Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

29. okt 2024

General Bandić: Ministarstvo odbrane tek sad pregovara o nabavci naoružanja za Rafale; SAAB sa Gripenom ipak učestvovao u prvobitnom razmatranju za nabavku novog aviona

28. okt 2024

Slovenija nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku pomoć

22. okt 2024

[PREDSTAVLJAMO KNJIGU] „Samohodni raketni sistem 2K12 Kub-M/Kvadrat: Od SFRJ do Srbije“

18. okt 2024

Piloti Helikopterske jedinice MUP-a Kantona Sarajevo školuju se u Crnoj Gori, dobijene prve PPL dozvole

17. okt 2024

Prve fotografije hrvatskih Rafala sa vežbovnim raketama vazduh-vazduh

15. okt 2024

Nova TV: Zaštitu vazdušnog prostora Hrvatske privremeno će obavljati borbeni avioni Mađarske i Italije

14. okt 2024

Poseta Erdogana Beogradu: Nabavka Bajraktara za Srbiju nije pomenuta, uskoro bi zbog toga mogao da profitira Erbas?

11. okt 2024

Bugarska Granična straža ponovo izabrala kompaniju „Airborne Technologies“ za nadogradnju helikopterske flote

10. okt 2024

Daso najavio početak razvoja borbene besposadne letelice koja će dopunjavati i biti integrisana sa borbenim avionom Rafal

9. okt 2024

Aero-miting „Vršac 2024“ after video: Kako smo doživeli vazduhoplovni spektakl pod Bregom

8. okt 2024

[ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

7. okt 2024
[RAT U UKRAJINI] Masovni ukrajinski napad na Krim, potapanje ruske raketne korvete, Hrvatska vojna pomoć do sada 181 miliona evra
Ukrajina bi u narednom periodu mogla dobiti značajno naoružanje i vojnu opremu iz Grčke

[RAT U UKRAJINI] Masovni ukrajinski napad na Krim, potapanje ruske raketne korvete, Hrvatska vojna pomoć do sada 181 miliona evra

U protekloj nedelji rata u Ukrajini, ruske snage su, prema različitim zvaničnim i nezvaničnim izvorima, ponovo imale manju ili veću inicijativu na skoro svim ratištima. Određena pomeranja linija fronta registrovana su u Harkovskoj, Luganskoj, Donjeckoj i Zaporoškoj oblasti. Ukrajinski predsednik Volodomir Zelenski izjavio je 30. januara da je Rusija od početka godine na Ukrajinu lansirala 330 raketa različitih tipova i skoro 600 dronova-kamikaza.

Glavnokomandujući ukrajinskim oružanim snagama general Valerij Zalužnji predstavio je dalju strategiju kojom bi se inicijativa širom ratišta preuzela i zadržala kako bi se olakšale uspešna ukrajinska ofanzivna dejstva uprkos brojčanoj prednosti Rusije u ljudstvu i tehnici. Ukrajinski plan predviđa da se tehnološkim inovacijama i prilagođavanjem ostvare prednosti u odnosu na rusku vojsku.

Navodni ostaci rakete MIM-104A za koju Rusi tvrde da je 24. januara pogodila transportni avion Il-76 iznad Belgorodske oblasti.

Rusi tvrde da imaju dokaze koji pokazju da je njihov transportni avion Il-76 prošle nedelje raketnim sistemom Patriot oborila ukrajinska PVO. Prikazan je video snimak na kome se vide ostaci rakete za koju ruska komisija navodi da se, prema svojim konstruktivnim i geometrijskim karakteristikama i vidljivim oznakama, može zaključiti da je to vođena raketa MIM-104A.

U prethodna tri dana Ukrajinci su izvršili masovne kombinovane napade raketama i besposadnim letelicama na ciljeve na Krimu. Samo 30. januara je, prema nezvaničnim ruskim izvorima, dejstvovano sa bar 12 krstarećih rakete Storm Shadow/SCALP EG. Takođe se navodi da su Ukrajinci dejstvovali i protivradarskim raketama AGM-88 HARM, kao i da su ukrajinski avioni lansirali i mamce za PVO ADM-160 MALD.

Među ciljevima se našla i vazduhoplovna baza Beljbek u kojoj je baziran 38. lovački avijacijski puk sa avionima Su-27 i Su-30. Objavljen je snimak navodnog udara raketa na ovu bazu, pri tom se tvrdi da su prilikom raketnog napada uništena tri aviona, dva Su-27 i jedan Su-30, kao i da je 12 vojnika poginulo a 10 ranjeno. Navodi se i da je pogođen i kamp za obuku ruskih specijalaca u Gvardejskom, i da je tom prilikom poginulo 9 vojnika.

Istovremeno su ciljevi na Krimu napadnuti i sa mora. Ruska crnomorska flota izgubila je još jedan brod. U noći između 31. januara i 1. februara potopljena je raketna korveta Ivanovec projekta 1241.1 Molnija (zapadna oznaka Tarantul II). Glavna obaveštajna uprava ministarstva odbrane Ukrajine objavila je video snimak uspešnog dejstva besposadnim površinskim plovilima na ruski brod, navodno je plovilo pogodilo čak 6 čamaca sa eksplozivom, nezvanični ruski izvori navode da je korišćeno 9 ili 10 plovila. Ivanovec je pogođen blizu jezera Donuzlav na Krimu gde je i potonuo.

Koliko su efikasni i ubitačni naoružani FPV dronovi, najbolje do sada ilustruje neuspeli ruski napad kod mesta Novomihajlovka u Donjeckoj oblasti. Ukrajinska 72. samostalna mehanizovana brigada objavila je kolaž video snimaka zaustavljanja ruske kolone u nastupanju čija su oklopna vozila uglavnom pogođena dronovima-kamikazama. Na ruskim društvenim mrežama mogu se videti kritike o, u ovom slučaju, apsolutnom nedostatku zaštite ruskih snaga u vidu PVO sistema, kao i sistema za protivelektronska dejstva, što je uzrokovalo velike gubitke u tehnici i ljudstvu.

Ukrajina bi u narednom periodu mogla dobiti značajno naoružanje i vojnu opremu iz Grčke. List Katimerini piše o tome da je državni sekretar SAD Entoni Blinken predložio da Grčka u zamenu za finansijsku pomoć od 200 miliona dolara, ustupi ili proda Ukrajini svoje oružije. Istovremeno se piše da su grčki zvaničnici doneli odluku o slanju zastarelog naoružanja, kao i da je takva odluka donesena nakon odobravanja prodaje borbenih aviona F-35. Navodno bi Grci, između ostalog, poslali i sisteme PVO, topove ZU-23-2, raketne sisteme Osa, Tor i S-300.

Rusko naoružanje će Ukrajini najverovatnije poslati i Ekvador. Novoizabrani ekvadorski predsednik Daniel Noboa je u intervjuu televiziji Ecuavisa izjavio da će ruska vojna tehnika koja se nalazi u naoružanju ekvadorske vojske, biti predata SAD, bez obzira na stav Rusije o tome, kao i uslove ugovora. Od sovjetskog/ruskog naoružanja Ekvador poseduje višecevne lansere raketa BM-21 Grad, lake prenosne rakete sisteme PVO kratkog dometa Strela-2 i Igla, protivavionske mitraljeze ZPU-1 i 2, protivavionske topove ZU-23-2, raketne sisteme PVO Osa, bacače granata AGS-17, protivoklopne raketne bacače RPG-7, srednje transportne helikoptere Mi-17.

Ministar odbrane Hrvatske Ivan Anušić izjavio je na neformalnom sastanku ministara odbrane Evropske unije održanom u Briselu 31. januara da je Hrvatska do sada Ukrajini poslala vojnu pomoć u vrednosti od 181 milion evra. Već nekoliko meseci postoje spekulacije da će Kuvajt Ukrajini poslati jugoslovenske tenkove M-84 koji trenutno nisu operativni a njihov remont bi navodno radila hrvatska kompanija Đuro Đaković. Najnovije glasine govore o tome da bi Hrvatska mogla poslati i dva transportna aviona An-32B koja hrvatsko ratno vazduhoplovstvo ne koristi već oko 10 godina.

Ministarstvo odbrane Velike Britanije iznelo je svoja saznanja da ruska odbrambena industrija može da proizvede najmanje 100 tenkova mesečno i da je stoga u stanju da nadoknadi gubitke na bojnom polju, omogućavajući ruskim snagama da nastave sa sadašnjim tempom operacija i u bliskoj budućnosti. Pojedini mediji navode da je u 2023. godini ruskim jedinicama predato oko 1.500 tenkova, dok nezvanični ruski izvori navode neverovatnu brojku od čak 2.100. Međutim, sasvim sigurno se ne radi o sasvim novim tenkovima, već je većina njih u stvari aktivirana iz skladišta, remontovana, modernizovana, a veoma mali broj (možda desetina) je potpuno novoproizvedenih.

Od ovonedeljnih zanimljivih video snimaka izabrali smo snimak dejstva ukrajinske PVO jugoslovenskim protivavionskim topom M75 kalibra 20 mm i švedskim raketnim sistemom RBS-70. Kako se navodi u opisu snimka, u rejonu Avdejevke su uz pomoć pomenutih sistema pogođene ruske besposadne letelice Zala (ne navodi se tip), kao i loitering munition tipa Lancet.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

op

Eto taj čuveni Repelent sistem baš lepo štiti od dronova…..Prema nekim podacima 50% svih gubitaka na bojištu je posledica dejstva dronovima, najčešće FPV. Masa snimaka sa obe strane kako dronovi ubijaju vojnike ili uništavaju tehniku. Opet ponavljam, dok Rusija ne uništi sve mostove preko Dnjepra (a nije uništila ni jedan!!), rat se nastavlja u nedogled jer Ukrajina slobodno premešta trupe i tehniku na istočni front. Jedini most koji je uništen na dnjepru je onaj Aleksandrovski kod Heersona koji je, ironije, uništila Ukrajina i time primorala rusku stranu da sve trupe povuče na zapadnu obalu Dnjepra.

Odgovori
Mi

I ja se pitam sta rade Repelent i Krasuha kad ne mogu ni jedan prodor na par kvadratnih kilometara da onesposobe jeftine FPV dronove.

ISto vazi i za Ukrajince, tojest NATO EW sisteme. Zar ni jedna strana nema elektronske protiv mere za takve zujalice bar da cisti 2km perimetar.

Lancet i FPV preuzeli controlu nad frontom 24/7

Dj

Ti si sistemi verovatno koncipirani da ometaju ili spijuniraju vece konvencionalne letece objekte, dakle ono ide neki avion i onda oni odrede njegov smer, upere antenu i ili ga ometaju barazno ili hvataju kriptovanu komunikaciju, razbijaju sifre itd. Ovo danas je potpuno disruptivna stvar, za koju se niko nije pripremio. Previse primitivno da bi neko o tome uopste razmisljao. Veliki deo tih malih dronova verovatno biva onesposobljen, ali ekipe koje rade s njimaimaju dosta u rezervi i verujem da startuju odmah novu akciju. Sistema za ometanje nema dovoljno, morao bi imati bukvalno na svakih par km po jedan, sve sa posadama itd.

Cirkus ce da nastane kada dronovi krenu da koriste AI, kada mu operator zada koordinate i naredi da napadne najvrednije vozilo koje vidi u okolini kada dodje na cilj. I posalje se 15 takvih dronova sa po jednom granatom zavezanom onim plasticnim kablovskom vezicom. Mislim da smo udaljeni manje od godinu dana od tog scenarija. Onda nece biti vise nikakvog

Mi

,,Ovo danas je potpuno disruptivna stvar, za koju se niko nije pripremio. Previse primitivno da bi neko o tome uopste razmisljao.“

Toliko primitivno da vojnik ima bolje sanse danas da ga obori stapom nego PVO sistemom. https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/1agdtpa/russian_soldier_hit_fpv_drone_with_a_stick/

Pe

Rusi sad tvrde da je raketni brod „Ivanovec“ zapravo prevozio ukrajinske vojne zarobljenike!

Odgovori
Is

@Petrovic Dusan

Da bas tako sada ce Zakarova reci da su ustvari ukrajinci potopili svoje …
Koja suplja ruska propaganda !!!

Dj

Pa da, interesantno je da je ta ruska dezinformcija već zaboravljena, ni dokaza, niti bilo čega, razmena odrzana prekljuce itd.

Fe

@PeDu

Ovde se po oničaju diskutuje samo na osnovu ukrajinskih fantazija za unutrašnju upotrebu. Doduše neki se i ozbiljno uživljavaju.

Biće potopljen još koji put, kao i onaj oboreni Avaks, mora da je dematerijalizovan pa nema ostataka da plutaju morem.

Is

@Feline
@Djuka
Rusi su prvaci svijeta u davanju laznih informacija i umanjivanju svojih gubitaka..
Na pocetku rata kada su im ukrajinci potopili flag ship “Moskva”direktan udar mislim 2 rakete receno je da je poginuo samo jedan mornar(posada 500-600 mornara) .Rusi naravno rekli pozar ..Uza sve stabilizatore ,duple tankove i balasne tankove ..cinilo ga je gotovo nemoguce potopiti ipak je bio potopljen ,znaci steta je bila ogromna od tih udara raketa ..Vise desetina majki koje su dosle traziti svoje sinove nazalost nikada ih nisu pronasle nakon te nesrece ..E to
Je jako zalosno zato nema nikakvih fantazija nego surova istina ..

Mi

Pa potopljen je. Ostaci su na dnu mora. Sami Rusi su potvrdili gubitak ali ti ne bi povjerovao ni da si sam bio na brodu i potonuo.

Pe

@Feline Zasto se ne zamislite, iz kog razloga jedna Rusija, najveca zemlja na svetu neiscrpnih resursa, koja se nalazi odmah pored neuporedivo manje i siromasnije Ukrajine, i posle 8 godina priprema za agresiju na Ukrajinu, trpi ovakve poraze?
Rusija je imala svaku vrstu prednosti u odnosu na Ukrajinu, a danas se Putin hvali
kako su posle 715 dana napada zauzeli 19 vikendica u Avdejevki, na 3 km od Aerodroma Donjeck i na 9 km od centra Donjecka koji Rusi okupiraju evo 10 godina.

Mi

Rusija, Druga svetska sila, prema listi GlobalFirepower :) Toliko o tim listama.

Odgovori
Fa

Jeste druga, ali u Ukrajini…

Fe

@Milki

Kao da ti ne prija što se pojavila konkurencija? A taman si sebe uverio da se članstvom postaje velika sila.

Th

Samo se jedno pitam. Sta je to Hrvatska slala u vrednost od 181 miliona Evra? To sto su od njih Ukrajinci dobili su Hrvati davno otpisali. Odpad. One Mi-24 sto u Hrvatskoj trunu su verovatno vlasnistvo Rusije. Zato su dobili ona 10 Mi-171Sh po jako jeftinoj ceni. Ako uspiju da im uvale ona dva „civilna“ AN-32B svaka im cast. Jos samo fali da se rese onog smeca od M-80 i M-84. Navodno bi dobili Leopard 2 iz Svajcarske kao zamenu. Ukriman je drazija varijanta T-72.

Odgovori
Mi

10 Mi 171sh su dobijeni prebijanjem klirinskog duga prema ey Yu. To je bio hrvatski dio duga odredjen sukcesijom, a koji je isplacen isporukom helikoptera.

Li

Nista u Hrvatskoj vise nije vlasnistvo Rusije , ako cemo da govorimo o vojnoj tehnici.Ali madjarski MIG29 rashodovani jesu koliko mi je poznato. Npr. Hrvatska je dobila te Mil171Sh kao i Slovenija one patrolce na ime tzv. klirinskog duga ex SSSR prema ex SFRJ ( sukcesivno podeljen dug ). A Hrvatska , tu vest imali smo i ovde, je donirala starije Mil 8/17 koje je sama nabavila 90.ih. Mil 24 pak koji trunu u Hrvatskoj nisu apsolutno vlasnistvo Rusije! Takodjer su kupljeni 90.ih. Kao ni AN 32. Generalno, Hrvati davaju neaktivnu ili pred kraj aktive , sovestku / rusku tehnika koja im postaje teret kao NATO clanici a za uzvrat dobivaju povoljno americka sredstva koja ima tebaju.

Li

Sad se setih Hrvati su poslali i neke 130 mm topove. Nista sta su poslali Hrvatska ili Slovenija nije „otpisano“ . Taj luksuz Ukrajina nema.
Koristi se sve dok se moze ili dok ne bude unisteno.

Pe

Zapravo je Hrvatska dobila fantastican posao-fabrika „Djure Djakovic“ ce modernizovati 100 jugoslovenskih tenkova M-84 od Kuvajta, koji i placa sve ovo.
Onda ce zajedno sa Antonovima ici za Ukrajinu.Jasno, Hrvatska dobija i novac i veliko iskustvo na ovom poslu.

Mi

@Petrovic Da. Sigurno će Kuvajtski M84 ići Ukrajni. Posao i pol za DD i Hrvatsku. Ako se ima imalo pameti, Hrvatska bi trebala predati svoje M84 i ispod cijene uzeti Zapadne tenkove ( možda JužnoKorejske poput Poljske ) , pošto je jedino to još ostalo za zamjeniti od sovjetske / jugoslovenske tehnike. BVP M80 se zamjenjuju sa Bradley koji se moderniziraju u Hrvatskoj gdje se prikuplja novo znanje i gdje će se vremenom Hrvatska servisirati i modernizirati Ukrajinske Bradley ( možda i Grčke ). MIG21 se zamjenio sa Rafalima. Mi8 helikopteri sa BlackHawk.

Pe

@Milki Upravo tako, pametni potezi za Hrvatsku iz vise uglova: i zarada, i obnova svoje vojske, i iskustvo fabrika,i eticki pomoc Ukrajini.
Jedino mi ovde u Srbiji opet naopako- skupljamo rusku opremu od Kipra, Madjarske,i jos i kupujemo ruske sklopocije…

Mi

Da, ovo sa Mađarskom ( BTR-80 ) im stvarno nije trebalo. Katastrofalno loše vozilo. Gore od BVP M80 ( koje je Srbija modernizirala sa dodatnim „limom“, gdje su izgubili amfibijska svojstva ), ako je to uopće moguće.

Iv

An – 32 je već prebačen u Ukrajinu. O čemu vi pišete?

Milki
Ima li ĐĐ kapaciteta da renovira (Bredlije) i M 84 istovremeno? Zašto Česi, Slovaci ili Poljaci ne bi renovirali i modernizirali M-84?
P.D.
Zapravo je Hrvatska dobila fantastican posao-fabrika „Djure Djakovic“ ce modernizovati 100 jugoslovenskih tenkova M-84 od Kuvajta, koji i placa sve ovo.// A po kom projektu će hrvatska „modernizovati“? Kad Hrvatska skoro pa ništa ne proizvodi.
Onda ce zajedno sa Antonovima ici za Ukrajinu.Jasno, Hrvatska dobija i novac i veliko iskustvo na ovom poslu. //Antonovi već odletjeli, jer u Hrvatskoj nisu imali mozga da inkorporiraju transportne avione u oružane snage. Veliko iskustvo u čemu? Mijenjanju ulja, nanošenja zelene boje preko boje pijeska, podmazivanju,…? Svatko tko ima zrno mozga u glavi posao bi povjerio onima koji imaju uhodan program održavanja i modernizacije. Da bi tenkovi stigli što prije u ruke Ukrajincima.

Pa

Bice kao poslovi veka u hrvatskim brodogradilistima…jos kad bi uspeli da naplate desetke milijardi dolara uskracenog oruzja bivse Jnea…ponovo pokrenut proizvodnju, osposobit strucni kadar, razvojne centre, imqju ragale da ih se brani …

Pe

@Ivan
Preko 200 fabrika iz bivše Jugoslavije su ucestvovale u proizvodnji M-84.
Glavne fabrike su bile :
„Đuro Đaković“, Slavonski Brod – završna proizvodnja
„FAMOS“, Sarajevo – pogon
„Iskra Delta“, Kranj -laser i elektronički dijelovi
„Zrak Sarajevo“, Sarajevo – optika
„Slovenske železarne“, Ravne na Koroškem – oklop
„Prvi partizan“, Užice – municija
„PRETIS“, Vogošća – granate
„Prva Petoletka“, Trstenik – hidraulika
„21. maj“, Rakovica (Beograd) – upravljački sustav
„Bratstvo“, Novi Travnik – top
„Metalski zavodi Tito“, Skoplje
„11. oktomvri“, Prilep
„RUEN“, Kočani
„Rudi Čajevec“, Banja Luka – elektronika
„Sever“, Subotica – autopunjač
„Jugoturbina“, Karlovac
„Radoje Dakić“, Podgorica
„Industrija ležajeva Kotor“, Kotor
I sad Vi pitate „iz kojeg razloga su dali ovaj posao fabrici „Djure Djakovic“ iz Slavonskog Broda, koja je upravo i pravila tenk M-84?
Mislim da se odgovor namece sam.

Dj

Veca bi pomoc ukrajini bila poslati joj najsavremenije tenkove a taj M-84 otpad Slovenija i Hrvatska da zadrze…

Br

@Milki13

Srbija ima hronican nedostatak vozila opremljenih sa topom od 30 mm. Posto nemamo serijsku proizvodnju toh topa idalje.Ovako smo prodali municiju drzavi koja inace to kupuje od NATO drzava, obezbedili dobro naoruzano vozilo. Kad se situacija sa topom mozemo da povadimo ove topove i integrisemo na Lazar III (koji smo btw vec prodali Turkmenistanu sa topom 30 mm)

Mi

Stace im skuplji tenkovi kao sto su Celendzeri i Abramsi kad znaju da nema smisla da ih koriste. Leopardi su isto super pa nisu nista posebno doprineli, i mnostvo ih je pokoseno, ili unisteno. Kostaju puno a efekat nikakav. Bredli je jos i bolji jer je brzi i fleksibilniji i prenosi trupe od tacke A do tacke B, pa i njih le preko 65 onesposobljeno.
Kao sto sam i u pocetku govorio, Abramsi i Celendzeri zato sto su USA/UK nece biti izlozeni mlacenju kao Francuzi ili Nemci, nego se cuvaju za idealne uslove kojih nema jos na vidiku.

Pa

Sta je ‘zavrsna proizvodnja’? Proizvodnja zavrtki ili sklapanje zavrsenih delova? Moze li neka referenca nama uskracenim za definicije proizvodnog masinstva, ili barem procentualni udeo DjDj u celom sistemu proizvodnje tenka? ‘Upravo pravila’, koji deo je pravila fabrika?, zavod ili kako se vec zove. Sigurno je tada a i sada generator profita, ne?

Pa

Sta je ‘zavrsna proizvodnja’? Proizvodnja zavrtki ili sklapanje zavrsenih delova? Moze li neka referenca nama uskracenim za definicije proizvodnog masinstva, ili barem procentualni udeo DjDj u celom sistemu proizvodnje tenka? ‘Upravo pravila’, koji deo je pravila fabrika?, zavod ili kako se vec zove. Sigurno je tada a i sada generator profita, ne?

Tr

@Petrovic Dusan
M-84 se samo sklapao u Djuri Djakovic, od delova proizvedenih sirom bivse drzave.
Bez tih delova, u Djuri nisu mogli sastavoti ni tenk od papira s obzirom da se u Hr nije proizvodilo skoro nosta za M-84. Djuro Djakovic je danas ruina i rupa bez dna koja nije proizvela nista od raspada bivse drzave, tehnoloski i kadrovski ostali su zarobljeni u 70-im godinama proslog veka.

Mu

@Petrovic Dusan
Đuro Đaković ne može raditi nikakav remont jer mu je istekla licenca koja je bila na 10 godina ili 1000 proizvedenih tenkova.

Pa

Poslati Hrvatskoj bilo sta je zgoditak, jer sem strojnica koje uvaljuje ‘kosovu’ i ponekoj azijskoj koloniji nista i ne pravi.

Iv

Da li sa zapada ili istoka, neko zlo se nažalost sprema, nadam se da ce biti uveden vojni rok i nastaviti naoružavanje Srbije, previse je podela kod nas, sto se pre ujedinimo u svakom pogledu to je bolje za nas

Odgovori
Tr

Ja se bas nadam da nece uvesti vojni rok, jer je beskoristan, ni profesionalni vojnici nisu obuceni kako treba, a kako ce tek regrute da obuce ( info iz prve ruke, drug je oficir koji je napustio vojsku i zapalio za evropu, nije mogao da gleda haos u vojsci, plus su bedni uslovi ). Takodje se nadam da se necemo opremati kao sto smo se i do sad opremali, krsevima, kojih cak i nema dovoljno, dok se pare iz budzeta uveliko izvlace. Takodje se nadam da se necemo ni braniti, jer kako se branimo od 90ih sve nam je manja i manja teritorija..

Ko

Neki koji misle ako ne budu služili vojni rok da neće dobiti poziv u slučaju rata se varaju. Bolje je ići u rat obučen makar i 4 mjeseca nego bez ikakve obuke.

Pe

@Kosovo i Metohija Nema Srbija razloga da ide u rat.Protiv koga?Nikad Srbija nece napasti Kosovo pod zastitom najjace vojne sile sveta, jer ipak nisu ljudi u vlasti Srbije ni blesavi, niti bi da zavrse kao Milosevic.
Otcepljenje Republike Srpske je takodje neizvodljivo, tamo je NATO
Za ovo ostalo-protiv terorista itd, sasvim je dovoljna professionalna vojska.

Iv

Ne znam koju Rusi taktiku imaju, ali ako im tehnika ide napred bez da je stiti PVo i sistemi protivelektronske borbe…samo govori o odnosu prema obicnom vojniku i njihovom zivotu. U fazonu, samo ti bato sedi u masini, daj gas i napred. Uzas. Mada slicno rade i Ukrajinci. Dobijes nov tenk, BOV, stagod, naucis da upavljas i samo cepaj u smeru istoka, to sto ce te neko da odvali 99 posto nema veze. Strahota.
Nego imam pitanje za strucnjake: zasto je tesko zauzeti neki grad, ako se vojska u njemu dobro ukopa? Zar ne moze da se ispali 10 – 20 000 raketa grad na njega i resi se protivnika?Nego mora rov po rov. Samo pitanje, jer ja pojma nemam.

Odgovori
Iv

Govorim o gradu koji je komplet evakuisan, gde nema civila, kao Bahmut i Avdejevka, da ne bude zabune.

Ivkos – Sam si dao odgovor. Rusi baš i praktikuju to šta kažeš, zasipanje gradovima i sl. Ti si pametniji pa kažeš šta kažu stručnjaci, a ruski stručnjaci uporno se lože na vbr i tu im pomoći nema. Grad i slični vbr veći efekat imaju na onoga koji gleda nego na onoga koga gađaš. Obično rasipanje

Il

Ako porusis grad neprijatelj i dalje ima gde da se sakrije, a ulice su zakrcene rusevinama sto onemogucava prolaz i napredovanje.

Mi

PVO sistemi moraju da budu u pozadini a plus toga ne mogu da skidaju rojeve FPV dronova. Mogu samo da drze helikoptere, avione i velike dronove na odstojanju. Ocigledno nista ne moze da neutralise FPV dronove osim kad su vec na samo 5-10m daljine, sto je uglavnom prekasno jer ih inercia dovede do cilja. Veci sistemi za protivelektronsku borbu su neefektivni (ocigledno) i neprakticni jer ih vidi i unisti FPV dron pre nego sto se ovi nameste i aktiviraju blizu fronta jer im je domet ….nikakav?

Pitanje iz adnjeg pasusa je za 1000000 dolara. Da je prosto Ukrajinci bi fronta letos u velikoj kontraofanzivi kad su bili najjaci.

A vidimo i kako su efikasni i Izraelci u Gazi. Ogromne civilne zrtve, veliki gubitci IDF vojnika, i puno meseci je vec proslo a teritorija mala i odsecena od sveta. Kolateralna steta i bombi bacenih na tu teritoriju je 10x veci nego sto je Rusija bacila po celom frontu u zadnjih dva tri meseca. Pomnozi to vreme sa tri ili cetiri sa obzirom da su Ukrajinci daleko jaci od Hamasa, i imaju kanale snabdevanja koliko toliko sa Zapada, FPV dronove i sta sve ne.

om

Zato je su ljudi pod zemljom ispod zgrada u podrumima i štiti ih beton. Vojska se ukopava na otvorenom a ne po gradovima.

Am

A, pa to ti je vrlo jednostavno. Grad ima samo 20-25 kg eksploziva.
Jedna „normalna“ bomba od 250 kg, ima 125 kg eksploziva, a ni ona nije svemoguća, pa stoga bacaju i od 500 i od 1000 kg.

A druga stvar je površina. Recimo 2km x 2km = 4.000.000 kvradratnih metara.

Ti kažeš da ispale 20.000 Gradova. Ok, to je 400 m2 po Gradu. To je skoro pa kao kill zone na otvorenom, na livadi.

Na kraju, pogađanje rova – preteško i nemoguće. Na to, rov nije prav, tako da strada samo kratka sekcija.

Tako da je rušenje svih kuća, kao u igrici, nemoguće.

Iv

Hvala na odgovorima. Zasto sam to pitao? Jer me zanima realan ucinak ovih raketnih bacaca. I nije mi bilo jasno , kako neko napada unisten grad velicine Lazarevca 1 godinu i ne moze da istera protivnika, a navodno ispaljuje na hiljade granata dnevno na tu lokaciju, povrsinu, mesto kakogod. Da li je po vama bolje imati vise haubica ili vise vbr? Kad neko ima ogranicen budzet?
P@Milos 1977 da, ali rusi imaju valjda od tora preko pancira i buka preko Krasuhe i repelenta i onda posaljes grupu tehnike napred, bez da je ista stiti. Po toj logici onda je trenutno najbolje imati dronove, jer je to novina koja je jeftina, brutalna i za sada nema dovoljno efikasne odbrane.

Dj

>> Zar ne moze da se ispali 10 – 20 000 raketa grad na njega i resi se

Pa to sto ti zagovaras je divljacko razaranje koje znaci nikada, ali nikada u celoj istoriji ratovanja nije bilo rezon ratovanja niti cilj. Ja bi se na tvome mestu zapitao kakvo si ti vaspitanje dobio od roditelja i drustva i kojim moralnim i etickim normama, ako ih uopste imas, se rukovodis!

Iv

@Djuka citaj malo bolje sta pisem. Govorim o gradu u kojem je vojska, a ne civili. A ratove nisam ja izmislio. A to se ne sekiraj za mene, nego najore pofji od svojih komentara.

Iv

@Divljacko razaranje praktikuju i ovi tvoji na koje se ovde lozis kao i ovo rusofili. Jedni zasipaju recimo nas, a ovi drugi Ukrajinu. I jedni i drugi imaju isto opravdanje. Moje je pitanje hipoteticko, jer se pominje ispaljivanje nekakvih stotina hiljada granata oko Bamuta, Avdejevke, Melitopolja i slicno, a zauzimanje je trajalo mesecima, pa me zanima na sta se to puca i zbog cega mora toliko da se ispali na takvu malo povrsinu, gde se to kriju svi ti vojnici na obe strane i kako se prezivi na takvom prostoru par meseci. Bio sam ubedjen da grad rakete inaju vecu razornu moc. Sto se tice rata, ja u njima nisam ucestvovao, ni u jednom, kao ni clanovi moje porodice, tako da delis moralne lekcije pogresnom coveku.

Ivkos – Tukli su me svačim ali najgori su minobacači 120 i haubice. Danas je postignuta velika preciznost pa samim tim nema ni potrebe da se gomilaju artiljerijsksa oruđa. Povlače za sobom veliku logistiku sa kojom mi i u miru imamo problema, a kamo li u ratu.

Ma

@Djuka
Da, nikome sem amerima. 2 atomske bombe na dva grada, naravno, nije im cilj bio totalno unistenje :D, Totalno bombardovanje tepisima bombi, pored gradova u Nemackoj, i ‘saveznickih’ gradova za vreme 2 svetskog rata (Beograda npr.). Zatim, sta im je namera bila zasipanjem kasetnim bombama po centru Nisa, po pijaci? Verovatno nisu bili obavesteni gde je prva linija fronta, sta li vec?

Pe

@Markos Ako pominjete Dresden, setite se da su Nemci prvi poceli bombardovanje civilnih gradova, i to od Varsave 1939, preko Rotterdama, Londona i Koventrija 1940, pa Beograda 1941….
Bombardovanje Nemacke je bilo potrebno kako bi nemacke fabrike prestale da rade, u tom smislu, i ubijajuci radnike.I naravno da je rec i pravednoj osveti za nemacke napade.
Isto tako ne sumnjam da ce i Moskva goreti,jer su gadjali ukrajinske gradove.
A za Hiroshimu / Nagasaki – oba grada su imali desetine vojnih fabrika i bili legitimne mete u ratu po pravilima 2 sv rata.

Dj

Bombardovanje nemackih gradova, Hirosime i Nagasakija bilo je na zalost nuzno da bi se odnela konacna pobeda nad zlom nacizma i japanskog militarizma! Pa ni u Nemackoj nisu jos dosli do toga da se komemorise recimo Drezden, to ce mozda biti nekada ali treba proci jos 70 godina. Upravo potvrdjujete moju tezu o jezivoj nemoralnosti, zaista je bolesno pricati o americkim/britanskim zlocinima u 2. svetskom ratu. Jeste li to uskladili sa moskvom ili solirate?

Ca

Meni je NESHVATLJIVO slanje ovakvih konvoja bez pvo zastite. Ali NESHVATLJIVO. I sama taktika ruskih snaga je komedija. Mogu oni da naprave 10000 tenkova mesecno, samo je pitanje ko ce njima da upravlja…

Odgovori
Mu

Meni je NESHVATLJIVA oznaka Bulava na ovim dron zapisima. Ako su Ukrajinci Bulava, ja sam Moscow Institute of Thermal Technology.

Mi

Nema PVO zastite od jeftinih PVO zujalica. Pola ih gleda izdaleka i snima, a pola jurisa i zakucava se u vozila i pesadiju. Obore ih vojnici di po koji ako imaju srece, a i to je manje od 10% verovatno.

Kr

Zar nije pantzir S1 konstruiran da pravi zaštitu konvoja u pokretu?

Mo

I opet su ih Ukrajinci uhvatili na spavanju. Grci imaju 4 baterije S-300, 9baterija Tor i 10 baterija Osa, a na to treba dodati još oko 150 BMP-ova. Ta pomoć će im biti opcigovana od nabavke RS PVO Patriot i aviona F-35. Još samo da se vidi da li će uzimati neki RS PVO malog dometa za zaštitu Patriota.

Odgovori
Br

Grci imaju 8 lansera S300, oko 20 lansera TOR-a i oko 30 lansera Osa

Mo

@Branko Grčka PVO ima 32 lansera S-300PMU-1 i 16 lansera Tor M-1. To je po 4 baterije. Grčka KoV ima 39 lansera 9K33 Osa, to je 10 baterija, i 21 lanser Tor M-1, to je 5 baterija.

Br

Lose si razumeo, imaju 8 vozila s300 sa po 4 lansera i to je 32 lansera, ali samo 8 vozila i ukupno su bili nabavili 175 raketa, takodje nemaju 16+21 TOR-a, vec samo 21, Osa imaju 39, ali na papiru, odavno se ne koriste, kao i ostalo… A sve to je zapusteno i poluispravno, zato i dobijaju samo 200 miliona, da imaju 32 vozila s300 sa po 4 lansera, dobili bi mnogo, mnogo vise…

Vl

U 24 mesecu dvodnevne svo doslo se do demilitarizacije Crnomorske flote, a ni ostalim rodovima VS RF ne ide bas najbolje. Sve zbog hira glavnog dase iz Kremlja koji je umislio da moze da igra ravnopravno sa najjacim svetskim drzavama pre svega SAD-om.

Odgovori
Pe

@Vlade Mislim da treba odati pocast i samim Ukrajincima, koji sprovode ove smele i drske napade, bez njih nikakva pomoc ne bi resila problem, kao sto ista ta zapadna pomoc nije pomogla Avgainistamu i Iraku.
Razlika je – Ukrajinci.

Pa

a crnomorska flota se satoji od…?
npr: https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Sea_Fleet
demilitarizovana bas… nadam se da ne svrstavas sve drzave koje su u obavezi da salji svoje oruzje ukrajini medju najjace…bezpretenciozno

Vl

@ Petrovic Dusan

Apsolutno, Ukrajinci da bi uopste dosli u poziciju da dobijaju zapadnu pomoc morali su prvo zaustaviti Ruse jedan na jedan sto su i uradili bez Himarsa, Paladina, Patriota i druge zapadne tehnike koje tek dolazi od leta 2022. Kapa do poda kako brane svoju zemlju od visestruko jaceg i veceg agresora.

Dj

>> Mislim da treba odati pocast i samim Ukrajincima,

Realno, nisu im amerikanci poslali morske dronove, nego su ih sami i razvili i rokaju. I dalje ih razvijaju, u pripremi je dron podmornica. E sad ovde neces naci skoro nikoga da Ukrajini oda pocast, samo prezir i nipodastavanje. Tolika je mrznja prema toj jadnoj zemlji (a niko tamo niti je bio niti zna nekoga) da je prosto jezivo.

Crnomorska flota nije sposobna efektivno izvesti blokadu Ukrajine, time je sve receno.

Mi

Vlado
Zasto dvodnevne? Odakle vam to? KO je to prognozirao? Vi?

Ukrajinci jesu odlicni i hrabri borci, tu nema sta. Brane ono sto smatraju svojim, i NIKAKVOG drugog izbora nemaju. Ali bez obecane i isvedene ogromne pomoci Amerike, NOATO i partnere najacih i najbogatijih zemalja Zapada i Istoka nista od svega toga ne bi bilo.

Kolicina unistene Ukrajinske i NATO opreme za zadnja 24 meseca prevazilazi sve pretpostavke pre 2/24 kad jer rec o demilitarizaciji. Ponarucito ako se uzmu brojke opreme ukrajinske armije pre 2/24.
Na zalost, i stotine hiljada mrtvih vojnika na obe strane.
Sad zamislite da se sama Ukrajna branila bez NATO. Bukvalno nista od njihove vojske i kapaciteta ne bi ostalo, a Rusija bi imala daleko manje gubitaka i daleko vise teritorije do sada. Sta vise mozda bi sve i trajalo nedelju dve do kapitulacije Kijevskog rezima koji je primio Azovce (NACIonaliste) u svoju nacionalnu gardu.

Ma

Pa sto se tice Ukrajinske opreme, i da se shvate razmere, samo jedan podatak: Ukrajina je pre pocetka specijalne operacije imala oko 100 aktivnih baterija s-300 iliti oko 300 lansera (izvor Forbes).

Vl

@ Miloš77

Kao sto napisah Ukrajinci su prvi ruski udar koji je trebao da dovede do pada Kijeva i instaliranja marionetske proruske vlasti zaustavili bez teskog zapadnog oruzja. Sad da prestane zapadna pomoc ruski plafon je eventualna okupacija Slavjanska i Kramatorska nakon minimum jednogodisnjeg mrcvarenja sa totalnim unistenjem navedenih mesta, sa hiljadama mrtvih, ranjenih i unistenom tehnikom u epskim brojevima.

Pe

@Miloš77 Ne postoji „Kijevski rezim“, jer su ukrajinske vlasti izabrane na fer izborima.
„Rezim“ je ako neko silom drzi vlast kao Putin koji po ruskom Ustavu ne sme vise od 2 puta biti predsednik, ali je evo 4. put i naznacuje sebe ponovo na 5 put, a svi opozicioneri su ili ubijeni ili u zatvoru.
Po dogadjajima 2022-2024 vidi se da Ukrajinci stoje iza svoje vlasti, ni jedan deo Ukrajine nije se priklonio okupatoru, i svi zajedno se bore za slobodu.
A „Azov“ je potpuno regularna jedinica ukrajinske policije, i herojski su branili azovsko poberezje, Marijupolj, kao i Donbas od 2014.

GK

Putin izjavio neki dan da zapadna tehnika možda je bolja malo od neke stare sovjetske ali je daleko slabija od moderne ruske.
Vučić je izjavio neki dan da je Srbija tenkovska velesila, isti dan iz sindikata stiže informacija da Srbija ima manje od pedeset tenkovskih posada.
Isti obrazac, na kraju nastrada “dobrovoljno mobilizirani”.
Rusija proizvodi deset puta više tenkova nego prije dvije godine učinak se vidi. Ukrajina je prije dvije godine imala nula pomorskih dronova, nula ratnih brodova, potpuno pomorski blokirana, danas morkim dronom potapa korvetu usred pomorske baze.

Dj

„Kijevski rezim“ – ovde prestaje svaka diskusija!

om

Bravo! Dušane. Ne postoji kijevski režim.Tu je cijela istina. Postoji samo borba za slobodu naroda Ukrajine.

Pe

@omniameamecumporto Zahvaljujem, svaka rec ima definiciju.
Ima toliko zanimljivih aspekata vojne tehnike, od podvodnih dronova do ruskih obmana Su-57/ MiG-35 Kindzal i Posedjon, umesto toga-ponavljanje besmislene ruske propagande…

Mi

@Vlado
Tom logikom mozemo onda da se slozimo da su Ukrajinci daleko bolje i efikasnije ratovali sa starom teskom sovjetskom opremom, nego sa novodoslom 50+milijardi dolara vrednom NATO opremom i taktikama na frontu 2023. Da ne spominjem da se povlace sada posle sve NATO pomoci. Jeste rokaju iz daleka, ali rokaju i ovi iz daleka plus zauzimaju dalje..

@PD
Prodje par dv tri dana i svasta se napisa a mojih odgovora nidje… Svaka vam cast kad uzdizete neke poznate tudje radikalne nacionaliste, a redovno omalovazavate nasu vojsku, ponarucito neke koji su nas branili 99-te. Izgleda da samo porosto podrzavate one koje NATO pofrzava i finansira. Dalje necemo onda.

Nadam se da ce bar ova dva odgovora proci ovaj put.

Mi

p.s.
Svaka rec moze bukvalno i figurativno da se koristi. Namerno sam koristio rec rezim jer Kijev primio bivsi ne drzavni Azovski pokret i sve sto oni slave pod svoje krilo i time dobio finansiranje sa Zapada. Kraj offa.

Ra

Ne znam koje tenkove Rusi navodno proizvode, ali već neko vreme Rusi u Ukrajinu šalju vozove sa T55 i T62 tenkovima.

Odgovori
ra

Pitanje za stručnjake….

zašto rusi u obrani od dronova ne koriste onaj elektronski sistem koji imaju namontiran na mig29 i s kojim su, kako sam pročitao na ovom portalu, iz niskog preleta „ugasili svu struju“ na engleskom razaraču u crnom moru prije par godina?

Gdje su ti ruski elektronski sistemi koji su 20 godina ispred zapada?

Pozdrav

Odgovori
Iv

Rusi su bas imali mitove debele, a lova se troskarila na penthause po egzoticnim destinacijama i jahte. Ja sam bio ubedjen, jer sam recimo clancima g Lazanskog verovao, kako su Rusi u mogucnosti da izadju na Lamans za 3 meseca, a na Dnjepar za 3 dana, kad ono.
Nikad potenvijalnog neprijatelja ne smes da podcenis , jer kao sto vidimo realnost demantuje.

Mi

Nisam strucnjak ali ti mogu reci da je sve bio sammo fol.
Isto kao recimo americki patriot u prvom Irackom ratu. Tek je zadnjih 10tak godina profunkcionisao. Ili NATO tenkovi po ukrajinskom frontu prosle godine. Ucinak 0.

Dj

Taj „elektronski sistem“ je bio namontiran na Su-25, inace avion sa veoma malo raspolozive elektricne energije, rade valicine par KW, koji je sa nekakvim fantasticnim EW pod-om „ugasio“ plovilo, brod koji na rasploaganju ima bar par megavata energije a cije antene/senzori verovatno zrace snagu reda velicine 100 KW. To je dakle moguce samo u bajkovitom ruskom svetu, gde ne vrede zakoni fizike. Zato se ne primeni sada u Ukrajini? Dobro pitanje, mi ovde imamo par strucnjaka za z-fiziku, mozda ce nam oni dati odgovor.

Mi

Zapravo Su 24. Inace su Rusi „poznati“ da prave dobru elektroniku… Sva sila njihove elektronike je u auto industriji, informatickoj, industriji mobilne telefonije i drugim industrijama elektronickih kompomemti.
Elektronika i Rusi su oksimoron. Kao sto su i Busmani jaki pomorci.

Mi

Djuka
Su-25 ne leti po Crnom moru i slicne misije tipa nadletanja NATO brodova. To bese Su-24 i mislim da taj ima dovoljno snage za sve postojece sisteme. Problem je sto je to bio prelet koji se nikad ne bi desio u ratnom stanju jer bi bio oboren topom ako ne mnogo dalje, i sve je bio samo cirkus, a novinari su vest iskoristili za holivudsku bajku.
Za tako nesto bi danas trebala ni manjeni vise nego E-bmba.

Pe

@Milos77 treba imati znanja matematike za 3-4 osnovne da bi izracunali sta je veca cifra, struja koju ima Su-24, ili struja koju ima americki razarac klase Arley Burke od preko 200 metara.
To su znaci „vece od, manje od“.
Pored toga, nije jasno odakle su Rusi saznali kako se „ugasila struja u razaracu“,da li su im americki mornari javili telefonom, sto bi bilo krivicno delo u svakoj mornarici.
To je isto kao rakete „Kinzal“, ili torpeda „Posejdon“ , najbolje rade dok se ne upotrebe, a onda ih americka oprema bez vecih poteskoca srusi.

Mi

PD, jel ti to nesto meni objasnjavas na osnovu mog komentara?
Ja sam napisao da je sve holivudska bajka.

Mi

Sto se Kinzala tice, tu nisi u pravu. Kinzal je trenutno najbrza i najprecicnija vazduh zemlja raketa u upotrebi, i tako se i dokazala. Sta da ti kazem. Ne promasuje ako se mozda slucajno ne presretne, a to je retkost cak i za Patriota i ti dokazi nisu bas nki dokazi. Da su bas sigurni pokazali bi radarske snimke, jer nista nije nemoguce. . Snimke unistenih Patriot komponenti neces videti jer nije bas dobra reklama. Ko bi se hvalio time. :-)

Pe

@Milos77 Moj odgovor se tice “ To bese Su-24 i mislim da taj ima dovoljno snage za sve postojece sisteme“.
Ne znam sta ste time mislili.Za sisteme EW koje nosi Su-24? Svakako avion ima dovoljno snage za sisteme koji su pravljeni za taj avion.
Takvi sistemi mogu pomoci avionu da izbegne PVO, ili A-A raketu.
Ali sistem kojim avion moze da onesposobi razarac za sad nije izmisljen ni u tehnicki savremenim zemljama, svakako ne u Rusiji.
Bajka nije „holivudska“ vec izmisljena u ruskoj propagandnoj masini, i Rusi su dost insistirali na ovoj prici, koja ima vise nemogucih elemenata, od „magicnog sistema“ preko „dojave sa americkog broda“, do „davanja otkaza za posao mornara, cim je americki brod dosao do luke“.

Mi

Nisam mislio da je holivud pravio bajku, nego da je tipa holivud/top gun prica.
Odlicno za novine. Kako ne kontas. A za sisteme napajanja struje sam odgovarao Djuki koji je spominjao Su-25 i sta on nosi od EW sistema sto je daleko manje od Su-24 koji moze da napaja daleko vise zahtevne sisteme. Ne prolaze moji komentari ovde vise, odgovaram sve po 3 puta.

Br

Prvo treba znati da Ukrajina ratuje protiv Rusa, dok Rusi ratuju protiv Ukrajine, NATO i Pacifickog pakta, pa moraju i oni nekad nesto da pogode… Medjutim, sta god da se desi na kraju zapad je vec izgubio i pored zrtvovanja EU, nisu vise popularni, niti npr. americka demokratija predstavlja neki ideal kao ranije, a isto vazi i za mnoge medjunarodne institucije, prozapadne naravno, nikad manje poverenje u WHO, MMF, CEFTA, WTO… A to nepoverenje tek treba da dodje na naplatu.

Ali prica o Ekvadoru… Dali Asanzu azil i Ameri i Briti deset godina bez prestanka raadili na instaliranju kolonijalne uprave i uspeli na kraju… Odavno uskratili zastitu Asanzu, rasprodali sve, sad daju svo oruzje koje se trazi…

Odgovori
Mi

Ukrajina ratuje protiv Rusije, Bjelorusije, S.Koreje, Irana, Sirije, Cecenije..

Pe

@Branko
Jedina je u ratu Ukrajina, prica o NATO je tu da smanji bruku ruske armije,jer nije sramota izgubiti od Amerike, posto Rusi naivno misle da su oni tu negde na istom nivou sa Amerikom.
Rusi ne smeju da priznaju da zapravo gube od Ukrajine, jer ruski imperializam dozivljava Ukrajince kao „nizi“ nivo od Rusa.
Ukrajina dobija oruzje od NATO, ali to nije zabranjeno nikakvim zakonom.Zato rad vode sami Ukrajinci, a ne „NATO“.

Mo

Mislav Ukrajina je proksi zapada ,sada kreni da nabrajaš članice koje bilduju milijarde u Ukrajini i oružje ! S Koreja,Iran su sve bezveze zemlje kako si pisao tako da ne znam čemu ustručavanje ,zaboravio si i Kinu na spisku Rusije koliko vidim a Čečeniju si odvojio ! Ko kada bi napisao protiv Iraka je ratovala,USA,Arizona,Teksas….. Za početak od ove nauči !

Br

@Mislav

To od skoro i nabavljaju samo municiju i nedavno par visecevnih lansera, uz put da li se te zemlje mogu porediti sa 47 najrazvijenijih zemalja, plus sto su od njih do sada dobili preko 300 milijardi? Sta mislis koliko je Rusija dobila?

Vl

@ Branko

Nismo tu pricu slusali pred i tokom samog pocetka ruske agresije na Ukrajinu. Tada su sa proruske strane dolazile izjave kako je Ukrajina trula drzava i kako pada kroz par casova, eventualno par dana. Ako Rusija zaista ratuje protiv Ukrajine, NATO i Pacifickog pakta valjda je to uracunato u plan velemajstora Putina tako da nema potrebe da se zalite posebno jer tvrdite da je Zapad vec izgubio.

op

Koliko vidim Rusi jednostavno nemaju znanja i mogućnosti za ozbiljniju operaciju na operativnom a kamo li na strateškom nivou za bilo koji rod vojske. Sve su to taktički uspesi na malom i izolovanom delu fronta. Nisu uspeli da ostvare prevlast u vazdušnom prostoru što je ključno za podršku kopnenim trupama. Iz nekog razloga nisu nigde uradili izolaciju bojišta, čak ni na taktičkom nivou. Ukrajinska vojska nesmetano transportuje trupe i opremu preko Dnjepra i dalje u blizini fronta. Artiljerija je krajnje neprecizna, 90%, a možda i više zrna završi u njivi.

Odgovori
Ma

Inače vojske i ratne mornarice služe da se koriste u ratu, a ne na paradama. Tako da kad se ratuje protiv ozbiljnih država, gubici su normalna i neizbežna pojava. U konkrektnom slučaju teško da mogu nešto da izmene jer je kraj neminovan. Anglo Amerikanci i Holivud su nas izgleda navikli da u ratu nema gubitaka, jer su Ameri i Englezi ratovali protiv raznih papučara i Šaka Zulu plemena i sl. Ako se Ameri zaista ovoga puta odvaže da udare na Iran, nisam siguran da će proći bez ikakvih gubitaka. Samo da rata ne bude i da živimo u kakvom takvom miru!

Odgovori
Dj

>> jer su Ameri i Englezi ratovali protiv raznih papučara i Šaka Zulu plemena

Da, da, malo obrazovanja cini se nije na odmet. Dakle, UK 150 godina imperija sa posedima i trgovinom po celom svetu, vladali Pakistanom, Indijom, Burmom, Australijom. Kinezima radili sta su hteli. Skrsili naciste 1945. USA, Zulu kazes? Nema pojma, pregazila imperijalni Japan i postala 1945. supersila, skrshila SSSR 1990. i do danas je niko nije ugrozio…

Va

Djuka I Mongoli su nekada skršili sve a Evropa se spasla samo zahvaljujući smrti velikog Kana u Mongoliju ……. Ako nemaš nešto pametnije i konstruktivnije da napiše nemoj ni da pišeš, našta nemaš konkretan odgovor ali imaš nagon da odgovoriš ! Uostalom jeste UK je 150 godina terorisali opet papučare sa puškama još gore nego danas ! A da inače Hitler je obožavao UK zbog Nemačkog porekla UK kraljevske porodice ,naciste je skršio SSSR a SSSR se sam urušio zbog partijašenja ! Inače ta moćna imperija je imala tolike godine i sramote kroz istoriju ratova da je to čudo jedno,od Galipolja do Singapura ! I sreća što Argentinci nisu imali veću zalihu Francuskih raketa Exsocat ,inače bi im potopili celu flotu kod Foklanda !

Dj

>> Djuka I Mongoli su nekada skršili sve a Evropa se spasla samo zahvaljujući smrti velikog Kana u Mongoliju

Ok, ali kakve to veze sada ima sa mojim komentarom? Da li ti takodje mislis da je neko USA i UK poklonio svetsku dominaciju? Eh lose srece, kako je nama ne dadoshe…

Mi

Vaste

Taj SSSR je pomogao zapad lend lease ugovorom imace bi bili pregazeni od strane naciata. Isto kao sto zapad pomaze Ukrajinu danas. Jednom subpomagali protiv fasizma i danas opet protiv fasizma!

Si

@Vaste
Naciste su slomili Ameri. Onog trena kad je Amerika stupila u rat, nacisti su izgubili. Vodila je simultanku na 2 fronta, Pacifik i Atlantik istovremeno i dobila na oba fronta. I to nakon sto su primili prvi udar i izgubili pola flote na Havajima. Rusija se u tom ratu samo prislepala Amerima i Englezima i vidi ispali nekakvi heroji. Zato su ih se i otresli 90tih i Cehoslovacka, i Madjarska i Rumunija i Bugari…zato sto su Rujke super i sve je cvalo pod njima. A Staljin je godinama na kolenima preklinjao Amere da otvore zapadni front jer je znao da nece drugacije izaci van Urala. Mislim da je Ike to uradio samo da ovaj prestane zivkati Roosevelta na telefon i kukumcavit. Jos da je Pattona poslusao 45te…. danas ne bi gledali ovo sta gledamo.

Ma

@ Djuka ako me nisi razumeo, onda me pitaj šta sam tačno mislio pod navedenim. A ne da me neargumentovano nipodaštavaš samo zato što se ne slažeš sa mojim mišljenjem. Dakle, prvo mislio sam na period od 2. sva rata naovamo i pre svega sam mislio na Engleze, jer nisu ratovali protiv sebi ravnih. Činjenica je, i ja je uvek navodim da je Američkom zaslugom dobijen 1. svetski rat; jer oni su bili ti koji su prvo zaustavili Ludendorfovu ofanzivu 1918.godine, i napravili odlučni prodor celom linijom fronta, to su istorijske činjenice i ne mogu da se spore. Isto tako je činjenica da su SSSR dakle Sovjeti podneli najveći teret 2. sv rata i dobili taj rat. Operacija OVerlord je to svakako ubrzala, i isto kao i one dve atomske bombe bačene na Hirošimu i Nagasaki. Sa druge strane ne treba zanemariti ni Sovjetsku ofanzivu na Imperijalni Japan leta 1945 i vezivanje ogromnih Japanskih snaga u Koreji. Dalje nesporna je činjenica da se SSSR sam od sebe urušio i to zbog nagomilanih problema iznutra, prvo neuspelog rata u Avgansitanu, a zatim i nuklearne katastrofe u Černobilju. To Ameri itekako priznaju i u potpunosit se slažem sa njihovim istoričarima zbog svih iznetih materijalnih istorijskih dokaza. Gore je Vasta spomenuo Britansku i Francusku sramotu kod Galipolja 1915.godine i to jeste bila ogromna sramota! Izgubili su u vodama od mina koliko ono beše 3 bojna broda, plus izginulo im 250.000 ljudi u svega nekoliko nedelja te operacije. Inače Anzak se zvao Ekspedicioni korpus sastavljen pre svega od Australijanaca i Noivozelanđana koji su pretrpeli strašne gubitke na Galipolju od Turskih snaga. U toj operaciji Odbrane Otomanske Imperije se posebno istakao pukovnik komandant 16.Anadolijske divizije Mustafa Kemal, poznatiji kao Kemal Ataturk! I dan danas Australijanic i Novozelanđanmi obeležavaju Dan Anzaka, tog nesrećnog iskrcavanja kod Galipolja. Evo sve sam iz glave izneo neću da proveravam net, jer meni ne treba da guglaam, dovoljno sam knjiga pročitao.

Ma

@ Mislave Nesporna je istorijska činjenica, koju sam izneo gore u komentaru da su Amerikanci zaslužni za Savezničku pobedu u 1.sv ratu, em su zaustavili Ludendorfovu ofanzivu em su napravili prodor kroz Nemačke linije i nezaustavljivo krenuli da izbacuju Nemce iz Francuske. Te je nesporna činjenaca da su Amerikanci rešili ishod 1.sv. rata! Kada je 2.sv rat u pitanju, SAveznici jesu pomagali SSSSR, ali bi Sovjeti i bez toga pobedili, samo bi im gubici bili još veći i razaranje daleko veće. Sve je manje više bilo rešeno posle Staljingrada, kada je Crvena Armija preuzela inicijativu od Nemaca. Naravno to je bilo na pola puta, posle toga su usledile mnoge bitke od kojih je svakako najvažnija kod Prohorovke odnosno Kurska bitka i najbitnija operacija Bagration u leto 1944.godine, kada je okružena Nemačka grupa armija Centar i potpuno uništena (Nemački gubici u toj operaciji su 550.000 ljudi). hoću da kažem da su Nemci već izgubili kada nisu zauzeli Moskvu do kraja 1941.godine na prepad, i kada su Sovjeti prebacili 44 sveže i iskusne divizije sa dalekog Istoka pred samu Moskvu. Posle togta je sve bilo mrcvaranje Nemaca i uniptavanje tehnike i ljudstva, koje Nemci nikada nisu uspeli da nadoknade. Da su Nemci zauzli Sovjetske Fabrike u prvim mesecima rata SSSR-u ne bi pomgola nikakva pomoć SAveznika da se izvuku. Jednostavno Sovjetski duh se nije mogao slomiti jer je to bila borba za život i opstanak svih Slovena koji su živeli na području SSSR-a. Nemci su strahovito pogrešili kada su krenuli da ubijaju sovjetske civile, da pale crkve i kuće, i da masovno čine zločine. Da toga nije bilo, siguran sam da bi Nemci pridobli znatan broj Rusa, Belorusa, Ukrajinaca, Kazahstanaca, Tažikistanaca i drugih naroda, da ih ne nabrajam sve, na svoju stranu i ishod bi bio potpuno drugačiji po SSSR, a bojim se i po budućnost dobrog dela Evrope. Rat na Pacifiku je već druga tema.

Ma

Ovde se vidi kolika je potreba za sto hitnije razvijanje i proizvodnju Harpasa, i dalja proizvodnja i usavrsavanje Pasarsa, i to u sto vecem broju… Koliko god da su planirali finansijskih sredstava uloziti u razvoj to treba x3, nabavljati najbolje delove i na vreme obezbediti materijale koji se nabavljaju iz inostranstva…

Odgovori
Re

Upravo tako,mora naša namenska da ubaci u petu brzinu,ovo sve kako se odvija nije dobro.Treba graditi i skloništa za svo to oružje i municiju.Dobro je što se uzelo i dosta radara,njih nikad dosta.Sva sreća pa i nismo toliko zakasnili sa naoružavanjem,samo znam da je do 2012 vojska intezivno devastirana.Zlo i naopako da se ta politika nastavila,verovatno bi nas do sad rasparčali ali smo sad ipak malo tvrdji orah.

om

Naši tenkovi nisu smeće. Jer su mnogi remontirani u Đuri koji ih je i proizveo. U Đuri postoji sva dokumentacija za te tenkove i kompetentno znanje. Tako da slijede još mnogi remonti iz drugih donacija.

Odgovori
Ne

Ne trebamo se zavaravati da su naši M84 super samo zato što su svi prošli generalnu reviziju i dovedeni na tvorničko stanje sa određenom modernizacijom.
To su i dalje tenkovi slabijeg oklopa od većine T64, T72, T80, T90, koji se koriste u Ukrajini na obje strane, a vidimo da su uništeni u tisućama.

Zbog dronova i PO oružja nove generacije su današnja generacija tenkova zastarjela, a pogotovu oni konstruirani prije 40 i više godina.

Br

Hrvatski M84A4 je bolji od bili kakvih ukrajinskih i zapadnih modernizacija T-72 sem mozda onih koje Ceska ima u aktivnoj sluzbi

Pa

U kom smislu je u Djuri ista proizvedeno?
Koliko je u Hrvatskoj od celog tenka procentualno proizvedeno?

Al

708. dan trodnevne specijalne vojne operacije ide tacno po planu i programu velikih stratega iz Moskve!

Odgovori
Mi

Zasto trodnevne? Jel to bila vasa predikcija?
I americki ratovi zadnjih 24 godine takodje idu po planu.. ponarucito Avganistan i Irak.

Pe

@Milos77 Verovatno niste pratili, na svim kanalima ruske.drzavne TV silni strucnjaci su od 2014-2022 pretili da ce „resiti“ Ukrajinu za tri dana.To je i Putin licno preneo Angeli Merkel tokom Minskih sporazuma 2015, kad je EU popustila i ozvanicila rusku agresiju na Krim i Donbas 2014-2015.
Medjutim, ruske snage tesko su porazene pod Kijevom marta 2022, sto je bilo poznato vec u prvoj nedelji rata, (Gostomelj), te su ruske kolone od 80km vozila naterane u beg da spase zive glave.
Od tad je situacija sve gore za ruske agresore, a danas, posle 715 dana rata, Rusi su dalje nego ikad od ostvarenja bilo kojeg cilja u Ukrajini.
Istina Amerika jeste imala problem u Iraku i Avganistanu, ali ne vojne prirode, niti je iko ikad pobedio americku vojsku u boju u Iraku ili Avganistanu,posebno ih nisu naterali u beg, kao Ukrajinci Ruse.

Dj

>> Zasto trodnevne? Jel to bila vasa predikcija?

Pa realno ako se posmatra sa ove dvogodisnje distance, tako su bezglavo upali u Ukrajinu da imamo samo dve opcije, Ili su totalni retardi ili je plan bio da se stvar zavrsi za nekoliko dana.

Op

Ako Rusi ništa ne valjaju (a tehnološki su sigurno bolji i jaci od Iranaca ali i Kineza, Kinezi samo kvantitetno jaci), zašto strahuje zapad od Rusije? Zar ih po toj zapadnoj „Rusi su untermenschen sa inferiornom tehnologijom“ logici ne bi pospremili za dan?
Kada su Ameri ratovali protiv protivnika Ukrajinskog ekvivalenta?
I opet im se zadesilo rušenje zgrada u sred zemlje a „worlds best defended airspace“ i prisilni oproštaj F-117, Somalija, Vijetnam, itd.

Lako je biti jedan od najjačih dok ti narod jedva može priuštiti zdravstveno osiguranje naprimjer.

Odgovori
Be

Nista je moze osporiti cinjenicu kako je ruSSija pod pulerom agresor koji se mora poraziti.

Op

Amerikanci u SRJ, Afghanistan, Irak, Siriju, Libijiitd, itd, nisu bili agresori nego golubi mira? Nisam nesto vidio bojkotove na sportska takmičenja, sankcije, itd. Obrazloži to?

Pe

@OpFor777 Pominjete vise razlicitih situacija.
Na Ameriku jeste napala prva teroristicka Al-Kaida, i svaka drzava bi na to odgovorila.
Pogledajmo Rusiju u Ceceniji, sta su tamo radili – sravnili gradove sa zemljom, jer su Ceceni pravili teroristicke napade i hteli da se otcepe.
Opet, SRJ je druga prica, cilj je bio zaustavljanje ratova u BiH, i na Kosovu.Nikad Amerika nije imala cilj da prisvoji delove Bosne ili Kosova i proglasi da je „sad to teritorija USA“, kao sto su Rusi proglasili ukrajinski Krim, Dnjepr, Zaporozje i Donbas kako je tobože „to sad deo Rusije“.
A za F-117, treba sagledati ukupan broj borbenih letova F-117, i broj oborenih, uporediti sa drugim avionima, pa cete videti matematicki da je to najuspesniju bombarder u istoriji.

Br

@OpFor777

Nema tu sta da se objasnjva i obrazlaze, niti je to moguce, to se zove sada vec cuveno licemerje zapadnog vojno-industrijskog kompleksa.

Kl

@opfor777
rušenje tornjeva su napravili nečiji dronovi ili raketni sustavi? a ne oteti civilni avioni za koje se nije uopće znalo da su oteti dok se nisu zabili u zgrade? kakve su to usporedbe?
netko je gore napisao o potrebi školovanja i edukacije pojedinih komentatora, a čini se da se to nastavlja.
Kada su Ameri ratovali protiv protivnika ukrajinskog ekvivalenta? Pa evo primjer – Japan i Njemačka u drugom svj. ratu u kojem je Amerika u samo par godina izrasla u super-silu koja je to i danas. činjenica.
Prisjeti se da njihova ekonomija nikada više nije prešla u ratno stanje kao što je bio slučaj za vrijeme 2. rata. Spominjanje Somalije je besmisleno. Ali evo recimo Irak – dobrano opremljen ruskom opremom, uvježbana vojska i ruska pomoć sustavima za ometanje i td., pa su ga sredili praktički u jednom jurišu. Sve ono kasnije što se desilo rezultat je loših političkih odluka oko Sunita i Šijita. A to su sve uradili regularnom vojskom i nacionalnom gardom.
Rusija? iz specijalne vojne operacije koja je krenula pušionom do druge godine rata, prešla na vojnu ekonomiju, a ne može voditi rat bez kine, bjelorusije, sjeverne koreje, iraka, sirije i hrpe emigranata, siromaha koje su pozvali u rat za plaću. Petina crnomorske flote uništena i plovi samo uz obalu, vuče se T-55 iz skladišta.. da se ne nabraja dalje.
Da, uništavaju Ukrajinu u prvom redu silinom i količinom topništva. ostalo i ne ide baš tako lako. Ovoliku masovnu pustoš, ubijanje civila i bezobzirno rušenje SVIH gradova u dometu nisu radili ni nacisti u 2. ratu. Da, može se reći da toga ima u ratovima, ali činjenica da je rusko i putinovo ratno divljaštvo do sada neprevaziđeno. Kako prema drugima, tako i prema vlastitim vojnicima.

Mi

Neka ti obrazloze svi oni koji ih nisu bojkotovali. Pocni od same Rusije, Kine..

Dj

Supersila ocito mora voditi ratove, to je inherentno njenom statusu. Naravno z-komentatorima su puna usta stvarnih i izmisljenih americkih ratova a sovjetske koje su oni vodili dok su bili velesila su naravno zaboravili. Dobili su nalog iz Moskve da treba ici taj narativ i to je to.

Op

Zar nije ta Al Kajda produkt zapadnog (bolje reći Američkog) umijesanja u Sovjetko-Afganistanskom ratu? Zar ne tvrdi zapad (opet Amerika) da su njene bjezbjednosne službe najbolje na svijetu? Pa kako da nisu predvidili 2001?

Zar nisu Englezi dobili prilično poprknu na Malvinima od Argentinac? Zar ne bi Amerikanci da prodaju Argentini njihove F-16, iako su Englezi protiv?
Zapad/Amerika/EU su puni kontradiktornih i licemjernih stavova i akcija.

Da Amerikanci stvarni nisu htjeli da okupiraju Kosovo i Bosnu, na punoj (čitaj posebno „punoj“) snazi bi bila UN1244, Albanci ne bi radili šta god žele na Kosovu, a svi bi se u BiH strogo pridzavali Dejtonskom Sporazumu. Šta hoćete, 2+ miliona Hrišćana nasilno da adaptirati u dzamariju?

Kako pravdate ove Američke upade u Siriju, Jemen, itd.? Šta oni imaju tu da traže? Niti se granice sa njima, niti ih je kod od njih napao na njihovoj teritoriji.

Spominjati Njemačku I Japan kao primjer ekvivalenta je suludo. Dajte skorašnje primjere ili nikakve.

Irak dobro opremljen, sure. Sve pustinja i totalan izostanak prirodnih skloništa. Ne ratuju Amerikanci bezveze u te vukohebine. Oni svoje neprijatelje vrlo pažljivo biraju.

Hvala Bogu sto postoje Assange, Snowden, Manning, itd. Bez njih bi još više tija bilo koji permanentno kroče svijetom noseći one debele svikere za varenje.

om

Ukrajina planira da postane jedna od najvećih dron sila na planeti.
To je jedini način da ugrozi Rusiju na bojištu i u dubini njenog teritorija udarajući po strateškim ciljevima. Analize govore da ta taktika najmanje košta i čini Ukrajinu najmanje zavisnom od zapada. Ukrajinci razvijaju sa zapadnim zemljama veliku paletu raznoraznih inovativnih dronova , a i sami entuzijasti, tehnički obrazovani građani okrenuli su se izradi vlastitih inovacija. Kvaka je što Ukrajina već sada ima izvjesnu prednost. Rusi su pokupovali nekoliko inačica a Ukrajinci im polako pronalaze mane istina da i sami nešto proizvode. Ukrajinci su tu raznovrsniji i teško je Rusima pročitati sve te frekvencije a djelovanje u širokom rasponu nije uvijek najefikasnije. Ukrajinci planiraju preokret dronovima jer samo tako mogu rat izvesti duboko na teritorij agresora i ugroziti mu vitalne točke što se redovito događa.

Odgovori
Da

Kada sve do sada rezimiramo,Rusiji je najpametnije da kupi prnje i bezi sto pre iz suverene Ukrajine jer su do sada doziveli nevidjenu blamazu i gubitke koji ce se pamtiti vekovima a vojni strucnjaci izucavati.Ovo je metaforicki receno,samaranje i nokaut Rusije od strane Ukrajine.Ljudi su ih oducili od ratovanja i ponizili do dna sto zasluzuje svaki agresor.Rusija je komedija teska.Pa gde su bre te silne „Krasuhe“,“Repelenti“,“Panciri“,“S-400,“S-500″,“Armate“,“Terminatori“i slicna mitomanijska oruzja na ciji pomen klicu nasi internet“Z-storm ratnici“!?Pa polupase ih zapadna tehnika ko kinesku vazu bez garancije.I onda se neki cude zbog cega se ljudi smeju na pomen predsednika u vezi ruskih „Krasuha“,“Repelenta“i ostalih zaostalih oruzja koji sluze samo za marketing…“Onaj ko je najglasniji u prostoriji je inace i najslabiji“,davno rece Frenk Lukas i bese u pravu!Ovo je razlog zbog cega Srbija i da moze,ne treba da kupuje nista rusko ni kinesko!Rusija je pukla kao oblanda za Svetog Nikolu…

Odgovori
Dj

Na zalost nisi u pravu, oni realno mogu uz pomoc Irana, Koreje, Kine i itd. jos godinama ovako ili onako ratovati i praviti kontinentu probleme. Odstupiti nece, jer ne mogu priznati da su se za*ebvali i da od te njihove imperijalne price nema nista. Sta bi im ostalo da sad prizaniju poraz? Stvarnost je bedan zivot na granici egzistencije za 95% populacije! Bolje im je da sanjaju imperiju i ratuju, nego da se suoce sa cinjenicom da su luzeri.

Da

@Djuka
Za to su u pravu sasvim.Ja govorim o ratu bez teroristickih drzava tipa Iran,Severne Koreje,Kine,koji ih podrzavaju vojnom opremom,municijom i oruzjem koje je namenjeno za ubijanje ukrajinskih civila i rusenje gradova,kao sto vidimo u prilogu.Cim ukrajinska vojska ostvari neki veci vojni ucinak i polupa Ruse,odmah posle toga ide Ruska odmazda po ukrajinskim gradovima i civilima.Tesko spustanje ruskog ega od strane Ukrajine koje boli Ruse i pece kao so na ranu.Zamisli situaciju,do juce ta putinova Rusija je uvodila sankcije Iranu, Severnoj Koreji zbog nuklearnog programa i podrzavanja terorizma a sad bukvalno idu da mole te iste za oruzje jer su istrosili beznadezno svoje na civilne ciljeve pa sada trpe udare ukrajinskih snaga koji im eliminisu bez problema sve bitnije ciljeve.Zamisli taj bespomocni osecaj kada ti zveknu komandni centar Crnomorske flote a ti nista ne mozes da ucinis povodom toga jer „Storm Shadow i Scalp“se ne daju oboriti,takodje ni ATACMS,GLMRS…Ukrajinci takodje nece odustati,nisu ni hteli na pocetku rata kada nisu imali skoro nista pa su rastavili ruske VDV divizije u oblasti Kijeva,Harkova,Buce,Irpina i Hersona.Zamisli tek na prolece kada krene da stize jos naoruzanja Ukrajini i municije a posebno avijacija u stilu F-16 Block 52 koji imaju trening loveci SU-35 i ostale tipove sovjetskih aviona sa sitnom tehnoloskom nadogradnjom.Ukrajinci su zestok narod, poznajem ih veoma dobro sa Kosova i Metohije 1999.kada su branili Srbiju na prvoj liniji,tako da ponizenje Rusije tek sledi jos gore…

YP

Interesantno razmišljanje.
Rusi gube, a teritorija UA se po malo smanjuje.

Pe

@YPT Zapravo, za citav period od oslobodjenja Hersona novembra 2023, Rusi su okupirali deo manji nego polovina grada New York u km2.
Za to vreme, Rusi su izgubili jako veliki broj mladih ljudi, od ranjenih je procenat amputacije udova 60%, dok ce ekonomske sankcije ostati Rusiji na jedno pola veka.
Koji cilj agresije na Ukrajinu, od javno objavljenih, su Rusi vojno dostigli tom cenom?
1/smena ukrajinske vlasti,
2/ okupacija Ukrajine,
3/ukidanje identiteta ukrajinske nacije – pod cinicnim nazivom „denacifikacija“,
4/raspustanje ukrajinske armije „demilitarizacija“.
Jer ovih 18,27 procenata okupirane teritorije Rusima ne znace nista, niti ce ih odbraniti, vidite Krim.
Naravno da i Ukrajina ima zrtava, ali su Ukrajinci dostigli cilj-sloboda, nezavisnost, jaka vojska, i te zrtve nisu uzalud, kao ruske.

Da

@YPT
Da,bas se smanjila za jednu ulicu duzine 100 metara u naselju Avdivka koje je manje od Grocke.Cak ni tu ulicicu nisu uspeli da zadrze rusi.Izgleda da citas bajke Konasenka i sanjas Toma Sojera…

YP

@PD

Ostrašćenost vs. realnost.
Za to isto vreme UA vojnicima su izrasli dodatni udovi, pa sad jedan UA vojnik vredi kao neka druga dva…

Rusi su postigli to da su unakazili UA, uništili industriju, demografiju, infrastrukturu, školstvo… i ako ikada odu, ostaviće iza sebe pustoš. S obzirom da UA ima prirodno visoku stopu korupcije, vlastoljublja i svih ostalih negativnih društvenih pojava, iz ovog mulja se neće izvući verovatno nikada.

UA nije suštinski postigla ništa, jer osnova društva UA ni pre agresije nije bila simbol sloboda, demokratije i prosperiteta, već pre svega istočnoevropska tajkunska tvorevina i despotija. Oni, baš kao ni mi, suštinski i većinski ne poznaju ni slobode ni demokratiju.

Običan narod tamo brani svoj prag, a posle ovog rata počeće jedan drugačiji rat, gde će narod opet izaći kao gubitnik.

Me

Ovi ruski sistemi za elektronsko ometanje što je Srbija kupila proteklih godina ( ako se ne varam, ovih dana je dostavljen još jedan ) je totalno bacanje novaca, gdje svi već dvije godine vide da ne funkcioniraju. To se je pogotovo vidjelo sa napadima Ukrajne na Moskvu.

Odgovori
Ne

Ukrajinci su do sada uspeli da zarobe sve i jedan model ruskih EW sistema, avionskih sistema EW borbe i sve je odavno u nato laboratorijama gdje su ih detaljno proučiti i svojim sistemima dali modove za ignorisanje ruskih signala.
Lane bio onaj incident kod Kaliningrada kada su Rusi sa ratnim frekvencijama na S400 ciljali američki F35 i tako odali rezervne modove tog sistema. Sada svaki moderni nato avion sa stotine kilometara čim uhvati tu frekvenciju zna o čemu se radi i kako izbeći.

Re

Rusi ako misle da neizgube ovaj rat moraće na kraju da mobilišu 2000000 ljudi i krenu mnogo odlučnije na svim pravcima.Pritom i za opomenu da ruše sve letelice iznad Crnog mora i do potkače neku graničnu zemlju sa Ukrajionom kao slučajno.Ovo mrcvarenje im nikako neide u prilog.Jednostavno neće moći da proizvedu municije i oružja koliko će moći Zapad.Mislim da će ključnu ulogu da odigra Kina.Rusi jedino uz njenu pomoć može da pobedi Zapad,u suprotnom su u gadnom sosu.U svemu ovome mi Grci uopšte nisu jasni sa zabadanjem prsta u oku Rusij.Šta će bez Rusije ako krenu Turci na njih?Nije im to trebalo.

Odgovori
Pe

@Realni Za svaki vojni poduhvat potreban je dugacak period treniranja vojske, i razvoja i proizvodnje savremene vojne opreme.
Cisto pozvati u vojsku „2000000“ neobucenih ljudi je veci problem, nego korist.
Proizvesti u uslovima najtezih sankcija vojnu opremu za taj broj vojnika Rusi ne mogu.
Upravo zato i nece doci do takvog scenarija, to nije realno u uslovima gde savremena vojna oprema omogucava malom broju dobro obucenih vojnika da likvidiraju hiljade neprijatelja.
Napad na NATO zemlju tek nije verovatan, ako su ovako prosli od Ukrajine, jasno sta bi bilo u sukobu sa NATO.
Ovaj rat je Rusija vec izgubila.

GK

Ta teorija o mobilizaciji miliona i miliona je interesantna s dvije pozicije. Prvo iz prakse se vidi da ti mobilizirani služe za pješadijske juriše, često i bez adekvatne opreme i naoružanja uglavnom kao “nasilno izviđanje”. Drugo, Rusija ima po priznanju Putina od neki dan 600 000 vojnika oko i u Ukrajini. Na taj broj dolazi još toliko logistike u samoj Rusiji (prijeratni broj vojnika 1,2 miliona od čega 250 000 kopnene vojske). Ako je vjerovat istom izvoru proizvodnja se udeseterostručila znači toliko je više i radne snage angažirano na tim projektima. Uz postojeće gubitke a tu prvenstveno mislim na one ranjene i onesposobljene kojih ima barem kao i Ukrajinaca znači više od 500 000 onda za mobilizaciju ne preostaje puno. Iz povijesti ratovanja mobilizira se maksimalno do 5 % populacije, Rusija u 2. sv. ratu 6%, Njemačka je na kraju rata imala mobilizirano 15% a govorimo o totalnom ratu. Nisam siguran da je moguće mobilizirati više od dodatnih 500 000, jer se vidi da oni provode masovnu mobilizaciju cijelo vrijeme al ne ide.
SSSR je 1940 imao 52 mil muškaraca između 16 i 60 godina, Rusija danas upola manje. Ako stavite sve to u kalkulaciju maksimalna mobilizacija za ovakvu vrstu neobrambenog rata (koji se ne vodi na kućnom pragu) nije moguća više od 2 miliona ukupno i tu smo već vrlo blizu. O opremmanju takve dodatne vojske i ekonomskim učincima na Rusiju ne treba dodatno obrazlagat

Ig

Nisu u stanju naoružati i pružiti logistiku za toliki broj ljudi, inače bi to već napravili.
Pa Šojgu je upravo galamio na direktore tvornica oružja koji ne mogu zadovoljiti ni potrebe trenutnog broja vojnika.

Mi

Kina zivi od trgovine sa zapadom. Samo bi im trebalo da se otvoreno stave na stranu Rusije pa da fasuju iste trgovinske sankcije kao i Rusija. Radi koga, Rusije? No way Jose.

Vl

Upravo suprotno! Rusi ovako mogu godinama, cak i decenijama. Zapravo ratuju u vrlo niskom intenzitetu, sa minimalizacijom rizika i zrtava, a opet polako napreduju. Za to vreme EU krvari, sve je slabija, inflacija je ogromna, energenti sve skuplji, narod sve beznadezniji, strajkovi na sve strane, otpor pomoci UKR sve veci. Ameri su lukavo vecinu troskova prebacili na druge, a skupo im prodaju energente, oruzije jos skuplje. Za to vreme, Rusija (koja je inace samodovoljna) podize ekonomiju, prodaje energente na istok, oruzije po Aziji, Africi i j. Americi i ceka da pomoc ukr prestane. A desava se ubrzano.

Dj

>> U svemu ovome mi Grci uopšte nisu jasni sa zabadanjem prsta u oku Rusij.Šta će bez Rusije ako krenu Turci na njih?

Znaci kao sto Copic napisa u Orlovi rano lete: „Nema rata bez turaka“!

Co

@mislav

Po obicaju – WRONG!!!

Zapad zivi od trgovine sa Kinom. Kompletna ekonomija je zavisna od kineskih poluprozivoda i proizvoda. Od cipova, iPhone, TV-a, do masina i kompletnih fabrika se prozivodi u Kini. Ne dao im Bog da Si kaze dosta. Raspad u 15 dana.

om

Vladimir@ a Rusija ne krvari. Samo što je na zapadu demokracija pa narod odmah na trgovima i ulicama iznese svoje mišljenje.
U Rusiji nije još stvorena kritična masa koja bi imala snagu da izađe na ulice. Ne zato što još uvijek nije nezadovoljna nego zato što je uplašena jer režim u Rusiji skida glave.Tamo ljudi nestaju ili umiru pod čudnim okolnostima, znani i neznani. Dakle pitanje je vremena kada će se taj strah osloboditi jer Putin zna da bi to bio njegov kraj. Eto toliko, kako vrijeme radi za Rusiju.

Pe

@Vladimir Rusija nije samodovoljna, apsolutni sve je uvozila sa zapada.
U Rusiji se nije pravilo bas nista, od bele tehnike do kompjutera, a i u ruskom oruzju je vecinom zapadna elektronika jer Rusi to ne prave.
Ovo je katastrofa za Ruse, broj mladih muskaraca sa amputiranim udovima je 60% od svih ranjenih, a oni nece moci nikad da rade i Rusija jos za njih mora placati do kraja zivota.
Broj niko ne zna, ali je svakako iznad 100 hiljada.
Zauzvrat Rusi nisu nista osvojili, ovih 18,27% Ukrajine ne mogu zadrzati, i citava operacija je propala.

Mi

Cooler

Grijesis zestoko. Da Kina kaze stop sve nabrojano proizvodila bi Indija, Meksiko ili ko god ima jeftinu radnu snagu.. Cipove pravi Taiwan. Cak i Kina kupuje od njih uprkos tenzijama. Najbolji primjer je Huawei. Kad je Amerika rekla stop, Huawei je prakticno nestao. Tu se najbolje vidi se ko kosi, a ko vodu nosi!

Vl

@ omnia
Opasna demokracija na zapadu. Lov na vestice traje od 50-ih godina, gde na sam pomen komunizma ljudi nestaju sa sve porodicama. O demokraticnosti najbolje govore cnn i bbc, kao i zabrana emitoavanja svega sa druge strane. U Rusiji ce uskoro biti izbori, pa ce ti valjda biti jasnije kako stoji situacija.

@dupe Opet izmisljate stvari. Da li mislite da zapad prodaje Rusiji delove za oruzije kako bi ga posle upotrebljavala protiv samog zapada?? Pa gde je tu logika zaista??? Nonsensi prvog reda. Rusija je tehnoloski daleko ispred zapada, jedina je koja je sposobna da odrzava vezu sa MKS, jedina koja ima hipersonicno oruzije, modularni avion SU75 6. generacije polece ove godine. Rusija snima filmove u svemiru, sto holivud nece moci narednih 50 god. Sve to sto je za zapad SF, u Rusiji je danasnjica.

Ne

Nego, kolege, zar vi i dalje mislite da je cilj Rusije teritorijalno osvajanje? Zar bar ni malo ne pratite sta sam ruski vrh prica o tome? Bukvalno objasnjavaju i najavljuju unapred sta rade. A nema veze sa teritorijom. Znam da su zapadni mediji sareniji i imaju razne seksi reklame, ali zaboga.

Odgovori
Pe

@Nenad Rusija je priznala delove Ukrajine tobože „da su postali Rusija“.
Ukrajinske regione Krim, Lugansk, Donjeck, Zaporozje i Herson.
Da. ruski politicari koji su ovo izveli tvrde da im nije cilj zauzimanje teritorije.
To je kao kad lopov koji ukrade novcanik i uhvate ga tvrdi da mu uopste nije cilj tudj novac.
Mnogo traze od nas da im verujemo.

GK

Rusija je “oslobodila” dio Ukrajine i odmah te teritorije proglasila Rusijom. Danas se po njihovom zakonu vodi rat na teritiriju Rusije koji su okupirali Ukrajinci.
Žao mi je što neki ovdje zvuče kao da čitaju eseje pisane u Moskvi.
Ruska ekonomija ne može napravit mikrovalnu ni frižider, nemaju školjke za wc nego ih rastavljanu na “oslobođenom teritoriju” i šalju ženama kući. Ne proizvode kompjutere, televizore, mobitele, djelove za automobile, avione, gotovo sve uvoze a ono što rade je potpuno zastarjelo. Sankcijama i ono što proizvode će stati. Pogledajte vlasničku strukturu najvećih naftnih i plinskih kompanija sav know how je sa zapada, novac je sa zapada i tržište je glavno i danas na zapadu. Kako jedna zemlja koja je devalvirala vlastitu valutu 50 % može imati rast?! Kako zemlja koja izvozi 50 % manje plina (glavni izvozni proizvod) nego lani može imati rast?! BDP im danas drži SVO i vojna proizvodnja na koju otpada 20 % BDPa.

Dj

>> Kako jedna zemlja koja je devalvirala vlastitu valutu 50 % može imati rast?

Moze u z-ekonomiji. Da ja dodam jos jedno pitanje. Kako jedna ekonomija moze imati rast kada joj je referentna kamatna stopa 15%?

Lu

Mene zanim zašto itko normalan i sa IQ većim od sobne temperature podržava Rusiju? Rusija je agresor isto kao Amerikanci koji su napali SRJ. Ukrajinski narod nije podržavao agresore na SRJ. Razumijem da netko ne voli Zelnskog. Ali tako srčano navijati za rusiju dok raketiraju ukrajinske civile mogu samo iskomplesirani bolesnici. Ruski narod nije Putin, niti je ukrajinski narod Zelenski. Putin je negativc,agresor, starac na samrti i da je umro prije 20 svima bi bilo bolje.
Ruska vojska je neučinkovita, tehnika katastrofa i jedino što je kod njih kvalitetno je kvantiteta ljudskog mesa koje troše bez milosti.

Odgovori
Dj

Nema podrska Rusiji toliko veze sa IQ koliko sa nemoralom.

Br

Dve stvari.
Prvo pogodjeni brod je mala korveta sa posadom od 30-ak ljudi koja nije bila ni skrivena, nalazila se na zapadu Krima, mogao je da je skine jedan dron, a ne njih deset, to je vise bio PR.

Drugo, Ukrajina je dobila 50 milijardi, ali za cetiri godine, sto je 12.5 milijardi godisnje, sto je negde 7% u odnosu na do sada, a sada im treba mnogo vise nego ranije.

Odgovori
Dj

E *ebga sad, pa jel Moskva bila po tebi vredan cilj? Potopili bi oni i Admirala Kuznjecova ali je nedostupan, zavrsio je na otpadu.

Br

Moskva je bila odlican cilj, a ovo je samo dobar cilj, nista posebno. Korveta kakvih ima koliko hoces, potapa se jednom bombicom a oni su poslali na nju 10 voodena drona da bi eksplozija bila ogromna, dakle bilo je tu dosta i PR-a

Mi

Branko,

Nisu poslali vise dronova da bude veca eksplozija nego da budu vece sanse pogotka ukoliko korveta primjeni sredsvta samoobrane i unisti jedan dron. Ocito nisu bili sposobni unistiti ni jedan pa su svi pogodili.

Dj

>> Korveta kakvih ima koliko hoces

Pa sad, Crnomorska flota ih je imala 4, sada je na 3. Postoji 1 komad u Kaspijskom moru, koji evtl. moze biti prebacen, i to je to. Turska sada nece dozvoliti prolazak vojnih brodova koji nisu domaci u Crnom moru, „kol’ko oces“ spalo na 3-4.

Mo

Djuka Istina ,djubre bio i ostao Kuznjecev,ko što je istina i da Engleskom nosaču skoro otpao propeler i da rdja na sve strane,da pola Američke flote usidreni nosača u očajnom stanju,da Francuzi muče sa budžetom i nosačem broda muku ! Istina da poznata koncepcija odlazi u istoriju skupe vojske poreskih obveznika ogromnih vojnih mašinerija koja nije u stanju da reši Hute i nagovore ih na pregovore ! Sreća pa GžHuti nemaju Bastione i složenije rakete da pošalju na dno Crvenog Mora ekspedicionu flotu !

Dj

>> Engleskom nosaču skoro otpao propeler

>> pola Američke flote usidreni nosača u očajnom stanju

Haha, vazi, sve ok, dobar ti je nick, Monti Pajton, vidi se da si neki saljivdzija…

TD

Monti Pajton. Amerikanci na jednom nosaču imaju više aviona nego sve zemlje bivše Jugoslavije i šire. Može nositi do 80 borbenih aviona. Imaju 11 nosača od toga jedan je novije klase Gerald R. Ford u upotrebi, jednog opremaju, dva izrađuju a jedan je u planu. Mornarica SAD-a jedina je na svijetu koja može projicirati takvu silu na moru. Imaju 9 nosača helikoptera koji mogu nositi do 20 F35B plus helikoptere. Ako bi pola nosača bili izvan upotrebe opet bi bili prvi na svijetu.

Mi

Cela poenta u ovom ratu je data u prvih par recenica ovakvih clanaka – Rusi su ostvarili napredak (minoran, mali ovakav onakav …) …

Sve ostalo marketing izolovanih slucajeva …

Odgovori
Pe

@Mile onaj stari Rusi su krajem 2022 okupirali 18,26 procenata Ukrajine, od cega najveci deo Krim (jos od napada 2014).
Rusi su krajem 2024 okupirali 18,27 procenata Ukrajine.
Za taj 0,01 procenat izginulo je ko zna koliko Rusa, samo za Bahmut, po recima Prigozina „20 hiljada mrtvih“.
Problem Rusa je sto za Rusiju sve, sto nije potpuna okupacija, i unistenje vojske i drzave Ukrajine je poraz.
A ovo je vec nemoguce da se dogodi, tako da je rat strateski Rusija vec izgubila.Muvace se jos po tom jugu Ukrajine mozda i 10 godina, ali je to sve bez perspektive za Ruse.

Mi

@PeDu – ove tvoje reci su iste kao i one da Rusi imaju visokopreciznog naoruzanja za jos tri dana, da za mesec dana sledi kolaps ekonomije i bunt naroda …

A o broju zrtava najbolje govore ukrainska kladbisca …

om

Ivanovec je korveta. Nema male korvete, Brod naoružan raketama dužine cca 60 metara sa četrdesetak mornara koji ga opslužuju. Služio je za lansiranje navođenih projektila po Ukrajini. To što ga nisu čuvali i što se nije mogao obraniti nije ukrajinski problem. Ratni trofej za Ukrajinu je veliki, jer predstavlja još jednu sramotu za Rusiju i izgubljen je relativno brz i dobro naoružani pokretni lanser krstarećih raketa s mora.

Odgovori
Be

Korvete, poznatije kao raketne topovnjace kod nas, su prvenstveno namjenjene unistavanju ciljeva na moru.

Ma

@omniameamecumporto – Tako je korveta je u pitanju. Inače postoje male i velike korvete zavisno od deplasmana, to se po deplasmanu i naoružanju gleda. Recimo lep primer iz naše nekada zajedničke _JRM, fregatra tipa Koni koju smo kupili od SSSR pa posle pravili po licenci Veliki PAtrolni brod VPBR tipa Kotor je recimo mala fregata jer je imala deplasman svega 1500 t koliko se sećam. Veći deplasman su i tada i danas imala neke velike korvete, a korvete su manji bordovi od fregata, uvek bilo i biće. Zapravo korvete su bordovi između patrolnih brodova i fregata. Dok su u to vreme, dakle 1980-tih fregate obično imale deplasman od 2.500 t do 4.500 t i za nijansu snažnije naaružanje od fregata tipa Koni. Tako da sve zavisi od namene i zadata broda kao i za vode za koje je namenjen tj u kojim vodama je namenjen da se upotrebljava. E sad, pošto je rat u ratu su gubici normalni. Setite se šta su sve izgubili Britanci kod Foklanda a Argentina je imala svega 5 aviona Super Etendard i svega 30 raketa tipa Exocet (količina raketa varira od izvora koji ih navodi, ja sam pronašao ovaj iz izvora koji mi deluje merodavan).

Ma

@ Beduin teško da su raketne topovnjače isto što i korvete, pogotovo RTOP tipa 401 RAde Končar; iste su punog deplasmana od svega 250 t, dok su korvete obično deplasmana od 500t do 1700t, i uglavnom sa snažnijim naoružanjem nego RTOP. Takođe Topovnjače su obične namenjene za zaštitu priobalnog pojasa i/ili rečnih puteva dok su korvete namenjene za zaštitu konvoja trgovačkih brodova na otvorenom moru, uglavnom od podmornica i pvo zaštitu istih. Ruku na srce, ima izuzetaka i od gore navedenog deoplasmana i glavnog naouružanja, odličan primer za to su američke Cyclon korvete, koje su deplasmana cc 330 t i jako slabog naouržanja (bez raketnog naoružanja-1 × 25 mm MK 96, 1 × 25 mm MK 38, 5 × 12,7 mm,2 × BGA 40 mm MK 19, 2 × 7,62 mm M60). Finese su u pitanju, slični jesu brodovi al nisu isti. : )

Dj

1241 Molniya class, displacement 488 t, 549 t full load

Du

Zemlje koje isporucuju oruzje Ukrajini, dobijaju u zamenu sta? Dajes tenkove (kakvi god da su ipak su tenkovi) i dobije za velike pare Hamere ili JLTV. Dajes 10 helikoptera i opet za velike pare dobije 2? Dajes ozbiljno oruzje, makar bilo staro i u zamenu za pare dobije sta? Nista ozbiljno. Prazni svoje rezerve i skladišta, a neces vise nikada moci da ih napuni. Jedino par zemalja poput Poljske ili Grcke dobiju pravo oruzje. Svi ostali su u stvari razoruzani!

Odgovori
Ma

Interesantna je vest da će Ekvador predati SAD-u svu „rusku vojnu tehniku koja se nalazi u naoružanju ekvadorske vojske, biti predata SAD, bez obzira na stav Rusije o tome, kao i uslove ugovora“. Ako se to zaista desi, da neka država neće poštovati odredbe i uslove potpisanog ugovora, to će biti početak kraja Međunarodnog prava, i pravne sigurnosti; a posledice toga će biti dalekosežne. Začas doće do rata, kada jedna strane neće da poštuje potpisano i dogovoreno pre svega.

Odgovori
PS

Poštovanje bilo kog prava pa i međunarodnog zavisi od spremnosti strana da se pridržavaju istog, kao i snage da nametnu sprovođenje prava. Velikim silama je to onako… dok im vrši posao. Onda naprave novo pravo. Vazda bilo.

Sr

@Markus1463
Međunarodno pravo je umrlo na Kosovu 1999. ovo sad je samo „četres’ dana“.

Pe

Fantastican video kako Storm Shadow bez problema prelece preko S-400 na okupiranom Krimu, pre neki dan:
https://x.com/jayinkyiv/status/1754899157075026028?s=46
Toliko o ruskoj PVO…

Odgovori
Pa

Nego sta bi sa space tvornicom Djuro Djakovic? One deserine tisuca oklopnika sto ceka na modernizaciju i remont?

Mi

O kakvim desetinama tisuca govoris? Nije nikad bilo ni rijeci o takvoj kolicini. Trenutno se remontiraju Bradley za HV.

Mi

@Pavle Što bi sa DD ? Trenutno servisiraju i moderniziraju kuvajtske M84 tenkove i Bradley vozila. Posla preko glave…

Pa

@Milki
Nakon iskrcaja s broda vozila će biti transportirana u pogon za specijalna vozila Đuro Đaković gdje će biti u potpunosti obnovljena. Opsežni proces obnove sastojat će se od remonta pogonskog sklopa vozila, ugradnje novih sustava naoružanja, bojanja i pregleda kako bi se osiguralo da sva vozila zadovoljavaju najviše standarde performansi.

Nije valjda to modernizacija nakaciti mu nesto oruzja, verujes da imate cime modernizovati americku opremu? Mozda da ugradite slovenacki SUV, lako sklopivo…

Mo

Petrović Dušan I snima ga Ruski vojnik koji se još smeje,toliko i vašim pričama kako Rusi samo lažu a sve zapadno je istinito ! Indija uzela dva S-400 sistema sada toliko o tvoje spinovanju !

Mi

A za Hiroshimu / Nagasaki – oba grada su imali desetine vojnih fabrika i bili legitimne mete u ratu po pravilima 2 sv rata.

Ako si bacio jednu bombu i vidio šta je ta bomba napravila ovu drugu nisi trebao baciti nije bilo potrebno, Japanci su pametni, uradili bi isto kao i sa dvije bombe ali trebalo se utvrditi gradivo,

Odgovori
Mo

Djuka Pa i bilo je u jednom momentu pola flote na remontu ,skupa je to rabota pogotovu kada ga koristiš besciljno protiv Huta koje ne će nikad slomiti na taj način ! Pa pitam samo dali su Englezi zavarili osovinu od propelera nosača pošto vidim da vas samo ne zanima baš celokupna priča ? Vašington je od Moskve prošle godine kupio i sirovi paladijum za 1,08 milijardi dolara, mineralna đubriva za 1,35 milijardi dolara, kao i turbomlazne motore za 91 milion dolara,eto toliko o sankcijama moćne Amerike ,nešto mora u njihovu i dustrijubda bi se održali ostalo će preprodaju za 5 x veće cene Evropi i otšaltiti svoj deo ! Jeste za smejanje Monti Pajton ovakvog tipa !

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor