[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Er Srbija potpisala ugovore o školovanju sa deset stipendiranih kadeta pilota

15. okt 2024

Holandija i Austrija u Londonu potvrdile svoje narudžbine brazilskog transportnog aviona C-390 Milenijum

24. jul 2024

[EKSKLUZIVNO] Na istorijskom RV i PVO letu do najvećeg vojnog aero-mitinga na planeti: Srpski C295MW na centralnoj poziciji statike RIAT-a

18. jul 2024

Rumunskom ministarstvu unutrašnjih poslova isporučeni prvi helikopteri Black Hawk

28. nov 2023

[RAT U UKRAJINI] Velika pomoć EU Ukrajini u artiljerijskoj municiji, prvi borbeni avioni saveznika popunjavaju jedinice ukrajinskog ratnog vazduhopovstva

24. mar 2023

KLM povećava broj letova iz Beograda

24. mar 2023

Katar Ervejz i Erbas postigli poravnanje u pravnom sporu

3. feb 2023

[POSLEDNJA VEST] Vučić u Skupštini Srbije: „Kupujemo još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“

14. sep 2022

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft otvorio firmu u Srbiji 

21. apr 2022

Sećanja i sukobi: Gospodine Lazanski, možda je vreme za legendu

4. avg 2021

Er Srbija prijavila neto dobit od 9,5 miliona evra za 2019. godinu

5. avg 2020

Bugarska će remontovati 18 sovjetskih raketa vazduh-vazduh R-27R kojima će naoružati svoje MiG-ove 29

24. jan 2020

DCV i RV i PVO potpisali proceduru za dodelu „Mode-S“ i ELT kodova vojnim vazduhoplovima

11. okt 2019

Did i do my homework twitter

2. jul 2019

„Prvi čovek na mesecu“ od danas u bioskopima

12. okt 2018

Direktorat civilnog vazduhoplovstva dobio priznanje od Vazduhoplovne akademije

24. sep 2018

Miloradović o detaljima nabavke kineskih bespilotnih letelica: Imaćemo bespilotne koje navode druge bespilotne koje dejstvuju po ciljevima

18. sep 2018

[POSLEDNJA VEST] „Konstantin Veliki“ predat državi na upravljanje; Preneti objekti, zemljište i osnivačka prava

22. jun 2018

Ministarstvo zaštite životne sredine na „Tesli“: Ispunjeni ekološki standardi, Podržaćemo buduće planove i inicijative

21. jun 2018
[POSLEDNJA VEST] Vučić u Skupštini Srbije: „Kupujemo još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“
Još jedna potvrda da Srbija kupuje polovne kiparske desantno-jurišne helikoptere / Foto: Ivan Urošević, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Vučić u Skupštini Srbije: „Kupujemo još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić potvrdio je danas tokom rasprave u Skupštini da Srbija, kako je kazao, „kupuje još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“.

Vučićeva izjava predstavlja još jednu zvaničnu potvrdu o nameri Srbije da nastavi sa, više puta najavljivanim, povećanjem broja ovog desantno-jurišnog helikoptera čije je uvođenje u službu RV i PVO počelo kupovinom četiri primerka novih Mi-35M iz Rusije koji su na aerodrom Pukovnik-pilot Milenko Pavlović sleteli 2. decembra 2019. godine.

Prva informacija da je Srbija zainteresovana za kupovinu polovnih helikoptera Mi-35P ratnog vazduhoplovstva Kipra došla je sa tog ostrva početkom avgusta prošle godine. Tada su lokalni mediji izvestili da je delegacija Ministarstva odbrane u aprilu boravila na Kipru i po ovoj temi. Nekoliko meseci kasnije, tokom sajma naoružanja Partner, pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenad Miloradović potvrdio je ekskluzivno za Tango Six da se „kiparska opcija“ i dalje analizira. Bitnije, Miloradović je tada kazao da su prva četiri Mi-35M iz Rusije „početni paket“ i da se „taj broj helikoptera mora i biće proširen do nivoa eskadrile“.

Sa premijere prvih Mi-35M za Srbiju, trenutno najmodernije verzije namenjene izvozu ovog tipa desantno-jurišnog helikoptera / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Prva zvanična potvrda da se Srbija ipak odlučila za kupovinu kiparskih Milova došla je 13. decembra prošle godine kada je predsednik Srbije izjavio da je Srbija već platila dodatna četiri novoproizvedena Mi-35 (najverovatnije u M verziji) i da se njihova isporuka očekuje tokom 2022. godine. Vučić je tada prvi put potrvdio da se Srbija odlučila i za kupovinu kiparskih helikoptera. Ministar odbrane je međutim, 15 dana kasnije, na pitanje medija koliko nam se isplati nabavka polovnih Mi-35P rekao da će: „Ratno vazduhoplovstvo dati procenu, i da sve zavisi po kojim cenama će se dobiti“.

– Kada se dogovaramo o tome, to nije samo kupovina. Kada se o tome dogovaramo, dogovaramo se o setovima za modernizaciju i remont, ugrade im se potpuno novi delovi. Detaljni i kompletni remont se radi tako što se sve skine s njih, stave novi delovi i vi dobijete novi helikopter, ali vi u tom zahtevu tražite modernizaciju i nivo koji je vama potreban – rekao je Stefanović krajem krajem prošle godine i to je bila poslednja izjava na ovu temu do večeras.

Isporuka naručenih i plaćenih helikoptera Mi-17, Mi-35M, Kamova 32 iz Rusije dovedena je u pitanje agresijom Rusije na Ukrajinu iako će se transport namenskih protivpožarnih helikoptera, kako Tango Six saznaje, realizovati bez problema.

Srbija je kupila paket vođenog i nevođenog naoružanja za prva četiri primerka / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Polovna kiparska varijanta helikoptera Mi-35 koje će Srbija kupiti trenutno se jedino koristi u ovoj zemlji. Iako nosi oznaku Mi-35P (što je oznaka izvoznog Mi-24P Hind-F) po mnogo čemu predstavlja jedinstvenu verziju. Radi se u suštini o hibridu stare i nove generacije helikoptera Mi-24 (koje je nekada i Srbija koristila), kombinaciji Mi-24P (izvozna oznaka Mi-35P se koristi od 1995. godine) i Mi-24VM (Mi-35M). Tango Six je detaljnije pisao o karakteristikama i stanju kiparskih Mi-35 u detaljnoj analizi.

Kako smo javili sredinom jula, Kipar će nakon prodaje polovnih Mi-35P Srbiji svoje potrebe za jurišnim helikopterima rešiti kupovinom Erbasovih H145M. Planira se kupovina šest primeraka uz opciju za još šest. Srpsko RV i PVO poseduje isti tip helikoptera i nakon dodatne narudžbine za 10 primeraka imaće ih ukupno 15.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Zu

Bit će veselo sastaviti eskadrilu od toga.
Free MMF money!

Odgovori
Ma

Biće to sasvim u redu…
Niko neće zaustaviti život…
Remont može da se uradi kod nas imamo stručne radnike uz nadzor ruskih stručnjaka nemojte da mislite smo ograničeni i nesposobni.
Za upotrebu sledećih 10 pa i 15 god bez problema će se uraditi remont inače u letnom stanju svih letalica.
Sposobnost leta u noćnim uslovima se rešava bez ikakvih problema uz dodatak noćne optike i termovizije.
I problem pilota i tehničara se rešava naučiće ljudi sve…
Moramo da imamo sredstva inace ce mo nestati…

St

Svakako nama oruzije ne sluzi za ratovanje, vec za politicki marketing

Ne

Raduje me ova kupovina, vremena su izazovna,treba biti spreman sto je vise moguce, samo mi je muka ovih koji u danasnje vreme prosipaju prazne price protiv rata kao da mu se neko raduje, zaboravljaju 1999 kada smo se goloruki BRANILI od najvece vojne sile u istoriji ratovanja. Ili da se kao hipici drogiramo i propovedamo mir!

Rusko oružje se baš pokazalo u Ukrajini….Bacanje para…

Odgovori
Mi

Nije do oruzanja nego do onoga sto ga koristi

St

@Miki
Hoces da kazes da rusi nisu dovoljno obuceni za rukovanje ruskim naoruzanjem?

de

Mislim da se ni zapadni proizvođači nisu baš nešto naročito proslavili… Recimo nemačka pzh-2000, Krab itd. različiti problemi, dževelin takođe iako zvuči neverovatno itd. itd! Ovo je prvi frontalni i otvoreni sukob posle mnogo godina, tako da je sve uništivo! Pa zašto nemci odbijaju da isporuče Leoparde!?

Pe

Istekli im resursi. Zivotni vek istice 2026. Moze da se produzi ali gde? Tko ce to da obavi? Rusija?
Hm…….

Bu

>> Tko ce to da obavi? Rusija?

Pa da :-), zamisli to ludilo mozga u ovome trenutku…

Mi

@stojko

Mislim vise na taktiku ratovanja. Djabe ti najbolje oruzije kada to ne koristis tako da dobijes nabolje rezultate. U tome se rusi sada nisu nesto proslavili. Cak da kazem diletantski postupaju sta se tice taktike. Nema govora o tome da oni to ne znaju koristiti. Mi35 je super stvar i nama preko potrebno tako nesto.

Mi

A koje se pokazalo kad svi koriste Rusko nauruzanje prema tome kad budemo videli Nato pa panjemajes

Pe

@Miki Morate razumeti da u Rusiji je poslednje ulaganje i razvoj nauke tehnike, te vojne strategije bilo kasnih 1980-ih.
Posle kolapsa SSSR, Rusija je imala veliki pad, i tek negde oko 2004-2005 od petrodolara pocela da ulaze u vojsku.
A od 1991-2005 se dogodila naucno-tehnoloska revolucija.
Potpuno je ocekivano da Rusi danas,2022, ni na koji nacin ne mogu da pariraju zapadnim proizvodjacima koji su imali zlatno doba razvoja bas u tom periodu 1991-2005, a i pre toga su u mnogim oblastima bili ispred SSSR, mada ne u svemu.
Najbolji univerziteti u oblasti nauke o tehnike, fizike i matematike-nisu u Rusiji vec u USA.Samo MGU Lomonosova spada u prvih 100 univerziteta sveta i to negde oko 90 mesta.
Ne moze da se nesto stvori za 10 godina sa malo novca+ korupcijom nivoa Afrike, kao u Putinovoj drzavi.Sto je VSU lepo dokazala na primeru 2022.

Mi

Mislim da se u vasoj diskusiji gubi poenta nabavke ovih Mi-24/35. Ne nabavljaju se oni da pariraju americkim helikopterima, NATO tenkova, ili da ide protiv do zuba naoruzanih Ukrajinaca.

Nabavljaju se iz istog razloga zasto se i pešadiji nabavlja Lazar recimo, ili šlemovi za glavu. Sem toga, zabole raketu koju elektro optiku ima Apač, Black Hawk- ili Mi-8/24. I jedan i drugi i treć su obarani na tone u Iraku, Avganistanu..itd (ako je protivnik oldučan i naoružan).

Vi biste da se kupuje neoboriv helikopter.

TT

Kiki

Obe strane koriste isto naoruzanje … -.-

Br

@Petrovicdusan

Zar nisi u decembru bas pohvalio kiparske i rekao da je su te godine imali bojevo gadjanje od 6 helikoptera i da je 10 od 11 njih operativno? Dobro da od decembra se situacija promenila. Sad je pitanje da li to sto je situacija sa Rusijom takva kakva je ide u prilog ove nabavke ili protiv nje. Sobzirom na realizaciju mislim da nove ruske necemo dobiti kao ni Pantsir S1 pa se uzimaju ovi da zakrpe rupu. Steta za Pantsir doduse, sad se lepo vidi koliko je PVO bitna u novijem vremenu. A i rusi su lepo poklipili Bajraktar, za sad nemamo dokaze da je iko drugi u toj mogucnosti sem njih.

Yr

Pa ako ćemo pravo, helikopteri su se odlično pokazali, naročito Ka-52. Helikopterski desant na aerodrom Gostomelj pored glavnog grada uz masivnu PVO kakvu ima Ukrajina je za poštovanje. Na stranu taktika i šira slika rata, govorimo o ulozi ruskih helikoptera u ovoj operaciji. Broj oborenih aparata poprilično nizak za ovakav intenzitet sukoba.
Što se nabavke sa Kipra tiče, verovatno je scenario da se za te helikoptere daje naše oružje pa smo dobili dobru cenu. A remont će vrv. ići kod nas uz pomoć Rusa.

De

@Pero, @Buritto baby

Remont će se obaviti u Srbiji uz Ruski nadzor kao što je obavljen remont i modernizacija 6 Migova iz Rusije. I sami rusi su rekli da hoće u Srbiji da se oformi remontni centar za Mi helikoptere pošto su bugarima oduzeli licencu.
Nabavka će biti deo nekog dogovara verovatno roba za robu. Kipar ima naše Nore i Miloše.

De

Pa bukvalno ako se nesto pokazalo kao dobro u ovom ratu, pokazali su se k52 i mi 35 helikopteri, kao i su 25 avioni. O cemu ti pricas?

Pe

@Yrraf helikopterski desant na Gostomelj je bio neuspeh,aerodrom Gostomelj zauzet je kopnenim napadom preko Cernobilja.Da je desant uspeo, ne bi napadali jos jednom,zar ne?
Buduci da je Ukrajina-verovatno od Amerika-imala tacne informacije,sacekali su te helikoptere u zasedi i napravili pokolj.

Mi

*Kiki
Ruski/sovjetski helikopteri su se odlicno pokazali u ovom ratu, na obe strane.

А

@Petrovic Dusan

Хеликоптерски десант је био успех, јер је ВДВ јединица успела да се 1. пробије до аеродрома (без већих губитака) и 2. заузме аеродром. Тотално други проблем је чињеница да та ВДВ јединица после није добила адекватну помоћ земаљске компоненте инвазије, док сама више није могла да држи аеродром.

Pe

@Алекса Nema razloga da ovde navodite lako proverive neistine.
Aerodrom Gostomelj zauzele su jedinice koje su prosle kroz Cernobilj, dakle kopnena vojska.
Aerodrom nije zauzet desantom.Dakle, desant je bio neuspeh.
Da ne pominjem da je Gostomelj oslobodjen dosta brzo i Rusi su pobegli iz celog rejona Kijeva da spasu zive glave.

Zu

Očekujte desant rusa na aerodrom Nikola Tesla, čitam da su avio karte planule.

Bu

@Zulum

Kako nece planuti matori, kome se (sa parama) gine u Ukrajini za nekakvu imperiju…

Pisu novine da su karte skupe, ja bi im trazio 20K dolara za tiket u jednom pravcu.

To

Koje i cije li su to kombinacije.

Odgovori
Б

Имаћемо 11 више апарата који испаљују ракете у облаке.

Odgovori
iv

Ej a one rakete sto se trzaju ko padavicari sa optikom u rezoluciji krompira. Mozda bi ovo vredelo kad bi se uradila neka duboka modernizacija , da je urade izraelci il neki evropljani. Doduse onda bi Rusi verovatno sra..i kao sto su to radil Alzircima. za juznoafricku modernizaciju.

Va

Kada ovo malo propratis dobijes laznu
sliku kako smo za nato. Ali stecom znamo ko dezura komentarisuci sta SRBIJA RADI i kakve poteze vuce.
Budite sigurni od toga nemate nista jer znamo ko i sta nam pokusava uciniti.

Mi

Moguce da su oni sad dosta jeftiniji nego kad su vodjeni pregovori, imaju dosta ubojnih sredstava, ko zna sta jos od rezervnih delova i opreme …

A iskreno govoreci mozda uskoro bude dobro bilo sta ako se zakuva a zakuvava se i lokalno i globalno. Osim toga moguce da se nesto i nabavlja ko zna kakvim kanalima – pa mi smo u odnosu na isti period prosle godine sa rusima ostvarili znacajno povecanje i izvoza i uvoza – roba ide u oba pravca …

Odgovori
Pe

@Mile onaj stari Naprotiv,sa padom ugleda Rusije kao vojne sile, sve se menja. Srbija ni teoretski ne moze da racuna na vojnu pomoc Rusije.
Ceo Balkan je sad pod kontrolom NATO i Srbija moze samo da se uklapa i njihovu politiku.Dakle nema ratovanja.

Mi

Ipak Kosovo nije NATO clanica i Amere boli dupe za neki kraci konflikt gde bi se Mi-24/35 koristili veoma uspesno kao recimo u Makediniji.

Jedini je problem ako pre takvog nekog konflikta (ne desio se nikad) neprijatelj dobije hrpu Stingera od USA kao kad su ih dali Mudzahedinima Osamdesetih.

Sr

@Milos77
Kosovo i Metohija nije NATO clanica, ali je NATO obavezan da stiti tu teritoriju kako od repatrijacije, tako od unutrasnjih teroristickih dejstava prema rez. 1244 SBUN itd. Za ovo prvo smo sigurni, za drugo na pola.

Postoje ozbiljni pravnici u drzavi koji ce precizno tumaciti, ja to definitivno nisam pa ne mogu reci koje bi bile pravne posledice po nas, da li postoje neki automatski mehanizmi delovanja i tome slicno. U ostalom predsednik republike je pravnik, sigurno zna o cemu prica kad je to u pitanju.

Pe

@Milos77 Amerika je vojni garant bezbednosti Kosova.
Pokusaj ulaska vojske Srbije na Kosovo podrazumeva spremnost na vojni sukob Srbije i Kfora.
Vidimo kako su prosli Rusi u Ukrajini-americke sluzbe znale su svaki korak Ruske vojske maltene pre njih samih.
Ne postoji realisticna mogucnost da nekakav srpski helikopter „neprimeceno“ udje na Kosovo, a jos manje da se vrati u jednom delu, i bez najtezih posledica za Srbiju.

T5

@Petrovic Dusan
1.Koliko ima Nato aviona u susednim zemljama?
2.Koje PVO sisteme koriste susedi?
3.Sa koliko aviona bi NATO intervenisao na Balkanu u ovom trenutku?

Th

@Milos77
Moram priznat da sam i ja mislio da ce taj konflikt biti kratak. Do dan
danas ne mogu verovat sta se tamo dogadja. Imas plan za napad.
Prvi dodir sa protivnikom i moras menjat plan. Ti Ruski Generali kao
da su bili na skolovanju kod JNA ili obrnuto. Neverovatno.

Sr

@T5
1. ’99 nisu imali ni jednu citavu eskadrilu u susedstvu, ali ih je doslo jako mnogo iz Italije i Nemacke
2. Patriot, uskoro NASAMS, a imaju S-300 i Kub.
3. Dovoljno je jedan, ne smemo da ga oborimo.

Sa

T5: 6th fleet!

Bu

>> Ti Ruski Generali kao da su bili na skolovanju kod JNA ili obrnuto.

Pa ista je to skola…

T5

@sak
6ta konjica je delom u Letoniji, Poljskoj, Siriji i puca im za otvoreni balkan, a ono malo jada koje pokriva od Triglava do delte Dunava se pokazalo sa prastarim tupoljevim dronom…

Mi

@Thomas
Stvarno? Ja sam odusevljen :-/
Jeftina taktika, jeftina obavestajna sluzaba, jeftina radna snaga sa konfuznom motivacijom, jefini gedorčki i dronovi i voki tokiji iz kine dopremljeni do VKS sverc komercom i donacijama.
Sve to stoji, ali ne znaci da je to odraz sposobnosti opreme koju imaju. Odraz je korisnika i komande koja diriguje sa alatima.
Na pocetku rata su imali 99% sojetsku opremu i odgurali su Ruse nazad. Danas imaju 80% isto to plus sarenilo zapadne opreme i rade isto. Ali, imaju savrsenu obavestajnu sluzbu NATO zemalja i satelita iz svemira, motivisanog ljustva par miliona a ne 150 hiljada plus zatvorenike, penzionere, itd..

De

@T5

1.Koliko ima Nato aviona u susednim zemljama?

Samo oko Srbije je 600 NATO borbenih aviona racunajuci 200 Talijanskih, 250 Grckih i 50 Americkih u Avianu I jos 40 mornarickih na USS Harry S. Truman. A tu su i krstarece rakete Tomahawk na razaracima.

Americko RV imaju preko 200 u Evropi.

2.Koje PVO sisteme koriste susedi?

Sve od SK12 Kub do SM6 na Americkim razaracima.

3.Sa koliko aviona bi NATO intervenisao na Balkanu u ovom trenutku?

Bas u ovom trenutku? Barem 200 Americkih F-15/F-16/-35 i F/A-18 iz USAFE i USS Harry S Truman. Tu je sada u Njemakcoj neki broj F-22. 6 Kanadskih F/A-18 U Rumuniji. A vjerovatno neki broj Talijanskih racunajuci i F-35A, Eurofighter i Tornado.

I onda sve one krstarece rakete sa razaraca iz 6-e Flote.

Ovo nije 1940-e – ne treba ti avion 100 kilometra od borbene linije. Avio cisterne znace da Americko RV moze da udara iz daleka cak sa manjim avionima poput F/A-18 i F-15.

Mi

@Srbofil i Petrovic Dusan
To sto vi govorite na papiru vazi jos vise za sve ostale zemlje u okruzenju. Zasto onda uopste kupujemo ista za vojsku. Gasi sve onda ako je to tako prosto i uklesano u kamen zauvek.
Nismo u saksiji rasli, i trebali bi svi da znamo da nije bas tako prosto i zagarantovano. Svaki dan se stvari menjaju, odnosi menjaju, administracije odlaze, padaju, a super sile se povlace sa teritorija koje godinama (ili mesecima) kontrolisu, i ne vracaju se tamo vise.
Ako je tako kako vi kazete, onda da gasimo vojsku i uputimo taj budzet u sve ostale stvari. Ako ne, onda treba planirati sta i kako se moze braniti sa oruzijem kojem imamo.
Licno mislim da se Srbija naoruzava da odbrani svoje u blic krig situacijama visokog intenziteta na lokalnom nivou pre nego sto velike sile odreaguju fizickim udarima. Sa dobrom politikom i PR-om to jeste moguce ako nisi napao prvi, bilo to na KiM-u ili bio gde drugde.
Pozdrav.

Mi

T5

Koliko je NATO aviona bilo 99 godine. Eto ti odgovora. U roku sutra su tu ako treba.
Mislim da vise od jedne eskadrile ne bi bilo potrebno da izvrse potpunu dominaciju na nebu i Kosova i Srbije.

Du

@Mislav
Pa to nisu mogli 99-te sa 1200+ aviona i sa nasim daleko losijim PVO nego sto ga imamo sad

Mi

Dusan Pavlovic

Sta nisu mogli? Mislite da je njima glavni cilj bio da naganjaju po Srbiji pretpotopnu ratnu tehniku? Ne, jedini cilj im je bio zauzeti Kosovo. Pa to su i ostvarili.

Pe

@T5 Ne budite naivni-Srbija je u dometu vise stalnih baza NATO, i bilo kakav pokusaj vojnog napada Srbije na jedinice KFOR-a bio bi smesta vojno regulisan, sa najtezim posledicama po Srbiju i velikim zrtvama sa nase strane.

Pr

Mi-24/35 je jedini oklopni borbeni helikopter koji može da ima i ozbiljnu civilnu upotrebu čak i u slučaju da se ne zarati i da onda ne predstavlja potpuno bačen novac. On u slučaju poplava, zemljotresa, velikih snežnih nanosa, udesa ili sličnih katastrofa može da preveze i do desetak civila vazdušnim putem za kratko vreme. Tako nešto ne mogu ni Apači, ni Mi-28 ili Ka-52, evropski Tigar, italijanski Mangusta itd…

Odgovori
Mi

Baš se dokazao u Ukrajni. Toliko je glomazan i spor da nije ni čudno što ih je toliko oboreno.

Me

E jesi optimist.
1. A kako će ih ukrcati npr. u slučaju poplava? Nema vanjske dizalice.
2. Kapaciteti za prijevoz su puno manji od recimo Mi8/17 ili BlackHawka. Znači šalješ 3 ova umjesto jedne Mi8? Usput ti treba i posada za prihvat, znači još smanjuješ minimalne kapacitete.

Pr

Da ne bude nesporazuma: nisam ni pomislio da je Mi-35 idealan tip helikoptera za civilnu upotrebu u vanrednim situacijama. Samo sam hteo da kažem da ako neka zemlja kupi oklopni helikopter i nikad ne zarati, onda bi se moglo reći da je to bačen (ogroman) novac, a da Mi-35 može barem koliko-toliko da pripomogne u vanrednim situacijama i da se može isplatiti zbog toga čak i u mirnodopsko doba, samo to sam rekao… Naravno da sam svestan njegovih ograničenja za tu njegovu ulogu (koju stratezi koji odlučuju o nabavkama posmatraju kao sekundarnu).

Sa

Odlicna vijest, radujem se jos 11 dobrih masina.

Ali ne mogu da vjerujem kako ste se svi primili kao saucesce. Kao da je ovo prvi rat ikad u istoriji. Ne razumijem.

Odgovori
te

Sta ne razumes ?! da kupujemo stare prevazidjene krseve koji su za generalni remont i koje nemamo gde da remontujemo ? ne razumes da smo okruzeni NATO zemljama ? ne razumes da se u Ukrajini pokazalo da su potpuno beskorisni…

Sto uopste komentarises nesto kad vec nista ne razumes.

Ni

@tegljacmete

Nisu novi, ali nisu ni stari krsevi. T6 je pisao o tome pa procitaj.
Drugo, ne smeta ti sto Poljaci, Maadjari, Bugari i drugi koriste iste helikoptre, samo jos starije. A to da su se helikopteri u UKR pokazali kao potpuno beskorisni nema veze sa vezom. Onoliko ukrajinske tehnike polupano a pojedinci pisu kako se ovo ili ono pokazalo beskorisno.
Dakle, ako iko komentarise nesto sto ne razume, komentarises ti. Nisi svestan da ovakav sukob kakav se vodi u Ukrajini ne moze da se poredi ni sa cim od kraja drugog sv. rata. A ti ako mislis da bi se Apaci, F-ovi i ostale zapadne igracke naletele po Ukrajini, ili recimo Iranu, grdno se varas.

Zi

tegljacmete
A sta ti ne razumes? Kupujemo 10 godina mladje helikoptere od Hrvatskih Kajova. Koji su sa delovima vise od polovine potpuno isti kao i MI17, sa gomilom naoruzanja, za smesno male pare. A to da li su bili beskorisni, zavisi sa kime se boris. Ni Apach, ni UH60, ni Kajova se nisu proslavili u Avganistanu. Jesu li i oni bili beskorisni?

Iv

Kiowe su 2012 godina. I dobili smo ukupno 26 komada kao donaciju.

д

Модернизоване 2012,тај тип хеликоптера се не производи од 1987.Застарело и непрспектино оружје,сувишно у ери беспилотних летелица.

Mi

To su oni koji traju to 2024 godine. Gdje će napraviti remont ? Jedino u Rusiju poslati. Pitanje je da li će biti dopušteno preko NATO država, kao što smo već par puta vidjeli, pogotovo sa avionom Lavrova.

Odgovori
Ni

Gde pise da ‘traju’ do 2024? Jesi ispratio vest u vezi Madjarskih Mi-24, pogledaj kada su proizvedeni pa eno jos lete, ili Poljski i Bugarski krokodili. Ne odlucuju o nabavci helikoptera portiri i postari vec ljudi od struke, valjda oni znaju sta kupuju i sta moze da se uradi sa letelicama. Isto vazi i za dopremanje i drugo, pa nije niko doneo odluku da se helikopteri nabave a da nakon toga trunu na livadi. Reseno je to vec unapred, da nije reseno helikopteri se ne bi nabavljali.

en

Sumnjam da ce vojska dobiti te helikoptere a da prethodno ta pitanja nisu sagledana i resena, ne kupuju kola na autoplacu.

Ma

Najbolje bi bilo ako mozemo da vratimo pare za Pantsir S1M i helikoptere ,Kupiti stare Kiparske helikoptern ne znam koliko je pametno jedino ako se ugradi avionika/senzori iz Francuske ili Izraela .

Mi

@Nikola Možda si ti jedini koji ne zna da Ciparski traju do 2024, gdje tada trebaju ići na totalni remont ( ne parcijalni ). To uopće nije nikakva vijest, svi odavno znaju to.

Ni

@Milki

Ocigledno ne znas znacenje reci ‘traju/trajati’, zato sam ti odgovorio.
A i za remont si malo pobrkao. Pisaolo se o tome na T6.
https://tangosix.rs/2018/07/11/prizemljeni-kiparski-jurisni-helikopteri-mi-35p/

Kao sto napisah u svom prvom komentaru, delegacija Vojske Srbije bila je na Kipru zbog tih helikoptera. Valjda oni najbolje znaju kako stvari stoje.

Zo

Ne verujem da će stići u Srbiju bez remonta. Gde bi se remont mogao uraditi, to je pitanje. Možda u nekoj trećoj zemlju. A što se tiče dolaska tih helikoptera u Srbiju to ne bi trebao biti problem jer se kupuju od Grčke, NATO članice.

Vl

U svakom slučaju je dobrodošla kupovina. U prilog tome posebno ide kmečanje raznih Nato i susedskih struktura…

Odgovori
te

@Vlad

Odlican komentar nekog ko ocigledno nema mozak. Prvo nijednu nato zemlju ne zanima sta mi imamo ili nemamo. U slucaju sukoba sa bilo kojom zemljom NATO pakta nista nase nece uzleteti sa piste. Poravnace nas u roku od sat vremena.

Nista sto imamo ne moze da se remontuje ili nabave delovi iz Rusije jer smo pazi sad, OKRUZENI NATO ZEMLJAMA.

Dakle kupujemo nesto sto mora da se remontuje a mi to ne mozemo da uradimo. Bas odlicna kupovina…

A to kmecanje koje cujes, to su ti ljudi po Srbiji koji nemaju sta da jedu dok mi kupujemo sranja poput ovih.

Vl

tegljacmete,
O da, i te kako zanima…
Ovako odokativno sam siguran da je 2/3 svih komentara na našim portalima iz komšiluka. Tome treba dodati i ovu našu NATO sisančad…
Uz to, svi komšijski portali su ukinuli opcije komentarisanja na njihovim stranicama.
Ako koza laže, rog ne laže.
Tako kaže neko ko očigledno ima mozak.

Ni

@tegljacmete

Previse gledas Holivudske filmove.
I nemoj ti iz Nemacke da brines da li ce nas poravnati za sat ili nece. Ima na T6 dosta komentatora koji su ’99-e imali posla sa nato agresorom i vidis da smo zivi, nisu nas poravnali za sat, osim ako ne mislis na ravnanje civilne infrastrukture, skola, bolnica, porodilista itd.

Mi

@Vlad Dobro su se pokazali u Ukrajni :) Strašno koliko ih je oboreno. Preveliki, preglomazni, prespori. Bili su izvrsni… 1990 godine.

Va

Nadam se da ce remontovati i nase mi 24 o istom.trosku

Ni

To nije modernizacija vojske, eventualno ovo moze da sluzi kao nekakvo dobijanje na vremenu dok Rusija ne bide opet u stanju da isporucuje novu opremu, sto je sada na dugackom stapu…

Odgovori
М

Пропаст. Пропаст. Људи узмите се у памет. Не требају нам летелице старе преко двадесет година. Неко мора да објасни Вучићу да прекине да војску наоружава са : 1. Старим наоружањем(авионима,хеликоптерима) 2. Руским системима, који су се лоше показали у рату у Сирији,Либији, Нагорно Карабаху и Украјини.

Odgovori
Da

Pod 1. Sve to staro sto ti pricas a po najvise za avione je bilo da ne docekamo gasenje lovacke komponente. Dakle za novac koji je utrosen izvukli smo najbolje. Sto se tice vertikalne komponente sa 15+4/koja treba da stignu) mi35 i 15 h145m to je do pre par godina bilo neverovatno da Srbija ima tako nesto.
Pod 2. Pricas povrsno bez cinjenica.

PS

Nisu se nigde loše pokazali… To što se navijački gleda na svaku stvar umesto analitički govori o navijaču a ne o opremi.
A kupuju se u okviru šireg aranžmana gde njima i potencijalno Grcima prodajemo naoružanja za možda i stotine miliona USD. Tako da sve i da ih nikad ne podignemo sa piste ta kupovina se isplati.

om

Dušan Petrović @ bravo, Srbija se previše oslanja na Rusiju i baš zbog toga konfrontira se sa zapadom i EU, misleći kako će od brata Putina nešto polučiti. Cijeli Balkan sada je pod utjecajem NATO i zapada i Srbija ne može očekivati da će dobiti neku pomoć od Rusije , baš kontra Rusija joj odmaže i gura je od tog zapada i EU gdje objektivno pripada.
Vojno Rusija se pokazala gubitnički i jedino nuklearno predstavlja opasnost a sve ostalo je iluzija. Putin može očekivati probleme kod kuće poslije ove zadnje Ukrajinske ofenzive jer su Rusi upali u nepremostive probleme i nisu više zainteresirani za Srbiju, čak bi je mogli i pustiti kako bi amenovali nešto osvojenog od zapada.
Kad kažem da su Rusi u problemima onda to znači da nemaju više vojske niti morala. Ljudi moji oni dovlače mornare jer im leže besposleni i oblače ih u pješadiju. Ovo sila vojske što se razbježala
bez tehnike jer sve živo su ostavili Ukrajincima nema više volje za ratovanje a i pobjegli su goli bez opreme uz to su i tisuće zarobljene. Ukrajinci imaju jednu diviziju na sjeveroistoku jednu na jugu i sada jednu kompletno spremnu i naoružanu u pripremi koja može ili gore ili dolje. Nova ofenziva u pripremi a Rusi ne mogu ništa već raketirati gradove jer to jedino i znaju. Dakle ovakvi raskupusani Rusi su pred slomom Generalski kadar se ukakio pred Putinom i čekaju svoj trenutak. A nemiri u federaciji. A Srbija ratovala na Balkanu a NATO posvuda, kako inače objasniti svu silu naoružanja koju Vučić kupuje, protiv koga. Kreditni rejting vam je za tri stepenice lošiji nego hrvatski BB+ a naš je BBB+ (BB+, BBB-, BBB, BBB+)

Odgovori
Me

@omni
Srbija se ne oslanja previše na Rusiju, u smislu nabavke naoružanja. Osim helikoptera i pancira, sve drugo je donacija ili naoružanje za lovačke avione. Glavninu naoružanja Srbija kupuje ili planira kupiti iz EU zemalja i Kine. I tehnološki najkompleksnijeg naoružanja. A nešto i sami proizvodimo.

U vezi nabavke Kiparskih helikoptera, izgleda je u pitanju ili bezobrazno jeftina ponuda jer oni faktički nemaju kome drugom da ih prodaju, ili neka kompenzacija za izvoz našek naoružanja ili drugih proizvoda. Šta god, trebalo bi uzeti ih i srediti jer uz njih se dobija i gomila raketa.

im

nisam rusofil te moj komentar nemoj da tumačiš kao proruski. stvarno je imbecilno misliti kako je ruska vojska slaba i da je osim nuklearnog arsenala koji posjeduje sve ostalo iluzorno. Ono što ruska armada koristi nije ni deseti dio onih sposobnosti koje mogu da izvrše. Oni sa 200 000 vojnika učestuju u ratu u ukrajini a u rezervi imaju 2 miliona. Cilj ruske politike je da se što više oduži rat u Ukrajini naročito da se ništa ne poduzima zimi kako rat ne bi završio brzo i kako bi napakostili zapadu i da im dokažu kako ne mogu bez ruskih energenata zimi funkcionisati. Njima je cilj da rat što duže traje te u bliskoj budućnosti nećemo gledati nekakvi napredak u osvajanju ruske strane. Nemira u Rusiji neće biti onako kako to očekuju na zapadu jer su mediji pod kontrolom Vlade u Moskvi te je jako teško dokučiti neke slobodne informacije do običnog građanina Rusije. Dalje vječito pitanje zbog koga se Srbija naouružava kod vas susjeda? Zbog koga se vi naoružavate? Zbog čega SAD šalju oružje besplatno evo uskoro svim članicama na Balkanu osim Srbiji? Ako se svi naoružavaju zašto Srbija da gleda sa strane? Srbiji neće pomoći ni SAD jer nije članica NATO-a ni nijedna druga država jer nije u savezu ni istočne ni zapadne alijanse. Što se tiče kredita i zaduženosti stvarno je više smiješno da vi to stalno potežete i kao brinete se u vezi toga. Srbija da nema para nebi ni kupovala. Srpski dug je srpski problem..

Ni

Daj Boze da i ti sam znas sta si hteo da kazes. I koga uopste briga za hrvatsku i kreditni rejting, vidis da se hrvatska i kreditni rejting nigde ne spominju u tekstu. Tema je nabavka helikoptera za VS. Ako te vec zuljaju nabavke za VS (kao i sve prethodne) nemoj citati, ovako ti samo bezveze ‘tlak’ skace.

А

@omniameamecumporto

Jedini koji guraju Srbiju od zapada i EU su isti ti zapad i EU. Od 2008. godine i propasti politike „EU (čitaj zapad) nema alternativu“ sa zapadnim guranjem nezavisnog KiM-a, Srbija jednostavno nema nikakav minimum poverenja u zapad i ono za šta zapad stoji i zastupa, da bi mi pričali o bilo kakvoj prozapadnoj orijentaciji Srbije.

Br

Razlika u kreditnom ratingu je bila 1-2 stepena do korone. Posle toga ste usli u evrozonu i taj rizik vam je pao. Mi se nismo pomerili sa mesta (verovatno interna politika agencija da ne povecavaju organski kreditni rating zemljama dok traje kriza). Vi ste imali tako receno neorganski izvor povecanja. Sad se vidi koliko je clanstvo u Evrozoni dobar potez za HR. Troskovi finansiranja u ovoj krizi vam nece puno porasti, a nama hoce. Opet kupovina tehnike je opravdam potez jer vecina Evrope planira da visestruko uveca vojni budzet. Sto znaci da moramo dici i mi da bi zadrzali relativnu poziciju. Cak ispade da je dobro sto smo ipak kupili dosta do 2021 jer ce sada cene oruzja u nebo

Pe

@omniameamecumporto Poenta je da su zapadne drzave do 2022 ipak imale visoko misljenje o ruskoj armiji, pa je vojno koketiranje Srbije sa Rusijom imalo nekog uticaja, jer niko nije zeleo da proverava da li bi Rusi snabdeli i pomogli Srbiji (a ja licno verujem da ne bi).
Medjutim, posle 2022, Srbiji nece biti lako da ponovo proda tu pricu nikome, jer je strah od ruske vojske nestao.

om

Ovo što ste rekli sasvim je ok.

Po

Kreditni rejting je baš pouzdan, 2007 dan pre kraha, Leman je imao AAA+ hahah

Ono što je bitno je sposobnost da se servisiraju dugovi. Uzmi npr HR, zemlja visoke zaduženosti (preko 100% BDP-a), sa očajnom demografskom slikom (poreska baza se konstantno smanjuje) kojoj četvrtina ekonomije zavisi od turizma… Prilično slično Grčkoj 2008.

id

@Petrovic Dusan
strah od ruske vojske nestao? Zašto onda USA ima atomske bombe u Evropi? Zašto se Poljska ekstremno naoružava? Zašto USA šalje svojim NATO saveznicima oružje u narednom periodu.Zašto Finska i Švedska ulaze u NATO? Svim komšijama Srbije USA šalje vojnu pomoć i ostalim zemljama od kojih preti šta? ruska opasnost ili? Ne imati strah od zemlje koja ima najviše nuklearnih bojevih glava, koja ima hidrogen bombe, balističke rakete od kojih nema spasa može samo naivna osoba

Zu

@Poznavalac_sranja

Srbija s očajnom demografskom slikom, petina teritorija pod okupacijom, BDP na dnu Europe, a glavni proizvod su maline. Izolirani među zemljama EU i NATO. Nemate struje, nafte ni plina pa molite od Hrvatske do Azerbajdžana. Životari se na kineskim kreditima i moli zajam Arape i MMF-a dok se oduzima novac zdravstvu za naoružanje…

Lu

@Petrovic Dusan Strah od ruske vojske nikada nije ni postojao. Jedino možda u Srbiji, gdje su uvijek imali izluzije o snazi ruske vojske. Rusija nikada nije bila svjetska vojna sila. Sovjetski Savez je bio. Razlika. Čak nitko nije ni uplašen ruskog nukleanog oružja, jer za razliku od Amerike, koja je koliko toliko održavala svoje staro nuklearno oružje, Rusija je uvijek bila presiromašna za to. Nemoj se začuditi ako 50% ruskog nukleanog naoružanja uopće ne funkcionira. Nemoj se iznenaditi ako jednoga dana Rusi pokušaju lansirati i sami sebe dignu u zrak sa nukleanim oružjem radi starorsti i neodražavanja nuklearnog arsenala Rusije.

Bu

>> Strah od ruske vojske nikada nije ni postojao. Jedino možda u Srbiji,

Postoji prilican strah od ruske vojske u Nemackoj! Da li je realan ili ga gura ekipa sa vladimirove platne lsite ne znam, tekso da ima osnova…

om

Rusija ima milijun vojnika u rezervi… nema… to su bajke, da ima već bi bili na ratištu.
Najveći problem za Ruse je broj vojnika,zatim moral. Da imaju ljudstvo i moral bi bio malo, malo viši. Dokaz je što gotovo nema rotacije ljudstva i što iz mornaričkog ešalona vojače pješadiju i šalju na frontu. Ukrajinci pak imaju cijelu diviziju u pričuvi na ratištu koju su puno brže potpuno naoružali od ratnog plijena koji su Rusi ostavili u bježaniji. Problem sa ljudstvom Rusima je nerješiv.
Kad sam rekao za kreditni rejting kojega kreditne agencije stavljaju u nivo smeća onda se pitam kako to kad u Srbiji sve cvjeta ali gro radnika radi za 400eura a Vučić kupuje sve čega se sjeti bez da ikome polaže račune.Kraditni rejting govori o likvidnosti države i regulira cijenu kupovine novca i nikako nije beznačajan. Vi otvarate stotine tvornica ali očito da nešto skrivate narodu kad ste u rangu smeća a trenutno imate podosta investicija, od kuda onda negativne procjene četiriju najvećih svjetskih kuća…nestabilno okruženje koje ima korijene u politici koju Srbija vodi.
Imate pravo dakle kupovati ali postavljam pitanje sa kim ćete ratovati, za Kosovo vam to ne treba, ostalo pak je sve NATO.
Rus više nikoga konvencionalno ne plaši i ima dosta svojih problema i nema snage stajati iza Srbije koja bi pokušala staviti pod kapu sve Srbe na Balkanu, a to je ideja Srpskog sveta i Ruskog sveta u Rusiji.Zapad zna da Srbija pokušava otvoriti vrata Rusima a Dodik to niti ne skriva. Zato kažem da je u novim političkim prilikama takvo razmišljanje glupost.
Vaše naoružavanje nas ne plaši ali nas plaši jednoumlje.

Mi

Brad

Ta razlika od 1-2 stepena je investicijski status i tzv. smece status.

Zo

Pa kakve veze ima kupovina helikoptera od Kipra sa Putinom i kreditnim rejtingom Hrvatske?

Br

@Zulum.
U prosloj deceniji je Srbija od svih zemalja sa kojima se granici (ili je bar priblizno tako) imala najmanji pad zivorodjenih, a ima i relativno malu stopu iseljavanja. Sto se tice kreditnog ratinga Srbija bi da nije bilo korone imala investicioni rating i imace ga kad ovo sranje prodje. Imali smo u periodu 2018-2021 medju najvecim kumulativnim stopama rasta u Evropi. Mi i bez kreditnog ratinga imamo troskove duga manje nego Rumunija i Madjarska koje su mnogo jace ekonomije. Pricam o prosecnoj kamatnoj stopi. Cak sam video prognozu MMF iz 2020 da bi Srbija trebala imati kumulativno najveci rast do 2025 u Evropi. Stvari od tad su se malo promenili, ali ne daje ni MMF te procene jer lupa. Ono sto je podkopalo ekonomski razvoj Srbije je odbijanje projekta Rio Tinto i to sto nismo imali srece da privucemo odredjene velike investicije iako smo bili blizu Volvo, a mozda i nesto drugo tipa CATL koji je otiso u Madjarsku

https://www.makroekonomija.org/wp-content/uploads/WEO-2020-1.png

Ovo su ti podaci iz jesenje prognoze 2020 godine MMF i davali su nam jako dobre outlooks. Tako da situacija nije tako crna kao ato mislis

Sto se tice pozajmnjvanja od Arapa i aranzmana sa MMF. Uzeli smo od Arapa jer je kamatna stopa od 3% manja od bilo cega sto mozemo dobiti za svoje obveznice. A aranzman je tu iskljucivo da bi izgledali bolje u ocima investitora jer znaju da pod MMF necemo trositi pare na gluposti i samim tim se povecava interesovanje i smanjuje prosecna ponderisana kamatna stopa.

Pe

@idibegaj Vi mesate razlicite stvari.Naravno da postoji opasnost nuklearnog oruzja-ali kako za zapad tako i za Rusiju, jer je najjaca nuklearna sila Amerika (izumeli atomsku bombu i izvrsili najvise proba), a takodje su u NATO i Britanija i Francuska nuklearne sile, dok i mnoge druge clanice NATO imaju avione koji su pripremljeni da nose atomske bombe.
Ali konvencionalna ruska vojska se pokazala u Ukrajini daleko slabije nego sto se ocekivalo: od lose pripremljenosti do slabe taktike, od zastarele opreme do neuspeha ruske avijacije.
Imamo situaciju da Ukrajina pobedjuje u direktnom sukobu elitne jedinice ruske vojske.To niko nije ocekivao.

Dj

Na stranu to sto u Ukrajni mi 35,a i svi ostali helikopteri padaju od rucnih lakih pvo sistema kao musice od RAIDa,kako da ih modernizujemo(sto je najavljeno da ce biti modernizovani na standard nasih mi 35 m) i kako da odrzavamo kad od proizvodjaca barem 10 godina necemo moci da nabavimo delove????

Odgovori
Т

Ма ајде више ти мени реци који хеликоптер се не обара лаким преносивим пво системом? Амерички? Немачки? Француски? Не постоји војни апарат који је неуништив човече. Овде све неки стручњаци за неверовати.

Fe

Ka-52 sa DIRCM (komplet President-S) je mnogo manje ranjiv na MANPADS nego bilo šta što Srbija ima. Ima masa slika gde Stingeri proleću pored jer su im senzori zaslepljeni – da je nešto sa slabijim kontrametama od onih na Ka-52 tamo letelo bilo bi poobarani da ne bi mogli da se prebroje. Mogu ljudi da veruju u šta žele da veruju, ali Ukrajina nije u stanju ni da sa višestrukom brojčanom nadomći prodre u regione koji su ili priznati, ili se spremaju referendumi – a nije da nisu spremni na masovne žrtve. Trajaće ovo poduže, a tek je problem što Rusi glavninu ne drže u Ukrajini nego u RF – tamo oni ratuju sa plaćenicima, najamnicima i sl, kao u Siriji. Rat će trajati dok ne budu stvoreni uslovi za neke pregovore među zainteresovanima. Ukrajina je samo kolateralna šteta u proksi ratu, čeksće oni da se negde donese neko rešenje, kao i obično.

To sa “RAIDom za helikoptere” lepo zvuči, samo nikako da ih vidim kako padaju kao mušice, a nije da nema snimaka kako uništavaju ovo i ono. Za Izdelyie 305 treba ozbiljna lansirna platforma – ona kumulativka od 25kg veću štetu napravi mostu nego cela salva iz HIMRS-a – ima klipova na Telegramu.

Ne bih ja uopšte na Mi-35P ni pomislio ako mi “neko” ne bi garantovao da na njega ne može da se integriše Izdelyie 305, jeste malo velika, ali kad se ustremi… Ni ovim našim H145M ne bi škodile – Spike je odličan, naravno, samo veća bojeva glava ne može da škodi.

ev

у ствари све зависи од тога шта ће се радити кад и ако стигну у Србију! Ремонт свих, модернизација итд мора да буде у сваком случају урађена, ја мислим да то може само код нас у овом моменту, сигурно уз руску подршку , не заборавимо да још треба и нових ми 35 да стгну са техничарима.даље верујем да куповина подразумева сву документацију и неке резервне делове.Када се све сагледа то је велики и доготрајан, а и скуп посао. Но ако се из овога комплетира ескадрила ремонтованих и модернизованих хеликоптера добро ће бити.

pa

Neplanski, nerezonski definisana nabavka.
Uvek raduju nabavke u sistemu odbrane ali one moraju da se posmatraju dugorocno(period eksploatacije, geopoliticke promene…), da je donose strucni ljudi(cini mi se da ukupno 2 coveka rade sve nabavke) i sa svih aspekata sistema odbrane(ljudi, logisticka podrska) i vidova ratovanja.

Najvise bih zeleo da nasa vojska nema odlike koje ima Ruska vojska, koja ima jaku propagandu, a u realnosti prvi relativno jak protivnik i rat koji je u toku pokazuje odgomne manjkavoski i u ljudskom i u smislu tehnike.

Mala vojska, dobro obucena i placena, novi komandni i nestranacki kadar uz asistenciju i iskustva nasih komandanata ’90, pazljivo odabrana tehnika i sa vojne i sa ekonomske strane uz obracanje paznje na logisticku komponentu. To je po meni kljuc uspeha.

Odgovori
Me

Apsolutno si u pravu, osim ovoga s komandantima iz 90ih.

Ni

“Mala vojska, dobro obucena i placena, novi komandni i nestranacki kadar uz asistenciju i iskustva nasih komandanata ’90, pazljivo odabrana tehnika i sa vojne i sa ekonomske strane uz obracanje paznje na logisticku komponentu. To je po meni kljuc uspeha.“

Gruzija je imala sve to, pa prodje kako prodje. Nije jedini primer. Ovo o cemu pises, ja bih to pozeleo nasim potencijalnim protivnicima. Ta mala vojska, ako mislis na profi vojnike, to je tu da primi prvi udar dok se ne izvrsi mobilizacija. A oslanjati se samo na njih u slucaju ratu, to je odlican recept ako zelis da dozivis 100% katastrofu.

Bu

>> asistenciju i iskustva nasih komandanata ’90

JNA oficiri, sve ratove 90ih izgubili i ti bi sad njihova iskustva? hahahahaha, znaci. ti tada nisi rodjen pa ne znas…

pa

@Nikola Gruzija nikako nije primer na koji bih pomislio ikada. EX SSSR republike, NE i okolina NE.
Da te demantujem Izrael je mozda primer koji treba da nam bude uzor a mozda i ima slicnu regionalnu situaciju kao mi. Naravno dosta bogatija, ozbiljnija i zemlja sa ozbijljnim saveznicima ali zemlja od koje se moze nauciti. Okruzeni su vecim i mnogoljudnijim „neprijateljima“, imaju u odnosu na sve njih manju ali kompaktnu vojsku koja se strateski planira i razvija bas iz tog razloga. Kada to kazem mislim i na pazljivo biranje partnera, ozbiljan razvoj svoje vojne industrije i akcenat na bitne preventivne segmente vojske kao sto su obavestajni rad na svim nivoima i avijacija. To je sustina.

@Burrito Baby nisam tada rodjen nego dosta ranije a i pomalo sam iz tih krajeva. Mozda moja formulacija nije najbolja ali se ne slazem sa tobom.Treba imati na umu da se istorija ponavlja. Da li smo izgubili sve ratove i sve bitke to je pitanje istoricara i pre svega medija. Ja mislim da smo pored glupih poteza kojih je bilo, imali i zaista dobre i briljantne oficire i komandante, kao i inovativna resenja.
Slikovito receno, golobradi studenti sa westpoint-a ce svakako preuzimati pozicije u Americkoj vojsci ali proucavaju sve i imaju uvid u sve bitke Americke vojske od Vijetnama do Libije na razne nacine ali i putem oficira koji su bili u prvim redovima.

Bo

Burrito mislis izgubili samo jedan protiv Nato-a. U drugim slucajevima izuzev Slo gdje Nike bilo puno Srba i kompaktna teritorija ostavili Srbima u BiH I Hr trecinu I 70 teritorije koju je druga strana mogla Samo na slikama gledati dok je Jna tamo bila…

Fe

Nije nerezonska kupovina baš uopšte – trebaju nam sada, jeste da nisu novi, jeste da im treba remont, ali definitivno je bolje kupiti ono što se može nego čekati da se U.S i RF dovoljno naratuju proksi rata po Ukrajini.

Valjda će moći da se nekako remontuju, pa možda i unaprede, delove je lakše dobaviti nego ceo helikopter. Jedino sumnjam da će Rusi baš sad hteti da nam prodaju Proizvod 305, a nije da bi nam škodio, makar da se svakom helikopteru zbog toga zamenila kompletna avionika – taman prilika da se integrišu na njih i ove naše vođene rakete.

Još kad bi smo mogli da licenciramo poluaktivni laserski sistem za navođenje sa Hydra 70mm na svoje od 80mm, pa gde bi nam bio kraj.

Bili smo pre nekoliko godina zaplenili par Hellfire iz Libana na putničkom letu, vraćene su proizvođaču posle nekog vremena, ali valjda je mogla da se iskopira i proizvodi za manje platežno sposobne kupce :). Pa Iran je iskopirao Maverick toliko dobro da i za njihovu verziju da Amerikanci koriste svoju oznaku AMG-65, zašto ne mi Hellfire?

Svi se ionako već naoružavaju, možda neko kupi nešto od nas? Što se tiče raznih vojski i poređenja – cenzura i mediji čine svoje – da si bio ovih fana u Krivom Rogu, Zaporožju ili Harkovu imao bi ti svoje mišljenje, samo ne bi smeo da praviš selfije i glasno kažeš negdekako je baš bilo. Videli bi smo mi svoga boga mnogo bolje nego ‘99-te, da se samo zakači o s nekom jakim pkao Rusi. I RTS je svašta tvrdio tada, samo ih CNN nije tada baš citirao.

Ni

@pacman

Gruzija je itekako dobar primer kako prolaze te male, dobro obucene, naoruzane itd. vojske.
Slazem se da je Izrael dobar primer kada je vojska u pitanju, a i sve ostalo. Ali od idola se ne zivi, mi nismo Izrael i nikada necemo biti i tu se sva prica zavravas. Sto se tice izraelske vojske, oni uopste nemaju malu vojsku. Imaju 5 puta veci aktivni sastav od VS, i 10 puta veci rezevrni sastav od VS, o naoruzanju da i ne govorim. Kod njih je vojni rok obavezan za oba pola, i u slucaju vece tarapane vrlo lako mogu angazovati stotine hiljada vojnika. I kao slag na tortu Izrael ima mocnu nuklearnu toljagu.

pa

@Nikola Gruzija je nedefinisana i korumpirana drzava, polu sovjetska polu nato. U tehnickom smislu zaostala i u tranziciji. Ne.

Nije poenta u idolima nego dobim primerima koje treba da pratis(kako vojski tako i tehnika ratovanja koje se menjaju non stop).
Nista ne treba da izmislimo samo da gledamo primere dobre prakse.
Sve sto si naveo je bas ono na sta treba da se ugledamo.
Ljudi (aktivni i rezervni sastav) su kljucni faktor, prioritet po meni i na to moze i Srbija da utice. Kod nas je fokus diskutabilna tehnika nazalost.
Pazljivo planiranje i preraspodela sredstava na te kljucne segmente ce dovesti do poboljsanja, necemo mozda biti kao Izrael ali cemo biti definitivno jaci i kompaktniji.
Rat u Ukrajini pokazuje da strategija, organizacija, obavestajni podaci, utreniranost, motivisanost i ciljano birana(donirana u ovom slucaju) tehnika moze da ima prevagu.

Sto se tice nuklearne komponente Izraela to je poslednja opcija, njihova proaktivnost kroz obavestajni rad (na sta isto mozemo dobro da se ugledamo) i pazljivo biranu i razvijanu tehniku u avijaciji(isto mozemo da promenimo debelo) resava stvari.

Mi

Ovi helikopteri se kupuju kao izvor dijelova, nista drugo. Ako nisu perpektivni za Cipar onda nisu nikome. Osim opskrbe dijelova za druge aparate.

Sh

Žao mi je što se kasno uključujem u diskusiju, ali porediti Gruziju sa bilo čime je vrlo neumesno. Kao prvo, Gruzija je POVEĆAVALA svoju vojsku od dolaska Saakashvilija na vlast, i uopšte nije bila mala (niti je još uvek). Pre 2003, Gruzija praktično nije ni imala vojsku.
@Pacman: o Gruziji kao o nedefinisanoj i korumpiranoj državi može da piše samo neko ko nije bio tamo i ko ne zna na šta je to ličilo pre 2003.
Vioke korupcije ima, kao i tajkunerije, ali ni približno kao i ovde. Lokalna samouprava, sudstvo i policija su po pitanju efikasnosti i profesionalizma svetlosnim godinama ispred Srbije, iako je standard i dalje nizak u odnosu na Srbiju.
Jedina sličnost između Srbije i Gruzije 2008. je stihijska kupovina naoružanja sa svih strana sveta. S tim da je Gruzija bila prinuđena na to, a Srbija nije. Vole narod vojsku, a i kriza kucka na vrata, pa da se stekne utisak da se nešto radi, nabavljaju se kiparski Mi-35, koji skoro uopšte nisu kompatibilni sa ovima koje smo do sada nabavili. Sve u svemu – Začin C! Umesto da smo prodali ove Mi-35 nekoj afričkoj zemlji, i zamenili ih istim tipom kao i Kiprani, mi sada imamo leteći cirkus, sastavljen od Mi-8T (ne još dugo), Mi-17(?), Mi-171, Mi-35, H-145M i Gazela, još da dodamo ove sa Kipra , pa ovo će da bude noćna mora za održavanje.

Te

If the price is right, it’s good for spairs if they fit in your and vice versa.

Odgovori
Br

They were planing to buy our Tamnava MLRS with 40 km and 70 km range (currently developing). They have already bought 24 Nora B-52 SPGs in the past and need MLRS modernisation.

Po

Cyprus probably wants to get rid of them asap. We’ll get them at a massive discount, and since we already sold them military equipment before, that shouldn’t be an issue.
The only question is, how would we maintain/upgrade them, now that Russia is isolated from the West. Possibly via China or some other Russia friendly country that is not under sanctions, such as Armenia, Kazakhstan etc.

Te

Spares. Typing..

Odgovori
Me

Yes, they are good for spares and training. And they are probably dirt cheap, so, why not.

Ž

Ovi što kritikuje Mi-35 pogledajte Ajzerbedzanske kako su demorilali Jermene sa nakačenim Spaikovima NLOS.SAm po sebi Mi-35 je fantastična platforma bitno je samo kojom opremom je opremljen.

Odgovori
va

rešili se grci muke, vruć krompir sad ide u naše ruke ima da nas izađe skuplje nego da kupimo nov h145m

Odgovori
Г

Плаче ми се искр

Odgovori
ne

Nikakvu propast ja ne vidim i sve je propast. Od koga bi vi svi koji negodujete kupili helikoptere i ko da nam proda a da bude Novo i ono sto nam treba…. Ja sam prvi protivnik polovne tehnike i prvi sam pisao da je novo novo. Sve se okrenulo naopako Ako ovi helikopteri mogu da se srede i da posluze 10-15 godina dobro je. Ako uz njih idu i rakete dobro je… Da li iko misli da bih nam amerikanci prodali ,,Apache,,-nema nista od toga… A to da li je tehnika sa istoka ili zapada… Vec sam pisao prosle godine da rat ne vodi tehnika vec ljudi. Ljudi su najvazniji. Vazno je naravno i orudje i oruzje koje imamo. Da sada ja jesam za ovu kupovinu

Odgovori
Da

Turski t129 atak je cijena oko 50 milijuna eura . Dijeli sve sa talijanskom augustom koja košta po nekim podacima 22 milijuna po komadu. E sad….

Mi

Uzaludno trosenje novca poreskih obveznika Srbije.Ti helikopteri su veliki zaostali krsevi.Jedan Stinger i aj zdravo sa krsem iz doba SSSR -a…

Odgovori
Zi

Milos Obilic
A hvalio si Hrvatske Kajove koje su uzgred starije u proseku 10 godina od Kiparskih. A to da njih mozes oboriti i sa 7,62 je suvisno i pisati.

Wa

Ako su ovo krševi,ti sigurno imaš leteći tanjir ?

Mi

Zicer

Hrvatske kiowe imaju oaket senzora gdje mogu otkriti covjeka na udaljenosti 10 km, a vozila na duplo vecoj. Da ne pominjem da mogu precizno djelovati sa udaljenosti 10 km.

Zi

Mislav
Jednu bitnu stvar si zaboravio da spomenes. Kajovu mozes oboriti sa obicnim 7,62 mm, a MI 35 ne mozes ni sa 12,7mm.
A da ne pominjemo nosivost, maksimalnu i krstarecu brzinu.

Pe

@ Zicer

Uzgred sve hrvatske Kiowe su iz 2011. – 2012. godine (serijski brojevi helikoptera počinju brojevima 11- i 12-) iz programa WRA – Wartime Replacement Aircraft
https://www.army.mil/article/67182/corpus_christi_army_depot_ramps_up_oh_58d_kiowa_warrior_wartime_replacement_aircraft_program

Ali ciparski po tebi sigurno nisu iz 2021./22. nego iz 2001./02. dakle ciparski su 10 godina stariji.

Mi

Ti si zaboravio sta sam napisao. Pa o tome i govorim. Kiowa ce otkriti covjeka koji nosi taj 7.62 davno prije nego mu udje u domet.
Ostavio sam da sam izvuces zakljucak.

Th

Verovatno je opet politika u pitanja. Nije valdja Kipar priznao Kosovske
Albance ? Za povlacene priznanja uvjet je kupiti to staro gvozdje po nekoj
posebnoj tajnoj ceni.
Da bi to nesto valjalo kupili bi to Ameri za Ukrajnu.
Bolje za to novce kupiti nove H145. Ali opet si onda ovisan od Evropske Unije.

Nemacka nema dovolno tenkova ni samohodnih haubitza sa sopstvene potrebe.

Odgovori
Br

Kipar nije priznao Kosovo, pre svega jer imaju svoje Kosovo. Kipar je vec kupio 24 Nora B-52 haubice i izgleda da ce se ici na kompezaciju za nase Tamnava MLRS sisteme

Zo

Pa kupili smo i h145 ali u poslednje vreme svi stoje u redovima za sve vrste oružja. Ko zna kako će biti sa isporukama. I šta znači to “ ako budemo ratovali protiv NATO pakta“. Da li će nam u tom slučaju više pomoći helikopteri proizvedenu na zapadu?

Yo

Svaki vojni aranžman sa Grčkom i Kiprom je dobar i izvesno je deo šire saradnje koja podrazumeva i energetske aranžmane vezane za gas u istočnom Sredozemlju i sl.
Treba nam bar još jedna gasovodna cev od Grčke pa dalje na sever i zapad, pa možda i naftovodno povezivanje sa Grčkom i Mađarskom.
Što se tiče ruskog angažmana u Ukrajini – pa to je sve upereno prvenstveno protiv EU i Ukrajine usput – da bi prosto bilo čudno da Rusi i Ameri nemaju neku vrstu združene komande…
Ko razume – shvatiće…

Odgovori
Gu

I neremontovani su bolji od svih novih jurišnih helikoptera sa zapada.To se najbolje vidi u specijalnoj vojnoj operaciji Ruske vojske u Ukrajini gdje razvaljuju naciste gdje god stignu.Oružje sa Zapada se pokazalo katastrofalno u sukobu sa starom Sovjetskom tehnikom u Ukrajini.Rusi još ništa ozbiljno nisu počeli u Ukrajini,ratuje mirnodopska vojska,dok su nacisti mobilisali i žene i sve što može nositi pušku,zato i ginu kao muve.

Odgovori
Bu

Jbga druze, sa slobodu se mora ginuti. Slava Ukrajini!

Pe

@Gus Da je to istina sto pisete, Rusi ne bi bezali i ostavljali za sobom netaknute tenkove T-90M i radare kao pre neki dan kod Harkova.
Cela agresija Rusije na Ukrajinu je propala, i to je svima jasno.

Mi

Niko ne ostavlja netaknute tenkove ako nisu pokvareni iz jednog ili drugog razloga. Za tovarenje i slepanje nazad se vec nema vremena.

Slazem se da je do sada propala, ali smo na zalost daleko od kraja rata.

Da li stvarno mislite da ce Putin da podvije rep i odustane? Da li mislite da nema dovoljno naoruzanja i vojske da pregazi pola Ukrajne sa dobrom taktikom? Ima itekako. Pitanje jesamo taktika. Nadam se da se rat nece prosuti sire neg sto jeste.

Bu

>> Niko ne ostavlja netaknute tenkove ako nisu pokvareni iz jednog ili drugog razloga.

Veruj mi, spavas i odjednom te budi frka, istrcavas napolje, tu u blizini 10 tenkova, linija pukla, svi beze. Da li bi ti sam izvezao te tenkove na „slobodnu teritoriju“? Bi ako si Chuck Norris….

>> Da li mislite da nema dovoljno naoruzanja i vojske da pregazi pola Ukrajne

Da li ti mislis da USA, UK i NATO nemaju dovoljno resursa da maksimalno podrze 40 miliona ukrajinaca u njihovoj borbi protiv ruske agresije? To rusko kurcenje je prosto urbana legenda!

Mi

Mislim da imau i jedni idrugi, i mislim da Rusi gube u novom svetsom poretku ako nastave ovako da „ratuju“. Mislim da Rusi trecu sansu nece dobiti. Ostaje da vidimo i da se nadamo da se sto pre rat zaustavi. Da ne predje u fazu 4, 5, 6 tojes novi rat u Evropi. Na zalost siguran sam da USA i Putin nemaju isto misljenje. Situacija se pogorsava i nikom nije do kompromisnog resenja.
USA je mogla da spreci pocetak ovog rata kompromisom oko NATO naoruzanja i teritorijalnog sirenja. Ukrajna ne bi bila razorena i stotine hiljada ljudi bi ne bi bili ubijeni. Putin je mogao da ne napravi totalno sranje za sve (osim USA) ukljucujuci svoju vojsku i drzavu.

Le

Kako inače vole da koriste poznate fraze “ zaglavio se u Ukrajinskom blatu“, mnogi će se iznenaditi ko će u njemu da se zaglavi. A na dobrom su putu.

Odgovori
Bu

>> mnogi će se iznenaditi ko će u njemu da se zaglavi

Cekamo vec evo 7. (ili ono bese 8.?) mesec na to iznenadjenje :-)

Lu

Mi-24 / Mi-35 Jako dobar helikopter.. 1990 godine, prije 30 godina. Srbija je očigledno jedina zemlja u Europi i svijetu koja apsolutno ništa nije naučila ( po pitanju vojne tehnike ) iz ovog konflikta u Ukrajni. Lijep helikopter ( koliko toliko ), ali prevelik, preglomazan, prespor. Naglo skretanje i poniranje mu je ograničeno ( skoro nepostojeće ), gdje ga bilo koji prenosivi, mobilni, stacionirani PZO sistem bez ikakvog problema može oboriti. Tužno i katastrofalno koliko ih je oboreno u Ukrajni, na niskim i visokim visinama, gdje uopće nije bitno na kojoj visini letiš sa Mi-24 / Mi-35. U njemu, sudbina ti je ispisana…

Odgovori
Br

To je stvar ocene, na primer ja sam cuo komentara da ih nije puno oboreno sobzirom na ono sto rade, tj. stetu koju su nacinili. To se tice prilaska koji koncept jurisnih helisa trebamo koristiti to je malo zeznuto pitanje. Da li je bolje koristiti utility kao sto je H-145M sa navodjenim raketnim zrnima i spajkom i slicnim ili Mi-35M sa nenavodjenim NRZ. Zato je ce Srbija imati 12 opremnjenih sa navodjenim raketnim zrnima H-145M, a potom ce ici i Spike za njih jer su ocito dosta bolji u PO borbi od Mi-35M. Sa druge strane mozes zamisliti situaciju na Kosovu gde Albanci prave zasedu nasoj ceti i onda ne moze bas poslati H-145M da ide do njih jer ga moze oboriti neka njihova prethodnica ili izvidjaci obicnim kalasnjikovom, ako leti visoko opet moze da ga neko primeti i ispali MANPADS. Zapravo pitanje sta je bolje je jako komplikovano iako preferiram HForce 3 H-145M jer je bolji u vecini slucajeva.

Zi

I da rezimiramo na kraju. Kiparski ce se najverovatnije uzeti u razmeni za Tamnave. Uz njih ide gomila vodjenih i nevodjenih raketa, koje mozemo koristiti i na nasim 35 icama. Remont i modernizaciju ce verovatno izvrsiti nasi u saradnji sa Rusima. Njihov zivotni vek je jos 15 godina. Tako da sve u svemu je odlicna kupovina, do dolaska novih 35 ica.

Odgovori
Mi

Mislim da se ovi kiparski uzimaju kao zaliha rezervnih dijelova za MI 35 nabavljene od Rusije. Kako je krenulo sa novim svjetskim poretkom iz Rusije se nece nista vise moci kupiti pa ovim potezom se osigurava kakva takva perspektiva odrzavanja novih Mi35 ica sto se tice opskrbe rezervnim dijelovima. Niti se mogu u ovom trenutku remontirati niti ce to biti moguce u blizoj buducnosti. Ovo ce sluziti samo za kanabalizaciju i odrzavanje novih aparata. Ne vidim druge perspektive za ove helikoptere.

PS

@Milisav
Delovi se i dalje mogu kupovati i transportovati, samo što je taj transport skup jer mora avionom. Preko 70 ili 80% zemalja nije uvelo sankcije Rusiji i preko njih može uvoz. Prosto, samo malo skuplje. Jedino kapitalna oprema poput novih kupovina aviona i sličnog neće moći jer bi mi popili sankcije i to je taj okvir u kome se trenutno krećemo.

Mi

PSI

Sa kojim od tih zemalja koje nisu uvele sankcije Srbija granici. Na Madjare zaboravi. Nece se radi Srbije kaciti sa Amerikancima! To budi siguran.

Le

Mnogi komentatori ismevaju Kiowa helikoptere koje ima Hrvatska, kao, 10 godina su stariji od kiparskih Mi-24. Ujedno, da li namerno ili iz neznanja, zaboravljaju da su sve Kiowa remontovane i modernizovane na stanje 0 – to su potpuno NOVI helikopteri. Sve na njima je novo. Nabavka kiparskih Mi-24 je samo još jedan PR stunt za lokalnu upotrebu, jer ostatku sveta može služiti samo za smeh.

Srbi imaju mitomansku opsesiju s dva sistema- S300 (uzeli smo kineski FK3, koliko tačno? Jedan divizion?) i Mi-24. Modernizovani Mi-35M su i nečemu, ovi kiparski će se koristiti samo za klipove na privatnom Tanjugu i paradne prelete

Odgovori
Ne

Nisam primetio da išta što je dosad kupljeno služi samo za prikaz i kako navodite paradne prelete. Do sada je sve kupljeno i modernizovano. Ovo će biti odlični aparati. A što se hrvatske i kiowa tiče uopšte me se ne tiče šta oni rade. Svak radi šta može i koliko može. To je njihov problem. Njima su drugi pravili i državu i vojsku. Srbija treba da brine o svojoj vojsci svom narodu i svojoj državi

Zo

Ti tvrdiš da su Srbi mitomani zato što žele da kupe helikoptere i PVO sisteme!? …. a da, te Kajove i jesu za sprdnju unatoč vašem BBBB+++ rejtingu.

PS

Niko ne ismeva Kiowe, samo se komstantuje da ako su njima koji su bogatiji dobri i stariji helikopteri, šta se onda mi sad kao puno bunimo, naročito jer se ne radi samo o kupovini već širem aranžmanu gde oni uzimaju velike količine naše artiljerije i postaju naši kijenti za decenije koje slede a mi dobijamo i velike zalihe naoružanja i delova za relativno male pare. Jer Tamnave ne vrede ništa bez raketa koje se ispucavaju i na vežbama, pa remonti i modernizacije. Tu su i Nore koje su isto već kupili i slično. Nije loš posao sve u svemu.

Ž

Geopolitički polovi su se pomerili !!!. Odslikavanje ovih pomeranja na terenu je u toku. Trenutno je mnogo toga, čini se, izvan kontrole, dinamika je visoka i predviđanja su nužno kratkoročna. Vojna neutralnost Srbije nije komercijalni aranžman, već složen međunarodno bezbednosni status zemlje koji podrazumeva određene vojne odbrambene potencijale, kako bi bio međunarodno relevantan. Očigledno postoji bezbednosna procena koja ukazuje na neophodnost nabavke ovakvih borbenih sredstava u relativno kratkom roku !!!. Da li postoje bolja i dugovečnija ????. Apsolutno da. Da li možemo da ih nabavimo ???. Apsolutno ne, razloga je mnogo, neki su očigledni !!!!. Najmodernija tehnika u video simulacijama, odnosno u ratu su dve različite situacije, ne retko potpuno različite. Ključno je kao i uvek, ko i kako koristi svu tu tehniku i koliki su prihvatljivi gubitci, ali za sve strane u sukobu. Tu je i efikasnost mobilizacije kao jedan od ozbiljnijih problema danas. Pored afirmacije dalekometnog raketnog naoružanja i artiljerije uopšte, klasična logistika izgleda da može doneti presudnu prednost u tzv. modernom ratovanju. Bez ulaženja u tehničku dokumentaciju 11 kiparskih Mi24P, mišljenja sam da će isti svakako doprineti vatrenoj efikasnosti i mobilnosti VS, makar i na kraći rok, imajući u vidu da smo u toj dimenziji potencijalnog ratovanja realno veoma tanki. U svakom slučaju sam uvek više na strani onih koji zastupaju opremanje naše vojske u realnim, pre svega materijalnim mogućnostima, ali i realnim bezbednosnim uslovima ili okolnostima.

Odgovori
ev

Ако већ потежу успоређење неупоредивих класа хеликоптера Кајова и Мил онда да кажемо да сва сензорика коју би имао кајова може да носи са лакоћом и Мил плус још много тога што кајова неможе, тако да су то Бабе и Жабе! Ако Србија ове хеликоптере добије у замнену за неко наше оружије, још боље за наш извоз ! А и све да се само канибализују , исто добро ! Тако се господо укупно чуваху паре за за нас све најбоље ново наоружање , уз то добро за нашу индустрију , за ремонтне капацитете, и колико год да их на крају буде ремонтовано на ново и модернизовано , на крају и за ватрену моћ Хеликоптерсјих јединица.

Odgovori
Mi

Pa sto ne nosi? Prvo treba razviti tu elektroniku da bi mogao da je nosi. Da je razvijena, nosio bi.

Bu

>> Vojna neutralnost Srbije nije komercijalni aranžman, već složen međunarodno bezbednosni status zemlje

Lazanski jesi to ti?

Bu

>> aко Србија ове хеликоптере добије у замнену за неко наше оружије, још боље за наш извоз !

Ne znam kako je to dobro za izvoz umesto preko potrebnih dolara ili evra biti placen u ruskom gvozdju…

Kl

Mi24/Mi35 su jedni od lošijih borbenih helikoptera, ogroman i trom.
Dobar protiv Indijanaca i domorodaca sa ništa ozbiljnijim od tandžare.
U Ukrajini ih Rusi slabo koriste nakon katastrofalnih gubitaka gde su bili veliki gubici među posadom i transpotiranim odelenjem
Zapravo u ozbiljnom sukobu kao u Ukrajini, svi naoružani helikopteri od Mi8 do mi28 preko Ka52 imaju istu taktiku jednostavnog lansiranja nevođenih raketa pod oblake pa gde padnu samo da se izbegne protivnički pvo. Nova generacija pešadijske pvo ima domet 8-10km, više nego efektivni domet oružja helikoptera.

Odgovori
Zo

@Zicer

Zicer20:54, 16. sep. 2022.
Jednu bitnu stvar si zaboravio da spomenes. Kajovu mozes oboriti sa obicnim 7,62 mm, a MI 35 ne mozes ni sa 12,7mm.
A da ne pominjemo nosivost, maksimalnu i krstarecu brzinu.

Zicer

imaš li ti uopće predodžbu o tome što uspoređuješ ?
To je kao da uspoređuješ F1 i kamion.

Kiowe su izviđački helikopter , loše zaštićen i nije namijenjem za PO borbu ( istina ima mogućnost za nošenje “Hellfire“ raketa ) , ima odličnu opremu za otkrivanje ciljeva i da je teži bio bi puno slabijih manevarskih sposobnosti. Moj je dojam da ima i plastičnih djelova izvana – s aeromitinga u Varaždinu

S druge strane Mi 35 je namjenjen za PO i PP borbu , teško je oklopljen , ima dva moćna motora , bučan i zastrašujući , navodno otporan na 20mm streljivo
On je potpuno druga priča od Kiowe

Moj izbor bi ipak bio Ka-52 , samo malo drugačije opremljen od ruskih

Ako ne on , onda AH-64

Odgovori
Mi

Jednu stvar si zaboravio napisati… Kiowa je toliko mala, brza i agilna da ćeš se namučiti da je naciljaš. Mala Kiowa sakrivena iza stabla sa „infrared“ kupolom će te vidjeti na osam kilometara i opaliti sa Hellfire, tako da nema skrivanja. Mi35 je spor, glomazan i vidljiv golim okom, tako da nema skrivanja sa time. Znaš što te očekuje u tom helikopteru kada te neprijatelj primjeti, a primjetiti će te 100%.

Mi

Bolje mi daj 50 malih Kiowa ( koji su dva puta manji od Mi35 ), mali zvrkovi koji „jurišaju“ bez ikakvog oklopa, nego 25 totalno naoružanih i zaštićenih Mi35. Garantiram ti da bi ti Mi35 jako brzo pali.

Ni

@Milki

Pogledaj americke i saveznicke gubitke u Iraku kada su helikopteri u pitanju, videces da je skoro svaki drugi oboreni helikopter upravo Kajova. Usput te price kako Kajova vidi ovo ili ono sa xxx kilometara to mozda tamo u pustinji, gde USAF pomete sve pred sobom, gde je sve ravno kao tepsija. Na Balkanu malo teze.
Nahvali Kajove kao svemoguce helikoptere, skoro pa neunistive, a ne letelicu koju su Amerikanci i jos neki izbacili iz upotrebe, letelic koja nema nikakav oklop, koju je moguce omlatiti sa LPRS pa cak i jurisnom puskom iza svakog sumarka a ozbiljijim PV sistemima ili LA da i ne govorim. Na sve to zapitaj se zbog cega su Amerikanci, i jos neki, izbacili Kajove iz upotrebe. Sumnjam da Amerikanci nemaju pojma da je bolje imati 50 malih Kajova nego recimo 25 Apaca…

Sr

@Nikola
Kajova je naoruzani izvidjacki helikopter. Njegova primarna misija nije da unistava nego da vidi sta se desava ispred, javi artiljeriji i ona udara. Noaruzanje mu je tu cisto ako naleti „target of oportunity“.

Mi-35M je nesto skroz drugacije. Kao kad bi neko rekao „bolji je Abrams od Bradlija“ ili obrnuto. To sto oba imaju gusenice, top i idu po zemlji ne znaci da se trebaju porediti.

Ni

Znam Srbofile, nego Milki ocigledno ne zna cim poredi neuporedivo pa se vodim njegovom logikom poredeci Apace i Kajove ne bi li shvatio da gresi.

Mi

Ne uspoređujem ja Kiowu sa MI35 nego Zooro.

Da

Snage američke vojske angažirale su inačice OH-58D u operacijama Iraqi Freedom u Iraku i Enduring Freedom u Afganistanu. Osim u borbenim, OH-58D sukladno svojim mogućnostima sudjeluju u manjoj mjeri i u zadaćama MEDEVAC-a. Inačice OH-58D angažirane u Iraku i Afganistanu dosad su imale ukupno oko 840 000 sati naleta s učinkovitosti izvršenja zadaća od 90 %.
Američka vojska danas raspolaže s ukupno 338 primjeraka OH-58 raznih inačica, dok je 30 komada raspoređeno u snagama Nacionalne garde.
Također, američka vojska zasad zadržava Kiowu u aktivnom sastavu iako traje prikupljanje ponuda za prodaju i donacije ostalim domaćim vojnim i civilnim ustrojstvenim cjelinama i organizacijama te saveznicima.

Ne

Za gospodina Petra Vojinovića jedno pitanje. Negde 2016 godine ste uradili jednu analizu Kineskih borbenih helikoptera. Da li postoje neki novi dostupni podaci o toj tehnici, cenama. Koliko se to promenilo za ovih 8 godina. I da li bi u svetlu današnjih događaja u svetu bilo interesantno da se jedna takva analiza ponovo. Naročito bi bilo interesantno da to opišete negde sa svog gledišta. Naravno ako ima dostupnih podataka. I naravno koli ko bi to bilo interesantno za našu zemlju. Konkretno govorim o Harbin Z-19 i WZ-10. Zahvaljujem!

Odgovori
Bi

Vreme helikoptera u borbenim dejstvima je prošlo. Stinger je oznacio pocetak kraja u Afganistanu, a dronovi potpisali smrtnu presudu u Jermeniji i Ukrajni. Bacanje para su i nove 35-ice i ove matore kiparske. Nadam se da prodajom naše artiljerije i dalje imamo pozitivan saldo.

Izuzetak je transport trupa, materijala i ranjenika.

Svaki drugi zaključak je pogrešan i lišen kontakta sa realnošću bojnog polja.

Odgovori
Da

Nije. Problem ruskih gubitaka u Ukrajini je nekoordiniranost pješadije i zračnih snaga. NATO je tu miljama daleko . Kada bi nato koristio mi24 ili bilo koji drugi ruski helikopter učinkovitost bi bila nekoliko puta veća. Pa hv je koristio frankenštajn mi24 u Hrvatskoj i BiH i u suradnji sa specijalnim postrojbama ( gardijski zdrug) je bio izrazito učinkovit. Dva su izgubljena tokom nevremena. A sami piloti su hvalili izdržljivost helikopetra. Pogađani su bili i pancirnim zrnima pa nisu padali.

Sr

@DarkYoda
Dovoljno je pogledati nocno letenje RViPVO sa MI-35M i vojne vezbe u tim uslovima.

Sr

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs