Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[POSLEDNJA VEST] Otkriveno da Srbija i Erbas razmatraju zajedničku proizvodnju helikoptera H125M i nove borbene besposadne letelice SiRTAP
Erbas je na ovogodišnjem Buržeu odlučio da predstavi novu američku verziju naoružanog helikoptera H125 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Otkriveno da Srbija i Erbas razmatraju zajedničku proizvodnju helikoptera H125M i nove borbene besposadne letelice SiRTAP

Kako je sinoć, gostujući na televiziji Pink, potvrdio pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenad Miloradović, Erbas i Srbija aktivno razmatraju zajedničku proizvodnju militarizovane (naoružane) verzije helikoptera H125 ali i proizvodnju nove borbene besposadne letelice SiRTAP.

Tango Six je pre tri nedelje bio prvi medij koji je, na vazduhoplovnom sajmu Burže, objavio sledeći korak industrijske saradnje između Srbije i Erbasa, kada nam je Miloradović potvrdio oba plana ali bez pominjanja tipova letelica.

Sinoćnja potvrda da se radi o helikopteru H125M logičan je nastavak industrijske saradnje sa evropskim vazduhoplovnim konzorcijumom. Kako je Tango Six već izveštavao, prvi korak industrijske saradnje Erbasa i Srbije bio je fokusiran na dodatno osposobljavanje i sertifikaciju remontnog zavoda Moma Stanojlović. Ubrzo nakon toga usledila je druga faza industrijske saradnje u formi integracije srpskog nevođenog naoružanja na helikopter H145M koji je inženjerima Vojnotehničkog instituta Ministarstva odbrane omogućio do tada nezabeležen pristup rada na trenutno jednom od najmodernijih evropskih vazduhoplova. Logično je pretpostaviti, iako to još nije potvrđeno, da će VTI dobiti pristup integraciji vođenog naoružanja na Erbasov HForce 3 sistem koji će, u srpskom RV i PVO, isporukom dodatnih 10 petokrakih H145M, biti dominantan standard.

Erbas je proizveo preko 7000 helikoptera tipa Ekvirl, kasnije označenog kao H125 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako je, ekskluzivno za Tango Six portal, još 2019. godine potvrdio direktor kompanije Erbas Helikopteri Bruno Even, Erbas bi bio spreman da Srbiji ponudi i dodatne vidove saradnje.

Erbas već više godina ne krije da cilja na zamenu Gazela RV i PVO Vojske Srbije sa helikopterom H125, čije smo detaljno predstavljanje emitovali na našem trećem po redu Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope SEAS.

Erbas očigledno računa da će lakši helikopteri, modifikovani u borbene, kao alternativa namenski proizvedenim, u većim brojevima, biti rešenje za konflikte budućnosti. Kolika je perspektiva modela H125 u toj strategiji dokazuje i otvaranje nove linije za novu verziju militarizovanog helikoptera H125 u Sjedinjenim Američkim Državama.

Španski program letelice SiRTAP tek je na početku definicije projekta a Španija i Erbas, kako su inostrani mediji već izveštavali, traže industrijske partnere. Srbiji bi to bio ozbiljniji zalogaj od kooperacije sa Kinom koja je rezultirala nabavkom prve besposadne borbene platforme u MALE kategoriji za RV i PVO.

Ukoliko Srbija ne bude samo proizvodila (ili naoružavala) letelicu već je i naruči za svoje RV i PVO, ona bi mogla da ima neznatno bolje performanse od kineske CH-95. Planirano je da joj koristni teret iznosi 150 kilograma, krstareća visina do 7 kilometara uz interesantnu sposobnost – planirano je da jedan transportni avion C-295 bude u stanju da prevozi dva SiRTAP-a sa rasklopljenim krilima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Bravo za drzavu ,bez nje Vojske skoro da ne bi postojalo.

Odgovori
Mi

Zar igde postoji vojska bez drzave?

St

@Miler
Ne bih da hvalim nasu drzavu, posto nije za pohvalu, ali Wagner, Blackwater, Dyck Advisory Group, Aegis Defence Services, Omega Consulting Group i jos desetine drugih, su privatne vojske, bez drzave.

PS

@Stojko
U današnje vreme, sve plaćeničke vojske, pa i navedene, su direktno povezane sa matičnim državama i služe im za određene poslove. To što je vlasnik privatno lice, ne menja ništa.

St

@PSA
Mislim da smo na primeru videli da privatna vojska i ne zavisi mnogo od drzave, cak moze da krene na drzavu i regularnu vojsku.

Mi

Petre da li se i komentari na T6 boduju u vašoj aplikaciji iz IT odeljenja?

ev

С нечим мора да се почне одлазак на озбиљнији производни ниво, па зашто не и са овим идејама о којима причамо сада, прагматично гледамо, ајде да ми почнемо са тим па можемо онда и на све веће залогаје касније. Ако је ово замишљено као такав почетак, а само тај се изгледа нуди као такав, прихватити изазов!

St

Ovaj SiRTAP perojekat je kao stvoren za nas. Spanci planiraju da ih uvedu u naoruzanje 2026. Tako da se uklapa u nase proizvodne kapacitete, pa cim zavrsimo tih 12 Pegaza prelazimo na SiRTAP.

Odgovori
Du

@Stojko
Nije 12 Pegaza već 36

St

@Dusan Pavlović
sve je moguce ali rekose „Po dolasku nulte letjelice u Srbiju, počeće serijska proizvodnja i prijem u naoružanje. U ovoj fazi je cilj 12 letelica, navode u Ministarstvu odbrane.“

op

Ne znam, ali čini mi se da su ti laki helikopteri lak plen za MANPADs. Drugo, 2 člana posade na helikopteru koji nosi malo naoružanja bez ikakvog oklopa, eventualno nešto mamaca ili neki ometač, vrlo rizično po posadu. Videli smo da su Rusi izgubili nekoliko helikoptera sa sve Prezident sistemom ometanja i oklopom. Jedino što može da ga spase je steltnost, što je opet posebno pitanje.

Odgovori
Be

@Opet ja

Da, sam si sebi dao odgovor. Ovaj konflikt u Ukraini je pokazao da helikopteri nema sta da traze direktno iznad bojnog polja.
Mi-35, Mi-28 i Ka-52 ispaljivaju nevodjene rakete u usponu da bi povecali domet i da nebi prilazili bojnom polju.

U zadnje vreme Ka-52 na zaporiskom ratistu samo gadja sa Vikrom iz daljine od 5-10 km sa relativno male visine. Nema vise direktnih napada sa topom ili nevodjenim raketama iz udaljenosti od 500m, jer se to pokazalo pogubno po helikoptere.

I tu se postavlja pitanje, da li je uopste potrebno helikopteru da bude tesko okloplje ako i onako nece prilaziti bojnom polju. Ako ovaj helikopter bude mogao nositi 2-4 „Pauka“ i odgovarajuce senzore, onda nam ne treba nista vise u protivoklopnoj borbi.

TT

Ovo nije napadni helikopter.

А

@Opet ja

Не бих се баш залетао са украјинским искуствима, јер говоримо о јако специфичним околностима. Многе државе света немају ни приближни систем ПВО какав је Украјина (а и Русија) имала на почетку рата (а и даље добрим делом има), док с друге стране је западни свет успео за неколико месеци да презасити потребе Украјине за лаким преносивим системима за ПВД до те мере да сада свако село може да организује своју ПВО.

А

@Opet ja

Не бих се баш залетао са украјинским искуствима, јер говоримо о јако специфичним околностима. Многе државе света немају ни приближни систем ПВО какав је Украјина (а и Русија) имала на почетку рата (а и даље добрим делом има), док с друге стране је западни свет успео за неколико месеци да презасити потребе Украјине за лаким преносивим системима за ПВД до те мере да сада свако село може да организује своју ПВО.

На крају дана, нама пре свега треба хеликоптер за обуку, те секундарне борбене мисије, што Х125 може одлично да ради. Индустријска сарадња ту дође као шлаг на торту.

Ј

Буквално је сваки постојећи хеликоптер лака мета за било који модернији MANPAD.

BS

Mora se od necega poceti, a pravilo je da se ide od lakseg ga tezem. Mi smo nasu industriju poklonili braci po materi u vreme rezolucije Informbiroa i to industriju koju smo isto ovako skupo placali decenijama kao ovo sada, trebalo je zaposljavati nekog po vukojebinama i tamo gde je najvece industrijsko dostignuce bilo parno grejanje u hotelu. Odrzali smo UTVU, imamo nekoliko privatnih fabrika i PPT, sad ne vidim da su braca Rusi nudili Mi-28NM ili Ka-52 da proizvodimo, nego iskljucivo da kupimo, navodno povoljno, a ako uzmemo u obzir da u Srbiji ima vise budala koje su spremne da pre poginu za Bahmut nego za Pristinu, onda su trebali i dzabe da nam ih daju, sto se nikada nece desiti. Radimo svoj posao i idemo tamo gde mi mislimo sami da treba sa svojom avioindustrijom. Ovaj helikopter ima svoju nameni koja je jasna.

op

Sa Paukom ili ALASom ima šanse za preživljavanje, ali takva vrsta misije može mnogo bolje da se obavi sa bespilotnom bez da se rizikuju životi pilota. Osnovno dejstvo napadnih helikoptera treba da bude dalekometni ATGM, a raketna zrna i top mogu da se koriste u izuzetno sigurnom okruženju. A lansiranje NRZ iz propinjanja, što sa aviona, što sa helikoptera, mi deluje blago rečeno smehotresno. Iz navedenih razloga su A-10 još u razvoju dobili Mavericke, a kasnije varijante sve moguće GBU i JDAM bombe. Isto je i sa AH-64 Apache i Hellfire ATGM. Ovako mali helikopteri su idealni za pritajeni prevoz spec. jedinica uz eventualnu kraću vatrenu podršku.

Odgovori
Iv

Lepa vest. Puna podrska projektu. Da se malo modernizujemo i predjemo na digitalno. Da se poveca BDP. Da se unificira flota. Da inzenjeri sticu znanje. Neki dinar ostane i kod nas. Ko god da je pokrenuo ovu biznis ideju ruke mu se pozlatile.

AL

Lepa vest. Svi ovakvi poslovi su odlicni za nas. Prvo, ucvrscuje se saradnja sa zemljama koje su clanice NATO pakta, koje mogu zbog svojih interesa u pojedinim slucajevima da lobiraju za nas. Drugo, ucimo, nasi inzenjeri i majstori se skoluju, sticu iskustva, ostaju u zemlji. Trece, mozda malo, povecava se BDP, ugled zemlje. Cetvrto, nasa vojska dobija savremena borbena sredstva u vreme kad su nam nedostupna savremena borbena sredstva iz Rusije i Kine zbog desavanja za oja nikako nismo krivi.
Na kraju, to uopste ne znaci da smo u NATO paktu vec smo biznis partneri, radimo, a ne saljemo vojnike na razna ratista po naredbi NATO pakta u interesu velikih clanova saveza.

Odgovori
Br

Tacno tako. Srbija ima problema sa privlacenjem giga fabrika baterija i automobila upravo zbog politickog rizika. Nokian tires je rekao upravo da zato nisu dosli kod nas. Ovako kad imas Airbusovu fabriku vojnih helikoptera niko ne moze da ti kaze vi ste proruska nestabilna zemlja. Airbus sam po sebi gradi pogone u drugim zemljama jako retko, pogotovo vojne. Ako nam srz evrope vojne industrije veruje zasto ne bi i CEO Volkswagena? Jako dobra reklama za investitore pored cinjenice da je proizvodnja helikoptera komplikovana prica i da njom ocito porucujemo svima u svetu da imamo kapacitet da napravimo i njihove proizvode

Te

Brad,
Nokian Tyres is in Romania at Oradea. Fantastically located and very developed city.
https://m.zf.ro/companii/nokian-tyres-inceput-primele-recrutari-fabrica-oradea-investitie-650-21922769

Br

@Tedy
https://www.nytimes.com/2023/07/05/business/economy/nokian-tyres-finland-romania.html

Serbia had a flourishing automotive sector, but was eliminated from the get-go because it was in neither the European Union nor NATO. Turkey was a member of NATO but not the European Union. And Hungary was labeled high risk because of its illiberal prime minister, Viktor Orban, and close relationship with Russia.

I would say we would get it assuming we imposed sanctions to Russia and applied to NATO. Linglong and Toyo tires had already chosen Serbia, next to older Goodyear (ex-Cooper) and Michelin. I would say Finns when russophobic here

De

Da zameni Gazelu, da služi kao helikopter za osnovnu obuku – idealan! Lak prelaz na H145 (ista avionika).

Odgovori
PS

Poenta čitave priče je proizvodnja. Sve i da kupimo svega šaku helikoptera za obuku, bitno je da se uđe u priču zajedničke proizvodnje, prostupi najmodernijim tehnologijama i slično. Naročito ako se ostvari najava da će se kompletna proizvodnja naoružane verije obavljati u Srbiji, to bi nas bukvalno integrisalo u odbrambenu industriju Evrope. Utva više ne bi bila „neko tamo sa periferije“ već fabrika koja bi mogla da učestvuje u milion evropskih razvojnih projekata jer bi dobila izuzetan pedigre. To je odlična priča za budućnost.

Odgovori
Si

Одлична вест да х125 замени газелу и то још произведен у Србији.Незгодно је то што се то ,,само „разматра као опција ……

А

@PSA

С тим што највероватније неће бити шака хеликоптера, зависно од тога да ли ће мењати Газеле у свим његовим наменама или не.

Друго је питање ко ће тачно производити. Нигде се овде не помиње Утва, тако да је све могуће, или ће бити Утва или Ербас Србија.

Th

Taj Helikopter bi mogao biti zamena za Gazelle ako bi se zeljelo da
se i dalje kaci Maljutke. Trebali su ga zvat Gazella 2.0.
Cije vojske bi ga zeleli uvest kao borbeni helikopter ? Jedino da se
na njemu pravi osnovna obuka. Ima vise smisla u civilnom sektoru.

Odgovori
TT

Moze da koristi druge vrste oruzja.

PS

On i jeste osmišljen pre više decenija kao komercijalni helikopter, ali je doživeo određeni uspeh i kao vojni. Jedna vojna varijanta mislim da se po licenci pravi i u Brazilu. Nisu sve vojne ili oružane primene jurnjava za tenkovima. Ima mali milion primena gde laki naoružani helikopter bolje i ekonomičnije završava stvar nego li neki „teškaš“.

А

@Thomas

Isto vas pitamo i za Kiove (pošto je H125 otprilike ista klasa sa Kiovom), pa se tada pravite da je Kiova buduća generacija protivoklopnih i izviđačkih helikoptera.

Te

H-force is, indeed, a potent system and a light helicopter, armed with advanced weaponry and good sensors, is always a potent combat asset. Way stronger than a Mi-24 like platform because it is way more stealthy.

Th

@Aleksa
Vojno Kiowa danas ne sluzi nicemu sem da bude leteca meta.
Za koga je on buduca generacija bilo cega ?
Jedino bi moga sluziti u MUPu da na granici patrolira
uz mogucnost da po subverzivnim elementiman
oruzano dejstvuje.

De

Maljutka više nije za tu priču. Pauk ili Nova ako mogu da se integrišu u HForce 3.

To

BSD-Vi dali?Ionako su Hrvatska i Slovenija najviše izdvajali u zajednički proračun a vi ste bili i ostali nerazvijenih.

BS

Kako ne ponudise proizvodnju Hrvatskoj, Sloveniji ili nekom iz Mostara, sad se tek vidi koliko smo sve to vukli na ledjima i kao sto sam im 100 puta napisao, tek ce se videti. Dali smo im fabrike, ljude i znanje i eto tek sada pocinjemo da se oporavljamo od promasenih srpskih odluka. Dace oni nama jos toga, treba Rafal da se kupi, a onda se ide dalje.

Odgovori
AL

Istina

Ty

Nisu ponudili jer Hrvatska i Slovenija ne proizvode helikoptere ali ne proizvodi niti Srbija “ još“. To je moguće ponuda ako Srbija kupi nove „skuplje“ Rafale. Nisu ponudili Sloveniji jer Slo nema borbene avione. A Hrvatskoj jer i da proizvodi helikoptere nisu ponudili jer je već kupila polovne Rafale.
Što su Hrvatska i Slovenija proizvodile od aviona i helikopteru Jugi?
Jugoslavija je bila propali projekt. Loš za republike koje su punile kasu a dobar za one koje su uzimale iz te zajedničke kase.

Mu

Nisu ponudili Hrvatskoj jer je Srbija zajedničku tvornicu iz Mostara ukrala, razmontirala i odvezla u Srbiju jednako kao i tvornicu plinskih turbina iz Karlovca. Ukratko priča za diskvalifikaciju.

Sr

@Multi Boy
Pod „zajedničku tvornicu“ misliš privatnu fabriku iz Beograda koja je sa sve kadrom preseljena u Mostar?

Pritom, ova potencijalna investicija nema nikakve veze s time. Prošlo je 30 godina, prekinite da kukumačete više.

Be

Nisu ponudili zato jer država Srbija daje izvrsne uvjete stranim investitorima, nešto što ne može dobiti u Hrvatskoj, Sloveniji, ostatku Europe. Sa najviše stranih investitora na Balkanu je Srbija, sa čime se Vučić i ekipa svakodnevno hvale. Ne samo da država Srbija subvencionira strane kompanije za svakog zaposlenog građanina Srbije ( država Srbija doslovno plati stranoj kompaniji da zaposli radnike u Srbiji ), nego čak dobiju i besplatno zemljište u vlasništvo, nešto nezamislivo u npr. Hrvatskoj. Da se porezi i plaće radnicima ni ne spominju. Zašto bi neka kompanija plaćala radnika tri puta više npr. u Hrvatskoj, Sloveniji ( pošto si ih spomenuo ), kada može radnike plaćati tri puta manje za isti posao u Srbiji. Profit je profit…

Ga

Да ли је украден Икарус када је пресељен у Мостар из Београда. заједно са прототиповима 522. Враћено оно што је незаконито пресељено из Србије.

Ik

Kakve bi tek poslove i projekte imala Srbija da pristupi EU ali nama ego(ovdje mislim i na ostale republike iz ex-Yu) je uvijek veci od pameti…:(

Mu

@ Srbofil
Kakvu privatnu fabriku. Bez Aluminija Mostar i bez TLM Šibenik Icarus može da radi makete od plastike. Vi ste te tvornice granatirali u ratu, Mostaru ste gasili struju zbog čega se elektroliza za malo ugasila. I sad se pojavljuju „strateški“ investitori koji bi to kupili za euro. Malo sutra. Zar ste zaboravili što se dogodilo na Starom mostu.

Ra

Indijska mornarica će da pazari 26 Rafala M,a to znači da nema Rafala do 2035.

Sr

@Multi Boy
Stari most su srušile Hrvatske snage. Srbija je imala avio industriju pre SFRJ i pre bilo kakvih fabrika u Mostaru, pa i u Šibeniku. Nije to teško proveriti.

Svim kvazi nacionalistima poručujem isto, imate samostalne države sa privatnom ekonomijom pa napravite sami šta god mislite da možete i umete samo sad ne možete da krivite jedni druge kad nešto ne ide.

Ty

@Beduinko tako je, profit je profit. Doći će dan kada stranim firmama više neće biti isplativo poslovati u Srbiji, otići će iz nje u drugo tržište u razvoju i tamo pokupiti povlastice.
Ili misliš da će Srbija uvijek biti ispod prosjeka EU i imati 3 puta manje plaće?
Hrvatska je poklonila zemljište firmi Rimac za izgradnju tvornice električnih auta i daje porezne olakšice poduzećima uz poticaje EU. Tako da to nije izmislila Srbija niti Vučić i nije nezamislivo.

@Srbofil odgovor je bio za @BSD koji je napomenuo da je Srbija “ vukla “ ostale republike u Jugi. Pa vidi se po brojevima da su Hrvatska i Slovenija bile razvijenije od ostalih republika. U Hrvatskoj i Sloveniji nije postojala avio industrija pa se nije niti moglo ništa razvijati dalje poslje raspada Juge. U Hrv je bila i ostala brodogradnja pa tako se može reći evo „vukli“ smo mi Srbiju i ostale u bivšoj državi. Makar je skoro sve i propalo i od brodogradnje u Hrvatskoj i od avio industrije u Srbiji.

„imate samostalne države sa privatnom ekonomijom pa napravite sami šta god mislite da možete i umete samo sad ne možete da krivite jedni druge kad nešto ne ide.“

Poslje 30 godina vidi se kako kome ide ekonomija. BDP per capit je pokazatelj napredka gospodarstva. Slovenija je najuspješnija od bivših republika.

Do

Eh ako ovo bude stvarno pun pogodak! H125 je jedna veoma dobra i korisna ptica

Taman da krenemo da usvajamo i know how

Odgovori
Te

Yea. You’re right. Every investment is a good news. I’m happy for you. Approaching the Eu and following a path of development is the right choice. And peace and prosperity.

Ve

Obavezno ugovoriti i proizvodnju za civilne potrebe ne ogranicavati se samo na vojnu verziju ovog helikoptera.

Odgovori
Ga

Ako nas usreće kao kada su nam prodali licencu za Gazelu, bolje da ne radimo ništa sa njima. Ima još živih koji mnogo toga mogu da kažu…

Fe

@Vesko

Hvala bogu da ima još ljudi koji misle svojom glavom. Baš me zanima objašnjenje navijača H125 šta je to Gazela postigla devedesetih.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs