Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024
Završena isporuka Rafala Grčkoj
Grčka sada raspolaže sa 24 Rafala i, za sada, i poed prethodnih najava, ne namerava da naruči još letelica / Foto: RV Grčke

Završena isporuka Rafala Grčkoj

Samo dva dana nakon što je kompanija Daso objavila rezultate poslovanja za 2024. godinu gde je, između ostalog naveden broj proizvedenih višenamenskih borbenih aviona Rafal, grčki mediji preneli su informaciju da je ratno vazduhoplovstvo Grčke primilo na upotrebu poslednji naručeni avion ovog tipa.

Kako se navodi, reč je o jednosedu Rafal EG sa evidencijskim brojem 457. Time je završena isporuka svih 24 Rafala, od kojih 12 novoproizvedenih i 12 korišćenih (proizvedenih u periodu od 2004-2013.).

Daso je istovremeno ispoštovao drugi ugovor za 6 novih primeraka (4 jednoseda ev. brojevi 454-457 i dva dvoseda 443 i 444) koji je potpisan 24. marta 2022. godine (procena je da je ugovor vredeo 1,09 milijarde evra).

Novoproizvedeni Rafale EG ev. broja 452 isporučenog 8. novembra 2022. godine / Foto: RV Grčke

Podsetimo, prvi ugovor za 18 Rafala F3R od kojih 12 polovnih i 6 novih (10 polovnih i 4 nova jednoseda, i po dva korišćena i novoproizvedena dvoseda) potpisan je 25. januara 2021. godine. Za ugovor je u medijima navođeno da je vredeo 2,32 milijarde evra, mada postoje procene da je sa prilagođavanjem infrastrukture to iznosilo oko 2,5 milijarde evra.

Primopredaja prvih aviona izvršena je u Francuskoj 20. jula 2021., ali je prvih 6 primeraka (4 jednoseda EG – ev. brojevi 410-413, bivši francuski 103, 118, 123, 112, i dva dvoseda DG ev. brojevi 401 i 402, bivši francuski 305 i 306) isporučeno tek 19. januara 2022. U toj godini su potom isporučena još 4 primerka (tri jednoseda 451-453 i jedan dvosed 441), zatim je u 2023. isporučeno i preostalih 8 (7 jednoseda 414-419, bivši francuski 111, 143, 134, 120, 137, 128, novoproizvedeni 450, kao i jedan novi dvosed 442). Poslednji ukupno 18-ti Rafal stigao je 1. septembra.

Grčki Rafali na vazduhoplovnoj vežbi Tactical Leadership Programme (TLP) održanoj u Španiji u periodu od 11. do 29. novembra 2024. godine / Foto: RV Grčke

Rafali su u grčkoj vazduhoplovnoj bazi Tanagra, u 332. eskadrili ‘‘Geraki‘‘ (Jastreb), 114. borbene brigade zamenili deo flote borbenih aviona Mirage-2000 koji je povučen iz naoružanja krajem 2021. godine. Druga eskadrila 114. brigade, 331. eskadrila ‘‘Tezej‘‘ nastavila je da leti na 24 Miraža 2000-5. Ovaj tip međutim nije perspektivan jer je prošle godine objavljeno da će zajedno sa još 84 aviona RV Grčke (nemodernizovani Mirage-2000, potom F-4 i F-16) biti prodati.

Vojni zvaničnici su najavljivali da će se naručiti dodatan broj Rafala (u verziji F4), tokom 2024. se navodilo da će ih biti najmanje 6 (što je i klauzula u drugom ugovoru), a pominjali su se i brojevi 10 i 12. Ranijih godina je čak bilo govora da je konačan cilj 48 Rafala, ali je početkom decembra 2024. grčki premijer Kirjakos Micotakis saopštio da je trenutna flota od 24 Rafala u kombinaciji sa 20 F-35A “za sada dovoljna“, i da se neće naručivati dodatni avioni. Sa druge strane, postoji opcija za nabavku još 20 F-35A.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mo

Bravo za Grke!

Odgovori
Bo

Dok mi još uvek ne znamo tj skoro da je sigurno da znamo da ćemo ih dobiti u konfiguraciji slabijoj od Mig29SM i od Hrvatskih Migova.
Jedina prednost će biti duži vek resursa

Odgovori
Dr

F-35 pojede doslovno konkurenciju.

Odgovori
No

Bode oči cena…1.06 mili…za šest novih…a sa polovnih 12…ukupno 2.5…..sa prilagođavanjem infrastrukture…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor