Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

29. okt 2024

General Bandić: Ministarstvo odbrane tek sad pregovara o nabavci naoružanja za Rafale; SAAB sa Gripenom ipak učestvovao u prvobitnom razmatranju za nabavku novog aviona

28. okt 2024

Slovenija nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku pomoć

22. okt 2024

[PREDSTAVLJAMO KNJIGU] „Samohodni raketni sistem 2K12 Kub-M/Kvadrat: Od SFRJ do Srbije“

18. okt 2024

Piloti Helikopterske jedinice MUP-a Kantona Sarajevo školuju se u Crnoj Gori, dobijene prve PPL dozvole

17. okt 2024

Prve fotografije hrvatskih Rafala sa vežbovnim raketama vazduh-vazduh

15. okt 2024

Nova TV: Zaštitu vazdušnog prostora Hrvatske privremeno će obavljati borbeni avioni Mađarske i Italije

14. okt 2024

Poseta Erdogana Beogradu: Nabavka Bajraktara za Srbiju nije pomenuta, uskoro bi zbog toga mogao da profitira Erbas?

11. okt 2024

Bugarska Granična straža ponovo izabrala kompaniju „Airborne Technologies“ za nadogradnju helikopterske flote

10. okt 2024

Daso najavio početak razvoja borbene besposadne letelice koja će dopunjavati i biti integrisana sa borbenim avionom Rafal

9. okt 2024

Aero-miting „Vršac 2024“ after video: Kako smo doživeli vazduhoplovni spektakl pod Bregom

8. okt 2024

[ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

7. okt 2024

[ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

4. okt 2024

Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024

[ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

2. okt 2024

Bugarski predsednik poziva na nabavku dodatnih transportera C-27J Spartan i protivpožarnih Air Tractor AT-802 „Fire Boss“

26. sep 2024
FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2
Hrvatska najverovatnije nabavlja Bajraktare za nešto manje od 100 miliona evra / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

Kako je juče preneo portal Obris, turska besposadna letelica Bajraktar TB2 u nekim budućim iteracijama biće u stanju da nosi FPV (First Person View) dronove koji se proizvode u Hrvatskoj. Ugovor između turskog proizvođača „Baykar“ i hrvatske kompanije ORQA potpisan je u Istanbulu prošle nedelje na sajmu naoružanja i vojne opeme SAHA EXPO 2024.

Obris dalje navodi da su potpisivanju ugovora prisustvovali načelnik Sektora za naoružanje i opremu ministarstva odbrane Hrvatske brigadni general Davor Tretinjak, kao i hrvatski ambasador u Turskoj Hrvoje Cijanović.

 
– Danas, zajedno sa cenjenim predstavnicima hrvatskog ministarstva odbrane i našim hrvatskim ambasadorom, potpisali smo sporazum s hrvatskom kompanijom ORQA o integraciji FPV dronova koje su razvili u okviru naše platforme Bajraktar TB2, o razvoju zajedničkih kocepata operativne upotrebe, i o tehnološkoj saradnji. Želim da taj sporazum između dve države bude na obostranu korist – izjavio je na ceremoniji potpisivanja ugovora generalni direktor kompanije Baykar Haluk Bajraktar.

Direktor kompanije ORQA iz Osijeka Ivan Jelušić rekao je da je ovo veliki momenat za njega i kompaniju.

– Ceremonija potpisivanja je veliki korak za međusobne odnose Hrvatske i Turske, i dalji razvoj diplomatskih aktivnosti, kao i aktivnosti koji se odnose na odbrambenu industriju. Veoma sam srećan što je ovo jedna od aktivnosti koju zajednički izvode Hrvatska i Turska. Ovaj sporazum između ORQA i Bajkara predstavja novi nivo stvaranja novih naprednih sistema i metoda, interoperabilnosti između letelica Bajraktar koje se povezuju sa borbenim sposobnostima FPV dronova. Čvrsto sam uveren da će ovaj odnos doneti nove prednosti i sposobnosti za mnoge saveznike Hrvatske i Turske širom sveta –

Iako zvanično još uvek nije objavljeno, portal Obris je početkom oktobra preneo vest da je Hrvatska novi kupac turskih izviđačko-borbenih besposadnih letelica TB2 Bajraktar. To je potvrdio hrvatski predsednik Zoran Milanović koji je u obraćanju medijima spomenuo da su u pitanju turske besposadne letelice, da je njihova vrednost nešto ispod 100 miliona evra. Da su najverovatnije u pitanju Bajraktari može se zaključiti na osnovu dela izjave u kome navodi da su u pitanju letelice koje su ‘‘u Ukrajini sve skinute s neba‘‘.

FPV dron Dream X u potpunosti je proizveden u hrvatskoj kompaniji ORQA / Foto: ORQA

Hrvatska kompanija ORQA koja je osnovana 2018. godine, bavi se projektovanjem i proizvodnjom opreme, komponenti i softvera za FPV dronove.

Od gotovih proizvoda krenuli su od video naočara za „trkačke“ FPV dronove, a danas, osim dronova, proizvode i razvijaju i antene, radio kontrolere, slušalice, sisteme za prenos video signala, drajvere, simulatore za FPV dronove i opremu za obuku u letenju FPV dronova.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

gi

top. samo napred braćo Hrvati.

Odgovori
St

Ja sam ocekivao da ce ovakve ideje i proizvodi izaci iz Hrama svetog Zexa, kad ono….mada, mozda sveti Zex racuna vreme po julijanskom kalendaru pa ce nesto da predstavi za dve nedelje.

Odgovori
Pa

Oprobano je i to…i „Sveti Žeks“ i VTI je oprobao i integraciju „drona na dron“, a u VTI je oprobana integracija „jedreće mine 120mm sa GPS navođenjem“ … Kod „Svetog Žeksa “ je problem što „dron nosač “ je na elektro pogon (kvadkopter tipa) ,a potrebno je da „duže vreme dežura i vrši ulogu releja “ … u suštini moguće je integrisati što god vam padne na pamet ,samo je pitanje zašto i kada bi koristili to što integrišete i da li je bolja i jeftinija raketa ili mina ili nešto na elektro pogon (tipa FPV ili „aviončić“ na elektro pogon)….

om

Koliko znam ova ORQA i još neke firme iz Hrvatske imaju dil sa Estoncima na razvoju i proizvodnji komponenti koje integriraju situacijsku stvarnost na oklopna vozila, robotska i posadna. To je testirano na Patrijama još za prošlog ministra. Inače ORQA to odavno razvija za dronove i sada to ide na Barjaktar. Vjerujem da su tehnologiju prodali Turcima, ili su možda ustoličili saradnju kao što su i spomenutu tehnologiju koju su radili sa Estoncima a zove se „Vikinški kompas“, u prijevodu prodali na inostrana vojna tržišta.

Odgovori
Iv

To je Vegvisir.
https://www.vegvisir.ee/

Pa

Samo radio antenu koja je integrisana na raketu (u ovom slučaju neku iz na primer MAM serije) integišete na FPV dron (bitna je frekvencija na kojoj se vrši prenos ) i to je to. A potpuno je drugi nivo pitanje da li za tim ima potrebe?

Odgovori
KK

Hm, mora tu biti još neka druga kombinacija u priči jer dron na dronu je prejednostavna ili prekomplikovana. Ne vidim korisnost, a ne bi radili ovu kombinaciju da nema neki plan ili stvarna funkcionalnost iza toga. Ovako “dron majka” sluzi kao nosač i relej podataka koji je Data linkom uvezan s operaterom. Nakon uočavanja cilja otpusta dron koji onda operater #2 navodi na cilj, a operater #1 i dalje navodi “dron majku”. Šta ako uoči 4 tenka? Otpusti 4 Drona? Znaci onda 4 operatera preuzima vodjenje preko matičnog Drona?

Odgovori
Mi

A što ako su npr. napravili FPV dron sa sistemom „lock on“? To bi bilo super samo „ispali i zaboravi“ sustav.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor