. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučeno prvih 6 višenamenskih borbenih aviona Rafal

25. apr 2024

4. Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope – SEAS: Najveći regionalni skup vazduhoplovne industrije održan u Beogradu

25. apr 2024

[REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

20. apr 2024

[RAT U UKRAJINI] Na Krimu najverovatnije pogođena još jedna ruska vazduhoplovna baza, hoće li Ukrajina napokon dobiti značajniju američku vojnu pomoć?

20. apr 2024

Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

19. apr 2024

Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

16. apr 2024

Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

16. apr 2024
RV i PVO Vojske Srbije dobilo prvog pilota koji je završio vojnostručno osposobljavanje za rezervne oficire roda avijacije
Letački znak je potporučniku Milanu Šariću uručio zamenik komandanta RV i PVO Vojske Srbije brigadni general Brane Krnjajić / Foto: Ministarstvo odbrane

RV i PVO Vojske Srbije dobilo prvog pilota koji je završio vojnostručno osposobljavanje za rezervne oficire roda avijacije

Kako prenosi Ministarstvo odbrane, juče je na vojnom aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici, održana svečanost na kojoj je prvom polazniku Vojnostručnog osposobljavanja za rezervne oficire roda avijacije koji je stekao zvanje pilota Vojske Srbije, potporučniku Milanu Šariću, svečano uručen letački znak.

Kako se navodi, potporučnik Šarić je nakon završetka šestomesečnog vojnostručnog osposobljavanja prošao preobuku za školski avion Lasta, čime je stekao zvanje pilota i tako postao prvi oficir Vojske Srbije koji je na ovaj način stigao do tog letačkog zvanja. Letački znak mu je uručio zamenik komandanta RV i PVO Vojske Srbije brigadni general Brane Krnjajić.

Iz ministarstva odbrane podsećaju da vojnostručno osposobljavanje rezervnih oficira roda avijacije mogu pohađati državljani Republike Srbije koji imaju završen fakultet i nisu stariji od 27 godina. Po njegovom uspešnom završetku polaznici se primaju u profesionalnu vojnu službu u činu potporučnika i započinju letačku obuku za vojnog pilota.

Tango Six je početkom aprila ove godine imao intervju sa načelnikom štaba Komande RV i PVO brigadnim generalom, pilotom Gordanom Pavlovićem, a tema je upravo bila novi način dolaženja do novog pilotskog kadra. Kako nam je tada rečeno, ovakav koncept obuke se u tom trenutku sprovodio godinu dana, kao i da prva klasa u 252. eskadrili na Batajnici završava deo letačke obuke na školskom avionu Lasta .

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Prava stvar…pojednostaviti osnovnu obuku .
Strucno usavrsavanje u jedinici.sličan koncept rade ameri.
Bez suvisnih stvari koje jedu vreme a nicemu ne sluze…cestitke zavrsenim staresinama i srecna sluzba…ziveli

Odgovori
Pe

Upravnik zgrade mora da ima zavrsenu srednju skolu (makar i medicinsku),
Vojni pilot mora da ima zavrsen fakultet (npr.Knjizevnost) i kurs od par meseci (SRO).
Dosli smo do dna kao drustvo a kursadzije do vrha.

YP

Nadam se da se na ovaj način neće obrazovati budući hirurzi…

С

Будалаштине, досадашњи начин школовања у РВиПВО је доказао квалитет, напомињем да су потпоручници авијације у досадашњем систему били оспособљени за почетне дужности за самостално летење на млазној и надзвучној авијацији. Смејурија

А

@Петар и Саша

Као и увек, маши се поента о ономе о чему прича. Поента ово курса није да се замени садашњи систем обуке, већ да се успостави паралелни систем обуке резервних пилота, који би у случају рата допуњавали ескадриле до своје пуне ратне организације. Сам курс није дно дна, већ нешто што постоји у некој форми широм света, нпр. универзитетске ескадриле у В. Британији.

Ma

Ne zaboravite da su narednici lovci u odbrani beograda..nezavrseni akademci ginuli ….
Možda treba da se prizna sledece….
Tri puta manje škole nego ostali po svetu …usko specializovani za posao koji rade američki piloti su strah i trepet za sve…
Jednostavmo njihova država je prepoznala benefite ovakvog odabira i hvala bogu i kod nas pametni ljudi..inace mozemo da zaboravimo aviaciju

Mi

Smejurija

Odgovori
Ma

Smejurija si ti, jer ocigledno mislis da su Izraelci, Amerikanci i Britanci gole budaletine sto neguju i razvijaju rezervni pilotski sastav…Ako nemas nista pametno da kazes, nemoj da trosis ekran i idi citaj ocene iz Sociologije.

Mi

Iz kog razloga je smejurija, decko ima master diplomu civilnog fakulteta, obrazovan je I obzirom da je DIF, fizicki je spreman. Skolovanje koje je prosao trajalo je godinu dana I malo Jos, za to vreme bavio se iskljucivo strucnim stvarima, I konkretno letackom obukom. Nijedan avion nije toliko komplikovan da se za godinu dana ne moze nauciti kako njime upravljati, svakako ne trenazni mlazni avioni na kojima je on leteo I na kojima lete I kadeti na vojnoj akademiji, isto koliko je leteo I on.
E sad, obzirom da on nije zavrsio Vojnu Akademiju, skoro sigurno nece moci da napreduje nakon nekog cina, tipa Major I sl. ali to je uvek bilo tako.
Dali je smejurija to sto se piloti helihoptera u armijskoj avijaciji vojske SAD skoluju isto godinu dana, mozda cak I malo manje, nakon zavrsene dve godine koledza, ne mogu da se setim tacno ali okvirno je to.
I oni dobijaju poseban cin Warrant Officer-a, 3 klase za rangiranje.

Th

@Marko
Ovako mogu svakom civilnom pilotu deliti cinove i uniformu. Jedinu
vezu sa vojskom taj M. Saric ima mozda kroz verovatno osnovnu
vojnu obuku kao pesadinac. To sto moze leteti na LASTI nije nesto
posebno. Bolje da se skoluju piloti za helikoptere. Onda bi se i ja
prijavio da sam Srbin. Usteda od nekoliko deseci evra (20-30 k).

Da li to mozda planiraju da na LASTe kace bombe i lansere raketa ?

Gl

Jel helikopter ili avion,i kako funkcionisw da li cu na helis ili avion,sta utice na to??

Odgovori
PS

Utiče dosta toga, od toga šta je potrebno vojsci, za šta si psihički i fizički spreman do toga kako si građen. Jedan pilot helikoptera kojeg znam je to postao jer mu „predugačke noge“ kako kaže, nije mogao da stane bezbedno u kokpit aviona. Deluje kao vic ali eto. Ako si previsok u vecinu borbenih aviona ne možeš jer bi bio nebezbedan u slučaju iskakanja, mogao bi da polomiš kičmu i slično. U transportnu avijaciju onda možda i možeš ali zavisi koliki je broj ljudi potreban. Opet, ne znam normative do koje visine ide šta.

Mi

Gluposti …u ratu sta ce on …kako ce leteti borbenim avionom ili helikopterom ?? Jednostavno rezervisti vazduhoplovca u ratu mogu leteti samo na transpornim ili helikopterima ili avionima ostalo je smesno ipak borbene letove moraju raditi profesionalci kao i do sada..

Gl

PSA
Citao sam na quora o tome ja sam 201,ali generalno vojni avioni su do maks 195,izuzetak visokih pilota zbog velikog kokpita su F15E i A10,ali gines pri katapultiranju,ili bi ti se noge odsekle ili bi kicmena mozdina se presekla.Ja bi verovatno mogao helis ako me pre vremena ne precrtaju,inace fizicka sprema mi je vrh

Al

@Milan

У рату ће, ако стварно затреба летети свако ко може и које истовремено обучен. Тако да онај ко заврши овај конкурс итекако може да заврши и на ловцу, и на ловцу-бомбардеру, а и на хеликоптеру. Тако да опет, ово нису глупости, већ прихваћена пракса која се практикује широм света, па је и код насу ЈНА (нпр. ескадриле Орла су требале у случају рата да буду попуњаване са резервним пилотима до пуне ратне организације ескадриле са 25 пилота).

З

..јесте ли дали адресу и кућни број човека у медијима јер псеудониме војних пилота су измислили циркузанти😏

Odgovori
Dz

@Зоран
Sada je 2023, te gluposti iz JNA odavno nemaju svrhu. Sve to moze da se sazna za 5 minuta.

PS

Nismo u ratu, prijatelju.

Pa

Дошло време као у доба короне.
Не сме човек изаћи на улицу,
увалиће му летачку значку.

Odgovori
Ko

Ne kapiram. Kurs za rezervne oficire, a po završetku se primaju u aktivnu službu i počinju letačku obuku??? Da li to znači da na kursu nema letenja dok se ne aktiviraju u službi? Svojevremeno u bivšoj JNA piloti iz sportskih klubova i ostalih vidova civilne avijacije su obučavani na vojnim letelicama i dobijali činove rezervnih oficira/podoficira bez da su morali da stupe u aktivnu službu. Neki su čak prošli i obuku na galebu G2. Ova priča nema veze sa rezervnim sastavom vojske. Ovo je samo još jedan način da se pokušaju privući mladi sposobni ljudi da rade posao koji sem naziva pilot nema nikakvih drugih benefita u ovim okolnostima.

Odgovori
Ž

Kos

https://tangosix.rs/2023/03/04/intervju-kako-funkcionise-skola-rezervnih-oficira-ratno-vazduhoplovstvo-poziva-diplomce-bilo-kog-civilnog-fakulteta-da-postanu-vojni-piloti/

Селекција 10 сати и 15 минута, на курсу за годину дана још 70 сати.

Ko

Nisam se dobro izrazio. Kad sam napisao da na kursu nema letenja, mislio sam na letenje na letelicama sa elementima borbene obuke. Što se tiče tih 70 sati, koliko sam razumeo čitajući dostupne tekstove, to sledi ako polaznik kursa stupi u aktivnu vojnu službu, a to znači da više nije „rezervni“ oficir.

Mi

Da covek ne poveruje, sto se manje ljudi razumeju u neku temu to im je komentar zustriji.
Citam sta pisu na netu u vezi ovoga, sve strucnjak do strucnjaka, nisam znao da imamo toliko vazduhoplovaca medju Srbima, bas neverovatno.
Niti znaju kakvi su detalji konkursa, kakva je obuka, sta su ucili I kako, na cemu su leteli Ali su nedvosmisleno sigurno da ako bi oni seli u taj kokpit… ma Tom Kruz u Tog Gan-u bi bio duplo golo za njih.

Odgovori
Mi

Ti nisi u stanju ni tekstove Pere da razumes. Covek je zavrsio letacku obuku na Lasti koja je klipni avion. To se nekada ucilo u skolama za rezervne oficire. Nikakvi mlazni avioni. Samo je zaista neotrebno da traze zavrsen fakultet.

Ci

To kazu oni koji ga nisu zavrsili!

Yo

Pa upitno je koliko je taj fakultetski uslov značajan – ako prolazi svaka diploma… Čemu?
Odrasli smo ljudi, mnogi i ozbiljni, pa zar stvarno mislite da bi neko uticajan pravo znanje stvarno stavio u udžbenike dostupne i – sirotinji…
Pa – neće, dozvoliće im onoliko znanja koliko je neophodno da zadovoljno i udarnički rmbače za druge koji su privilegovani na ovaj ili onaj bolestan način – to je pravo znanje… Otuda imamo prisutne nedokazane dogme kako u prirodnim tako i u društvenim naukama – jer devolutivni pacer mora da misli kako je najuspešniji evolucioni vrhunac – inače će da gunđa umesto da udarnički zapinje…
Mora da se zna šta se želi tom obukom, tj. za šta osoba na obuci mora da se osposobi, ali i da ima određene predispozicije za dalje unapređivanje sposobnosti. Ako može da radi i uči tj. napreduje – irelevantno je prethodno visoko obrazovanje.
Naprotiv, visokoobrazovani su potrebniji u obrazovanju i bilo gde drugde gde bi mogli da prenose svoje znanje mlađima – nego u kokpitu.
Osim ako se ne radi o nauci koja daje veću osposobljenost za pilotiranje i ostalo sa tim u vezi…

Mi

Razmisljas li ti ili samo lupas, nek je klipni avion, pa sta, svaki kadet bilo koje akademije to prvo radi, pa tek onda mlazni avion. Kadeti vazduhoplovne akademije SAD ne lete ni na cemu, letenje na jedrilicama im je opcija, a i da nije svakako nisu videli nista od motorizovanog vazduhoplova, uce da lete na avionu nakon toga u „jednici“, trenaznom pa onda borbenom.
I kako onda da nisu zavrsili faks ili vise, sta ce onda samo da bude pilot ceo zivot, potporucnik, kako ces nagovoriti ljude da urade tako nesto, kakva je to karijera, kakve su to finansije za ceo zivot. Kako mislis da takvom coveku sutra das cin kapetana ili majora ako nema prvo osnovno vise obrazovanje. Morao ga je steci negde, gde, jel ce vojska da trosi vreme pored svih tih civilnih fakseva da ih uce i to. To vec postoji, zove se vojna akademija.
Poenta je da on ima vise obrazovanje a ovde uci samo strucne stvari vezane za vazduhoplovstvo i pilotiranje, ne kapiram sta tu nije jasno.

Ac

Kad već pominješ dotočnog, isti ima više sati naleta na nadzvučnoj avijaciji nego genetal Krnjajić koji mu je dodelio letačku značku.

Yr

Potpuno logičan pristup. U USAF za 2.5 godine iškoluju pilota od nule, za 3-4 možeš da postaneš pilot na F-35. I ko na kraju ima bolje rezultate, mi sa našim rigoroznim sistemom ili oni?

Odgovori
Mi

Neumesno uporedjivanje kada budu ratovali protiv pilota nekog ravnog sebi rusija ili kina a ne protiv papucara iz avganistana i gaze onda da vidimo …tvrdim da su nasi piloti sposobniji ali nemaju awacs i modernu elektroniku

Yo

@Milan

Kao što rekoste – ali…

Ali čemu profi džoker ako jaše ragu…

Naravno da će za najavljene Rafale trebati u svakom pogledu vrhunski kadar pa i taj na top nivou, ali za neke druge stvari i potrebe – nema svrhe.
Za takve potrebe je možda i optumalan kadar koji zna da uradi 5-10-15 stvari – ali da ih radi savršeno…

De

To što se traži završeni fakultet a koliko ja znam fakultet ne završavaju inteligentni već uporni a sledeće pitanje dali imaju
M… za let
Pozdrav deda Mile.

Odgovori
Mi

Pa valjda se zato zove selekcija. Plus, ne zavrsava se svaki faks na upornost.

Yr

Pa jedino onda da im neko napipa m**a da vidi jesu za let, pošto je fakultet glupost.

Se

Upravo tako. Kakve veze imaju fakultet i letenja na sportskim avionima?!
To govorim iz primera mog dobrog prijatelja koji je odlican kuvar(jedva zavrsio srednju)a jos je bolji pilot (ima pilotsku dozvolu).Jednostavno je covek rodjen za te dve profesije.
Sa druge strane u slucaju rata ovi ce leteti isto koliko i ja a mozda i manje, kad nam polupaju i ovo malo sto imamo.

Fo

U moje vreme bio je kurs za kerovodje i desetare…… Ali dečku treba pružiti šansu.

Odgovori
NO

Znači, sa kursićem od 6 meseci poništava se cela vojna akademija!?!?!

Odgovori
А

@NOVI

Јел си ти чуо у животу за разлику између активног и резервног састава?

St

Nisi lepo citao. Moras da zavrsis fakultet pa tek onda na kurs od 6 meseci.
Uostalom i dozvola za privatnog plita se dobija posle 12 nedelja teorijske i 45 sati prakticne obuke, pa ne vidis sto ovaj decko ne bi bio pilot Laste posle fakulteta i 6 meseci kursa. To sto nece imati Vojnu istoriju, fizicko ili Osnove humanitarnog prava u toku skolovanja na civilnom fakultetu je veliki nedostatak.

Mi

@NOVI

A na vojnoj akademiji se samo uci letenje, nos stop 4 godine, samo lete i nista drugo. A to sto njemu i ostalima traze faks zavrsen i naravno tek onda selekcija kroz ceo proces to nista. Ne mislis da je preduslov njegovog visokog obrazovanja tu da mu obezbedi istu ili slicnu osnovu kao i visoko obrazovanje kadeta na akademiji.
Za tvoju informaciju prve 2 godine na Vojnov Akademiji sa akademskog stanovista (programa) najmanje imaju veze sa vojskom a zadnja godina je iskljucivo vezana za vojnu tematiku.

NO

@Алекса
Preporučujem ti da pažljivo pročitaš tekst koji glasi:
„Iz ministarstva odbrane podsećaju da vojnostručno osposobljavanje rezervnih oficira roda avijacije mogu pohađati državljani Republike Srbije koji imaju završen fakultet i nisu stariji od 27 godina. Po njegovom uspešnom završetku polaznici se primaju u profesionalnu vojnu službu u činu potporučnika i započinju letačku obuku za vojnog pilota.“
Znači, imenovani je primljen u „PROFESIONALNU VOJNU SLUŽBU“, on je sada aktivni oficir VS. I još jedna informacija za razlikovanje rezervnog i aktivnog sastava, rezervnim oficirima na završetku kursa od 6 meseci ne daju službenu uniformu nego poslednji dan na svečanosti na jedan dan zakače potporučnički čin na maskirnu uniformu dok se na kragni (bluze, vetrovke ili košulje, zavosno od godišnjeg doba) nalaze dva ukrštena mača kao simbola kursa slušalaca za rerevne oficire. Bilo bi previše skupo ljudima davati nove službene uniforme za samo jedan dan nošenja čina.

NO

@Stojko
@Miroslav
A koji je fakultet završio naš potporučnik!?
Pa, ne čini oficira avijacije samo sposobnost da leti, za koju godinu možda izgubi zdravlje pa završi u personalcima, logistici, civilno-vojnoj saradnji, regionalnom centru MO (bivši vojni odsek), ili na nekoj drugoj dužnosti gde ni sliku aviona neće videti, ali će biti oficir…
Da li bi vas dvojica poslali kod mene dete posle 6 meseci kursa za stomatologa, eto ja završim kurs i postanem rezervni stomatolog pored „živog“ stomatološkog fakulteta i stažiranja i to je egal sa faksom koji traje pet godina, jer koga uopšte zabole za npr. anatomiju ili hemiju/farmakologiju, bitno da sam na kursu naučio kako se šrafi „burgija“ na vrh „bušilice“… Ili bi vas dvojica možda hteli da vas zastupa nekakav „rezervni advokat“ sa 6 meseci advokatskog kursa (i završenim npr. mašinskim fakultetom) pored postojećih advokata koji su diplomirali pravo, stažirali od dve do pet godina i položili pravosudni ispit!? Da budemo realni, čovek je primljen u PROFESIONALNU voju službu, kao pilot roda avijacije, sa kursom od 6 meseci. I neka ne budu nekom izgovori da su u istoriji i generali postajali sa zanatima ili bez vojnog obrazovanja, jesu, ali su im i rezultati bili takvi, a to se često prećutkuje, pogledajmo rezultate komandovanja oficira crvene armije ili partizanskih formacija, ali ne iz filmova i mitoloških priča, već iz realnosti, rezultat komandovanja takvih oficira su enormni gubici i skromni ili nikakvi rezultati.
Pozdrav

Si

Занимљиво је да се министарство одбране одлучило да и на овај начин подигне бројно стање пилота ратног ваздухопловства .

Odgovori
Mi

Ma sasvim je logicno, imas gomilu klinaca koji su mastali o tome ali ih je zivot odneo u drugom pravcu, skolovali su se za druge stvari ali ima je zelja i dalje tu. Ovo je samo nacin da ih opet privuces i das im sansu. Cak sta vise, sad kad imaju civilno obrazovanje mozda ce se osecati bolje ako to ne uspe kao karijera jer mogu raditi nesto i u civilstvu, imaju vecu feksibilnost u startu.

ev

паметно!
Ако хоћемо бројно стање и квалитет, онда морамо да осмислимо још више овакввих побочних могућности у војном образовању.
Постоје доста цивилних профила који могу, уз добро осмиљену, фокусирану обуку да се милитаризују.
То је и неопходно, одређена предквалификација па дообуке у систему курсева или неког компакније програма, па потом постепено усавршаваље.
На пример копнена Војска Израела нема војну академију, него се ради и полаже у трупи. Када дожете до поручника тако, има 2 гошња школа за даље, па висока школа на крају.
Креативним и циљаним приступом се решава проблем кадрова у великој мери.

Ac

Lepo si kazao Deda Mile, i ovi sto su niz godina skolovani u Mostaru, 92 i 99 godine nisu baš osvetlali obraz (osim par pojedinaca).

PS

Ovo je postojalo i u SFRJ, postoji i u brojnim vazduhoplovstvima u svetu a jedini razlog zašto nije postojalo između SFRJ i danas je jer smo ili imali višak pilota nakon sporazuma o razoružanju posle Dejtona ili nismo znali šta će biti sa avijaciom nakon 2000ih. Obrni okreni niti šta specijalno novo niti nečuveno, još manje smejurija. Naravno, ovo podrazumeva i ono što pokušavaju pomalo, oživljavanje i omasovljenje sportskih klubova i slično. Ali to ne ide preko noći. Pojedini piloti iz civilne (naročito poljoprivredne) avijacije su još u vreme SFRJ imali veći nalet od većine ako ne i svih pilota RV i PVO JNA.

Odgovori
Yo

Ma neka su momci živi i zdravi i ako su nakon obuke, kolikogod kratka bila, potpuno osposobljeni da odrade ono za šta su obučavani – onda je svaka polemika nepotrebna…
Tim pre što će sarađivati sa visokoosposobljenim profesionalcima sa Akademije i time dodatno unapređivati svoje spisobnosti.

Odgovori
е

ШРО авијација је некада организовала основну обуку у клубовима. Мој брат је добио ШРО и прошао обуку, али је рат 1991. све то прекинуо. На психо-физичким прегледима била је категорија за надзвучне и за хеликоптере (и транспортне, ако се не варам).
За време војног рока би се онда обучили за надзвучни.
Нисам сигуран да је био икакав услов за факултет.

Odgovori
VJ

Fakultet ima veze kao dokaz da mogu da prate i stiču kompleksna zvanja.
Da selektuju ona koji imaju sposbnosti da sistematsku uče i unapređuju znanja. Za ovakvu obuku poslednje što treba su pamtnjakovići koji komentarišu nešto što ne znaju.
Meni je čitav ovaj sistem veoma dobra stvar. Nadam se da će se prošititi i na ostale rodove i VES koje zahtevaju visok nivo obuke i znanja.
To je sistem rođaci, a ne na silu svi u vojsku. Ovo je prava stvar i za aktivni i rezervni sastav.
Bolje jedan koji hoće,nego dva koji moraju, reče vojvoda Mišić.

Odgovori
mi

@VJ Na žalost samo delimično mogu da se složim.Fakultet bi trebalo da posluži kao dokaz sposobnost za sticanje kompleksih znanja ali sudeći po ovome što ja vidim (nadam se, a i verujem da je gospodin potporučnik Šarić izuzetak), ali sudeći po ponome što ja vidim, u svom neposrednom okruženju, uglednoj državnoj instituciji, upravo je suprotno.Upravo sedim u kancu i gledam u tri diplomirane ekonomiste koji ne znaju šta je zakon o opadajućim pronosima i funkcija proizvodnje.To je jao npr kad pilot ne bi znao šta je kerozin i napadni ugao.Diplome nisu dokaz tih sposobnosti, štaviše, postaju dokaz sasvim suprotne pojave, na žalost svih nas.
Za ostalo se slažem u potpunosti, da ovakav sistem nije loš i da ga je svakako bolje imati nego nemati.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor