BEG airport status
Makedonski Su-25 već u borbenoj upotrebi u Ukrajini? Nekadašnji "121" je navodno već u operativnoj upotrebi ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva / Foto: Igor Božinovski

Makedonski Su-25 već u borbenoj upotrebi u Ukrajini?

Prva navodna potvrda početka (borbene) upotrebe nedavno doniranih jurišnika Suhoj 25 Ukrajini od strane Severne Makedonije pojavila se na Tviteru.

Jedan korisnik je, bez navođenja izvora ili drugih detalja, objavio da je „po prvi put nekadašnji makedonski Su-25 fotografisan u operativnoj upotrebi kao deo 299. jurišne (taktičke) brigade ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva“. Letelica sada ima oznaku „Plavi 51“ (09015) i navodno se radi o nekadašnjem „121“ ratnog vazduhoplovstva Severne Makedonije.

Korisnik takođe piše da je letelica nadograđena u verziju Su-25M1(K).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pe

Zanimljivi su komentari na prosli tekst Bozinovica od 05 avgusta 2022 na koji ste dali link.
„Avioni u neletecem stanju“, te „Ukrajina razrusena i nemaju gde da poprave Su-25“, te „Makedonija skupo platiti kad cuju Rusi“. pa „ovo nece spastio Ukrajinu“, pa ce „Grcka napasti Makedoniju“…
Potpuni confirmation bias.

Odgovori
dd

Господине Петровићу, за Вашу информацију, Украјини су дониране на десетине авиона совјетске производње из земаља бившег Варшавског пакта. Плус из Немачке и Северне Македоније. А да Вас подсетим авионе су донирале Пољска, Чешка, Словачка, Румунија, Бугарска, Летонија, Естонија, Литванија. Хрватска је донирала хеликоптере, када није могла МИГ-ове 21. Једино Мађарска није дала ништа. Па Ви видите колико је Украјина изгубила летелица, што својих, што донираних.

Fe

Da li ima podataka koliko ih je oboreno?

Odgovori
Zi

Feline

Postoje verodostojni dokazi da je usled različitih dejstava izgubljeno bar 16 Su-25.

Hu

Jews kako da ne, „verodostojni“ ali iz ruskih izvora pa ko oce da veruje…

Mi

@Hudolini
NATO izvori govore isto. Samo tvoji izvori izgleda govore da je Ulrajna izgubila 0 aviona. Imas lose izvore, koji god da su, a i losu logiku sa obzirom koliko PVO je aktivno sa obe strane.

‘“Russian, as well as the Ukrainian, success in integrated air and missile defense have made much of those aircraft worthless,” according to Hecker, who serves as the commander of U.S. Air Forces in Europe-Air Forces Africa and NATO’s Allied Air Command.

“[Russia has] downed over 60 Ukrainian aircraft,” he added. “Ukraine’s downed over 70 Russian aircraft. So both of their integrated air and missile defense, especially when you’re talking about going against aircraft, they’ve been very effective. And that’s why they’re not flying over one another’s country.”
https://www.airandspaceforces.com/ukraine-has-lost-60-aircraft-taken-down-70-in-russian-invasion-hecker-says/

Ni

@Hudolin

A verodostojno je samo ono sto objave na zapadu, poznati po objektivnosti sto smo se i mi uverili ’90-ih. A sve sto Rusi izjave to je propaganda, bez obzira sto su Rusi prisutni u Ukrajini i sasvim sigurno imaju preciznije informacije od Nemaca, Britanaca ili Amerikanaca koji ne ratuju u Ukrajini.

Pored toga, cak i ‘proruski’ Oryx na koji se cesto pozivas barata cifrom od 16 izgubljenih ukrajinskih Su-25, sa sve fotografijama.

pe

@Miloš77 Ako je verovati ruskom ministarstvu odbrane, jos negde leta 2022 Rusi su oborili sve ukrajinske avione.
Nebitno je koliko Ukrajina izgubi oruzja.
Strateski poraz Rusije se dogodio kada je skoro 50% ukupne proizvodnje na planeti Zemlja pocelo da radi za Ukrajinu (Amerika,Kanada,EU,Britanija,Juzna Koreja) .
Rusija je do 2021 imala nesto ispod 2% od ukupne svetske proizvodnje.
Sad imaju najteze sankcije ikada, ne mogu da vise sklope to, sto su pravili od zapadnih delova, niti slobodno da kupuju oruzje ili komponente za oruzje.
Matematika je surova, Rusi nemaju nikakve sanse da se iz ovog izvuku bez velikih gubitaka i poteskoca.

Zi

Hudolin

Baš naprotiv, izvori su zapadni.

Imate ovde spiskove izgubljenih ruskih i ukrajinskih letelica. Pa pregledajte i analizirati.

Nije naravno 100 posto tačno, ali je korisno za istraživanje.

https://www.oryxspioenkop.com/2022/03/list-of-aircraft-losses-during-2022.html?m=1

Mi

@ petrovic dusan i hudolini
Sve je jasno osim kako ste odmah u ovu pricu uvukli rusko MO i druge ruske izvore cim ste procitali u clanku brojke unistene ukrajinske opreme, tojest oborenih aviona. Rusofobija moze da zamagli oci isto kao i sve fobije.

Hu

Staje rusko MO? Ne kapiram… Nemam ja fobiju samo neka obustave rat i vrate se u svoje granice, zemlje imaju i previse, nek nju prvo dovedu u red pa onda mogu krenuti da se bave komsijama i ostatkom kontinenta.

Brojevi oborenih letelica ne znace nista, rat je, niko ne objavljuje prave cifre, ko napise „iz pouzdanih izvora“ neka objavi link i to je to.

Pe

@Miloš77 Ja sam naveo zvanicne podatke Ministarstva odbrane Rusije, naslov od 06.03.2022.“ Unisteni skoro svi borbeni avioni Ukrajine“
rtv.rs
https://www.rtv.rs › sr_lat › svet › k…
Konašenkov: Uništeni skoro svi ukrajinski borbeni avioni – RTV
Kako je sad sredina maja 2023, fer je priznati da Rusi navode netacne informacije.

Vl

Petrovic Dusan
I šta je sporno u ruskoj izjavi?
Svi ukro avioni su već tada bili oboreni. Ovi što trenutno lete su donirani (čitaj oteti) sa raznih krajeva sveta. Isto važi i za helikoptere.

Mi

@Petrovic Dusan
Nijensporno da preuvelicavJu i lazu obe strane. Po meni ministarstvo odbrane je do sada izjavilo, ako se sve sabere, da su oficijalno oborili vise nego sto je Ukrajina imala sto je smesno.

Medjutim, naveli ste primer koji je ustvari veoma realan. Rusi jesu procentualno unistili skoro sve Ukrajinske borbene letelice koje su bile u letnom stanju i to odavno. Da nije tako zasto bi se toliko mučili vec godinu dana da dobiju desetak MiG-29 koji su starija varijanta i manje sposobna nego njihovih bivsih modernizovanih MiG-29 i Su-27.
Isto kao sto je i vecina BJraktara oborena. Lažu obe strane jer su obe izgubile preko 100 borbenih letelica, to je u slucaju Ukrajne velika većina.

Jos pre 12 meseci su trazili da dobiju MiG-29 od Poljske. Pitam se zašto…
Ja mislim zato sto je najbolji model koji su mogli dobiti kao donaciju bez duge preobuke jer su izgubiki veliki broj svojih.

Pe

@Vlad @Milos77
U danasnjem saopstenju press sekretara Rusa Konasenkova:
https://z.mil.ru/spec_mil_oper/brief/briefings/more.htm?id=12467221@egNews#txt
navodi da su „Rusi ukupno u Ukrajini unistili 424 aviona, 231 helikopter, 9119 tenkova…“
Ukrajina nikada nije imala toliko letelica, niti su to donirani avioni.
T6 pocetkom 2022 analizira koliko bi aviona Ukrajina moze dobiti aviona:
https://tangosix.rs/2022/01/03/evropska-unija-zeli-da-posalje-ukrajini-borbene-avione-koja-zemlja-bi-mogla-da-ih-donira-i-ima-li-to-uopste-smisla/
Juce i danas je Ukrajina lansirala rakete Storm Shadow iz Su-24 ili Su-27 na Luhansk, a ima i video snimak.
Zanimljivo je malo pogledati te tekstove od pre, neke informacije se zaborave.

Hu

@Petrovic Dusan

Taj lik je prosto jeziv.

Mi

@Petrovic Dusan i Hudolini
Zato se treba drzati sto dalje od izjava izvesnih individua sedeli oni pred kamerama u beloj kuči iki kremlju, ma koje pozicije imali. Ja nikad ne bih podrzavao moje tvrdnje iz takvih izvora. Jos da pitam Medvedeva ili Blinkena za za stanje i buducnost pa da se ubijem odma od muke. To me znaci da je nemoguce dobiti koliko toliko tacne informacije ponarucito ako se obe stane priblizno poklapaju.

St

@Zivojin
Na spisku su samo 2 Bajraktara i nema An-225. Kao da sam ja ptavio, otprilike.

Sv

@Ljudi spomenuli brojku od 16 ukro suski oborenih ti odmah spomenuo rusko MO.Klasicna rusofobija

Zi

Stojko

Na spisku je 18 Bajraktara.

An-225 nije bila vojna letelica.

Be

Zivojine, to bas i nije tako.

AN225 je konstruiran po vojnim specifikacijama i standardima, registriran i certificiran za komercijalnu djelatnost.

No, u naravi, AN225 je prvenstveno zrakoplov namjenjen strateskom transportu u vojne svrhe.

Zi

Beduin

Prvo, mislio sam na to da An-225 nije vojni u smislu da nije pripadao RV Ukrajine.

Drugo, Oryx na svom spisku navodi samo vojne letetelice, dakle letelice OS.

Nisu popisani niti navedeni civilni avioni i helikopteri.

Ф

Па не требаш неке изворе, просурфаш само шта им је донирано до сада, ако су били опремљенији од било које европске војскњ(осим руске) по броју било које технике, од артиљееије преко оклопљ до авиације, а сад су спали на просјачење неких старих изанђалих транспортера по западу, и израубованих авиона и хеликоптера заосталих из прошлох времена, кони су или повучени или пред повлачењем из употребњ, онда мораш знати да су у вњликом проблему и да имају озбиљне губитке, зек неко дан почеле да процурују слике рљзлупаних аеродеома из првих дана рата и уништених авиона на стајанкама, а о зраку да не причамо. Пљмњрном доста, искрено понелад ми буде жао украинаца, они не схватају или не желњ да виде једноставно да је америка све своје савезнике(тако их зову али их не држе равноправнима) пустила низ воду, и украинце ће🤷

op

Sve bi to bilo beznačajno da su Rusi uništili sve ukrajinske aerodrome ili ne daj bože ostvarili prevlast u vazdušnom prostoru. Sve sam više uverenja da rusko vazduhoplovstvo nema ni opremu ni kadrove za ozbiljne vazduhoplovne operacije. Ako su bili lenji na akademiji i nisu čitali sve vojne knjige, mogli su da malo više pažnje obrate na dejstva USAF i NATO u dejstvima u Iraku 1991ve i kod nas 1999te.

Odgovori
Te

Opet ja: Rusija može napadati aerodrome na zapadu i jugozapadu ukrajine, i već jesu mnogo puta, Ali ukrajinci poprave piste. Što se tiče aviona, oni se ne drže više u hangarima na aerodromima već na drugim lokacijama, mig 29 i su 25 u Ukrajini bez problema uzleću sa autoputa, retko sa piste. Rusija ne troši više krstareće rakete da uništava piste koje se poprave za 4-5 dana. Rusija uspešno detektuje ukrajinske avione kad uzlete i dadnu im do znanja da su detektovani ili ispale dugodometnu r37m sa mig31, te ukrajinski avioni iz prvog ili drugog razloga moraju napustiti misiju. Procena je da čak 80% uzletanja ukrajinskih aviona je uzaludno i primorani su da odustanu od misije ili im preti uništenje. U ovih 20% što dospeju do blizine fronta, procenat uspeha je mizeran. Glavno za ukrajinu je da je značajan deo ruske avijacije(koja učestvuje u ratu) je primoran da se fokusira na ukrajinsku avijaciju koja i dalje postoji i spreči je da ostvaruje misije napada. Ukrajina ako dobije f16 iznad Block 50 verzije u značajnijem broju napraviće mnogo veći problem rusiji jer će rusi morati još veći deo svoje avijacije posvetiti sprečavanju ukrajinske avijacije da uspesno ostvaruje misije.

А

@opet ja

Аман људи, ВЈ је 99те одржавао аеродроме оперативне под констатним ударима НАТО. Избацити аеродром из употребе је екстремно тешко за учинити, а и онда када се то некако уради, аеродром се најкасније, кроз неколико недеља, опет може вратити у употребу.

Друго, Русима не помаже што су угурали Ратног ваздухопловство у тотално другачији рат од оног планираног, за који су припремали и развијали своје РВ, последњих 20 година. Уместо против ваздухопловног доминантног противника у облику НАТО ваздухопловства, где би конзервативно, дефанзивно оријентисано руско РВ било у свом елементу, запали су у рат са својој омањом, генерацију старијом, копијом у форми РВ Украјине.

op

Terok
Ruski vazduhoplovi ne smeju preko linije fronta. Nisu ostvarili vazdušnu premoć ni na jednom delu fronta, npr 50x50km, gde bi mogli da dejstvuju preciznije, a ne da lansiraju raketna zrna iz propinjanja. Drugo, sva dejstva se svode na jedan ili dva vazduhoplova, avioni ili helikopteri, dakle nema organizovane i veće operacije u operativnom, a kamo li u strateškom smislu. Povrh svega svi mostovi preko Dnjepra stoje netaknuti i preko njih ukrajinskim trupama ide snabdevanje i rotacija na front. Ni to ne razumem jer jedno je da se popravi pista, a drugo most za šta treba nekoliko meseci.

Ni

@opet ja

Aerodrome tj. PSS se brzo oprave, to smo i mi radili tokom Nato agresije.
Sto se ruske vazdusne premoci tice, ne razumem kako zamisljas da Rusi sa brojem angazovane avijacije usostave apsolutnu vazdusnu premoc nad onolikom zemljom? Plus na to dodaj ukrajinsku PVO koja je sve samo ne slaba. Ali rusko RV je itekako aktivno duz linije fronta koja nije bas tako mala, nekih 1000km, a za ostalo zna se- krstarece i dalekometne rakete sa teritorije RF i Belorusije. Cak se i ukrajinski generali zale da im u zadnje vreme ruske jedrece bombe prave sve vece probleme po dubini teritorije. Kad i ako Rusi krenu dalje, i neutralisu vecinu ukrajinske PVO, tek tad se moze ocekivati vece angazovanje ruskog RV na vecem delu Ukrajine.
I jos ovo za mostove, u ratu mostove mahom porusi strana koja se povlaci. Kao sto vidimo Rusi mostove na Dnjepru ne diraju, sto navodi na zakljucak da ce im trebati, da im ne trebaju odavno bi ih porusili.

pe

@Алекса Ne znam o kakvim to aerodromima 1999 govorite.
Avioni lovacke avijacije su prestali da uzlecu negde 7 dana posle pocetka rata jer nije bilo smisla.
U maju je vlast naterala jednog pilota da sam uzleti protiv citave NATO alijanse, a njegovo mesto je zauzeo Milenko Pavlovic, i poginuo.
Odlicno se secam da je NATO konstantno bombardovao Batajnicu i taj aerodrom nije bio u funkciji.

А

@Petrovic Dusan

Док год је постојала намера нашег РВа да лети, ППС су одржаване у функцији и константно поправљање, укључујући ту и Батајницу, јер онда ни сам Миленко Павловић, како сте сами изјавили, не би могао да полети, да Батајница није била у функцији.

Ако је једна ВЈ могла против НАТО пакта да држи ППС и аеродроме оперативни (а јесте), онда то може и једна Украјина.

Hu

>> Ако је једна ВЈ могла против НАТО пакта да држи ППС и аеродроме оперативни

Da su se aerodrumi aktivno koristili i predstavljali realnu opasnost bili bi verovatno sravnjeni sa zemljom, nisam cuo da je neki aerodrum u Srbiji primio 50+ krstarecih raketa ili tako nesto.

Pe

@Алекса Nisam mogao da vidim aerodrom tokom bombardovanja, jer je civilima zabranjen pristup, ali se dobro secam da se culo bombardovanje svakog dana u centru Beograda.
Prolazio sam autobusom pored aerodroma leta 1999, i cak na prilazima aerodromu bile su desetine kratera od bombi,pored puta za autobus.
Na kraju, sreca da nije poginulo vise pilota, u besmislenoj borbi protiv 20 najjacih drzava sveta sa 15000 aviona.
Situacija u Ukrajini je sasvim drugacija, pocevsi od velicine Ukrajine i odnosa snaga.

А

@Hudolin, @Petrovic Dusan

Могли су да их гађају и са 100 крстарећих одједном и да их гађају сваки дан, ППС се могу поправити у најгорем случају кроз неколико недеља, а далеко чешће кроз неколико сати максимално. То је виђено у практично сваком ваздухопловном сукобу до данас, укључујући ту и НАТО бомбардовање СРЈ.

„Da su se aerodrumi aktivno koristili i predstavljali realnu opasnost bili bi verovatno sravnjeni sa zemljom“

Са чиме? Непостоји та конвенционална муниција која може да сравни ППС и да на тај начин трајно избаци ваздухопловну базу из употребе. Опет, ја не знам колико је вама тешко да схватите да једна (аеродромска) инжењерска чета/батаљон је итекако способна да кроз неколико сати (а најдуже недеља) поправи ППС и врати аеродром у употребу.

Аеродром се једино из употребе може избацити константном кампањом удара и то по неколико пута на дан, што једно РВ САД-а не би могло материјално да изведе, а камоли неко други.

Зато је тврдња @opet ja да су Руси требали само да сравне аеродроме један оксиморон, јер је то нешто што се, бар конвенционалним средствима, не може уради. Оно што су Руси у ствари могли да ураде, и што се много пута до сада показало изузетно ефикасним, јесте да униште РВ Украјине на својим мирнодопским ваздухопловним базама, пре него што су се те јединице разлетеле широм Украјине по другим секундарним ваздухопловним базама и истуреним локацијама, што су Руси и на почетку рата покушали, са некаквим успесима.

Hu

Ok, posto ja ne znam sta je uopste tema diskusija povlacim se. Cisto sumnajm da bi stete nanate uportebom sredstava kao sto su Anti-runway penetration bombe itd. mogle da se srede za par sati ali u fantasticnom svetu koji su kreirali likovi kao ti mi smo svakako pobedili NATO i USA 1999. pa zasto onda da ne budemo sposobni aerodrum vratiti u funkciju za par sati…

Pe

@aleksa Potpuno je svejedno da li su, ili ne, odrzavani aerodormi u SRJ kada nijedan nas avion nije mogao da uzleti, a da ga ne sruse u roku od 5 minuta.Licno mislim da nisu odrzavane, jer je to izlaganje vojnika opasnosti od kasetnih bombi i stalnih udara NATO.

@Hudolin Ne vidim slicnost SRJ 1999 i Ukrajine 2022-23
Ukrajina je:
1/ imala obavestajnu podrsku najjacih drzava sveta sa stotina satelita u svemiru+izvidjackih sredstava.
2/ima pet puta veca od teritorije SRJ
3/ Rusija je neuporediva slabija kao vojna sila, nego NATO 1999.

Hu

@Petrovic Dusan

NE vidim ni j anikakvu slicnost niti sam to negde spomenuo. relno me 1999. uopste ne zanima danas godine 2023. Tu pricu medjutim stalno potencira grupa komentatora ovde, samo umeso da reflektiraju nad zlocinima srpske policije na Kosovu koji su trigerovali napad na Srbiju oni tripuju pobedu protiv USA.

А

@Hudolin

Какве победе СРЈ против НАТО-а? Где и када сам ја то рекао? Јер тешко признати да си погрешио, без дечачких форица и гурања лажи у туђа уста?

Ја сам само изјавио тврдњу коју су наши људи из војске, учесници догађаја, изјавили и која се показала тачном не само 99-те, већ у многим другим сукобима. Од битке за Британију и различитих других примера широм света током ДСР, преко хладноратовских регионалних кошкања са блоковском подршком, до данашњег рата у Украјини, примера успешно избаченог аеродрома из употребе искључиво дејством противника из ваздуха нећеш наћи, јер је инжињерија способна да аеродром врати у употребу кроз неколико сати, под условом да постоји намера да се лети.

Шта тако фантастично постоји у штети коју направе anti-runway penetration bombs? ПСС није бункер, да када га пробуше постане бескористан и не поправљив за сва времена. Инжењерци треба да: 1.) уклоне неекслодиране бомбе и 2.) да потом обнове подлогу ПСС, што враћа аеродром у оперативно стање. Да би противник (у овом случају Руси), стварно избацили аеродром (Украјинцима) из употребе како је @opet ja на почетку тврдио да су требали, Руси би морали да гађају све аеродроме сваки дан, бар једном, а идеално више пута на дан, што је темпо операција које један НАТО није могао да изведе 99те у дејству против наших ПСС, а камоли Руси то могу да изведу сада у Украјини.

@Petrovic Dusan

Твоје мишљење је тешки оксиморон, јер се коси са основним чињеницама. Ако ПСС нису одржаване како ти мислиш, како је Павловић полетео читавих месец и по дана после почетка бомбардовања? А сам си потврдио чињеницу да је он полетео и то у свом првом коментару у овом низу. Ти сам своје мишљење покопао још у свом прво коментару, јер Павловић није могао полетети тада, да Батајница није била оперативна.

Друго, ти си сам проширио поређење ван контекста ове расправе, али то такође није ништа ново за тебе. Да ли је намерно или не, то нека је на теби. Поента читавог мог поређења СРЈ 99-те и Украјине 23-ће се искључиво вртела око неспособности свих ваздухопловних снага широм света да сравне противничку ПСС самосталним ваздушним дејствима. ПСС и потенцијал њиховог дугорочног и
трајног уништења су искључиви контекст расправе. Уместо тога сте ти и Худолин отишли у неком тотално другом, невезаном правцу.

PS

Orlovi leteli i dejstvovali bez problema, čak i u tim uslovima. A naš VAP spram ukrajinskog obična bara. MIG-29 su obarani jer si išli u presretanja, a čak i tu su pored brojeva krivi taktika upotrebe i još ponešto… Da ne pominjemo Izrael. Nije on uvek bio tehnološki nadmoćniji, ali kompetentan protivnik koji se bori za život nikad ne može lako da bude eliminisan.

Sr

@PSA
Odakle vam ideja da su Orlovi „leteli bez problema“? Imali su sve moguće i nemoguće probleme i uspeli su na jedvite jade uz neverovatan trud, hrabrost i umeće pilota da obave jedva 10ak misija na početku rata uz više nego ograničene uspehe.

NATO avioni su ih imali na radaru svaki put, jedino su ih ROE spasila od oboranja i sigurne smrti.

Pa

Srbofil
Korektno bi bilo da navedete tih 10 misija kao i ponaimence te ogranicene uspehe, posto spretno baratete sa istim.
Takodje i vas izvor iz NATO komande koje ih je svaki put imala na radaru.

Zi

Srbofil

Nije baš samo desetak misija

Da se podsetimo.

https://tangosix.rs/2016/30/03/98-lbap-1999/

Mi

Takve misije vrlo nisko-nisko-nisko kao sto su nasi Orlovi izvodili 99te, i kao sto danas Ukrajinci izvode sa mlo vecim pticama je nemoguce uociti radarima sa daljine vise od 20-30km. Najbolje se vide iz AWACS aviona odgore sa dosta vece daljine. Taj problem imaju Rusi jer ne koriste A-50/100 a NATO jer ne moze bas da dohvati front liniju gde dejstvuju ruski Su-25 recimo. Kako su nasi uspeli da lete Orlovima a da ih Efovi ne poobaraju, svaka im cast. Mogu misliti koji je let bio svaki put iznad krosnja tipa top-gun.

Sr

@Pavle
Imate na YT intervjue pilota koji su učestvovali u agresiji na SRJ, izašao je nedavno i članak ovde na portalu, Živojin je okačio i link sa našom stranom priče. Nisam napisao deset, nego desetak, do duše bilo je tridesetak(moja greška).

Malo mi je muka više mitomanije vezane za ’99. Ispašće na kraju da hrabrost i požrtvovanost nije bila dovoljna, pa moramo još i da izmišljamo kako smo mi nadmudrili i pobedili NATO. To je sramota prema ljudima koji su glavu dali u pokušaju odbrane države koja očigledno taj kalibar ljudi nije zaslužila.

Pa

Srbofil
Ju, svasta napisa, mitomanija i ostala gonjenja.
Na ciju se mitomaniju pozivas?
Ne bih sigurno pezorativno pricao ni o 98, ni o 99, jer sam u oba sukoba bio u uniformi.
Dakle, o koji ogranicenim efektima dejstava naseg RV ti pricas? Zamolio sam da navedes iste.
Takodje izvor iz NATO da su uvek imali na radaru nase avione/helikoptere.

PS

@Srbofil
Ne podležem mitomaniji, samo na primeru pokazujem da apsolutno nadmoćna sila nije uspela da zaustavi letenje u vrlo ograničenoj oblasti operacija. Ne ulazim u razloge.
Spram Ukrajine naš VAP je bara spram mora. Očekivati da se na nivou Ukrajine uradi nešto što nije moglo ni u drastično drugačijim okolnostima i neuporedivo nepovoljnijim za branioce je isto nerealno.

Sr

@Pavle
Hvala što ste bili ’99 na zadatku. https://tangosix.rs/2023/30/01/americki-pilot-koji-je-dokrajcio-letece-zvezde-opisuje-kako-su-po-ciljevima-u-jugoslaviji-destvovale-posade-aviona-f-15e-i-rekonstruise-dejstvo-na-putnicki-voz-u-grdelickoj-klisuri/

Čovek je i snimke priložio, nije prijatno za gledanje.

@PSA
Prema našim izvorima 31 let, 25 borbenih sa 19 vatrenih dejstava. Sa NRZ i fabovkama, upitna efektivnost. NATO 38.000 letova, uništena cela država. Šta tačno agresori „nisu uspeli da zaustave“? Jedino volju vojske i naroda, ali naše letove su zaustavili u korenu.

PS

@Srbofil
Pa nisu zaustavili al da ne dužim. Borbenih posle nekog vremena nije bilo jer nije bilo isplativih ciljeva na kopnu a za vazdušnu borbu nije bilo svrhe u onim okolnostima. Poenta ostaje. Piste su bile operativne tokom čitavog rata, masa tehnike sačuvana. Al džabe pričam. Pričam o veličini Ukrajine i o nemogućnosti eleiminisanja ključne infrastrukture vi o nečem drugom…

Sr

@PSA
Nije bilo ciljeva? Znači herojima sa Košara nije bila potrebna neposredna vazdušna podrška? Ako, ako.

https://www.defense.gov/Multimedia/Photos/igphoto/2001238784/

https://www.globalsecurity.org/intell/library/imint/kosovo-33.htm

https://www.defense.gov/Multimedia/Photos/igphoto/2002018082/

https://www.defense.gov/Multimedia/Photos/igphoto/2002018071/

Inače Batajnica tek pre 2 godina povratila potpune operativne kapacitete…. Koliko dugo je država i/ili vojska mogla tim tempom? Dosta mi je šupljih priča, niko to ne bi izdržao, nismo mi nikakav izuzetak.

Pa

@Srbofil
Koja je svrha tvog pisanija?
Ne treba mi tvoja (ne)zahvalnost, ja sam srecan sto sam ziv nakon svega i veoma sam svesan nesrazmere strana u sukobu.

i opet te pitam, sta znaci upitna efektivnost? Sta je znacila ’98, sta ’99?

Sr

@Pavle
Nisam ja nezahvalan, poprilčno sam zahvalan i zato neću da tražim nemoguće. Ne želim da ponavljam mantru kako je eto VJ odnosno LBA funkcionisala „bez problema“…Naravno nije istina, poginuli su ljudi, to nikako nije „bez problema“.

https://www.vs.rs/sr_lat/jedinice/vojska-srbije/ratno-vazduhoplovstvo-i-pvo

Ovde su izlistani zadaci RViPVO. Koji od njih je ispunjen ’99? Ni jedan, jer je prosto bilo nemoguće.

Šta je značila ’98 i ’99? Značila je da su komandanti OVK postali predsednik i premijer tzv. Kosova, a sa te teritorije je odseljeno preko 100.000 Srba, one koji su ostali štite NATO snage.

Da li su svi heroji? Jesu. Da li zaslužuju pomen, spomenike, nacionalne penzije? Da. Da li treba da budemo ponosni? Da. Da li je LA i LBAE uticala pozitivno na ishod rata? U najboljem slučaju minimalno, u realnosti ne. Da li snose ikakvu odgovornost za takav ishod? Apsolutno NE. Da li bi iko na njihovom mestu mogao više? Ni u snovima.

Ako nastavimo da širimo mitove „bez problema“ „NATO nije mogao ništa“ i slično, doći ćemo opet u istu situaciju. Nismo ni svesni koliko je destruktivno lagati sam sebe. Ne moramo da pobedimo ili „nadmudrimo“ takvog neprijatelja da bi bili ponosni.

А

@Srbofil

Мени је фасцинатна појава да појединци нису у стању да:
1.) разумеју контекст расправе;
2.) да разумеју поенту написаног и самим тим свачијег аргумента.

Ја не знам зашто ти, Петровић и Худолин овде расправљате о некој митоманији и чему шта другом. Резултат Вашег не разумевања написаног је веома јасан, а то је да сте од једне расправе о способности уништења и онеспособљавања аеродрома направили расправу о нечему сасвим трећем.

Пошто је очигледно да ти је потребна скраћена и сажета верзија контекста расправе, слободно ћу је пружити.

Опет ја је тврдио да су Руси могли само да униште све ваздухопловне базе РВ Украјине и да би на тај начин избацили украјинско ваздухопловство из рата. Ја сам га негирао у таквој тврдњи, оцејуњући је као нереалном, јер би захтевала константну кампању (сваки дан и то по неколико пута) удара на све (или бар већину) ваздухопловних база да би се остварио такав жељан ефекат, јер се ваздухопловна база итекако може вратити у оперативно стање кроз неколико сати, максимално неколико дана. Моја тврдња је базирана пре свега на практичном искуству, од битке за Британију и других ратишта ДСР где је то покушавано, преко разних хладноратовских кошкања и на крају НАТО агресије на СРЈ, где је исти тај савез, са хиљаде авиона једино могао да избаци наше ваздухопловне базе на ограничено време, јер су исте враћане у оперативно стање (нормално у ратном контексту оперативности), све док је постојала намера да се активно лети, било од стране ловачке или ловачко-бомбардерске авијације. А та намера је постојала практично све до лета Миленка Павловића (значи читавих месец и по дана рата су ваздухопловне базе биле оперативне), када се доноси одлука да се техника сачува.

Тек тада је напуштена пракса враћања ваздухопловних база у оперативно стање и то једино зато што смо ми донели одлуку да више нећемо летети, а не зато што су ваздухопловне базе биле уништене, тј. разлог зашто је летачка активност с наше стране напуштена током агресије, није било уништење ваздухопловних база, већ процена да се у тренутном стању ствари, са обављањем летачких задатака не може ништа постићи, уз реално ризиковање преостале незаменљиве технике и пре свега летачког (али наравно и осталог ваздухопловног) особља. Самим тим је тврдња Опет ја фалична, јер ако једном НАТО пакту није успело да трајно избаци ваздухопловне базе искључивим дејствима из ваздуха по истим у Југославији, тако нешто тек Русима не би пошло за руком у Украјини.

Моја даља поента јесте да се ваздухопловство из рата избацује на друге начине, било његовим уништењем на земљи или у ваздуху опет његовим уништењем или ометањем да чини и обавља своје задатке. Уништење (прецизније избацивање из оперативног стања) ваздухопловне базе јесте један од многобројних начина ометања противничког ваздухопловства у обављању ратних задатака (и као такав има своје место и време у ваздухопловном рату), али оно није и неће бити коначно решење, јер је једноставно у пракси неоствариво и тражи улагање релативно велике количине технике, муниције и времена, који се могу искористити ефикасније на други начин ради остваривања истог коначног циља, остваривања ваздушне надмоћи.

Pe

@PSA Vi navodite stvari koje nisu logicne.
Cilj NATO je bio izlazak vojske SRJ sa Kosova, i taj cilj je dostignut bez ijedne jedine zrtve.
A „sacuvali smo opremu“ ili „sacuvali smo piste“ ali smo izgubili 12,8% teritorije, stetu 100 milijardi + poginule hiljade ljudi.
@Pavle Niko razuman ne zamera nista pilotima koji su postavljeni u nemoguc polozaj.I da nisu poletali-ne bi mogli da im zamerimo, a jesu, iako su razumeli bolje od svih situaciju.
Politicki je SRJ bila u bezizlaznoj situaciji, mudro rukovodstvo JUL & SPS uspelo je u tome da je Srbija sama na svetu protiv najjacih

Sr

@Алекса
NATO vazdušne snage upravo i jesu konfigurisane za to što ste opisali. Kontinutalno, precizno dejstvo po objektima od interesa prema potrebi dokle god ona postoji.

Ne može se porediti bitka za Britaniju i situacija gde jedan F-15E ubacuje PGM kroz ventilacioni otvor i uništava čitavu eskadrilu aviona u podzemnom armiranom bunkeru. Na to nakalemite 20 godina razvoja senzora, procesorskih kapaciteta i bežičnih komunikacija i šta bi danas mogli da urade?

Već 10 godina imaju u operativnoj upotrebi senzore sa preko 16 giga piksela rezolucije. U prevodu, nakon što ostvare prevlast, a ostvariće je, nemate gde da sakrijete avion, a da pritom isti nekad i poleti.

VKS nisu konfigurisane tako i nije im to zadatak. Suštinski ovde se ne radi uopšte o VJ i NATO, nego o traženju izgovora za VKS. Olakšaću vam posao: nema potrebe za izgovorima jer im je dato na teret nešto što im nije zadatak niti su za to konfigurisani u pogledu obuke i tehničkih kapaciteta.

Što je najgore u traženju izgovora za nekog tamo, nesvesno se pljuje po svojima i unižava se teškoća situacije u kojoj su se ti ljudi našli. One kratere u Somboru ne bi popravio za nekoliko nedelja, kamoli „za par dana“. Radio sam na kapitalnim infrastrukturnim projektima pa znam koliko posla ima, na tome baziram stav, a taj dan kad se popravi, oni mogu opet uništiti.

А

@Srbofil

„NATO vazdušne snage upravo i jesu konfigurisane za to što ste opisali. Kontinutalno, precizno dejstvo po objektima od interesa prema potrebi dokle god ona postoji.“

И поред тога нису успели у својој намери, све док је постојала са наше стране намера да се лети, што само показује колико је то неостварљив задатак у пракси, с једне стране, и колико је аеродром уствари жилав циљ, с друге.

„Ne može se porediti bitka za Britaniju i situacija gde jedan F-15E ubacuje PGM kroz ventilacioni otvor i uništava čitavu eskadrilu aviona u podzemnom armiranom bunkeru. Na to nakalemite 20 godina razvoja senzora, procesorskih kapaciteta i bežičnih komunikacija i šta bi danas mogli da urade?“

И даље је акценат расправе на способности уништења ПСС. Расправу шириш у неком тотално трећем правцу.

„Već 10 godina imaju u operativnoj upotrebi senzore sa preko 16 giga piksela rezolucije. U prevodu, nakon što ostvare prevlast, a ostvariće je, nemate gde da sakrijete avion, a da pritom isti nekad i poleti.“

Слажем се да је дошло до напретка у сензорима, али главни проблем са горњим примером лежи у томе што он једино функционише у вакууму. Јер опет овде се заборавља на кооперацију различитих родова и видова, која подразумева, бар у овом случају, дејство ПВО против противничке авијације, која ће значајно ометати, а дефинитивно спречити максимални могући ефекат горе назначених способности.

„VKS nisu konfigurisane tako i nije im to zadatak. Suštinski ovde se ne radi uopšte o VJ i NATO, nego o traženju izgovora za VKS. Olakšaću vam posao: nema potrebe za izgovorima jer im je dato na teret nešto što im nije zadatak niti su za to konfigurisani u pogledu obuke i tehničkih kapaciteta.“

Ја то већ тврдим на Т6 већ месецима, што се може испратити у мојим коментарима, кад год је потегнута тема неспособности руског РВ-а.

„One kratere u Somboru ne bi popravio za nekoliko nedelja, kamoli „za par dana“.“

Пример Сомбора је лош из једне једноставне чињенице. Сомбор није био активна ваздухопловна база бар од 60-тих, ако се не варам, бар у погледу ваздухопловних операција. Као такав, Сомбор није имао ни минимум инжењерске подршке, нити људске попуне као код активних ваздухопловних база. На све то, процењен је као аеродром од секундарног значаја у најбољем случају (а вероватно ни као такав, због проблема полетања с њега), те је самим тим у његову оперативност уложен минимум ресурса у миру, а камоли у рату.

Управо због тих околности се добија аеродром, гађан укупно 16 пута, чија штета на ПСС није поправљана одмах, већ се акумулира током рата, а на све потом није ни санирана следећих послератних година. Зато би за сомборски аеродром била потребна минимално година (а вероватно и дуже) чишћења и санирања да би се уопште довео у оперативно стање.

Hu

@Zivojin

„Za vreme trajanja vazdušnih udara NATO snaga jugoslovenska LBA je imala 31 let u trajanju od 18,25 časova, od čega su 25 bili borbeni letovi u trajanju od 15,25 sati, od kojih je 19 bilo sa vatrenim dejstvima,“

Dakle bilo je 19 prakticnih letova, Srbofil napisao 10, koji je konkretan ucinak tih 19 letova i izbacivanja bombi i raketiranj aiz sacastih lansera?

Vi ljudi ovde pravite od 1999. Bitku na Kosovu 2.0. Moje skromno misljenje. Na Kosovu nisam bio 1389. pa cujem legende, epske pesme i usmena predanja ali za 1999. moracete malo vise da se potrudite da me uverite…

Pa

Hudolin, Srbofeel
Jesi li se obavestio cime tacno se dejstvovalo i u kom broju tim borbenim letovima? Pisano je ovde o tome ako ne znas. Nepristojno uci u razgovor i stalno izmisljati.
Komentar o ’98 uramite i na zid stavite.

PS

Evo složiću se sa Aleksom. Ljudi ne kapiraju kontekst rasprave. Ali prvo PGM kroz ventilacioni otvor???? Gde?
A da se vratimo na kontekst. Piste su bile operativne. Vi pričate o šteti porazu, rezultatima rata i slično. Ja se vraćam na činjenicu da su piste bile operativne i to jesu bile. Po potpisu u Kumanovu MIG -21 sa Prištine su poleteli u formaciji nisu odvučeni u komadima. Ne puna operativnost aerodroma bez ogrebotine, ili šta već. Ovde je rasprava kako Ukrajinci poleću i što im ovi nisu uništili piste. Pa nemoguće je, prosto. I nemojte da vrdate.
Posebno na dubini teritorije odavde do Berlina, pa i šire sa desetinama aerodroma i odlučnim protivnikom. I da li im Rusi obaraju avone – da, da li im stižu novi iz čitave Evrope – da. I da li imaju odakle da poleću – da. Da li je to uz ogromnu ličnu hrabrost pilota protiv protivnika kojeg ne mogu često ni da vide a kamoli da na njih dejstvuju da. Kao i kod nas. I ko tu bilo šta umanjuje????
Ko da vas pitam koliko je sati a vi mi pričate o tome kako je napravljen sat na Petrovaradinu.

ma

Zanimljivo je sad pročitati komentare na članak o donaciji iz 2022, kakve su to predviđanja bila.

Odgovori
Br

Impresivno kako se brzo obavljaju remonti kad je potrebno, za razliku od mirnodobskih otezanja.

Odgovori
Pe

Kao i integracije nekih sredstava, što na zapadu zna da traje prilično.

PS

А шта се крије иза тога? Политичка одлука да лети све што може, ради преживљавања државе. Авион коме су истекли сви ресурси, у миру не би полетео ни под разно. Додуше, сада су добили масовно све резервне делове које би иначе чекали можда и недељама или месецима. Не поправљаш мотор, извадиш стари ставиш нови, стари пошаљеш у неки центар да се ремонтује ако може и тако… Кад цена више није проблем иде то брзо.
Импресивно је што су сачували способност ремонта у ратним условима, то да.

ma

Nije za uspoređivati ratno stanje kad se praktički svi resursi i ljudstvo ujedine od mirnodospkih uvjeta kad je vojska zadnja rupa na svirali i nema ni 1% tih resursa na raspologanju.

Sr

@Branko
Ako ćemo cepidlačiti, sertifikacija zapravo pojede najviše vremena, ne sama fizička integracija. Baš zato jer ti avioni trebaju naoružani da lete i u civilnom VaP i godinama da se tako koriste. U ratnom stanju se ne brineš previše za to.

Jedna od prednosti FBW je upravo mnogo lakša integracija naoružanja i drugih sistema(kada jednom savladaš potrebne procedure, posle ide lako).

Vl

Zapadni tehnicari su uspeli da instaliraju AGM-88 HARM i Storm Shadow na Mig-29 i Su-27. To je najveci dobitak za Ukrajince u pogledu avijacije i to ce puno znaciti u predstojecoj ofanzivi. Su-25 ce posluziti kao dodatna bliska podrska trupama i verovatno i on krije nekog keca iz rukava. Kako god Rusi ni do dan danas ne vladaju nebom Ukrajine i nikada ni nece.

Odgovori
op

Ne verujem da MiG 29 može da nosi Storm shadow zbog njene težine. Su-24/27 mogu. Pretpostavljam da će operatori na aerodromu da učitaju podatke o cilju na Storm shadow, a Su-24 samo da je lansira nekako.

Vl

Videcemo, HARM je uspeno instaliran i lansiran, Nije ni Storm Shadow nepremostiva prepreka.

Hu

Storm shadow je oficijelno potvrdjen da se salje, britanski ministar odbrane, neka vrsta integracije je stoga sigurno izvedena, ali ne na Mig-29:

https://www.thedrive.com/the-war-zone/ukraines-storm-shadow-missiles-are-a-big-problem-for-russia

Pe

Zapravo je informacija oko Storm Shadow objavljena posle dostave krstarecih raketa u Ukrajinu, i posle kompletne integracije na sovjetske letelice (MiG-29 ne moze da podigne potrebnu tezinu, mogu Su-24 i Su-27).
Profesionalno izvedeno, a broj je,naravno, tajna.
Saznace Rusi koliko ih je po broju pogodaka.

To

Cudi me da npr ranije poljaci nisu na svojim MiG 29 odradili modernizaciju za HARM ili jos tako neki sistem…kolika li je cena i kako li se to uveže da funkcioniše? Msm realno je da ce ta posada preci na f35 ili f16 kad tad, pa pretpostavljam da bi donekle posade vec bile uvezbane da koriste HARM…msm mozda i lupam 🤣

Hu

>> Cudi me da npr ranije poljaci nisu na svojim MiG 29 odradili modernizaciju za HARM

Mislim da oni vec odavno planiraju Mig-29 da se menja. Osim toga prava integracija HARM-a bi zahtevala mogucnost da se raketi predaju i koordinate radara koje lansirna platforma pokusava da izracuna, mozda i midcourse korekcija. Ukrajinska integracija nema nista od toga, kod nje prosto raketa ide na izvor EM zracenja radara, kao sto IC raketa ide na izvor toplote. Ako signal oslabi ili radar obustavi zracenje stvar je za raketu upitna. Raketa sama ne zna poziciju radara bez triangulacije. Njen senzor samo ocenjuje odakle zracenje dolazi.

Hu

>> Profesionalno izvedeno, a broj je,naravno, tajna.

Nema sta, sada e red da se nemcima stisnu jajca da isporuce Taurus!

Vl

Storm Shadow je juce i danas uspesno dejstvovao po Luhansku i nevezano za njega palo je 5 ruskih aviona i helikoptera. Dva Mi-8, jedan Mi-28, Su-35 i Su-34. Sem Mi-8 sve nove i na papiru najbolje ruske masine kojih nemaju u velikom broju. Definitivno Rusima avijacija ne moze da donese prevagu i njeni gubici su stravicni. Ne pise im se dobro unazad 14 i kusur meseci.

Pe

@Vlado Pogledajte tekstove T6 od pocetka rata:
Februar 2022 https://tangosix.rs/2022/26/02/rat-u-ukrajini-dan-2-do-sada-nezabelezen-helikopterski-destant-rusija-jos-nije-ostvarila-potpunu-prevlast-u-vazdusnom-prostoru/
Maj 2023,15 meseci kasnije: Rusija nije ostvarila prevlast
Mart 2022 https://tangosix.rs/2022/02/03/rat-u-ukrajini-prvi-ozbiljniji-dokazi-gubitaka-ruske-avijacije-odlikovanja-oborenih-ukrajinskih-pilota-lovaca-ukrajina-ponovo-dejstvoavala-raketama-na-teritoriju-rusije-nista-od-borbenih-aviona-i/
Maj 2023 Ukrajina dobila Poljske Slovacke i Makedonske avione
Jun 2022 https://tangosix.rs/2022/24/06/rat-u-ukrajini-teska-situacija-za-ukrajinske-snage-na-istocnom-frontu-slovenija-ukrajini-poslala-borbena-vozila-pesadije-m-80a-ukrajinski-piloti-lovci-obaraju-ruske-krstarece-rakete/
Maj 2023 Rusija nije zaauzela Donjecku oblast, ni Bahmut nisu zauzeli, Ukrajina bombarduje okupiran Lugansk
Jul 2022 https://tangosix.rs/2022/01/07/rat-u-ukrajini-ruske-snage-napustile-zmijsko-ostrvo-napredovanje-rusa-ka-vecim-naseljenim-mestima-na-istoku-nove-donacije-bajraktara-ukrajini/
kao i
https://tangosix.rs/2022/22/07/rat-u-ukrajini-rusija-nece-stati-samo-na-do-sada-osvojenim-oblastima-sad-procenjuju-da-je-poginulo-15-000-ruskih-vojnika-americki-planovi-za-buduce-rv-ukrajine-ruska-pvo-oborila-svoje-borbene-avi/
Maj 2023, 10 meseci kasnije: Rusija nije zauzela NIJEDNO naseljeno mesto od pada Severodonejcka i Lisicanska Juna 2022, izuzev Soledara (10000 ljudi)
Realno, Rusi su starteski izgubili ovaj rat, a postepeno ga gube i takticki.
Sankcije su sprecile Rusiju da kupi dovoljno savremenog oruzja, i plati i opremi dovoljno vojnika, i nema pomeranja fronta.
Za to vreme, Ukrajina je od „mozda ce dobiti Javelin“ pre rata, dosla do tenkova Abrams, Storm Shadow, Patriot….dobice na kraju i F-16.

Op

Ovi remontuju, modernizuju i farbaju avione i vozila u kompleksnim sarama u sred ratu, a Srbija ne moze da ofarba jednoslojno svu opremu koji ima i to u mirnodopske uslove.
Gledajte raznorazne Africke drzave, naoružane su do zuba cistokrvnim Sovjetskim ili Ruskim dalekometnim lovcima, raznoraznim PVO, Turskim BPL itd, transportnim avionima (mahom zapadnjačkih) a Srbija i dalje od svega „po dva“ kupuje. ://////

Odgovori
Re

Srbija nažalost više ništa ozbiljno nekupuje za razliku od komšija.I šiptari će da nas preteknu kako je krenulo.

PS

@Realni
Тешко да је тако…

Op

Kupovina Pantsira S1E, FK3, Korneta, i Thalesovih GM radara su bili i ostali dobar izbor i potez, ali u ove kolicine nedovoljno da to iko posmatra nečim ozbiljnim.

Zi

Opfor
Ako za tebe 20 i kusur glanc novih radara nije dovoljna kolicina, onda ne znam sta da kazem!

Op

@Zicer, sve zavisi od ugovora. Dzabe 20 radara ako ne mozes da ih servisiras (pogotovo u slucaju rata) jer nisi kupio dovoljno rezervnih djelova ili obukao dovoljno kadra.
Ko kaze da ovi radari nemaju backdoors?

Bu

Prilicno brzo. Meni je zanimljivo integrisanje zapadnih sistema. Nesto sto je na Zapadu cudo i traje godinama. Pa kao nespojivo sa istocnim oruzjem. A evo celo indijsko vazduhoplovstvo kao dokaz da moze i jedno i drugo ISTOVREMENO.

Odgovori
Hu

U ratu se tehnicki obrazovani ljudi stavljaju odbrani na raspolaganje i postoji tendencija da se manje slede razni propisi, procedure itd. Zapadna krstareca raketa se da ugraditi na Su-27 ali je nije moguce real time programirati da ide na cilj, odnosno nije moguce preneti koordinate dobijene od Link-16 i izvesti lansiranje. Pilot verovatno ne dobija informaciju kada je optimalno da se lansiranje izvrsi nego verovatno koristi civilni gps i sledi procedure koje je na papiru dobio pre poletanja itd.

Sr

@Bum
Indijsko RV koristi novije avione sa tzv. „otvorenom arhitekturom“, ovde je to mnogo teži zadatak.

@Hudolin
Koliko sam razumeo proizvođača, StormShadow služi za napad na unapred poznate fikse ciljeve, suštinski kao i svaka krstareća raketa. Tako da mu real time komunikacija sa platformom i nije od neke koristi. Dok za LGB je bitno, ali to se rešava kontejnerom. Jedino „nepremostivo“ je za radarski navođena sredstva, zato ih i nema još uvek.

Hu

@Srbofil

Ja ne poznajem detalje, hteo sam da izenesm kako postoje razlitici nivoi integracije, neki su izvodljivi a neki teze.

Si

Ako se dobro sećam, svojevremeno je na ovom portalu jedan komentator napisao da je vazduhoplovstvo Sirije razmišljalo o kupovini aviona MiG- 21 koji su bili povučeni iz upotrebe u Srbiji. U to vreme je rat u Siriji buktao, trebalo je aviona i prateće tehnike, Sirija je imala obučenog ljudstva, pa zašto da ne? Nije im bilo toliko bitno što su ti avioni povučeni zbog isteka resursa. Oni znaju da je ta tehnika solidno održavana, i da avioni nisu u baš toliko lošem stanju. A kad je rat, onda važi ona stara „daj šta daš“. Ja tako posmatram i ove avione iz Makedonije.

Odgovori
om

Trinaest hrvatskih osmica doletjelo je u Ukrajinu a ostatak dolazi kopnom. Nije puno ali opet, naći će se valjda od neke pomoći, jer to je radni konj koji mora pronaći svoje mjesto u nastupajućim događanjima.

Odgovori
Hu

Juce sam gledao na DW pricu sa mladicem, pilotom od 23 godine koji leti Mi-8 od pocetka rata. Kada je rat krenuo upravo je bio zavrsio obuku. Leteo je izmedju ostalog evakuacije i doturanje opreme za Mariupol i redovno leti sve vreme. Otac mu radi u istoj jedinici, cini mi se da je neko tehnicko osoblje. Veoma dirljiva reportaza.

To

Hudolin

Hvala na odgovoru…nego da li to onda znaci da u reonu, tj kursu dejstva HARM ukrainska PA ne sme da zraci zbog tzv blue on blue situacije? Msm ako je modernizacija ( budženje) HARM na mig 29 takoreci „primitivna“.

Odgovori
Hu

Verovatno se protivradarsko dejstvo ipak desava prema liniji fronta tako da je tragac rakete vec trimovan da u tom pravcu trazi gde ce da uradi lock a ne u pravcu iza linije fronta odakle bi dolazilo zracenje ukrajinskih radara? Mislim da je za uspesno dejstvo te rakete vazno da se ipak otprilike zna polozaj radara. Te rakete u modernim verzijama imaju GPS korekciju, inercijalno navodjenje itd. Ocigledno se u praksi prosto navodjenje na radarski snop pokazalo nedovoljnim.

Hu

Situacija se razvija u dobrom smeru. Jedan SU-34 srusio se danas negde na granici kod Brijanska. Sili gravitacije nista ne moze odolevati doveka. Svajcarci su juce konacno odlucili da ce da prestanu da se prave umno poremeceni – ukinuce zabranu isporuke oruzija stranama u sukobu, vazno zbog municije za Gepard. Nemacka je juce objavila paket pomoci koji ukljucuje 4 beterije Iris-T i ako sam dobro cuo jos Geparda. Ceka se Taurus, Nemacka ih ima 600 komada i realno joj ne trebaju ni za sta.

Odgovori
Ze

Sta reci o stanju VKS Russia? Katastrofa za Putina ,, Sputnjik technology,,toliko su uvjeravali druge da imaju dobru opremu i naoruzanje da su i sebe uvjerili u to . Juce Ukraina obori hipersonicnu ,,neoborivu ,,raketu ,danas Su, Su 35, Mi 8X2,……………………..Vi samo brisite ali to nece pomoci vojsci u rasulu.

Odgovori
Th

Kao da su Rusi znali sta ce biti. Svesno su „sabotirali“ remont slovackih Mig-29 i Hrvatskih Mi-171SH. Za Hrvatsku to nije neki veliki gubitak.
Ona 10 Mi-17 su ih kostali kao 1 novi UH-60 Mike.

Odgovori
Op

Ako su znali šta ce biti, onda su se do bola slabo pripremili.

Г

1-2 Кинжала, укупно вредна $5 милиона , онеспособили Патриот вредан $1.1 милијарде.

Odgovori
iv

Kinzal je najbolje ipak onesposobio svoje konstruktore, 3 glavnih konstruktora u zatvoru , Peskov rece teske optuzbe,izdali domovinu. Sta ce ,ko Staljin da prave logorske konstruktorske biroe?

Mi

Lepa salva raketa 150 miliona otislo u vazduh a dve rakete nisu presle ni par stotina metara i lagano pale nazad … ako je to uspeh svaka cast …

I kazu da su ih sve ispalili da bi smanjili sopstvenu eksploziju – odlican sistem – znas da ces biti pogodjen ali ne mozes nista vec sve ispalis i bezis … a plus si medju zgradama …

Hu

>> 3 glavnih konstruktora u zatvoru

U zatvoru ali zivi, mnogi drugi su u zadnjih 15 meseci ispali kroz prozor, okliznuli se na jedrenju i sl. U putinistanu ljudski zivot ne vredi nista. Ko svoje znanje stavi na raspolaganje tom zlu nije zasluzio nista bolje.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Svarog na: [RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

@Dusan Petrovic Dijelovi rakete poslije eksplozije nisu dokaz obaranja.Kao sto buster raketnog motora iskandera koji je uletio u stan nekom gruzijcu u goriju 2008-e nije dokaz obaranja iskandera u gruziji.

28. Mar 2024.Pogledaj

max na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

@Ljuba kakve veze pomoc Ukrajini ima veze sa bilo čime navedenim? Plus zašto bi pomoc napadnutoj zemlji po povelji UNa u bilo kojem kontekstu bila loša stvar?

28. Mar 2024.Pogledaj

max na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

Jeste li kad gledali kako izgleda gašenje požara? Zavlače se u uske usjeke, izmedju drveća, dalekovoda. Cilj je ispustiti vodu čim bliže požaru jer ako je bacate iz visine pretvori se u izmaglicu koja nema nikakvu svrhu. Potpuno neizvedivo po noći osim na nekom ravnom platou za trening/marketing da takva mogućnost postoji.

28. Mar 2024.Pogledaj

Topčider na: [RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

@Nenad(original,iz Srbije) https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1 Mislis ovoliko "dobro"ide putinovoj vojsci sa 20 posto osvojene teritorije i par poljana po 100 kvadratnih metara...Nemoj meni samo da prodajes inostranstvu zutu stampu,to mozes u tvom krugu ljudi sa istim ubedjenjima i imaginacijama.Inace,Oryx je medjunarodno nezavisan i priznat portal koji skuplja podatke sa terena i belezi samo verodostojne podatke o unistenju…

28. Mar 2024.Pogledaj

Dejan na: Hrvatska potpisala ugovor za dodatnih 8 helikoptera UH-60M

Vitalni dijelovi su oklopljeni i bez dodatnog oklopa.

28. Mar 2024.Pogledaj