Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava drugog dana konferencije

15. apr 2024

[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024
[UŽIVO] Tango Six na prvom letu Er Srbije za Čikago: Beograd povezan sa drugom destinacijom u SAD – ali hajde da pričamo i o tim long range operacijama
"Nikola Tesla" prvi put na ORD gejtu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[UŽIVO] Tango Six na prvom letu Er Srbije za Čikago: Beograd povezan sa drugom destinacijom u SAD – ali hajde da pričamo i o tim long range operacijama

Er Srbija je poletanjem današnjeg leta JU506 sa Aerodroma Nikola Tesla, posle više od 30 godina pauze, ponovo uspostavila avio-saobraćaj između Beograda i Čikaga. Tango Six će biti na prvom letu a izveštavaćemo i iz „Vetrovitog grada“.

Kako je nacionalna avio-kompanija ranije saopštila, direktni letovi do druge destinacije u SAD-u realizovaće se dva puta nedeljno, sredom i subotom, dok će od 12. juna putnicima biti na raspolaganju i treći nedeljni polazak, ponedeljkom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tango Six Portal (@tangosix)

Pre nastavka vesti…

Zastanimo za trenutak i konstatujmo koliko Beograd rastura kada su u pitanju sopstvene long range operacije.

U godini kada ćemo krajem oktobra obeležiti 10 godina od osnivanja Er Srbije, sasvim prikladno i slučajno, pojavile su se do sada neobjavljene fotografije nekadašnje, nesuđene, širokotrupne uzdanice JAT-a iz 1975 godine.

Tango Six je jedini domaći medij koji je imao tu privilegiju da se „provoza“ svim Er Srbijinim širokotrupnim letelicama, što tokom redovnih letova, što tokom onih originalnijih.

Tako smo u maju 2016. sleteli sa prvim A330-200 u Beograd iz Abu Dabija. Objavili smo i vest da tog dana to nije bilo jedino sletanje nove long range letelice koja će biti bazirana u Beogradu. Izveštavali smo sa interesantnih „opitovanja“ Are, leteli u biznis klasi ovog širokotrupnog aviona između Beograda i Zagreba, što je, ispostavilo se, bilo ne jedino začikivanje glavnog grada Hrvatske long range metodom.

Pratili smo obuku Er Srbijinih pilota na Erbasu A330,  Snimali smo Aru u vazduhu, kao i njen prvi let to Njujorka. Na prvom letu do Njujorka javili smo se tokom leta iznad Atlantika na 38.000 fita zahvaljujući on board internetu (koji je Er Srbija nedavno ukinula zbog slabog korišćenja od strane putnika).

Pratili smo upotrebu long range avijacije tokom Korone, rekordne letove do Zapadne obale SAD-a, brojne humanitarne operacije kako do Kine, tako i kao pomoć susednim zemljama.

Sve do predstavljanja originalnog dizajna dva poslednja Erbasa A330 kojima će se, po svemu sudeći, u budućnosti pridružiti još letelica ovog tipa.

Kapetan današnjeg leta je Boris Crnadak. Pilot koga Tango Six publika poznaje iz jednog od naših najgledanijih kokpit videa.

Let za Čikago, let za Čikago…

Svečanom ispraćaju inauguracionog leta prisustvovali su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, ambasador Sjedinjenih Američkih Država u Republici Srbiji, Nj. E. Kristofer R. Hil, kao i predstavnici srpske nacionalne avio-kompanije, avio-industrije i medija.

– Današnji dan je izuzetno važan za našu kompaniju, za Srbiju i Beograd, čitav region Zapadnog Balkana, kao i veliki broj naših sunarodnika koji žive i rade u Severnoj Americi. Raduje nas što smo odgovorili potrebama putnika i pružili im mogućnost da razdaljinu od nešto više od 8.000 kilometara vazdušne linije pređu na najjednostavniji način, udobnim širokotrupnim avionima

Er Srbije. Verujemo da će linija između Beograda i Čikaga biti korisna svim putnicima bez obzira na povod putovanja i da će doprineti još boljim poslovnim, turističkim i svim drugim vezama između Srbije i Sjedinjenih Država. – rekao je Jirži Marek, generalni direktor Er Srbije.

Er Srbija će tokom letnje sezone nuditi do 10 nedeljnih letova između glavnog grada Srbije i Severne Amerike.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Iv

Lepa vest. Jako veliku dijasporu imamo tamo. I mi i Makedonci, ali i drugi sa prostora Ex Yu. Cudi me da nije ranije uspostavljena linija. Pitanje za one malo iskusnije, da ne kazem starije, do kojih gradova je leteo JAT pre 30 40 godina? Mislim na USA.

Odgovori
BG

Njujork, Čikago, Los Anđeles redovne linije a čarteri su išli za Klivlend i Pitsburg. U Kanadi Toronto redovna linija sa ( ponekad ) sletanjem u Montreal.

Gl

Samo za njujork ali bilo je direktno za Sidnej sa DC-10,i istim se moglo direktno u Mumbai ili Delhi,slagacu te,pradeda mi je bio brodograditelj pa je cesto isao u Burmu,Indiju i Pakistan

De

@Gladius
Sidnej nikad nije bio direktna linija bez međusletanja.
– 19.05.1970. na aerodrom „Beograd“ doleteo prvi Boeing 707-320, YU-AGA koji je JAT iznajmio od Pan-Ama. U floti je ostao do 25. jula 1974. godine.
– 1.06.1970. avionom B-707 uveden čarter saobracaj za Australiju. U ovoj godini u proseku leti tri puta nedeljno, dva puta za Sidnej i jednom za Melburn, na ruti Beograd – Karači – Singapur – Australija (Sidnej ili Melburn).
– 15.02.1979. u redovnom saobraćaju JAT počeo da sleće u Melburn.
– 18.05.1979. DC-10 leti za Australiju jednom nedeljno umesto B-707, koji je leteo dva puta nedeljno.
– 1.04.1980. na liniji za Kinu i Australiju JAT sleće u Dubai.
– 10.04.1980. JAT uvodi čarter liniju iz Jugoslavije za Klivlend i Čikago.
– 4.11.1980. otvorena redovna linija za Čikago.
– 23.12.1980. JAT uvodi drugi let avionom DC-10 za Australiju.

JAT je između 1978 i 2005 imao 9 letelica DC 10 ali nikad više od 5 istovremeno.
1. YU-AMA = Leteo za JAT od 12.12.1978. do 22.07.1992.
2. YU-AMB = Leteo za JAT od 14.05.1979. do 24.06.2005.
3. TU-TAL = Leteo za JAT od 06.02.1985. do 13.11.1986.
4. 00-SLA = Leteo za JAT od 15.06.1986. do 31.10.1986.
5. `Martinair` (nepoznata reg. oznaka ) = Leteo za JAT od 20.02.1987. do 31.05.1987.
6. OH-LHA = Leteo za JAT od 16.04.1987. do 31.10.1988.
OO-SLA = Ponovo iznajmljen i leteo za JAT od 12.06.1987. do 23.10.1989.
7. YU-AMC = Leteo za JAT od 02.05.1988. do juna 1992.
8. YU-AMD = Leteo za JAT od 01.06.1989. do 27.11.1991.
9. N107WA = Leteo za JAT tokom 1990g .

Znači bila su 3 perioda kad je JAT istovremeno imao 5 `Desetki` : YU-AMA/AMB i AMC ,OO-SLA i OH-LHA u periodu maj-okt. 1988g ,zatim YU-AMA/AMB/AMC i AMD te OO-SLA u periodu jun-okt. 1989g i onda YU-AMA/AMB/AMC /AMD te N107WA tokom 1990g .

Ma

Odlična vest, očekivan i logičan potez! Srećno Air Serbia, puno uspeha! : )

Odgovori
Mi

Srećno! Samo napred!

Odgovori
Vl

Odlicne vesti, letovi za Ameriku znaci privlacenje putnika iz regiona koji ce koristiti usluge Er Srbije i aerodroma Nikola Tesla.

Odgovori
Ki

a koga to kad svi lete iz frankfurta ili Ciriha

Ig

Upravo sleteo na O Hare

Odgovori
Sv

Bravooo! Divna vest! Letimo uskoro! Bas se radujemo.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs