U Srbiji će 22. i 27. juna biti izvedena najveća vojna vežba do sada

11. jun 2021

Slovenija prikazala vozila JLTV, objavljeni planovi daljeg opremanja vazduhoplovstva

11. jun 2021

Održana svečanost povodom prijema lovačkih aviona MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji

10. jun 2021

MiG-ovi 29 u Ratnom vazduhoplovstvu Bugarske: Do sada izgubljena dva aviona, operativnost mala, uskoro zamena lovcima F-16

9. jun 2021

POSLEDNJA VEST: Srušio se bugarski MiG-29, pilot poginuo, prekinuta PVO vežba na Šabli

9. jun 2021

[NAJAVA] Poziv vazduhoplovnoj publici: Najzanimljivija tribina u seriji predavanja o prvoj srpskoj eskadrili u petak u Beogradu

8. jun 2021

Danska će prva u svetu koristiti električne avione za obuku vojnih pilota, izbor je Pipistrelov Velis Electro

8. jun 2021

Šabla 2021: Lovačka avijacija RV i PVO Vojske Srbije i ove godine u Bugarskoj na gađanju ciljeva u vazduhu

4. jun 2021

[FOTO REPORTAŽA] Vežba Decisive Strike 21: Grčki F-16 blistali nad Krivolakom, vozila JLTV prvi put u prašini Makedonije

4. jun 2021

[SEAS 2021 premijera] Prezentacija Nenada Miloradovića o aktuelnim i budućim projektima u segmentu vazduhoplovne i PVO tehnike

3. jun 2021

[SEAS 2021 premijera] Erbas projekti u Srbiji: Saradnja je tek na početku

3. jun 2021

[SEAS 2021 premijera] Kanada ozbiljna u regionu: Posle Crne Gore sledeća je Severna Makedonija

2. jun 2021

Hrvatski premijer o detaljima isporuke i plaćanja Rafala

2. jun 2021

Rusija razvija AESA radar koji je sposoban za praćenje dronova veličine lista papira, prvo ispitivanje sa sistemom PVO Pancir

1. jun 2021

SAAB: Naša ponuda je delotvornija za Hrvatsku

28. maj 2021

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska zvanično izabrala Rafal, 12 polovnih aviona biće plaćeno „999 miliona evra“

28. maj 2021

Suhoj radi na razvoju prvog ruskog savremenog jednomotornog borbenog aviona

28. maj 2021

Jedinice RV i PVO Vojske Srbije izvele zajedničko taktičko uvežbavanje

27. maj 2021

[ANALIZA] Hrvatska sa Rafalom, Srbija sa MiG-29SM: Ko je bolji?

27. maj 2021

LOM Praha preuzima posao remonta helikoptera Mi-8/17/171 Severne Makedonije

26. maj 2021
Održana svečanost povodom prijema lovačkih aviona MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji
Avioni iz Belorusije nose evidencijske brojeve 18204, 205, 206 i 207, i imaju drugačiju šemu farbanja od aviona doniranih iz Rusije / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Održana svečanost povodom prijema lovačkih aviona MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji

Na vojnom aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici juče je održana svečanost povodom prijema četiri aviona MiG-29 iz  Belorusije koji su isporučeni na osnovu ugovora o vojnotehničkoj saradnji, saopšteno je iz Ministarstva odbrane Srbije.

Kako se navodi, avioni se u Vojsku Srbije primaju nakon izvršenog remonta i modernizacije u Vazduhoplovnom zavodu „Baranoviči“ u Belorusiji, a njihovim uvođenjem u operativnu upotrebu značajno će se unaprediti sposobnosti Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane i Vojske Srbije u celini.

RV i PVO sada ima 14 lovaca MiG-29 od kojih je najbrojnija jednoseda verzija 9.13  / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Svečanosti su prisustvovali zamenik načelnika Generalštaba Vojske Srbije general-potpukovnik Petar Cvetković, pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenad Miloradović, prvi zamenik predsednika Državnog vojno-industrijskog komiteta Republike Belorusije general-major Igor Mihajlovič Demidenko i ambasador Republike Belorusije u Beogradu Valerij Briljov.

Gosti na svečanosti su upoznati sa realizacijom remonta i modernizacije u zavodu „Baranoviči“ i procesom prijema vazduhoplova, a jučerašnja ceremonija je bila prilika da se uputi zahvalnost svima koji su učestvovali u realizaciji ugovorenih zadataka za pokazanu stručnost, profesionalnost i odgovornost.

Podsetimo, Belorusija je Srbiji donirala 4 jednoseda varijante 9.13, njihova primopredaja izvršena je 25. februara 2019. godine a tri dana ranije je započet njihov generalni remont i modernizacija koje je Srbija platila. Prva dva aviona isporučena su 17. aprila ove godine, a druga dva mesec dana kasnije.

 

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

M

Uskoro najgori avioni u „regionu“..

Odgovori
B

Milan
Za tebe najgori? Da te podsetim, da su i najispravniji u regionu, i da dodam, sa pilotima koji su najiskusniji u regionu. A i ovo je prelazno resenje, gde ce nasi piloti nabijati sate leta, odrzavati letacku kondiciju, i iskolovati mlade pilote, do prelaska na nov avion.

a

Tesko da su najiskusniji u regionu sa 40h godisnje. Dobro da znaju poletiti.

N

@alpha
Mislim da sad imaju po 80h leta godisnje, nekad je bilo po 10-30h.

Ž

alpha

Одакле Вама инфо да српски пилоти имају налет 40 сати годишње?

B

@Milan

Ja mislim da je najgore kad nemas aviona, kao BiH, Crna Gora, Albanija, Makedonija.

Hrvatska tek 2024 dobija Rafale

Bugarska 2023 dobija F-16 Block 70

A pitanje je koliko ce Grippen biti bolji od Mig-29SM. Sigurno je da je Grippen moderniji i noviji avion. Ali pitanje je koliko je on sposobniji sa AMRAMMom od Miga-29SM sa R-77.

Tako da, da bice jednog dana najgori avion ali koliko dugo?

A

@alpha

To već godinama nije tačna informacija…

M

Bob Jeste da, za mene za sve druge je Mig-29 star 40 godina bolji od Rafala, F-16V i Gripena..

B

Milan
Nije najbolji, ali je ispravan, i nas. I imamo ih 14.

A

Živojin Branković
Jedno pitanje na koje ako može stručan odgovor. Koja je šema farbnja predviđena za ovu našu eskadrilu. Pa neće ostati ovako šareni njih 14 ko da su uskršnja jaja. Ovo ako ostane ovako je čista bruka. Naši stari koji su preživeli NATO, Ruski i Beloruski, pa sad su jedna eskadrila pa zar ne bi trebalo da su svi isti. Ovo ako neko čita iz uže struke neka ne doživi kao vređanje i sprdnju nego kao pozitivnu kritiku i ako je u stanju da interveniše i dovede ih u red, onako kako jednoj vojsci i njenom RV doliči. Što se tiče samih letelica imam samo da poželim našim pilotima da ih dobro služe i da imaju što manje problema i komplikacija sa istim. I normalno da nam čuvaju naše nebo ko slobodu. Pozdrav braćo Srbi.

A

Samo još da dodam da je neuporedivo jasna i slična šema farbanaja sa Francuskim rafalima. Jel ovo šalje neku drugu poruku.Pozdrav.

M

Ako imaju 40 časova naleta to je odlično. Pre dve godine su imali službeno 20 časova naleta, a ovi migovi su više rastavljeni nego u službi.

B

Aleksandre, ti to za ozbac???

Prouci malo pojam low visibility

M

Milane, zasto pisete kratke glupe komentare. Bolje nego duge a?
Stvarno pljuvanja nikad dosta.
Da smo kupili 12 Rafala bila bi ista kolicina pljuveza.

Ž

Aleksandar

Мислим да ће флота остати шарена, авиони из Русије фарбани су 2017-18, ови сада белоруски су стигли у свежим бојама. Нема смисла да их фарбају поново.

До сада смо могли приметити да ни после радова који су скоро извршени на 4 авиона која су наслеђена од СФРЈ, они нису фарбани већ су остали у шеми коју су добили 2008-2011.

Белоруски авиони су фарбани пре него што је Хрватска саопштила да је набавила Рафал, тако да то наравно да нема везе једно с другим. Плус ми ту шему нисмо баш скоро дефинисали.

J

Živojin Banković
poštovani odakle Vama da su preko 40sati leta??? bez obzira što su svi aparati na trenutnoj „nadogradnji“ ili prolaze ispitivanja 🤣🤣🤣

E

@Aleksandar
„…da je neuporedivo jasna i slična šema farbanaja sa Francuskim rafalima“
Kakva shema na Francuskim Rafalima? Francuski Rafale jednobojni, sivi.
https://omnirole-rafale.com/le-coin-des-spotters/
https://omnirole-rafale.com/videos/

A

Lepi su. Je li to avioni imaju ,,grbu“ zbog dodatog rezervoara za gorivo (kao na SMT) ili me to samo perspektiva vara?

Odgovori
J

9.13 Ima grbu, vise goriva, veca nosivost, za razliku od 9.12 koje je SFRJ kupila prije raspada

S

Ima malo veću “ grbu“ u odnosu na naše stare 9.12, ali nije ni blizu SMT kamili.

D

Ova šema farbanja je jednostavna lijepa i svrsishodna….da vas zdravo služe komšije

Odgovori
R

I gotovo da se ne razlikuju od plavog neba. Da ne dime kao parnjače bili bi skoro nevidljivi na nebu sa odredjene daljine.

J

Znaci, ipak su modernizovani.

Da li se zna nesto vise o modernizaciji, u odnosu na one ,kod kojih se trenutno odvija modernizacija kod nas.

Odgovori
Ž

Jarić T Živadin

Извршена је модернизација мањег обима, тј довођење на ниво МиГ-29СД на коме су већ били авиони наслеђени од СФРЈ као и из руске донације (наравно пре модернизације на ниво МиГ-29СМ).

P

Jako mi se svidja sema bojenja.
Sve u svemu sjajno!

Odgovori
F

To isto kažu i budući piloti Rafala HRZ-a :)

N

U tom „HRZ“ sve nesto u nekom futuru…Sta rade ti piloti u prezentu? Gledaju klipove Rafala na youtubu?

S

Možemo i R-77 da ofarbamo u toj šemi da izađemo u susret oduševljenim „budućim“ pilotima…

T

Naglasak je na „buduci“ .. Posto zivimo u sadasnjosti, a u istoj ti piloti gledaju svoja 3-4 Miga-21 i lete 30 sati godisnje.

B

NKVD…

Otisli na sela, prevode recepte za vino na francuski.

Netko i te zabare treba nauciti kako se pravo vino spravlja

S

Jos da ih sve prefarbamo po istoj semi.

Odgovori
T

Lepi su, nek’ je sa srecom i neka nas dobro služe.

Odgovori
B

Pitanje: g Bankovicu, da li to znaci da su ova 4 komada vec modernizovani na standard SM.

Odgovori
Ž

Boban

Нису, доведени су на ниво СД.

K

Treba vršiti pritisak na državno i vojno rukovodstvo, kao i na Miloradovića, o kojem imam najlepše mišljenje i u koga polažem velike nade, na temu izbora i pravljenja prvih koraka u vezi izbora i nabavke novog višenamenskog aviona. Pitati ih svakog dana, bombardovati ih na svakom mestu i u svakom trenutku. Po meni, idealno bi bilo već sada naručiti 6 migova 29 m2, od čega 2 dvoseda, što bi bio uvod u nabavku Mig-35, koji je logičan i najbolji izbor za naše RV. Dogovoriti sa Rusima tempo i uslove plaćanja, rate bi mogle da krenu što pre, kako bi naš budžet to što lakše i neosetnije izneo.

m

@Kovač
Postoji plan koji treba biti usvojen ove godine,desetogodišnji plan, takozvani DPRSO , pošto je zaključno sa krajem 2020 godine završena realizacija prethodnog DPRSO taj plan će, između ostaliog, postaviti okvire sposobnosti koje treba postignuti u narednoj deceniji. U skladu sa tim okvirima pristupiće se nabavci novog naoružanja tako da bombardovanje novinarskim pitanjima i kuknjava po forumima neće imati nikakvog uticaja na odabir niti brzinu realizacije nabavki.
Obrazložite, milom Vas, na osnovu čega mislite da je MIG 35 najbolje rešenje za Srbiju? Koliko znate o tom aparatu? U koliko primeraka je proizveden? Ko ga je usvojio u naoružanje, da li su jedinice u kojima je primljen postigle punu operativnu sposobnost? Da li postoje primerci tog aviona u upotrebi a da imaju deklarisane karakteristike, one na koje ćete se pozvati?
Ja ne znam, ali bih baš voleo da čujem, od onih koji zanju više i čije znanje i iskustvo daleko prevazilazi moj amatersko-entuzijastički pristup.
U zadnje vreme često sam u prilici da čujem jedno višeglasje kako je još uvek nepostojeći avion naručen tek u 12 primeraka od strane vazduhoplovnih snaga matične zamlje proizvođača idealno rešenje za našu zemlju i mnogo toga mi baš nije najjasnije, onako da ne kažem zdravorazumski, pa Vas najlepšse molim da ako ste u mogućnosti ovo dalje ukratko elaborirate dok ja pristavim kokice.

N

@Kovač
A zašto bi RV sredinom 2020ih nabavljalo Mig-29 M2, avion na nivou F-16 Block 50/52 i sa tehnologijom starom 20 godina? A tek nabavljati MiG-35 bi bila neopevana glupost, mnogo vece šanse po meni imaju Rafale, J10, Su-35 ili čak nešto američko.

B

Živojin Banković
OK. Hvala na odgovoru.

B

Nikola
Mig 29M2 je u stvari izvozna varijanta MIG 35. Pa nasi Mig 29 SM su u rangu blok 50-52, u necemu bolji, u necemu losiji, a Mig 35 je daleko bolji.

N

@Bob
To prosto nije istina. Stari MiG-29SD koje je Srbija posedovala su bili na nivou F16A Block 15, ovi novi modernizovani SM će biti na nivou F16C Block 25/30 i to je to. Prosto treba shvatiti da modernizovani radar na SM i dalje nema domet koji je F16 imao sa block 25 krajem 1980ih.

R

Ma ni ne treba imati toliki radarski domet. Ovaj avion je prelazno rešenje do nabave novog modela aviona. Ovaj avion sluzi za revitalizaciju letackog kadra, a za za desetak godina kad bude svega…i para i pilota onda ce da se kupi novi…bilo koji model koji se bude smeo kupiti.

B

@Bob

Pravi MiG 35 poseduje drugaciji zmaj i promenjenu geometriju krila, supercruise motor i aesa radar, ali postoji jos uvek samo kao prototip. MiG29 M2 je dvosed, jednosed se zove MiG 29M, isti taj model za rusku vojsku se naziva MiG 35, ali to nije punokrvni potpuno novi model. Trenutno ne postoji interesovanje za pravim MiG 35 jer je skuplji od Su-30, pa njegov razvoj ide vrlo sporo.

M

@ Nikola
Ipak ste malo preterali sa poredjenjem.
Mig-29SM zahvaljujuci radaru zajedno sa naoruxanjem je u klasi F-16 Blok-30-50 zbog naoruzanja koje moze da nosi pa i dometa radara koji nije kao Blok 50 ali dovoljan za naoruzanje koje nosi. Takodje bi napomenuo prednosti u naoruzanju koje moze da ponese kao naprimer R-77 , R-27ER i H-31 varijante. Plus minus, nije tako lose za prelazno resenje do novih aviona oko 2030-te.

B

Nikola i Branko
Nas SM u rangu blok 50, 52, kao sto sam i rekao. Sam radar je na tom nivou, avionika i ostalo. Sam Blok 50 ima radar dometa 80-110 km, nas SM 120 km.
Mig 29 M2 je izvozna verzija MIG 35, sto je g. Bankovic vec vise puta pisao o tome. Zmaj na M2 je drugaciji u odnosu na strandardni Mig29.

Ž

Branko

Не постоји такав прототип МиГ-а 35.

Нова генерација МиГ-а 29, дакле палубни МиГ-29К и КУБ, извозни МиГ-29М и М2 као и МиГ-35С и УБ имају исти змај. Па и прототипови свих тих верзија.

МиГ-35С и УБ нису ништа друго него верзије настале од МиГ-29М и М2. И наравно 35-ца је намењена ВКС Русије.

F

Nekome najmoderniji avioni današnjice a nekome avio otpad Varšavskog pakta.

Neki će piloti minimum do 2030 blenuti u skazaljke aviona koji mali servis može da radi kod sajdžije, dok će neki drugi piloti imati SPECTRE, glass cockpit sa data fusion najmodernijom avionikom i AESA radarom. Nekome HOTAS a nekome PROPAS’…

Neko će da purnja saćastim lanserima po njivama a neko će da uvežbava najmodernije taktitke sa najmodernijim PGM sredstvima.

I tako još jednu deceniju dok ne nabavimo neko novo „čudo od aerodinamike“ iz SSSR-a…

Bitno je da „prigodnim svečanostima“ i paradama nikad nema kraja.

Partizanska eskadrila u svom punom sjaju :(

Odgovori
D

Ako ikada Falcon postavi komentar u kome ne pominje saćaste lansere, toga dana će sunce izaći na zapadu :-)

P

Bullseye :)

B

@Falkon

Nisam znao da sve to imate na vasim MIG21

m

Nekome najmoderniji avioni današnjice a nekome avio otpad Varšavskog pakta.

Vidim neki već lete a ni ugovor nisu potpisali :)
Koliko vam piloti imaju naleta godišnje na Rafalima???

D

“Neko će da purnja saćastim lanserima po njivama a neko će da uvežbava najmodernije taktitke sa najmodernijim PGM sredstvima.“

Da, ubise se od uvezbavanja najmodernijih taktika sa najmodernijim precizno vodjenom municijom. Pogotovo na nasim prostorima.

Daleko mocnije vojske od srpske koriste NRZ.
Ali eto, po Falkonu mi svaki dan treba da koristimo PGM, u suprotnom imamo ‘partizansku eskadrilu’.
https://imgur.com/a/ns2VMTS

Sledeci put pre nego sto se uhvatite za NRZ, pogledajte cene PGM i izracunajte koliko bi novca bilo potrebno da 12. aviona vezba sa PGM bar 3-4 puta godisnje, pa ce vam neke stvari biti jasnije.

N

Pa jeste u hipotetickom ratu je mnogo jednostavnije servis jedne kazaljke kod majstora za satove nego staklenog kokpita kod staklara u Francuskoj po jedno 500x vecoj ceni.
Realnost je da ce ti Rafali verovatno malo leteti a da ce se od silnih „taktika“ najvise uvezbavati sletanje i poletanje.
I da ce u nekom sukobu do kog nadam se nece nikad ni doci, ispucati sve svoje visoko tehnolosko precizno naoruzanje u prva 2 dana sukoba, koje ce kostati vise od cilja koji gadja i ispromasivati kao i NATO, jedino sto su umeli da pogode su civilne zgrade, bolnice i civili.Pod uslovom da i prezive toliko i da budu imali ikakvo precizno naoruzanje, a ako prezive nakon 4 dana ce leteti samo ako se bas mora jer su suvise skupi za ratne uslove.
Ali to je onako moje misljenje.
Da bi taj Rafal mogao da bude upotrebljne kako treba ekonomija mora biti francuska a sistem u kom funkcionise, msm na vojni,od skolstva do samog sistema RV i PVO i VOJIN barem na novou teritorjalno male ali srcano velike Srbije.
Rafal je avion koji je sve, a msm da inicijalno nije tako zamisljen, a to stvara probleme, pa je skup komplikovan verovatno osetljiv na odrzavanju a kada se podvuce nije najbolji ni u jednoj kategoriji, samo je dobar u svim.
Ali opet kazem, to je moje misljenje.

S

@Falcon
Ako letis 70h+30 simulator, sasvim je svejedno u koje instrumente gledas. Ako si od ‘92 do 2016/7 leteo slabo ili nikako, nema bas mnogo smisla te godine da kupis nesto “novo” ako bas ne mora.

Po meni je ovo optimalno resenje, jer mozda je tesko priznati, ali nas sistem za bolje nije bio. Sad lete svaki dan, kad nabiju sate i povrate iskustvo, kupice se novi avioni, a ovo ce sluziti sasvim ok.

HRZ necu komentarisati, nije moja briga niti smo u istoj situaciji. Pride ugovor nije ni potpisan jos, polako. Tako su stizali F-18, Gripeni, F-16….videcemo sve.

L

Realno su i meni ti sacsti nekako simbol besmislenosti, ono da se ima za vatromet i preoravanje pred sadjenje pasulja na pasuljanskim…

Sto se tice ovoga da će neki drugi piloti imati SPECTRE, glass cockpit sa data fusion najmodernijom avionikom i AESA radarom, svakome prema mogucnostima. Da li ste skoro bili u HR? Razlika izmedju njih i nas je otprilike kao u ta dva gorepomenuta vazduhoplova…

M

Za saćaste lansere je falkon 101% upravu.
Al davi sa „staklenom kabinom“ i kritikama na odluku pre 5 godina. Kao da je bilo para i pilota i tehničkog kadra da se preko noći uzme eskadrila Rafala.
Videćemo kako će ta varijanta ići komšijama, i koliko godina i novaca od odluke da se uzme Rafal će postojati iole finkcionalna eskadrila.
Taman do 2030te cemo nesto novo i uplatiti.

S

@Kovač

Ne treba, odradili su to komšije u naše ime več i omogučili, da kupimo šta želimo brez previše zavijanja u oblandu. Naše je, da spremimo kintu, ukoliko trend buđeta bude išo u pravcu u kom ide onda što bi se narodski reklo nema zime.

F

@ Danilo

He he u pravu si, moram malo oladiti sa pominjanjem saćastih lansera. Samo se nadam da ih Rusi neće nakačiti i na SU-57 i Typhoon podmornice (samo još tu nisu), to bi me dotuklo :)

@ Drina @ Srbofil @ Miloš77

Drugari, da se sve ovo dešava 2001 imalo bi smisla – sa modernizovanim donacijama do sledeće nabavke a onda 10-15 godina kasnije juriti bolje rešenje i priključak sa 21.vekom.

Sada je međutim 2021, NATO svuda oko nas, mi šurujemo sa „miljenicima“ zapada Putinom i Lukašenkom, Republika Srpska u veoma nepovoljnom strateškom položaju, sve deluje kao loša uvertira za još jednu katastrofu.

NATO članica Hrvatska, sa kojom 107 godina intezivno negujemo neprijateljske odnose, prilično dobro oprema kopnenu vojsku (posebno oklopne jedinice) i sada je na korak od nabavke 12 Rafala i jačanja vojno-tehničke saradnje sa moćnom Francuskom.

Sa druge strane, okosnicu vojno neutralne (čitaj izolovane) Srbije treba do 2030+ da čini 11 MiG-29, aviona-luzera koji za 35 godina postojanja nema čime da se pohvali ali će baš sada od nas da napravi „regionalnu silu“ (?!?!)? I to sa sve saćastim lanserima (sorry Danilo), ubojnim sredstvima iz 2 svetskog rata (?!?!).

Šta li je sledeći nivo modernizacie? Sat sa kukavicom koja izleće i kljuca pilota po levom kolenu kao upozorenje da je na njega lansiran Meteor?

A ako počne da ga kljucka po desnom kolenu znači da je ostao bez S-8 raketa i da nema više čime da ore njive?

Tri MiG-29UB neću ni pominjati jer više pripadaju poljoprivrednoj avijaciji nego RV-u. RC maketice u prirodnoj veličini.

Do 2030 može svašta da se izdešava, ne zaboravite gde živimo i koliko su nas koštale nepovoljne startne pozicije svaki put kada bi se zapucalo na Balkanu.

Veoma neizbalansirana nabavka i opremanje RV-a u odnosu na vojno okruženje i spoljno-političku realnost. Nisu OVK i drugi teroristi jedina pretnja sa kojom se Srbija može suočiti.

Ništa nije skupo kao izgubljen rat…

Ž

Falcon

Можете ли нам рећи против ког озбиљног противника се показао Рафал дејствујући прецизним вУБС? Баш је било тешко да се докажу против неких тамо “сандалара“ изнад Авганистана, Либије, Сирије, Ирака….

Мислим да Ви апсолутно немате појма (или се правите да немате појма) у каквом је стању било РВ и ПВО Војске Југославије као и сама држава 2001. године. И колико се улагало у ВЈ/ВС у периоду од 2000. до 2016. године.

И ја се слажем да би било добро да смо 2001. имали МиГ-29СМ, чак и МиГ-21-93 али мислим да то тада није било могуће.

Кажете да смо окружени НАТО и да ОВК и други терористи нису једина претња. Да ли би 12 или не знам ни ја колико Рафала значајно поправило ситуацију? Против НАТО сигурно не би.

Није ствар само имати борбене авионе већ имати читав систем, школоване, добро обучене пилоте са неким нормалним налетом, исто важи и за ваздухопловнотехничку службу, ваздухопловну медицину, школе, и разне друге установе које доприносе очувању и функционисању борбене авијације.

Донације МиГ-ова 29 су једина реална и разумна одлука што се тиче могућности државе и система, сетите се да смо 2017. имали три активна МиГ-а 29 (од којих један двосед без радара) као и два двоседа МиГ-21УМ (наравно без радара, који су, пошто су им интегрисане ракете ваздух-ваздух Р-60МК били послати да буду у дежурној пари).

Па онда се сетите проблема са акумулаторима, гумама, горивом, пиропатронама за избацива седишта….Број пилота на МиГ-29 није био већи од десетак….

Будимо мало реални……

C

@Falcon

Daj dve milijarde dolara za eskadrilu F-16/70 i siguran sam da će ih Srbija odmah nabaviti.

Ili možda neće jer joj ih niko neće prodati, čak i kada bi izvadila keš na sto?

Uslov da Srbija dobije dozvolu da nabavi F-16/70 je upravo da pusti Republiku Srpsku niz vodu, i još štošta. Tako da je briga za RS u tom kontekstu kvaka 22 – nemoguće je u isto vreme držati leđa RS i uvoditi F-16/70 u vojsku. Neće biti dozvoljeno.

Sve dok Srbija hoće da drži leđa RS, moraće da prevashodno oprema vojsku ruskim naoružanjem, uz poneko cinculiranje kao što je slučaj sa H-145. To je naprosto činjenično stanje, sviđalo se nekome ili ne. Prvi i osnovni uslov da se Srbija propisno opremi sa modernim F-16, Leopardima, Patriotima i ostalim čudima je taj da Republika Srpska ne postoji, a iza toga idu još poneki uslovi.

Tako da, kada ti uslovi budu ispunjeni onda više nećete gledati ruski luzeraj u VS. Do tada, tako vam je kako vam je.

D

@Falcon

U 21. veku i zapadne vojske koriste sacaste lansere, okacio sam vam slike iznad. Javite im da koriste oruzje iz drugog svetskog rata, posto oni ocigledno ne znaju.

Kakve veze ima s kim saradjujemo i vezbamo?
Jedna Nemacka moze da saradjuje, i zaradjuje, sa Rusijom ali eto Srbija po nekima treba da prekine svaku saradnju sa Rusijom i Belorusijom, da im uvedemo sankcije i samim tim odsecemo granu na kojoj sedimo. Tako nesto moze da predlozi samo neko ko ne zeli dobro Srbiji.

Vezbaju i Amerikanci sa Kosmetskim Albancima, vasom logikom i mi treba da vezbamo sa njima.
Bili smo i ’90-ih u istom okruzenju, mozda cak i gorem, tako da danas tesko mozemo biti u gorem polozaju nego sto smo bili ’90-ih. Pogotovo ne RS koja je u to vreme ratovala protiv 4 protivnika u isto vreme.

Hrvatska se toliko naoruzava da od nezavisnosti do danas nije nabavila nista kapitalno za svoju vojsku. I dalje im okosnicu oruzanih snaga cini tehnika bivse JNA, donirana tehnika koju su Amerikanci i drugi povukli iz upotrebe i slicno.
Vecina toga su oklopna vozila tockasi, a ako niste znali takva vozila su potrebna onima koji ce da ucestvuju u medjunarodnim misijama, da prevale stotine kilometara po pustinjama Bliskog Istoka.
Pogledajte gde je bila hrvatska vojska tamo negde 2005. godine i upredite je sa danasnjom HV, videcete da su bili daleko mocniji tada nego danas.

Sto se aviona tice, da smo nabavili par eskadrila Su-xx takvi kao vi bi prvi vristali da smo nabavili lose avione, da je to bacanje para i slicno.
Shvatite da nismo imali mnogo izbora, mogli smo da kupimo nove avione (nije bilo para), da uzmemo donirane MiG-29 (spasemo LA) ili da ugasimo LA.
Pogledajte Rumuniju, sta su oni dobili nabavkom F-16 koji su bili jos stariji i losiji od nasih MiG-29?
A radi se o zemlji koja je u Nato-u, koja na svojoj teritoriji ima americki PR stit i koja ce u slucaju sukoba Rusija vs Nato biti prva na udaru. Zasto im Amerikanci nisu donirali F-35 ili nove F-16?

Do 2030. moze svasta da se izdesava, a moze da se desi i veliko nista.
Vojska Srbije se oprema u skladu sa onom ‘koliko mogu da se protegnem tj. koliko ima novca u budzetu’, sve ostalo su zelje. Svi bi voleli da Srbija sklapa ugovore o nabavci naoruzanja poput Saduijske Arabije, ali zapitate li se odakle pare? Dakle, ne brinite i ovo sto imamo je vise nego dovoljno da niko iz susedstva ne krene u neku avanturicu.

M

Kako lijepo izgledaju ovi zrakoplovi. Bravo Srbi

Odgovori
B

@Mare

Da, dosta su ljepsi nego Rafale. ;-)

Pisem samo o ljepoti, ne o sposobnostima.

L

A dodajte im jos jedan plus kad ste ih tako fino opiturali. Sad su 3++ generacija

M

Ta slika gore je stvarno lepa. Bravo!
Iskoristicemo MiG-29 do realnog maksimuma i precicemo na novog zmaja za 8-10 godina.
Kada se pogleda stanje i vreme u kojem zivimo, ovo je dobro resenje za pripremu kupovine skroz nove eskadrile kasnije. Danas nam ne treba 14 novih aviona 5te ili 6te generacije. Ali ce nam trebati mozda najbolje od 2030-2060te.

D

@Leni

Svakako su daleko ispred MiG-21 koji ne mogu ni FAB-ovku da bace.
Nije mi jasno zasto se vi javljate, pa vi ste do juce tvrdili da je Barak najbolji polovni avion na svetu. Sad je to Rafal, prekosutra ce biti nesto trece.
A kad se opasuljite, vidite da srpski piloti lete na avionima 4. generacije, a hrvatski na avionima 2. generacije.

T

Leni Mig-23 je avion 3., a Mig-29 4. generacije, odgovor SSSRa na stariji F-16.

K

Koja je cena te „modernizacije“ i remonta pre prave modernizacije?
Izgleda da će nas ti vazduhoplovi koštati barem 400-500 miliona dolara sa svime.

Odgovori
Ž

Klopp

Тешко да је 400-500 милиона, пре реда величине 250-300.

B

@Klopp

Ugovor o donaciji, remontu, modernizaciji i oruzju koji je sklopljen sa Rusima za 6+4 je bio 185 ili 189 miliona dolara tezak. …mislim i da je obuka bila u toj ceni.

Sa ova cetiri Beloruska ta suma ne bi trebala biti veca od 250 miliona.

M

OPERATIVNI I SPREMNI ZA DEJSTVO
To je trenutno u našem okruženju misaona imenica za većinu armija.
Biće ovo sasvim dovoljno i dobro….

M

@MASTER
Upravo tako. Mnogi to ne kontaju kad porede eskadrile iz komsiluka.
Posle modernizacije koja je u toku jos bolje.
Pre 2027-30-te mi biramo novo!

D

250

K

Daj beli u to ne veruješ ni sam. Ta brojka je bila za onih šest od Rusa i naše preostale, beloruski su došli kasnije u planiranje.
Kupljeno je nešto novih raketa, jel 30, moraju da se kupuju i delovi, prilagođava infrastruktura.
Kada ih moderniuuju neće to da budu isti avioni.

L

пре реда величине 250-300.

Za dovodjenje na SD nivo? Dakle, nova radio stanica, VOR/ILS, GPS novi displey umesto starog TV, mozda ADS-B tansponder. Avioni su apsolutno kupljeni a ne dobijeni na poklon, modernizacija je minorna. Da li ta verzija ima HOTAS? Hvala

P

LK
Apsolutno kupljeni….a odakle ti to?
HOTAS je sta? Neko merilo, kao i domet radara jel?
Kao i domet raketa koje bi taj radar mogao da navodi?
Zaista sve sem kabinskog sirokougaonog MFD, glasovnih komandi, supercruisa, meteora, beskonacno trajucih motora je malo….

M

Zasto vas HOTAS toliko pali? Pitam ozbiljno.

M

Ta suma je placena za dovodjenje na SM nivo a ne samo SD.

V

Molim vas za pomoc za nas laike – kako vizuelno najlakse (i da li uopste) mozemo da razlikujemo stare (SFRJ) avione, „nove“ „ruske“, i „nove“ „beloruske“? Ok, razumeo sam da beloruski imaju vecu „grbu“ za gorivo iza kabine, ali mozemo li ih razlikovati i po boji (sema bojenja) ili po necemu trecem?

Odgovori
L

I od Rusa smo dobili 9.13, tako da je najlakše po – broju :)

a

@Leopold

Od Rusa smo dobili i jedan 9.12A i dva dvoseda 9.51 kao i 3 komada 9.13

B

@Vlada

To je malo komplikovanije nego grba i ne grba.

1. Iz doba SFRJ ostala su 4 Miga-29

2. Od ta četiri 3 su jednosedi bez grbe (9.12) i jedan dvosed bez grbe i bez radara (9.51)

3. Iz Ruske donacije smo dobili 6 aviona:
2x dvosed bez grbe i bez radara (9.51)
3x sa grbom (9.13)
1x jednosed bez grbe (9.12) kao naši iz doba SFRJ

4. Iz Beloruske donacije smo dobili 4 aviona: 4x sa grbom (9.13)

Znači ako vidiš dvosede, mogu biti naši stari ili iz Ruske donacije.
Ako vidiš grbave, mogu biti iz Ruske ili Beloruske donacije.
Ako vidiš bez grbe onda su naši stari ili iz Ruske donacije.

Ako (za sad) vidiš grbavog sa radarom u tamnijoj boji, onda je iz Ruske donacije.

Ako (za sad) vidiš grbavog sa radarom u svetlijoj boji, onda je iz Beloruske donacije.

L

Kod naših starih je boja sjajna i tamnija u odnosu na ruske i beloruske. Kod beloruskih je metalni neobojeni deo kod topa nešto veći nego kod ostalih.

S

@Vlada
Od sfrj imaju tamniju šaru, ruski svetliju, beloruski su bez te šare.

M

Prepoznaćete ih po obliku a i za sada po šemi farbanja.
Ali najbolje po evidencijskim brojevima na repu.

Ako ima „grbu“ onda su svi donirani. Model 9.13
Od Rusa # 18201, 18202, 18203
Od Belorusa # 18204, 18205, 18206, 18207

Bez „grbe“ model 9.12 doniran jedan komad od Rusa # 18151
Preživeli jugoslovenski # 18101, 18102, 18108

Dvosedi
Model 9.51
Preživeli jugoslovenski # 18301
Doniran ruski # 18351, 18352

Ž

Vlada

Најлакше по евиденцијским бројевима. :)

Авиони наслеђени од СФРЈ су:

МиГ-29Б 9.12Б: 18101, 102, 108, МиГ-29УБ 9.51 18301.

Руска донација:

МиГ-29А 9.12А 18151, МиГ-29 9.13 18201, 202, 203 и МиГ-29УБ 9.51 18351 и 352

Белоруска донација: МиГ-29 9.13 18204, 205, 206, 207

Имамо дакле 7 9.13, један 9.12А, три 9.12Б и три двосеа 9.51. Део авиона је већ доведен на ниво МиГ-29СМ (само једноседи) остали су МиГ-29СД.

Тренутно имамо чак 4 шеме фарбања, две на авионима наслеђеним од СФРЈ (једна на 18101, 102 и 301, а друга на 18108), потом ту је шема на руским авионима као и четврта на белоруским.

V

Hvala vam svima, sad je dosta jasnije. Naravno, najlakse ih je razlikovati po brojevima (mada su mali i iz daljine tesko vidljivi) i hvala vam na evidenciji, sada cu pogledati neki slike i uoprediti evidencijske brojeve sa sarama i bojom o kojoj ste svi takodje pisali.

Hvala puno jos jednom, bas mi je drago da cu sada moci da ih razlikujem!

E

Lepo su ofarbani, ali . . .
Jel neko primetio da su oznake, rondela sa krstom, skroz pogrešne?
Kosovski krst na rondeli je skroz promašen. Kraci su od korena ka vrhu ravni umesto da od korena ka vrhu idu u širinu.
Avioni jednostavno nisu označeni po standardu. Ovo je sramota i ogroman propust.
Ne zna čovek dali da se smeje ili da plače. Možda oboje.

Odgovori
L

Koliko vidim, sve oznake su standardne. Zumirajte.

M

Nemojte plakati. Pogledajte malo bolje. Ima dosta slika. Sve je lepo uradjeno po standardu.

Ž

Leopold

Рондела јесте нешто другачија, краци крста су доста тањи.

M

U pravu ste, malo su kraci mršaviji od onih 11. Meni deluju fino. U svakom slučaju nisu ravni kraci nego se šire prema spoljašnjem krugu.
Evo malo zumirano i sa pojacanim kontrastom.
http://imgur.com/gallery/r3No6lh

P

300 miliona $ na avione koji u bili na putu za muzej (otpad)????

Odgovori
B

@PRO

Ti ovde govoris samo o zmaju aviona. Zmaj aviona ne cini sistem.
A i 300 miliona je preterano.
A i „otpad“ je preterano.

Nama trebaju avioni da odrzavamo obuku pilota na ovakvom sistemu. Treba nam air policing a i trebaju nam za nedaj boze.

Sa modernizovanim radarom (domet 120km) i raketama R-77 to ce biti solidna platforma. Uz to ce verovatno dobiti protivradarske rakete Kh-31 i vodece bombe KAB-250/500.

Tako da ce taj otpad biti na nivou Grippena C, kojeg imaju Madjari.

Jeste da je Grippen fensi sa Glaskockpitom itd., ali sto se tice borbenih mogucnosti, Mig-29SM ce biti na njegovom nivou.

M

Bolje nego Hrvati 4x vise za stare Rafale.
Nama je 10 MIG-29 barem donirano, dok Hrvati moraju da kupe 12 aviona za 4x vise para.

B

PRO
Nije 300, vec ukupno 250 miliona, za remont i modernizaciju svih aviona, svih motora, kao i onih iz rezerve. Kao i nabavka zemaljske opreme, modernizacija simulatora, nabavka naoruzanja, ( da li znas da samo po jedan komplet za sve avione koje imamo kosta vise od 30 miliona dolara, a mi sada imamo po nekoliko kompleta za sve), kao i skolovanje nasih mladih pilota u Rusiji. A zasto ne racunas i 30 tenkova, i oklopnih vozila, koja idu pride. Hrvatska planira da da nesto manje od milijardu dolara kupi donirana vozila Bredli, i to 60 komada, i 20 neispravnih za delove. A da ne pominjem da 12 polovnih aviona, zeli da plati 1,22 milona dolara (milijardu evra) sa samo osnovnim paketom naoruzanja. Jedna raketa meteor kosta oko 2 milona dolara. Mi smo sa nasom nabavkom prosli i vise nego jeftino. A ti misli sta hoces, ali nisi u pravu.

B

@Boban

Ne zna se koliko je tacno novca, spominjana je najcesce cifra od oko 220 miliona, ali to je samo za 4 nasa i 6 ruskih aviona, kada se u racunicu dodaju i beloruski, cifra je verovatno blizu 300 miliona. Takodje je navedeno jos pre par godina da u paketu stize i oko 50 raketa za avione, verovatno smo i mi imali nesto od starijih verzija raketa, ali tesko da imamo nekoliko kompleta po avionu. Ako je nekoliko npr. samo po 3 paketa za svaki od 14 aviona, to je vec 200-300 raketa…

I

Za avione i opremu koji poslije 2024 ne budu vrijedeli 3 mil $?

L

Beli,
što 120km, za putnički avion?
Realnije je da F16V i Rafale vidi na nekih 30-40km sa njihovom protivelektronskom opremom i smanjenim radarskim odrazom.
Znači vraćeni su na nivo miga 21 kako god ih modernizovali.

L

Mile Mile

Da ste kupili dvokrilce jos bi povoljnije prosli od nas.

B

Branko
Rekao sam po nekoliko kompleta raketa za sve avione. 180 milona je bilo za 6 Ruskih, i 4 nasa, (i za onaj nas kanibalizovan), za sve motore, kao i oni iz rezerve, sto moze potvrditi i g. Banovic, koji je vec pisao o ovome. Oko 70 milona je za Beloruske. Nabavljene su nove rakete VV I VZ.
Sve jedno, ovo je vise nego jeftino. 14 ispravnih aviona, sa dovoljno naoruzanja, uradjena infrastruktura piste, modernizacija aviona, modernizacija trenanzera, prelazak na odrzavanje po stanju, nabavka rezervnih delova i podrske do isteka resursa aviona, obuka mladih pilota…A kao sto sam rekao i vredan poklon u vidu tenkova i oklopnjaka ide pride. Neka pise ko sta hoce, ovo je vise nego jeftino.

P

MIG 29 babaroga u vazduhu…svidjelo se to nekome ili ne…heheheheh

D

@Ivan

Kako mislite nece vredeti ni 3. miliona posle 2024?
Nismo nabavili MiG-29 da bi se takmicili sa nekim, vec da ne bi ostali bez LA.
Sama cinjenica da srpski piloti, dok ovo pisem, lete i vezbaju vredi mnogo vise nego sto vama vrede Horneti, Gripeni, Baraci i Rafali o kojima ste mastali i mastate, iz prostog razloga jer vasi piloti dok ovo kucam lete na Pilama, Zlinovima i MiG-21 uz bedan nalet.

@Leni

Niste vi kupili jos nista, jos se leti na MiG-21. E sad ko je tu bolje prosao, srpski piloti koji lete na MiG-29, ili hrvatski piloti koji ce mozda nekad leteti, a do tada mogu da glume crvene na vojnim vezbama sa onih nekoliko MiG-21.

V

Aždaja bato.f35 il rafal nemaju šanse 1 na 1 sa našim migove

Odgovori
B

@Vasa

To niko ovde nije tvrdio.

M

Ne mogu da razumem nekog ko nešto zna o borbenim avionima da piše kako sacasti laseri nisu više potrebni. Barem za manje i ekonomski iscrpljene zemlje. Onda više nisu potrebni ni kontejneri sa kasetnim bombama. Zar bi se neka velika jedinica u nekoj tamo šumi ili sličnom terenu gadjala visokosofisticiranom bombom ili raketom? A potrebno je u munjevito napadu neutralisation tu veću jedinicu brzim salva plotunom. Zasto se ne izbace iz upotrebe VBR sistemi?
Zna se šta se gadja vodenim ili samonavodjenim skupim projektilima.
Zaista amatersko razmišljanje. Spucati takve projektile u kratkom vremenskom periodu na takve ciljeve je slom. Ubrzo će se minijaturni dronovi preseliti na leteće platforme pa će biti prilike da se jeftinim dronovima vrše precizna lansiranja i iz aviona. Na tom polju je počela da radi upravo Rusija.
Puno zahvalnosti našoj braci iz Belorusije.

Odgovori
B

Hint.
Sace su, onako laicko receno, za blisku borbu.
Dovoditi stroj vrijedan milijone u zonu djelovanja jeftinih a ucinkovitih MANPADa je krajnje glupo.

B

@Beduin

Polako, dobiće i oni moderno oruzje, verovatno: R-77, Kh-31, KAB-250 ili KAB-500

Ovo sa saćastim je samo ako baš mora.

L

Dovoditi stroj vrijedan milijone u zonu djelovanja …

upravo tako, znaci imamo tu sve neka ludila, radari, rakete, bwr, „lovac presretac“ i onda taj sofisticirani stroj treba da bombarduje pesadiju bombama kao iz drugog svetskog rata. Vidi se ko ne zna nista o „borbenim avionima“.

M

Nije stvar u tome sta se i kada koriste kakva zrna, nego koja platforma ih lansira.
Zašto bi slao MiG-29 da ore dzunglu ili breg? kao sto velite zna se sta se koristi za takve napade i kakvi su rizici..

D

@Beduin

Naoruzani su i helikopteri PO raketama i NRZ ciji je domet manji od dometa lakoprenosivih PVO sistema, pa opet vidimo da helikopteri lete, gadjaju itd., ne padaju svaki dan kao sto neki misle.
Sa avionima je jos sigurnije, pojave se niotkuda, istresu NRZ i vec su van dometa LPRS.
E sad, mozda na drugoj strani bude Rambo koji ce usred te tarapane ustati i gadjati avion LPRS, ako mu opste bude pri ruci.

Cela prica oko NRZ krenula je tako sto je komentator iznad napisao da svi drugi vezbaju sa najmodernijom precizno vodjenom municijom, a mi purnjamo NRZ (iako Rusima, Kinezima i ostalima nije problem da vezbaju sa NRZ).
Doticni ne shvate da zemlje poput Srbije, sa skromnim vojnim budzetom, nikada nece moci da vezbaju sa pametnom municijom u tolikoj meri kao sto vezbaju neke druge armije sveta koje to sebi mogu da priuste.
Ipak se radi o skupim bombama/raketama i nema smisla trositi ih na vezbama.
Takva oruzja, koje siromasne zemlje ne mogu da priuste u dovoljnim kolicinama, predvidjena su da stoje u skladistima za ne daj Boze i zna se sta se njima gadja, a to sigurno nije svaki neprijateljski polozaj.
Za sve ostalo mogu da posluze NRZ koja nisu slaba kao sto neki misle, otvorice ili osakatiti svako oklopno vozilo koje je lakse oklopljeno od tenka T-72 jer probijaju 420mm RHA i unistavanje utvrdjenih ciljeva, sto nije zanemarljivo.

D

@Liegestuhl Klappbar

Ne, nego treba ispucati ceo vojni budzet na vojnim vezbama.
Ipak je to ‘fensi i kul’ kao sto cesto volite da napisete.
A NRZ su losa, to je na nivou drugog svetskog rata…

L

Kul ili ne, ne postoji danas use case scenario za upotrebu NRZ osim mozda terorisanja civilnog stanovnistva. A da je pilotima zabavno da ih ispaljuju siguran sam da jeste…

M

NRZ su izuzetno ubojita protiv vojske i oklopnjaka, ali samo ako neprijatelj nema skoro nikakav PVO veci od 12,7mm.
NRZ ipak nema smisla na MiG-29

M

Beduin
Sacasti lanseri se upotrebljavaju tamo gde ne postoji rizik po bezbednost aviona i pilota. Niko nije toliko lud da bude jeftina kamikaza.

Odgovori
L

Avioni su prelijepo ofarbani. Kakve veze ima što su avioni toliko stari. Bar su svi remontovani. Avionima se ne računaju godine nego resurs. A naši imaju još dosta resursa. I da se još zna, tek remontovan avion i nov koji je izašao iz fabrike imaju istu pouzdanost. Oko 98%.

Odgovori
V

Mig 29 je sasvim dovoljan za ono za sta nam je potreban, dok ne dodje nesto bolje. U diskusiji se zaboravlja da pvo ne cine samo avioni vec i svi ostali raketni i artiljerijski sistemi pvo kao i vojin. Osim toga, avioni ne moraju biti u vazduhu da bi bili unisteni ;-) Sve se svodi na taktiku upotrebe raspolozivih sredstava.
Na kraju, mislim, a i nadam se, da ce se rat voditi samo u ovakvim diskusijama.

Odgovori
J

lako je za farbu..idemo vidjeti stvarno koliko lete piloti i sami avioni…
700 sati na 10 godina znači 70 sati godišnje ako su 2 pilota to je 35 sati ako su 3 pilota to je 23sata godišnje???????…znači najnuvježbaniji piloti u regionu uz hrvatske krntije 2 generacije…zbog toga se treba prizemljiti…ovo je jedan od razloga zašto se avione ne ruše jer ne lete

Odgovori
A

@Joke1975

Avioni se održavaju po stanju, tako da tih rokova više ne bi trebalo da bude. A leti se više nego što se letelo od raspada bivše nam države.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend