Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[DUBAI AIRSHOW 2021] Intervju: Nenad Miloradović o aktivnostima Ministarstva odbrane na sajmu u Dubaiju
Srpska delegacija obišla je na stajanci i maketu helikoptera H145M u prirodnoj veličini. Kako smo prvi javili nakon Partnera, Srbija nastavlja sa nabavkama ovog tipa letelice za RV i PVO / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[DUBAI AIRSHOW 2021] Intervju: Nenad Miloradović o aktivnostima Ministarstva odbrane na sajmu u Dubaiju

Srpsko ministarstvo odbrane poslalo je u Dubai do sada najbrojniju delegaciju kada je u pitanju neki isključivo vazduhoplovni sajam. Bilo je interesantno videti veći broj „plavaca“ iz ministarstva i RV i PVO kako obilazi štandove i stajanku. Svakako rekordno prisustvo od 2009. godine od kada Tango Six uživo prati najveće globalne skupove naše industrije.

Poslednjeg petog dana uradili smo, ponovo ekskluzivno, tradicionalni „end of show“ intervju sa pomoćnikom ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenadom Miloradovićem.

Za razliku od sličnog razgovora na kraju ovogodišnjeg Partnera, koji je i dalje najsveobuhvatniji presek aktuelnih projekata i planova vezanih za RV i PVO, priča iz Dubaija je opštija ali podjednako interesantna. Ministarstvo odbrane imalo je priliku da obiđe skoro sve kompanije sa kojima je inače u redovnom kontaktu, posebno imajući u vidu da je Dubai, iako nije fokusiran na evropski poslovni kontinent, bio prvi veći sajam ove vrste nakon dvogodišnjeg Kovid zatišja.

Koncept borbenog bespilotnog helikoptera koji je Edgde predstavio na ovogodišnjem sajmu podseća na domaći Stršljen i kako saznajemo, postoje prethodni i budući kontakti vezani za ovaj projekat / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Miloradović nam je, između ostalog, naglasio da su nastavljeni kontakti sa vazduhoplovnom industrijom Ujedinjenih Arapskih Emirata, koja je od 2019. godine grupisana u kompaniju Edge. Na sajmu u Dubaiju 2019. godine objavili smo ekskluzivu o učešću srpskih kompanija u određenim projektima borbenih bespilotnih letelica kompanije Edge. Miloradović je ove godine potrvdio da se saradnje nastavljaju a kako smo saznali iz drugog izvora, Srbija je odškolovala sedam generacija vazduhoplovnih inženjera poreklom iz Emirata za osam godina.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

Gledaš sve one projekte i prototipe i onda se šokiraš kad čuješ da SDPR može da modernizuje max. 12 tenkova M84 godišnje i to pod uslovom da ne proizvode ništa drugo.
Čestitam braćo Srbi, ima da modernizujete KOV za jedno 20-30 godina.

Odgovori
Iv

Jer nam tenk trenutno nije prioritet. Rade se Milosi, Lazari i ostalo. Kasnije ce tenkovi doci na red. Valja zameniti sve one tamice i krseve sto prevoze vojnike. To nije obnavljano od kralja Aleksandra, manje vise.

Dr

@Nikola

SDPR ne modernizuje tenkove, nosilac tog posla je TRZ Cacak.

TT

SDPR ne modernizuje M-84 i M-80 niti ce ..

Ni

@Ivkos
Ma da, vama sve prioriteti a za 10 godina ste uveli 6 Nore B52 i to kao poklon SDPR-a, 12 Lazara, 6 Pasarsa i 10 kamiona.
Stvarno strašna modernizacija.

Kr

Za tih 10 godina uradjeno je jako puno projekata i modela, testiranja i osvajanja novih tehnologija.
I ne treba nam vise I brze narucivanje vojnih vozila i tenkova. Postoji dinamika koja je po meni dovoljna. Nismo u ratu pa da sve to mora sto pre i da postoje prioriteti.
Samo nastavite, sto vise osvajajte tehnologiju.
Zamisli sad da smo istancali onih Lazar 1, 300 komada. I sta bi sad imali?

Sa

Sto da modernizuje? Vidis da kupujemo nove.

Br

@Nikola

Nesto od ovoga je vec gotovo, a nesto za par meseci: 30 Lazara, 30 Milosa, 18 Nora, 12 Pasarsa, 10 malih Milosa, 10 BOV KIV, 10 MRAP M-20, 10 BOV-OT, 6 Tamnava, 15-ak NTV i vise od 50 novih FAP kamiona. Tu su i 14 modernizovanih Migova, 14 Laste, a uskoro ce biti i po puna eskadrila H145M, Mi-17V5 i Mi-35M, kao i tri baterije Pancira i vise vrtsta naoruzanih i izvidjackih dronova, a i Gavran je pri kraju razvoja. Modernizovan je i odredjen broj Neva, Kubova, Strela-10, Zirafa, Gvozdika i Oganj, uskoro sledi i modernizacija M-80 i BOV-1, vec ima vise prototipova, sa novim oklopom, topovima, raketama, kamerama…

To o cemu pricas su stare vesti.

Mi

Nemoze zato sto je prioritet prodaja!! A pogledajte v. Paradu u Turkmenistanu 😏sepure se sa novim Lazarima. U svakom slučaju nije prioritet nabavka oklopa i artiljerije za KOV toga ima Jos uvek za dve VS!! 300 T84,T72 ,200T55, 500 oklopni transportera,……..Nemačka i Francuska zajedno nemaju 500 tenkova u upotrebi!!! Na zadnjoj velikoj vežbi smo jedva sastavili posade za 100 T84!!! Ali smo zato slabi sa svim elektronskim sistemima . Po novim doktrinama nisu više specijalci kao,,Rambo,, nego vojnici koji upravljaju slozenim sistemima navođenja , artiljerije,avijacije ,dronova,……..A toga bas i nemamo mnogo!!!!!

Odgovori
М

@Nikola
Све и да су ти бројеви тачни, то су 4 нова средства ратне технике домаће производње. Колико су средстава домаће производње увеле у употребу војске региона?
А кажем, све и да су тачни.

Odgovori
Ni

@Маре
Nemoj da pominjemo Rumuniju ili Mađarsku, a možda je vama region samo Kosovo i Hrvatska.

А

@Nikola

У Румунија и Мађарска великим делом нису ништа радили до пре 3-4 године (поготово не на домаћем нивоу), као и остатак региона…

Ti

Vjerovatno postoji monitoring sa zapada gdje se prati svaki potez vezan za naoružanje. Mislim da je taktika naručivanje manjeg broja ali u kontinuitetu,kao osvajanje tehnologije koja se po potrebi moze staviti u funkciju masovne proizvodnje.
Nije ovo loše čini mi se, ali za neutralnost mora biti i brže i bolje

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs