Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije druge Super Pume H215 za Helikoptersku jedinicu MUP-a: YU-HHJ počeo da leti iznad Marinjana
Prvi probni letovi novog YU-HHJ / Foto: Alain Montecot

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije druge Super Pume H215 za Helikoptersku jedinicu MUP-a: YU-HHJ počeo da leti iznad Marinjana

Prvi fabrički probni letovi drugog helikoptera H215 za Helikoptersku jedinicu MUP-a Srbije fotografisani su juče u fabrici Erbas Helikoptersa u Marinjanu. Radi se o helikopteru buduće registracije YU-HHJ.

Kako je Tango Six prvi objavio sredinom aprila, tri Super Pume biće registrovane u srpskom civilnom registru vazduhoplova kao YU-VIP, YU-HHJ i YU-OPS.

Prvu letelicu smo mogli detaljnije da vidimo prošle nedelje prilikom posete ministra Vulina Marinjanu, dok će, kako Tango Six saznaje, YU-OPS takođe nositi maskirnu šemu. Ova šema identična je rešenju sa jedinog policijskog maskirnog H145 registarske oznake YU-ICE.

H215 ima uvlačeći stajni trap / Foto: Alain Montecot

Od glavnih uočljivih karakterističnih razlika na HHJ je uočljiv nedostatak dodatnog klima uređaja za kabinu, što će imati samo YU-VIP, i  Hensoldtov AMPS sistem za aktivnu samozaštitu od raketa zemlja-vazduh (koji će biti na sve tri Super Pume).

Maskirna šema policije za nijansu je smislenija od maskirne šeme RV i PVO na njihovim H145M koji, iz nekog razloga, imaju rondelu u punom koloru na trupu.

Crvena folija će biti skinuta i služi kako bi samo tokom probnih letova vidljivije obeležila izlaze u slučaju opasnosti / Foto: Alain Montecot
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Možda h145m ima takovski krst koji orivlači pažnju ali mu se boja ne presijava kao neka krš kineska plastika

Odgovori
lj

Krst nije takovski nego kosovski.

La

A taj tzv takovski krst se očas unese u softver za pretragu na protivničkim nišanima. I onda, nepogrešivo, taj krst može da bude na grobovima posade.
Koja je glupost to kur**nje retrogradnim simbolima.

Đ

Prelepa maskirna šema.

Odgovori
Me

Apsolutno, možda mu i najlepše stoji od svih helića koji su u upotrebi.

Zo

Bez takovskog krsta nije srpski

ma

Super izgleda heli ovako ofarban.
Nisam pratio, zašto to Srbija kupuje? Zamjena za MI17?

Odgovori
Jo

Ova 3 su za MUP. MUP nema Mi17. A i u vojsci Mi17 su novi, nema razloga da se menjaju.

Il

Kupuje se za policiju koja ne koristi Mi17. Tako da zemena za Mi17 nije.

ma

Čemu onda maskirna shema za MUP?

Pe

MUP je i Žandermerija, borbena formacija, pa je adekvatno da za njihov transport postoje i maskirni helikopteri.

bo

za sta god da je,novo je novo

Odgovori
Dr

Lepo mu lezi maskirna sara. Jos novo, milina.

Odgovori
Sr

Bas je lep ovako. Vadi prosek onoj odvratnoj skuter-tribal semi YU-VIP.

Odgovori
Mi

Žandarmerija ,SAJ, će biti korisnici a to su u suštini spec jed. Pa otud i maskirne seme. Stari mi17 i mi 24 su već poodavno ustupljeni vojisci. 24 su rashodovani a mi 17 jedan je pao pre par godina drugi još uvek leti. Ovi H215 će mnogo značiti pokretljivosti spec jed. Ako postoji mogućnost valjalo bi ih još kupiti kako za policiju tako i za vojsku.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs