[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024
Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine
Prvi let novog člana A320 familije prošao je rutinski / Foto: Erbas

Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine

Erbasov prvi putnički avion A321XLR (Extra Long Range) uspešno je juče okončao svoj prvi let, saopštio je proizvođač. Letelica serijskog broja MSN 11000, poletela je sa aerodroma Finkenverder u Hamburgu u 11 sati radi opitnog leta koji je trajao okvirno 4 časa i 30 minuta. Posadu letelice činli su opitni piloti Teri Diez i Gabriel Diaz de Vilegas Giron, uz opitne inženjere Frenka Hohmajstera, Filipa Pupena i Mehdi Zeduna. Tokom opitnog leta posada je isprobala kontrole leta leta aviona, motore i kritične sisteme, uključujući i sistem za zaštitu prekoračenja envelope leta kako na nižim tako i na većim brzinama.

Filip Mhun, izvršni potpredsednik Programa i Usluga kompanije Erbas izjavio je tom prilikom:

– Današnji let predstavlja važnu prekretnicu za A320 porodicu i njene mušterije širom sveta. Sada kada A321XLR ulazi u upotrebu, avio-kompanije će biti u mogućnosti da ponude komfor prekookeanskih letova unutar uskotrupnog aviona, zahvaljujući njegovoj jedinstvenoj Airspace putničkoj kabini. A321XLR će omogućiti nove destinacije sa ekonomskim i ekološkim performansama koje će biti nedostižne za konkurenciju. Početak upotrebe letelice na putničkim letovima očekuje se na početku 2024. godine. –

Aduti novog XLR-a

Erbas navodi da A321XLR predstavlja novi revolucionarni korak u okviru uskotrupne porodice A320neo putničkih aviona.

– Letelica je odgovor potrebama tržišta za povećanim doletom i korisnim teretom. Avio-kompanijama nudi veću vrednost kroz omogućavanje ekonomski opravdanih destinacija na dužim razdaljinama nego što je to slučaj sa bilo kojim uporedivim modelom putničkog aviona konkurencije.

A321XLR imaće do sada nezabeležen dolet kada je reč o nekom uskotrupnom putničkom avionu koji će iznositi do 4,700 nautičkih milja (8700 kilometara), sve to uz 30% manje potrošnje goriva posmatrano po putničkom sedištu u poređenju sa avionima prethodne generacije. Letelica će takođe doneti i smanjenje emisije štetnih gasova i buke. Do kraja maja 2020. godine, A320neo porodica ostvarila je 8,000 narudžbina od strane 130 mušterija širom sveta. Narudžbine za A321XLR za sada iznose više od 500 letelica za više od 20 mušterija. – stoji u saopštenju evropskog proizvođača.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Sad se vidi koliko je 757 bio ispred vremena i koliko je Boeing pogrešio što je prestao sa daljim razvojem to modela…

Odgovori
Me

Potpuno se slažem. Boeing je napravio katastrofalnu grešku sa izbacivanjem B757 iz proizvodnje, a sa nekoliko prepravki i novim motorima bi imali fantastičan avion. Ima sreću da imam priliku da radim na B757 (doduše većina su cargo, ali ima i pax verzija) i zaista je odličan avion.

De

@Marko i @ Mehanicar

to su bila stara dobra vremena kad su Boeing-om upravljali inzenjeri…

Va

E kad suhoj izbaci novi model ode ovaj xlr u aluminiju

Odgovori
Ž

Da li realno može sa sve putnicima bez sletanja od Beograda do Njujorka, Pekinga, Toronta i Čikaga? Nešto mi deluje slabašno za takav put.

Odgovori
Bo

Izgleda da bi mogao. Portugalski TAP vec uveliko obavlja letove Toronto-Lisabon svojim Airbus A321-251NX. Mada, Lisabon jeste blizi Americkom kontinentu, ali ovaj XLR bi ima jos veci dolet.

Me

Može itekako. Dosta aviokompanija već sad leti USA, Canada – EU linije sa klasičnom A321 Neo verzijom ili sa LR. A sa XLR će imati dodatni dolet.

Go

Dolet na papiru je 8.700km, najkraca vazdusna linija Beograd-Njujork je nekih 7.300km, ali avion svakako mora da ide duzom rutom. Ja nisam pilot, tako da nemam pojma da li je ovo dovoljno, jer ne znam koliko je dugacka realna ruta i koliko rezerve goriva mora avion da ima. Mozda neko ko zna moze da kaze da li je realno leteti ovo ili ne. Toronto je par stotina kilometara dalji.

Mi

U svakom slucaju napravljen je veliki napredak A samim tim i ostali proizvodjaci su dobili domaci zadatak da rade na unapredjenju svojih letilica U ostalom ako nektenu u tom pravcu imace ekonomski kolaps

Odgovori
Is

Nisam stručnjak ali nekada dvomotorce nisu slali preko okeana. Korišćeni su avioni sa četiri motora, izuzetak je bio tromotorni DC-10.

Odgovori
Mi

To je bilo ranije. Sada je dozvoljeno i avionima sa dva motora da lete preko okeana.

La

Samo sto niko ne govori o broju putnika, njihovo komfiru I ceni karte.
Sve mi se cini da je ovo dobro za kompaniju a na ustrb kvaliteta I cene za put Nike.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs