Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

29. okt 2024

General Bandić: Ministarstvo odbrane tek sad pregovara o nabavci naoružanja za Rafale; SAAB sa Gripenom ipak učestvovao u prvobitnom razmatranju za nabavku novog aviona

28. okt 2024

Slovenija nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku pomoć

22. okt 2024

[PREDSTAVLJAMO KNJIGU] „Samohodni raketni sistem 2K12 Kub-M/Kvadrat: Od SFRJ do Srbije“

18. okt 2024

Piloti Helikopterske jedinice MUP-a Kantona Sarajevo školuju se u Crnoj Gori, dobijene prve PPL dozvole

17. okt 2024

Prve fotografije hrvatskih Rafala sa vežbovnim raketama vazduh-vazduh

15. okt 2024

Nova TV: Zaštitu vazdušnog prostora Hrvatske privremeno će obavljati borbeni avioni Mađarske i Italije

14. okt 2024

Poseta Erdogana Beogradu: Nabavka Bajraktara za Srbiju nije pomenuta, uskoro bi zbog toga mogao da profitira Erbas?

11. okt 2024

Bugarska Granična straža ponovo izabrala kompaniju „Airborne Technologies“ za nadogradnju helikopterske flote

10. okt 2024

Daso najavio početak razvoja borbene besposadne letelice koja će dopunjavati i biti integrisana sa borbenim avionom Rafal

9. okt 2024

Aero-miting „Vršac 2024“ after video: Kako smo doživeli vazduhoplovni spektakl pod Bregom

8. okt 2024

[ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

7. okt 2024
Prvi put posle otvaranja 1989. godine počinje renoviranje zgrade Muzeja vazduhoplovstva: Ministarstvo odbrane počinje sa radovima na prilaznom stepeništu, krovu i plafonu Depoa
Prvi put posle otvaranja Muzeja dočekali smo da se neko setio da renovira prilazno stepenište, prvi negativni utisak svakog posetioca / Foto: Muzej vazduhoplovstva

Prvi put posle otvaranja 1989. godine počinje renoviranje zgrade Muzeja vazduhoplovstva: Ministarstvo odbrane počinje sa radovima na prilaznom stepeništu, krovu i plafonu Depoa

Ponedeljak prethodne nedelje biće zapisan u istoriji Muzeja vazduhoplovstva kao početak prvih radova na renoviranju infrastrukture ove jedinstvene institucije od njenog osnivanja. Kako je Ministarstvo odbrane potvrdilo za Tango Six, počeli su opsežni radovi koji će, konačno, vratiti fizički dignitet jednoj od najvrednijih istorijskih zbirki na ovim prostorima.

Kako je Ministarstvo odbrane potvrdilo za naš portal, prvi set radova rekonstrukcije zgrade muzeja i njegove neposredne okoline počeo je 28. marta. Prvo na redu je najveća vizuelna sramota ove inače najneadekvatnije moguće zgrade za potrebe čuvanja istorijskih predmeta – njeno prilazno stepenište:

– Renovira se kompletno stepenište sa prilaznim platoima, kao i svi izolacioni slojevi sa najsavremenijim materijalima dostupnim na tržištu. Biće postavljena rampa za invalidska kolica celom dužinom stepeništa, za šta je dobijena saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika.

Izgled pločica i boja će biti zadržani s tim što će prilikom izrade biti korišćeni bolji materijali i iste će biti neklizajuće, takođe u skladu sa odobrenjem Zavoda za zaštitu spomenika kulture. Nakon završetka izrade gornjeg sloja stepeništa, u skladu sa Investicionim elaboratom radiće se izolacija, čišćenje i popravka plafona u Depou letelica čime će se stvoriti povoljniji uslovi za čuvanje muzejskih predmeta kao i rad u samom depou. – stoji u odgovoru Ministarstva odbrane za Tango Six.

Početak renoviranja prilaznog stepeništa / Foto: Muzej vazduhoplovstva

Radovi na projektu renoviranja stepeništa trajaće 140 radnih dana, a muzej će tokom tog perioda biti zatvoren za posetioce.

Ono što je, osim vizuelnih i drugih problema koje su krasili dosadašnje stepenište u raspadu bitno, je da će ovim radovima biti drastično povećana uslovnost čuvanja neprocenljivog vazduhoplovno-istorijskog blaga koje se nalazi u Depou muzeja. Nova izolazcija će, konačno, prvi put od otvaranja zgrade muzeja 1989. godine sprečiti da plafon Depoa prokišnjava.

Ministarstvo odbrane za Tango Six kaže da je ovo samo početak opsežnijih radova koji tek predstoje:

– Nakon otvaranja Muzeja vazduhoplovstva, 1989. godine ovo su prvi ozbiljniji infrastrukturni radovi. Benefiti rekonstrukcije su sprečavanja propadanja Muzeja, stvaranje boljih uslova za posetioce, kao i podizanje ugleda institucije.

Radove finansira Ministarstvo odbrane iz budžeta Republike Srbije, a u skladu sa odobrenim finansijskim planom za 2022. godinu. U narednom periodu u planu su rekonstrukcija krova i izvođenje drugih infrastrukturnih radova, a sve u cilju sprečavanja propadanja zgrade Muzeja. – stoji u odgovoru Ministarstva odbrane za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

YP

Bio više puta, vodio i decu, ali realno, prilaz muzej je bio u katastrofalno lošem stanju, kao i uređenost otvorenog dela muzeja. Izvanredna turistička atrakcija koja nije skoro uopšte promovisana. Ponuda suvenira bi mogla biti malo bolja i kvalitetnija. Koliko ljudi samo godišnje prođe kroz aerodrom (ne samo putnici, već i ljudi koji čekaju nekoga na aerodromu), a da nije ni svesna postojanja muzeja.

Odgovori
Mi

Mogao bi i malo komsija VANCI da se isprisi i pomogne. Kako sa rekonstrukcijom, tako i sa promocijom…

Odgovori
Bo

Odlična vest. Baš me obradovalo. Muzej je svetski i treba da izgleda najbolje što može. I stvrano što kaže trebali bi da imaju bolju ponudu suvenira, jer kad šetaš po muzeju poželiš da odneseš deo toga i kući.

Odgovori
Pe

Bio nedavno-cela postavka van muzeja je u sramotnom i zapustenom stanju; na svakom avionu je probusena guma, ljusti se farba, raste korov, plocnik se raspada, i sve izgleda kao auto-otpad.Eto tako mi radimo u Srbiji…

Odgovori
Za

Da li baš mora 140 dana? Hajde ako mora…

Malo skretanje sa teme: J-21 koji stoji u dvorištu Vazduhoplovne akademije Beograd (bivši Petar Drapšin) na Dorćolu, već neko vreme nije tu. Zna li neko gde je avion? Šta se desilo/dešava sa njim?

Odgovori
Pe

Biće premešten u Vršac a na njegovom mestu nalaziće se nešto drugo.

Ra

pa nesposobni su. Niko da im kaze da donesu gotov ceo prilaz i samo zamene i to ako moze urade tokom noci tako da sutra mogu da otvore odmah.

Zo

Leti je pakao unutra. Pretoplo je na spratu i ne moze se dise.

Odgovori
Mi

Konačno!! Sretni radovi!!

Odgovori
Mi

Pored rekonstrukcije te pečurke i sadržaja unutra, svakako bi trebalo nešto smisliti za spoljnu postavku. Nešto dovoljno veliko a povoljno, da se koliko toliko sačuva sadržaj onog rugla što sada liči na otpad.
Postoje balon hale, ili oni hala/hangar šatori koji su veoma povoljni posmatrano po kvm pokrivenog prostora.
Dobro se sećam da je još prilikom izgradnje muzeja bilo kritika same zgrade, i da su za te pare mogla da se napravi daleko veća, funkcionalnija, dugotrajnija i jednostavnija hala, ili čak i više njih.
Sada, šta je tu je, neka samo rade, ali neka se i razmišlja o nekom proširenju prostora.

Odgovori
ra

E baš lepa vest konačno da se muzej osveži jedino bi to moglo malo brže da se obavi ovako do jeseni neće raditi

Odgovori
Mi

Stvarno suludo da zbog radova ispred zatvore citav muzej tako dugo – pa mogli su da rade parcijalno i da uvek ostavljaju koridor od tipa 2-3 metra za put do ulaza. Svasta bas

Mi

Zasto “najneadekvatnija” zgrada za muzej? Ko se seca ovog zdanja u punom sjaju, zna da su ljudi sa otvorenim ustima prolazili pored ove lepotice. Neodrzavati zgradu, 35 godina, to moze samo kod nas – da li su ikada oprali prozoro na njoj? Za mene bar, i dalje jedan od najlepsih simbola Beograda (sama zgrada, a tek lepa zbirka unitra).

Odgovori
ab

Super muzej kada bi se odrzavao. Ja sam bio krajem devedesetih, zgrada je tako projektovana da bi se kolekcija jednostavno obisla hodajuci u krug a dobijen je i maksimalno iskoristen prostor sto se tice kvadrature kao i dovoljna visina za eksponate…

Vi

Ja mislim da je muzej sa takvom zbirkom eksponata previše udaljen od grada.Morao bi biti bliže, recimo u Hali 1 Beogradskog sajma (pošto se sve druge ruše)! A citava postavka bi mogla biti na spoljnim prstenovima Hale 1-oba nivoa. Onaj centralni deo hale bi mogao da se iznajmljuje za druge namene. Da vidite onda kakva bi bila svakodnevna posecenost!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs