Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024

Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324

21. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Nakon raskida saradnje Maratonovi avioni odlaze iz Beograda, avion koji je učestvovao u udesu biće rashodovan

20. feb 2024

Er Srbija raskida saradnju sa Maraton erlajnzom, uputila izvinjenje putnicima

20. feb 2024

Udes Embraera na „Nikoli Tesli“: Objavljen audio-snimak kontrole letenja, tri greške koje je posada napravila

20. feb 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do udesa Embraera 195 na Er Srbijinom letu JU324: Kontrola letenja tri puta pokušala da upozori posadu

19. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Embraer 195 Maraton erlajnza bezbedno sleteo nakon vanrednog događaja po poletanju sa aerodroma Nikola Tesla

18. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika završila drugu konverziju iz putničke u kargo konfiguraciju aviona Boing 767

14. feb 2024

Kuvari sa Mišelinovim zvezdicama pripremaće obroke za putnike Er Fransa

6. feb 2024

Koliko je srpski komercijalni avio-saobraćaj spreman za nove rekorde i EXPO 2027?

20. jan 2024

Rezultati Erbasa za 2023. godinu: „Nikada do sada nismo prodali toliko A320 i A350 aviona u jednoj godini“

17. jan 2024

MAX-u otpao deo trupne konstrukcije, Boingu ponovo otpao deo reputacije

7. jan 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do nesreće u Tokiju i zbog čega je evakuacija Erbasa trajala 18 minuta

5. jan 2024

Air France i KLM pokrenuli promocije za putovanja do 30. novembra 2024. godine

4. jan 2024

[ANALIZA] Udes Erbasa A350 avio-kompanije Japan Airlines: „Disciplina Japanaca“ nema nikakve veze sa razlozima zbog kojih su putnici preživeli

3. jan 2024

[INTERVJU] Direktorka HR-a kompanije MTU Maintenance Serbia: „Kako i koga zapošljavamo, koje benefite nudimo i kako se kod nas napreduje“

29. dec 2023

Škola letenja Prince Aviationa objavila poziv za novi kurs obuke za PPL dozvolu: Ko se na vreme prijavi dobija besplatno kurs noćnog letenja i ICAO test engleskog

27. dec 2023

Air France – KLM grupa je najveći svetski korisnik održivog avio-goriva drugu godinu za redom

25. dec 2023
Borba bilbordima srpskih vazduhoplovno-obrazovnih institucija: Princ i Vazduhoplovna akademija solidni, Megatrend opet nenormalan
"Kako hoćete da napravimo? Da bude besmisleno ili šokantno?" - "Da!"

Borba bilbordima srpskih vazduhoplovno-obrazovnih institucija: Princ i Vazduhoplovna akademija solidni, Megatrend opet nenormalan

Ako izuzememo agresiju Rusije na Ukrajinu, zoru globalne recesije i potencijalnu opasnost majmunskih boginja, civilna avio-industrija se ovo leto (za nju jedino bitno doba godine) vraća na nivoe saobraćaja pre pandemije. Kontrolori letenja u Srbiji (Beogradu) čak su i opterećeniji nego pred Koronu.

Kao što će putnici osetiti na svim većim aerodromima u julu, avgustu i septembru, dve godine smanjivanja broja zaposlenih napraviće velike probleme i ponovo ćemo ući u stari dobri narativ civilne avio-industrije „u sledećih XY godina nikad veća potreba za pilotima / hendlerima / mehaničarima / (upiši po želji)“.

To praktično znači da je biznis obrazovanja u civilnoj avijaciji isplativiji nego ikad.

Ako se zadržimo samo na obuci pilota, Tango Six je u poslednjih par meseci intenzivno izveštavao o spektakularnim pomacima koji predstavljaju, slobodno se može konstatovati – decenijska dešavanja. Tako se državni projekat proširenja Vazduhoplovne akademije u najavljenoj vrednosti od 65 miliona evra sastoji od nove visoke strukovne škole, nabavke novih letelica, „Level D“ simulatora, potpunog renoviranja škole letenja u Vršcu.

Druga najstarija škola letenja u Srbiji, Prince Aviation, takođe je obnovila svoju flotu i potvrdila dodatno investiranje u kapacitete za obuku.

Srpske škole letenja su, čak i tokom dve godine Korona depresije, bile pune. Sada kada industrija ponovo zahteva nove kilograme mladog pilotskog mesa tri, za ovaj tekst najinteresantnije, vazduhoplovno-obrazovne institucije odlučile su se po prvi put da deo marketinga obave i putem zakupljivanja bilborda.

Šok metoda

Prvi je u maju bio Prince Aviation koji je pokrenuo kampanju u okviru koje su nudili stipendiranje najboljih. Princ je bio prva škola letenja koja je za svoju kampanju koristila i fizičke bilborde koje su zakupili u Beogradu (ovako je izgledao dizajn bilborda).

Počevši od ove nedelje pridružila im se Vazduhoplovna akademija koja je takođe zakupila bilborde ne bi li promovisala svoju letačku obuku za koju je već ranije takođe nudila stipendiranje najboljih.

Prva bilbord kampanja Vazduhoplovne akademije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Treći protagonista ove priče, Megatrend univerzitet sa svojim Fakultetom za civilnu avijaciju, ponovo je zakupio bilborde. Dizajn i poruka koju su izabrali preti da zaseni prethodnu kampanju iz 2019. godine koju je Tango Six tada ocenio kao „verovatno najgluplju promociju u modernoj istoriji srpskog vazduhoplovnog obrazovanja“ u tekstu gde su se u komentarima javili pro-Megatrend botovi i najverovatnije osnivač ove institucije, jedan zapravo beskrajno šarmantan, uporan i renesansni čovek Prof. Dr. Mića Jovanović.

Nažalost, Megatrendu se dogodila i slovna greška prilikom štampanja bilborda u reči koju, ako ćemo objektivno, niko više ne može normalno da izgovori – „vazduhoplovstvo“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Verzija za 2022. godinu ponovo se sastoji od ljudi koji vrište i aviona koji se dimi. Bukvalno od najneprihvatljivijih elemenata koje možete upotrebiti prilikom reklamiranja bilo čega u avio-industriji. Gospodin Jovanović je ponovo primenio svoju šok marketing filosofiju koja mu je već jednom donela značajnu medijsku pažnju za šta je on kazao da je u stvari cilj.

Sreća pa će posla za obrazovanje novih mladih (i starijih) vazduhoplovnih kadrova biti za sve pomenute institucije. Pa i Megatrend.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Iv

Ja se sa ovim zanimanjem ne bih zafrkavao i iz mog ugla bi zaista morala da postoji rigorozna kontrola skola i upis ne bi smeo da ide preko veze…

Odgovori
Me

@Ivkos
Princ i Vazduhoplovna Akademija su ozbiljne institucije. Za razliku od ovog poslednjeg, svi znamo ko završava mega bleju i kako.

Iv

Agresija na Ukrajinu , nemojte ko boga vas molim , mile , feline , nikola i slicni ce da proliju vrelu kafu po sebi. Uspesna specijalna operacija, oslobadjanje, daj nesto patriotsko…
Za mene je jedno od razocarenja bilo kada sam upoznao jednog pilota koji leti za , mislim DHL. Nigde glamura, avioni su im raskantani i pomalo smrde, raspored posla nenormalan , prijatelj koji mu leti za BA ga stavio na listu rodbine da bi moga jeftinije da leti. Bolje placeni kamiondzija.Sad bas cekam drugara koji radi kao kontrolor leta, taman su zavrsili strajk. A cim i megatrend ima smer onda je to zaista daleko od onoga od prije 30 godina.

iv

Za ove prve dve znam. Otkad su kojekakvi privatni fakulteti poceli da stancuju diplome i otvaraju skole po NP i nekim selima juzne Srbije sve se srozalo…moram priznati da je idealno za nase privatnike, jer se vode logikom-neces ti sa drzavnog, imamo zamenu sa privatnog…primer je farmacija.

St

A sto ne bi smelo? Ako vec imas privatni medicinski, stomatoloski fakultet i akademiju mladih lidera, sto ne moze i pilot sa Megatrenda? Po cemu su to piloti posebna sorta ljudi pa se razlikuju od vozaca autobusa ili kapetana broda?

iv

Ne moze, jer su to ozbiljna zanimanja. Mozes da budes neki menadzer, ekonomista, prevodilac, profesor fizickog, muziacar, vaspitac, racunovodja… za to ti realno treba vise talenta, a skola tu dodje pride. Postoje zanimanja gde je ozbiljnost malo neophodnija i gde covek mora stvarno da zna sta radi. Ne moze se pilot uporedjivati sa vozacem kombija, daj nemoj da se segacimo ljudi.

Dz

Zasto ne bi smelo. Na Floridi ima gomila skola, i nikakav problem nije uplatiti i zavrsiti. U danasnje vreme je to zaista template operacija tako da sujeta istocnoevropske epohe i izdizanje pomenutog na neki visi nivo,nije potrebna. Cak, prednost treba i dati privatnim savremenim sistemima kao sto je Prince ili Lynx

St

Posto je ovo vazduhoplovni portal ljudi kuju zanimanja vezana za vazduhoplovrstvo u zvezde.
Da je automehanicarski, automehanicari bi bili pametniji i vredniji od primarijusa u urgentnom centru, da je forum uzgajivaca cia semenki, svi bi pricali kako je to tezak i odgovoran posao koji ne moze svako da radi.

Odgovori
iv

Cekaj, hoces da kazes da svako ko ume da tera ( vozi) traktor moze da bude i pilot? Da prevozi i snosi odgovornost za 200 putnika u civilnom saobracaju i da upravlja npr Mig-29 ili F 16? Nije tu stvar samo kognitivnih mogucnosti, covek mora i fizicki da bude sposoban. Mi smo sva svoja zanimanja srozali, svi sve znaju. Danas ti udje u apoteku covek i poneo listu kao da je na pijac krenuo i kaze daj mi ovo, daj mi ono, znam ja to sve kako se uzima i pije ( cuo od komsinice). I onda se cudimo sto svako gleda da pobegne na zapad i sto se sve raspada.

Fe

@ ivkos

Ko nema strah od visine da se nauci da pilotira, 100% moze, a da bude bas neki Crveni Baron, e to malo teze – isto kao i sa kolima, koliko Sumahera sretemo u zivotu?

UK

Ma neka upisuje svako kome sta odgovara, i za koje hoce pare, kao u Americi. Neka se ljudi oslobode tog sujetnog arogantnog nebeskog stava da je avijacija neki premium pravac. Posao kao posao. Moze se samo dodati, da u Srbiji (veliki deo,naravno ne svi) imaju vrlo prosecan, ili cak slab pristup i percepciju u obavljanju bilo kog dela posla airline biznisa. Imaju attitude problem, arogantan stav (na visim pozicijama despotski pristup poslu) i zato je limitirano sve. I kardiohirurg i dobar automehanicar, i dobar pekar su za rasepekt ako se posao vrsi profesionalno i bez ikakvih ogranicenja. Proslo je vreme socijalizma i privilegovanog posla, putovanja, i ponasanja. Ko je sposoban umece, bez obzira da li je privatna ili drzavna obrazovna institucija.

Ix

>> Ma neka upisuje svako kome sta odgovara, i za koje hoce pare, kao u Americi.

U „privatnoj“ ekonomiji neka radi ko sta hoce, problem je (generalno) sto takvi diplomci bivaju primani u drzavnu upravu a tu vec nije vise „boli me dupe, nek’ radi ko sta hoce“ nego gradjani zele najbolji moguci servis za svoj novac (a to lazne diplome visokih skola ne omogucavaju)!

Jo

Boga mu , ljudi postoje zanimanja gde je kvalitet obavezno na prvom mestu . Pa imamo sto primera šta biva kad se to zanemari . Megatrend ima neki kredit neozbiljne škole i mora ga pod hitno ispravljati .

Odgovori
Fe

Niko se nije na suvom naucio da pliva, daklem, samo napred. Inace, O Turbo Mega Giga faksu imam utvrdjeno svoje misljenje, ali bez probne voznje ne bih verovao nikome…

Faks sluzi samo da se dodje dotle da moze uopste da pocne da se uci struka…

Da

Kada pocnu da pilotiraju diplomci Megableje tada ce i ovaj bilbord postati istina na zalost. Ali posto ugostitelj koji ima mega diplomu vodi EPS tako ce i Pilot Megattenda da vozi avion.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs