Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025

EKSKLUZIVNO: RV i PVO Vojske Srbije na Batajnici ima petnaesti MiG-29

21. feb 2025

[IDEX 2025] Ministarstvo odbrane Srbije potpisalo Memorandum o razumevanju sa Talesom

20. feb 2025

[IDEX 2025] Proizvođač PVO sistema Pancir ekskluzivno za Tango Six: Srbija bi uz minimalne modifikacije i obuku mogla brzo da usvoji novi Pancir SMD-E

20. feb 2025

[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

19. feb 2025

[IDEX 2025] Rusi su se vratili

18. feb 2025

[IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

17. feb 2025

Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

14. feb 2025

Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

6. feb 2025

Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

5. feb 2025
Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M
Nakon Rafala, Srbija će u kupovinama pratiti UAE sa A400M? / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

U Srbiji trenutno figuriraju tri tipa vojnih transportnih aviona.

Kako je Tango Six juče izvestio, RV i PVO je revitalizovalo poslednji preostali Antonov u letnom stanju, dva Erbasova C295 lete već godinu i pet meseci, dok je evropski proizvođač pre godinu dana počeo da se udvara Srbiji sa svojim najvećim vojnim transporterom – A400M.

Da Erbas i dalje računa na proizvodnju i prodaju A400M, pored skoro 80% isporučenih letelica koje su naručene od strane najvećih klijenata, mogli smo da se uverimo i na ovogodišnjem sajmu IDEX u Abu Dabiju.

Kako je moglo nezvanično da se sazna, Ujedinjeni Arapski Emirati bi mogli biti sledeći kupac A400M. Erbas je navodno spreman da u slučaju emiratske nabavke ovog aviona deo proizvodnje njegove strukture outsorsuje ovoj Zalivskoj zemlji.

Sva je verovatnoća da će srpski Rafali imati instalacije za dopunu gorivom u vazduhu. A400M može biti korišćen i kao avio-cisterna / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

UAE namerava da do 2028. godine zameni svoju flotu transportnih aviona C-130, a Erbas procenjuje da je za to potrebno 8 do 10 A400M. Erbas tvrdi da je njihova letelica idealna zamena za američki Herkules, u odnosu na koga, kako kažu, „ima znatno veće sposobnosti u gotovo svim karakteristikama koje su bitne za jedan transportni avion“.

Erbas podseća da već 15 godina traje njihovo partnerstvo sa emiratskom kompanijom Strata koja je deo nacionalnog investicionog fonda, kompanije Mubadala. Strata tako proizvodi kompozitne delove za putničke avione A330 i A340 (kućišta mehanizma zakrilca, potom krilca i vazdušne kočnice), A350 (kućišta mehanizma zakrilca i zakrilca) i A380 (kućišta mehanizma zakrilca).

Podsetićemo, Strata je 2015. godine zajedno sa Etihadom razmatrala kupovinu srpske Jat Tehnike ali se iz ove namere tada ništa nije izrodilo.

Kako se na IDEX-u takođe moglo saznati, Erbasu je cilj da na tržištu Bliskog Istoka pokuša da proda 30-40 aviona A400M. Osim UAE, mogući kupac je i Saudijska Arabija sa kojom su navodno u toku pregovori ali postoje i druge zemlje u Erbasovom planu prodaje.

C295 nastavlja sa prodajnim uspesima

C295 ratnog vazduhoplovstva UAE / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kada je reč o C295, na IDEX-u se moglo saznati da ratno vazduhoplovstvo Ujedinjenih Arapskih Emirata i dalje ima nameru da izvrši modifikacije svojih aviona ovog tipa i tako unapredi njihove mogućnosti. Trenutno se u UAE inventaru nalazi 7 primeraka u standardnoj transportnoj verziji a u bliskoj budućnosti neki od njih bi mogli dobiti dodatne namene, konkretno za prikupljanje obaveštajnih podataka ili čak da budu i naoružani.

Podsetimo, još 2017. godine je „Airbus Defence and Space“ u Emiratima, na sajmu „Dubai Airshow“ prikazao varijantu ‘‘leteće topovnjače‘‘ u čijem opremanju i naoružabvanju su učestvovali i nemački „Rheinmetal“, turski Roketsan, španske firme „Escribano“, „Equipaer“ i „Expal“, američke „Nobles Worldwide“ i „US Ordnance“.

Namenska industrija UAE se već uključila u saradnju sa Erbasom kada je u pitanju specijalna oprema upravo za tip C295. Tango Six je novembra prošle godine preneo vest da je emiratska kompanija EPI koja je deo konglomerata EGDE, sa kompanijom „Airbus Defence and Space“ potpisala ugovor o serijskoj proizvodnji rezervoara za gorivo CCRT (Cargo Compartment Removable Tanks).

Kada su u pitanju poslednje Erbasove aktivnosti u vezi aviona C295, navešćemo da je najnoviji korisnik afrička država Mozambik. Ova zemlja je krajem februara ove godine dobila svoj za sada jedini naručeni avion.

Ipak, zanimljivije vesti dolaze iz Indije koja sa Erbasom pregovara o nabavci dodatnih 10 aviona za svoje ratno vazduhoplovstvo, nakon što je pogon za finalnu montažu otvoren u ovoj zemlji.

Indijske vlasti su prošle godine odobrile i opciju za još 15 primeraka od kojih bi 6 u patrolnoj verziji C295MPA dobile vazduhoplovne snage ratne mornarice, a 9 osmatračkih C295MSA Obalska straža. U medijima se pojavila i informacija da bi pored već 56 naručenih, Indija mogla kupiti ukupno još 75 C295.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Naši Rafali sa dopunjavanjem goriva u vazduhu?
Izgleda da nas sadašnje političko rukovodstvo planira na „mufte“ gurnuti u NATO? Neko bi da ratujemo i ginemo za interese NATO-a?
Zanimljivo bi bilo licitirati za koliko bi sati ili minuta ta gospoda (nakon takve odluke) dobili momentalnu šut kartu iz Srbije…

Odgovori
Pr

Znaci ako ostanu cevi na Rafalima, ginuce se za interese stranih sila i usledice ravolucija? :-)))

Pe

Pa većina njih fabrički dolazi sa tim cevima. Uključujući i Rafale. Nisu opcija, opcija je da se skinu. Što ironičćno diže cenu jer je u pitanju prepravka.

Kr

„Sva je verovatnoća da će srpski Rafali imati instalacije za dopunu gorivom u vazduhu.“
molim autora da objasni ovu konstataciju.
Koliko znam, svaki rafale ima tu mogućnost

Odgovori
Dj

Bas nam je velika teritorija pa nam samo jos to fali u RVu.

Odgovori
Br

Na slici iz proslog clanka se vidi koliko malo prostora u visini ostaje iznad utovarena dva Milosa u A400M, tako da tesko ima prostora za Noru ili Tamnavu, iako je nosivost tu negde, sto znaci da nam ne treba.

Odgovori
Mi

Bre koliko pametnjakovica….lKontekst nabavke A 4000 i doouna su varijanta prikljucenja evrooskim snagama.NATO je ćao…..

Ma

Osim partizanštine u glavama titovih unuka
i onoga tudje necemo svoje ne damo ima u srbiji i pametnih ljudi koji razmisljaju trezveno i pismeno.
Potreba za takvim sistemima treba da iskaže vazduhoplovni sastav koji i ako ima mogucnost udara po neprijatelju takav zadatak moze da izvrsi sa potrebnim elementima a jedan od njih je dopuna vazduhoplova u vazduhu zbog potrebe da udarna grupa ima domet a zastitna grupa da ima dovoljno vremena da kontrolise vazdusni prostor.
Za takve zadatke je potrebno da vazduhoplovi ostaju u vazduhu vise sati .

Odgovori
De

Britanci su placali A400 188 miliona $ po avionu. Puno previse za Srbiju za nesto sto ni izbliza nece koristiti. Manite me samo bajki o iznajmljivanju..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs