Novi sistem raspoznavanja „svoj-tuđ“ prvi put uočen na avionima MiG-29SM+ srpskog RV i PVO

1. maj 2024

Tokom vežbe “Vihor 2024“ RV i PVO baziralo svoje letelice i na aerodromu Dubinje kod Sjenice

30. apr 2024

[RAT U UKRAJINI] Tajna isporuka američkih raketa ATACMS, teška situacija ukrajinskih snaga na frontu

27. apr 2024

Delegacija Nacionalne garde Ohaja sa RV i PVO Vojske Srbije ponovo o bezbednosti letenja

26. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučeno prvih 6 višenamenskih borbenih aviona Rafal

25. apr 2024

4. Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope – SEAS: Najveći regionalni skup vazduhoplovne industrije održan u Beogradu

25. apr 2024

[REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

20. apr 2024

[RAT U UKRAJINI] Na Krimu najverovatnije pogođena još jedna ruska vazduhoplovna baza, hoće li Ukrajina napokon dobiti značajniju američku vojnu pomoć?

20. apr 2024

Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

19. apr 2024

Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

16. apr 2024

Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

16. apr 2024

Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava drugog dana konferencije

15. apr 2024

[RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

13. apr 2024

Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

10. apr 2024

Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

10. apr 2024

Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

9. apr 2024

Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava agende u civilnom delu dvodnevnog programa

9. apr 2024

[RAT U UKRAJINI] Intenziviranje ruskih ofanzivnih dejstava, Ukrajinci izveli napad besposadnim letelicama na do sada najudaljenije ciljeve unutar ruske teritorije

5. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić 8. aprila sa Makronom o Rafalima, prvi put javno pomenuta potencijalna nabavka helikoptera H125M od Erbasa

4. apr 2024

Srpska ambasadorka u Parizu sa direktorom Dasoa, prva fotografija naoružanog hrvatskog Rafala

2. apr 2024
Pozadina posete srpskog ministra odbrane Egiptu i trećoj inostranoj jedinici naoružanoj Rafalima; Prve fotografije hrvatskih Rafala
Nakon Francuske i Grčke, visoka srpska delegacija obišla je i egipatsku jedinicu koja koristi višenamenske borbene avione Rafal / Foto: Ministarstvo odbrane

Pozadina posete srpskog ministra odbrane Egiptu i trećoj inostranoj jedinici naoružanoj Rafalima; Prve fotografije hrvatskih Rafala

Kako prenosi Ministarstvo odbrane, potpredsednik Vlade i ministar odbrane Miloš Vučević je danas, u okviru zvanične posete Arapskoj Republici Egipat, obišao 203. vazduhoplovnu brigadu egipatskih Oružanih snaga koja koristi avione Rafal.

Kako Tango Six saznaje, ovo nije prva poseta srpskih oružanih snaga Egiptu po ovoj temi. Srpsko RV i PVO je već boravilo u Egiptu na nivou tehničkog, pilotskog i logističkog sastava kako bi sagledali iskustva ove zemlje u nabavci i prilagođavanju na korišćenje francuskog višenamenskog borbenog aviona. Činjenica da Egipat poseduje MiG-29 nije relevantna u segmentu preobuke na Rafal budući da egipatsko ratno vazduhoplovstvo poseduje do 54 letelice MiG-29M i M2 nove generacije, koje su neznatno različite od srpskih, i modernizovanih, MiG-ova 29SM.

Današnja vest stoga još jednom potvrđuje seriju aktivnosti Srbije ka konačnoj nabavci francuske letelice.

Tokom današnje posete, komandant egipatskih Vazduhoplovnih snaga general-potpukovnik Mahmud Abdel Gavad informisao je ministra Vučevića i članove delegacije srpskog Ministarstva odbrane i Vojske Srbije o zadacima i nameni te jedinice, ali i drugih avijacijskih jedinica u sastavu Vazduhoplovnih snaga Egipta, kao i o vazduhoplovima kojima su jedinice naoružane.

Ministar Vučević u obilasku jednog od simulatora za borbene avione RV Egipta / Foto: Ministarstvo odbrane
Armement Air-Sol Modulaire (Modular Air-to-Ground Armament) je francusko vazduhoplovno ubojno sredstvo poznato pod skraćenicama AASM ili HAMMER (Highly Agile Modular Munition Extended Range). To je sistem, odnosno paket opreme kojim se standardne nevođene avio-bombe kalibra 125, 250, 500 i 1000 kg pretvaraju u prezicnu municiju / Foto: Ministarstvo odbrane

Tokom današnje posete, delegaciji predvođenoj ministrom Vučevićem prezentovani su, kako se navodi u saopštenju, i kapaciteti za obuku u okviru te vazduhoplovne baze i razmotrene su mogućnosti za saradnju dva vazduhoplovstva.

Ovo je za kratko vreme već zvanično treća poseta visoke srpske političke i vojne delegacije nekoj vazduhoplovnoj jedinici koja je naoružana francuskim višenamenskim borbenim avionima Rafal. Prethodno je krajem oktobra prošle godine posećena grčka vazduhoplovna baza Tanagra, a sredinom marta ove godine srpski vojni zvaničnici su boravili i u Francuskoj.

Kako je Tango Six prvi preneo krajem juna, pregovori Srbije i Dasoa se nastavljaju i nalaze se u „tehničkoj fazi“.

Nešto pre današnjeg događaja na internetu su objavljene, kako prenosi portal Obris, i prve fotografije Rafala sa oznakama ratnog vazduhoplovstva Hrvatske (može se primetiti da je u većoj meri preuzeta šema farbanja sa MiG-ova 21). Istovremeno, hrvatski ‘‘Večernji list‘‘ objavio je intervju sa hrvatskim ministrom odbrane Mariom Banožićem koji je izjavio da planira da uskoro ide u Francusku, a poseta bi, između ostalog, upravo bila vezana za proces koji se odnosi na obuku pilota i prijem hrvatskih Rafala.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Vreme je da se konacno odlucimo za Rafal. Spisak zemalja koje su ga kaparisale je podugacak i isporuka ce potrajati.

Odgovori
Vl

Mi smo previše mala zemlja ,na strateški najgorem mogućem mestu,tako da je nabavka bilo kakve avijacije iz ugla bezbednosti naseg neba izlišna!Bilo koji aparat,pa i Rafal,nema šanse protiv onoga što NATO ili Rusija eventualno može da plasira u nekom sukobu sa nama ili preko nas!

PS

@Vlada Kovačević
Eto ti sad. To je kao da kažeš, Ebola je smrtonosna, treba da pozatvaramo bolnice.
Ima avijacija svoju ulogu. Niti je mogla niti može sama da reši bilo šta. Ali to ne znači da je suvišna u bilo kom scenariju. Pa čak i tim malo verovatnim.

Vl

Sa Natom svakako necemo ratovati, ali moramo imati RV bez obzira na to.

Fe

@Vlada Kovačević

Niti je mesto strateski nesto bitno niti je defetizam nesto na sta se treba osvrtati.

To

Ne mogu se ne sjetit naslova na Tangu iz 2020g kada se pocelo pricati o Rafalima za hr „Realnost ili utopija“ pa do ovoga danas.Avioni dobivaju Hr oznake,grade se novi hangari za eskadrilu,zgrada za simulator,hangari za odrzavanje , naouruzanje,stajanka.Uz dodazak da se grade i novi hangari za nove helikoptere.Ljepo skok od 50g za HRZ

Odgovori
ra

Pa i mi ćemo napraviti skok od 50 godina ali za jedno 150 godina

Br

Odlican potez hrvatske vlade za Rafale ..dobili smo polovne u pola cijene ..sada polovne je nemoguce kupiti a nove tko ce sada naruciti i cekati minimalno 10 godina i po cijeni da te izbije iz cipela…tako sve u sve jos jednom odlican potez Hrvatske ….BRAVO..

Vl

A šta sad,mi ćemo sa Hrvatima da se sukobljavamo opet,pa nam treba približna vazdušna sila!?
A oni u EU,faktički u NATO!
Najbolje da uzmemo model Švajcarske i sa Evropom i Azijom potpišemo neutralnost…i vojnu i ekonomsku!

PS

@Vlada Kovačević
Samo što Švajcarska ima vojsku da se smrzneš. Naručili i 36 F35A.

ra

Pa i mi ćemo napraviti skok od 50 godina ali za jedno 150 godina

Odgovori
Pe

Ima nesto duhovito oko toga sto ce Hrvatska i Srbija opet da lete na istom avionu!

Odgovori
Mi

Mogli bi napraviti i zajedničku bazu, da ne dupliramo zemaljske kapacitete, skupo je ;)

Mi

Laik sam ali pratim malo tokove. Koliko ja razumem tokom NATO agresije na nasu zemlju neprijateljski avioni su dolazili u talasima. Dronovi su u stanju da ostanu u vazduhu sve duze i duze zahvaljujuci novim tehnologijama. Takodje nasa zemlja je relativno mala to jest zauzima malu teritoriju. Moje pitalje je dali bi mogli da iskoristimo to sto je nasa zemlja mala i da mozemo da napravimo neku vrstu vazdusnog mlinskog polja koje onemogucava neprijatelja da pridje bezbedno nasoj zemlji. Ako bi znali u napred da neprijateljsko jato dolazi onda mi dignemo nase mlinsko polje pre njihovog dolaska. To bi bar primoralo neprijatelja da nas gadja iz daleka kliznim bombama i krstarecim raketama sto je skupo.
Mislim da se tehnologije menjaju. Netreba Srbiji vise od 6 aviona za patroliranje , eskort i slicne duznosti. Kineski avioni su jeftiniji i nepoznati u Evropi pa bi mozda bili zgodniji ,da nepricam jeftiniji. Kad rat pocne onda su ti avioni samo mete. Korisni jedino u debelim bunkerima da predstavljaju mete na koje ce neprijatelj trositi municiju. Nemojte heroje pilote bacati neprijatelju bez veze. Mislim da su dronovi i PVO buducnost za nas. PVO posebno jer moze gusto da pokrije nasu malu zemlju.

Odgovori
А

@Milan

Одговор на прво питање је не.

Друго, по ко зна који пут, ескадрила од 12 (и више) авиона се не узима да би се имало свих 12 авиона у ваздуху (могуће је, али тешко је то извести), већ да би се могло вршити више задатака истовремено. Србији ескадрила од 6 авиона никада неће бити довољна, јер да 2 од тих 6 авиона постану неоперативни (а биће), ти у миру нећеш моћи истовремено да обезбедиш дежурни пару (плус 1 авион у резерви) и авионе за обуку (шта ћеш тачно да вежбаш са 1 авионом?).

Треће, ми кинеске авионе нећемо видети. Куповину било чега осталог од Кинеза ће Европа и прогутати како тако, али авионе, тај филм нећемо гледати.

PS

Neprijatelj mora da zna da možeš borbu da doneseš/vratiš njemu. Ako proigravaš scenario napada celokupnog NATO na Srbiju onda su mnoge stvari besmislene. Ali, to je baš ekstremni slučaj koji se desio jednom i nikad više. Za sve druge varijante, avijacija je prilično dobar segment odvraćanja da do rata i ne dođe. U tom smislu, vredi svaki dinar.

Dj

>>mozemo da napravimo neku vrstu vazdusnog mlinskog polja

>>onda mi dignemo nase mlinsko polje

Nemamo mi toliko mlionova da ih podignemo u mlinsko polje ali odlicna ideja!

Re

@Đuka

Siguran sam da je mislio na leteće minsko polje, mada ni leteći mlinovi nisu loši, posebno ako su oni holandski na vetar, sa krilima, pa da seku avione…

Dj

Mislio je on na mine ali nas obrazovni sistem nije uspeo da mu omoguci da see adekvatno izrazi u pisanoj formi.

Bu

Upravo ste pokazali da se malo vise razumete, apsolutno ste u pravu, ali nije lose imati nesto sofisticiranije, za eventualni prodor u njihovu teriitoriju. Mislim da je ta spoznaja odvracajuci faktor. A ovo sa dronovima, mislim da ide u dobrom pravcu i u kvantitetu i u kvalitetu. Mislim da ljudi znaju sta rade.pozdrav

Vl

I dalje sam mišljenja da nam Rafali nisu potrebni. Suviše skupa igračka koja realno ne vredi toliko koliko košta (čak i ako ostvarimo dobar ofset).

Odgovori
Mi

Bice interesantno kada budu objavili godinu u kojoj se ocekuje da Rafali stignu u Srb. Nisam neki optimista da ce to skoro da se desi.
Evropska vojna industrija se trenutno konsoliduje, agresija na Ukrajinu je ogolila sve slabosti , nedostatak naoruzanja ,opreme i municije u EU zemljama tako da je prioritet jacanje njihovih snaga . Sve mi lici da mi te avione necemo videti u narednih 10 godina a do tada jos neki sukob moze da izbije

Odgovori
St

A ostalo naoruzanje za vojsku je stiglo brzo? Nora B-52 je predstavljena 2006. na osnovu JNA koncepta Nora B, i eto vec 15 godina kasnije je imamo u naoruzanju. Pegaz se razvija od 2011. na osnovu koncepta sa pocetka 200tih, i eto vec dogodine imamo u naoruzanju. Modernizovani M84 u ovoj trenutnoj varianti je prokazan 2017. i eto 6 godina kasnije imamo bar 5 odernizovanih tenkova. prvi Lazar prikazan 2009….Ne vidim zasto se orafalima ne bi pregovaralo za bar 2 kruga izbora pa da stignu nekad tamo….kad se uzme provizija nije ni bitno.

А

@Milos Pavlovic

Зато имамо половне Мигове, који ће моћи да лете све док Рафал дође. А ако сада наручимо нове, верујем да би их можда добили тек 2028. год. најраније.

PS

Nije isto razvoj i kupovina. Ameri razne programe razvijali i duže. Da ne pominjemo nesrećni F-35 koji zajedno razvijale najmoćnije države sveta nekih 25-30 godina od prvih koncepata do početka masovne proizvodnje… Pa tek sad F-35A sa novim blokovima liči na nešto.

Ići će to sa Rafalom brže. Velike pare i puno otvorenih pitanja pa dugački pregovori.
Uvođenjem tog aviona u čitavom sistemu RV dolazi do toliko dubokih promena da nije jednostavno ni napisati. Imamo desetine hiljada tona naoružanja za sovjetske modele. Od kojeg se bar deo može nadograditi kitovima za navodjenje, ako ne ruskim onda kineskim ili razvojem domaćih. Aj da to malo slegne. Desetine hiljada tona. Za zapadne avione vrlo malo. Uglavnom pasuje naoružanje od Orla.

Odnosno, ako ćemo ozbiljno to da radimo to će da traje. Poljaci su usvajali korišćenje F-16 godinama. Ali zato sada lete na njima kao nezdravi. Upoznali su avion do poslednjeg šrafa. Mislim, može i kao Iračani, drugi održava F-16 onoliko koliko je dobar sa tobom, od naoružanja rakete iz Vijetnamskog rata, radar onemogućen za bolje, a kobajagi neki blok br. koji već… Nije ni to rešenje.

mi

Sad bi valjalo skočiti i do Indije i Katara. Kad se već obilaze države korisnici Rafalla. Tako to valjda ide kad su pregovori u tehničkoj fazi ili što bi rekli “ Kako da ih ne kupimo, a da preživimo“

Odgovori
so

Rafali su overkill podjenako za Hrvatsku i Srbiju.
Po mom misljenju bi 2-3 Eskadrile „FA-50 Golden Eagle“ za manje para bilo potpuno dovoljno.
Od ostatak para PVO i dronove.

Odgovori
Li

Hrvatska je odlicno prosla! Za ca milijardu eura dobila je eskadrilu sasvim dovoljno opremljenih vazduhoplova za to sta joj i treba.
To isto sta nama treba i sta se nama navodno „nudi“ je daleko pre -pre preskupo ( a osobno mislim da nista od svega toga jer se para nema i ovaki poseti su samo pardiranje i trosenje javnih para ).

Ako se i misli ozbiljno nesta uzeti u dogledno vreme , ja mislim daje onda JAS 39 Gripen ili jos bolje mozda, kineski J 10 ili JF 17 vise nego dobar izbor za Srbiju.

Odgovori
Zi

LingLi
Pa i nije bas tako. Avioni vec imaju neke godine, sto znaci da ce propadanje ici brze. Ne zaboravi da starenjem, avion dobija neka ogranicenja, po pitanju letenja. A o tome da se jos uvek ne zna ni da li ce imati Aesa ili Pesa radare, i da li ce uopste i moci koristiti i imati Meteor rakete, je prica za sebe.

To

Zicer- F3r nosi Meteor rakete.Ono sto se zna da dolaze Mica ng i Mica vl rakete . Dolaze i Hammer rakete zrak zemlja za pocetak.Sta ce se sa vremenom kupovat vidjet cemo.Navodno se razmislja od dodatnih 2do 4 aparata za koju g.Hr Rafali su trenutno aktivni odnosno lete u Francuskom ratnom zrakoplovstvu,i kao takvi dolaze sa u hr sa 9000 preostalih sati resursa.

Sr

@Tomass @Zicer
Ako ostane isti plan eksploatacije u HRZ kao za vreme onog „natječaja“ 60h+40sim onda resurs zmaja neće igrati nikakvu ulogu, tako mogu da se koriste narednih 50 godina.

To

Srbofil- Na to sam i ja mislio u koment..

Be

@Ling FA-50 bi bilo dobro uzeti za dvije, tri godine. 2017 godine su Hrvatskoj nudili 18 komada za 700.000 milijuna, što je jako dobra cijena. Pilatusi za početnike, FA-50 za one koje već imaju sate letova i Rafale za iskusne vojne pilote.

А

@LingLi

По ко зна који пут, иако би Грипен вероватно био одличан авион за наше РВ, па чак и одличан авион за замену Орлова у ситуацији где Рафал мења Мигове (ако стварно постоји потреба да се има два различита ловачка авиона), Сааб је сам себе искључио из било какве озбиљне дискусије о сарадњи са Србијом. У преводу, пре ће Ф-35 летети у бојама нашег РВ-а, него Грипен. С друге стране, кинески авиони су проблематични с политичке стране, тако да ниједан од кинеских авиона није добар избог за Србију.

На све то, веома је очигледно да наше РВ не жели ни лаке ловце (типа Грипен, ЈФ-17), нити тешке (Сухоје, Ф-15), већ своју будућност види у средњем решењу („средњи“ ловац што би класификовали Индијци), где су потенцијална решења лимитирана на Рафала, Ф-16, Ф-18, МиГ-35 (кад би га завршили) и Ј-10. Од тих пет, четири су оптерећена политиком на различите могуће начине и као такви су практично искључени из било какве озбиљне помисли о некој нашој евентуалној њиховој куповини. Тако, када се узму у обзир политичке околности, војне потребе и финансијске могућности, Рафал остаје једино реалистично решење.

Fe

@Алекса

Gripen i „odlican avion“. Sta sve mogu reklame i YouTube…

А

@Feline

А ви би сте могли да прочитате реченицу поново и сконтате шта је тачно написано, с акцентом на реч вероватно.

bo

Ovi ce da nam uvale njihove 29tke.

Odgovori
Vl

bot,
Pa, po meni ne bi trebalo nikako da se bunimo za te M i M2 verzije. Oni (bez obzira na napisano u tekstu) nisu isti avioni kao i naši. Drugačiji su im zmajevi, primenjena je druga tehnologija u njihovoj izradi i sl. U stvbari, bliži su Mig-u 35…

PS

Neće, zadovoljni su sa njima a Egipat ne pogađaju sankcije prema Rusiji. Nemaju problema sa održavanjem i delovima. Previše bitni Amerima.

Pe

@Vlad Mislim da je rat u Ukrajini stavio tacku na sve price o MiG-29 ili m/2 ili MiG-35 i td
Avion koji nikad nije dostigao svoje vreme, danas beznacajan, izuzev sto su se pametno setili da ga koriste nosac americkih HARM raketa

PS

@Petrovic Dusan
Nije beznačajan, samo ga, pored nedostatka kontinuiranih ulaganja u modernizacije, muči isti problem kao JAS – 39. Razlika u ceni između manje i više sposobnih aviona je skoro beznačajna. Pa, kad se već ulažu milijarde, onda se kupuje bolje. Ko hoće istočno pre će da kupi Suhoja, ko hoće zapadno pre će da kupi Rafala ili F-35.

Pe

Zapravo ovaj rat budi projekat Mig-35, ako je za vjerovati clanku koji sam procitao od prije par dana.
Rusima nedostaje avion za direktnu podrsku – Su-25 djeluje skoro iskljucivo NRZ-ima, bez nadlijetanja linija. Na par snimaka vide se Su-34 i Su-30 kako iz brisuceg leta dejstvuju bombama.
Close support jos uvijek postoji i na zapadu, a kako se da zakljuciti, kod rusa u njihovoj doktrini postoji rupa izmedju Su-25 i lakih bombardera Su-34.

PS

@PeleBC
To bi bilo samoubistvo za MIG-29. Rešenje za to što pričaš je da se svi avioni a pre svega SU-25 i njegove modernizacije masovno opreme savremenom opremom i pametnom municijom. I da se bolje planiraju i koordiniraju napadi, što traži vreme i ozbiljno uvežbavanje. Svakako nije rešenje da se još jedan avion pošalje u dejstvo iz brišućeg leta.

Pe

@PSA
Pokusacu da nadjem clanak, nisam autor :).
Mozda je resurs problem – Su-25 se dugo ne proizvode, a mnogo se koriste. Proizvodna linija je ostala u Gruziji – mozda je tu neki rezon zasto Mig?
Kao sto napisah, imaju snimci velikih Suhoja kako iz brisuceg leta bombarduju. To je tek nerezonski, ako mene pitas.

А

@PSA

Да и не. Иако стоји да Русима треба далеко више вођене муције (и контејнера за њихово навођење), као и координације, ипак има и одређене истине у тврдњи да МиГ-35 има смисла. Већ годинама сам мишљења да у руској тренутној колекцији борбених авиона фали лаки/средњи вишенаменски ловац, да назовемо „фронтовски вишенаменски авион“, који би покрио ловачке и ловачко-бомбардерске задатке које су некада обављали МиГ-29, Су-22 и МиГ-27, а који су њиховим повлачењем (де факто у случају МиГ-а) остали непокривени, или остављени као секундарни далеко тежим платформама (Су-27 фамилија) или преосталим Су-25. МиГ-35 ту дође као идеално решење. Авион који истовремено може да врши ловачке задатке, али и да пружа подршку трупама прецизном муницијом, потенцијално врши борбу против система ПВО и остале ловачко-бомбардерске задатке, у мањем и практичнијем паковању од фамилије Су-27.

PS

@Алекса
Nije problem da MIG-35 ima smisla. Uz još obimniju modernizaciju, nastalih npr. na iskustvima SU-57, to bi bio odličan avion za mnogo toga. Samo nije logična uloga nekakvog priručnog jurišnika. Kod Amera i F-16 i F-15 (u zavisnosti od verzije) pružaju podršku trupama na zemlji. ali na svoj način, ne rade ulogu A10 na način koji on to radi, već u skladu sa svojim karakteristikama, sa većih visina itd. Moje komentar se odnosio pre svega na to. Jer ni SU-34 se nije koristio racionalno. Mislim, onakav avion slati u misije sa „glupim“ bombama u zonu dejstva S-300. Potpuno iznuđeno.

Dj

>> poseduje do 54 letelice MiG-29M i M2 nove generacije, koje su neznatno različite od srpskih, i modernizovanih, MiG-ova 29SM.

Egipatske letelice drasticno se razlikuju od srpskih.

Odgovori
op

Razlikuju se u zmaju, jer M varijanta je nastala o K varijante za nosač aviona. ali elektronika i pokazivači u kokpitu bi trebalo da su isti ili vrlo slični, kao i naoružanje. Nama su nudili M varijantu pre nekih 10 godina, beše jedan leteo na Batajnici na mitingu.

Dj

>> elektronika i pokazivači u kokpitu bi trebalo da su isti ili vrlo slični

Potpuno dva drugacija kokpita, takodje znacajno drugacija oprema u svakom pogledu. Egipatski MiG-ovi imaju bezdimne motore RD-33MK, Zhuk-ME radar, najnoviju OLS-UE elektro-optiku, koja šalje i TV i IR slike na displej u kokpitu i koristi laserski daljinomjer, za razliku od prijašnjih IRST-ova instaliranih na MiG-ovima 29 koji su sadržavali samo IR. Navodno je isporucen i nekakav T220/e nisanski kontejner. Za EW poseduje aktivni ometač MSP-418K koji koristi DRFM tehnologiju za ometanje radarski navođenih projektila. Ruski izvori tvrde da je projekt trebao posluziti za unapredjenje spostvenih Mig-29 na taj standard, dakle ni same VKS nemaju takvu letelicu.

Pa

Dju
Jako losie sroceno.
Hajde ispocetka, iz 87, sa prvim mig29.

Pa

‘Fitted to the MiG-29A, KOLS is a combined IRST/LR device. All aspect device. Acquires targets independently, or with data input from the radar. Can detect a non-afterburning fighter head-on at a range of 12-18km. The collimated laser can provide ranging data from 200-6500m accurate to 3m. Scanning limits are ±30° azimuth, -15°/+30° elevation’

Dakle iz 87. Sta ima sada sigurno nije isto.

Dj

Naveo sam dosta toga (novi radar, EW, novi IRST, dva velika displeja u kokpitu), to sto ti ne znas da procitas a zelis kritikovati, sta ti ja mogu, nije moj problem. Ono sto sam gore zaboravio navesti su jos FBW i HOTAS na egipatskim avionima. Zaista je poredjenje egipatskih i srpskih aviona kao da poredis f-16 block30 i block70

op

Pa zar nisu i naši obnovljeni na nivou SM sa novim radarom, termo optikom, laserskim daljinomerom itd?? Mislim, šta smo bre platili toliko ako nije taj nivo??

PS

@opet ja
Imaš i ovde na sajtu šta je otprilike modernizovano. Dosta toga, uključujući i radar ali nije stavljen nov. Novi sistemi za samozaštitu itd. Kupljene su i nove rakete, VV velikog dometa i navođene VZ itd. Mislim da je stiglo i dosta rezervnih delova. Sve to košta. I vredi para koje su date. Egipćani prosto kupili novi avion. Ali, ni modernizacija na našim nije kozmetička. Kolika je razlika, mislim da se neće znati još dota vremena. Niti naši objavljuju sve, niti Egipćani objavljuju šta su modernizovali, jer su imali planove da stalno unapređuju taj avion.

Dj

Nemam pojma, o egipatskim moze da se procita na raznim stranama a o srpskim nigde. Sama cinjenica da su revidirani stari zmajevi nam govori da srpske verzije nemaju dodatno gorivo, HOTAS i FBW. Ovde se pisalo i raspravljalo nasiroko da je radar apgrejdovan, dok u egipatskih je to ipak noviji, potentniji model radara. Srpski takode sigurno nemaju 2 velika MFD u kokpitu. Za ostalo ne mogu da tvrdim ali nisam nigde video/procitao recimo da je ugradjen savremen ometac radarski navodjenih raketa niti novije verzije motora sa vise snage i manje dima. Sve te navedene modifikacije postoje i/ili razvijaju se ima vec 30+ godina.

Pa

Dju
‘koja šalje i TV i IR slike na displej u kokpitu i koristi laserski daljinomjer, za razliku od prijašnjih IRST-ova instaliranih na MiG-ovima 29 koji su sadržavali samo IR.’
to si naveo, izmedju ostalih gluposti…zaista, nemas pojma.

Dj

According to Russia’s Izvestia daily, and reported by TASS, the Precision Instrument Systems OLS-UE infrared search and track system (IRST) can detect air as well as land targets. Aerial targets can be detected from more than 50 kilometres away and ground targets can be measured at 20 kilometres. An image of the target is displayed on a console in the cockpit. The system also includes a laser rangefinder with a range up to 20 kilometres and a TV camera.

Jel ti sad konacno jasno, Pavle? Ja ne zelim ovde postirati engleske, nemacke, francuske itd. tekstove nego pokusavam ostati na srpskom. OLS-UE ugradjen u egipatske migove se drasticno razlikuje od originalnog na koji se ti pozivas, nemam pojma sta ti ovde smeta (verovatno ja kao komentator), ali je ocigledno da si upravo ti taj koji nema popjma.

Pa

Dju
Samo procitaj svoj post.
Da razlikuju se, nekih 25 godina.
Sta je imao koji i sta je mogao i moze s istim, pa to si navodio jel..? Ima i tv sliku, hajde…idemo ton..

Dr

Laik sam, što već neko reče, ali mislim da Srbija, po uzoru na Izrael, treba da pravi „gvozdenu kupolu“. Odnosno, da demotiviše svaki potencijalni napad iz vazduha jakom PVO. Što se lovačke avijacije tiče, mora da postoji u funkciji patroliranja i obezbeđenja neba od upada. No, da se ne lažemo, za ozbiljan broj aviona da bi predstavljali ozbiljnu pretnu potencijalnom agresoru, pare nemamo. Dve eskadrile, to je naš limit! Zato, ojačavati svaki vid PVO – od trupne do one mnogo ozbiljnije i navesti potencijalnog agresora da razmišlja u pravcu koliki će biti njegovi gubici.

Odgovori
B

Verovatno je u fokusu Mig-29 i 2-3 eskadrile mada pretpostavljam da se Egipćani neće odreći tog aviona, možda liferuju Rafale?

Odgovori
PS

Ako se budu uzimali i polovni Rafali (12+12), sigurno neće od njih. Ima drugih strana.

B

36 mig-29 za 1.2 milijarde evra uz naoruzanje i pratecu opremu do 1.6 milijardi evra bi bio idealan posao. Egipat nažalost prolazi kroz težak ekonomski period, godišnja inflacija iznosi 35-40 odsto. Za 2-3 godine je moguće odskolovati adekvatan kadar.

Sr

@B
Mig-29M je još 2012/13. odbijen od strane RV verovatno zbog (ne)kvaliteta izrade i tehničkih nedostataka, a preporuku u tadašnjoj, reći ćemo studiji, „novog višenamenskog aviona“ je dobio upravo Rafal. Na nekim YT kanalima se pominje budalština da je kao vojska izabrala Mig, a da je Rafal „politička odluka“, verovatno ste odatle dobili ideju da se razmatraju Migovi.

Verovatno su egipatski daleko bolji od onoga što je nama prikazano i sigurno su potentni avioni u ovom trenutku, ali na žalost nemaju perspektivu za budućnost. https://tangosix.rs/2013/24/04/koliko-je-mig-29m2-zaista-kvalitetan-kao-izbor-za-srpsko-vipvo/

Op

I dalje sam ubijedjen da je kupovina Rafala za Srbiju nepotrebno opterećenje budžeta.

Jačati sta vise VOJIN, PVO, PED u smislu kvaliteta, a BPL i lovacko-bombardersku avijaciju svesti na kvantitet tako sto bi se kupovali FC-31, L-15 ili K-8 Karakorum (L-15 ili K-8 kao zamjena za G-4 i J-22).

Odgovori
Fe

@ OpFor777

Iako se slažemo po celom nizu pitanja ne mogu nikako da se složim i o ovom: krajnje je opasno zaostajanje u segmentu avijacije (a i dronova sa velikom nosivošću i ozbiljnih proljektila zemlja – zemlja i vazduh – zemlja (ne sa “bojevim glavama” od po 5 i 10kg striktno za lomljenje izloga nego od po 500 i 1000 i 2000 kg) čije udare po istaknutijim i strateškim ciljevima nikakva televizija na svetu ne može da prikrije od stanovništva druge strane. Takođe, samo razmišljanje o “preopterećenju vojnog budžeta” kupovinom eskadrile aviona je fundamentalno defetističko: ništa manje od toga mantranja o “kupovinama za narednih 40-50 godina.” Preniski (tj komično niski ciljevi) kad je razvoj vojske (tj njena snaga) u pitanju pre a posle zakonomerno dovorde do gubitka države: Vek Evrope je odavno završen, a bitno pre nago što isteknu resursi najavljenim avionima ostaće samo jedna evropska ekonomija u prvih deset svetskih privreda. Već sada, cela EU je ekonomski tek treća na svetu – ko ne bude spreman biće samo jedna od žrtava nadmetanja vanevropskih sila za prevlast nad Starim kontinentom. Od onakvih koje istorija pominje samo u fusnotama.

Ga

Ma kakvi rafali puste zelje i fk.3 kupise i navodno placen divizion pa gde je st ga ne prikazu mistral kupljen znamo koliko je trajalo platis rafale i posle deset petnest godina ko zna sta ce biti gde su pare pojeo vuk magarca.

PS

@Gagi
Treba da povlače kompletan FK3 sa borbenog dežurstva da bi se ti uverio?

Odgovori
Yo

Ne bih bio iznenađen da pored Rafala osmatraju i Migove…
Ne znam kako su modernizovani naši, ali MiG-29M/M2 su opake mašine mnogo bliže MiG-35 nego 29-kama…
To je ipak mašina osmišljena i napravljena u 21. veku…
Ne znamo kada bi Rafali bili isporučivi za nas, ali nam ni Migovi nisu u cvetu mladosti uprkos modernizacijama i „održavanju po stanju“…
Neka su nam piloti živi i zdravi, a izbaciva sedišta ispravna i bezbedna, ali procene o tome da ih možemo ganjati 10+ godina su verovatno preoptimistične i nerealne…
Nadajmo se da se nećemo kockati sa njihovim radnim vekom dok ne krenu da prate sudbinu MiG-21 – da ih arčimo dok ne krenu da se ruše.
Mi nemamo niti ćemo imati mnogo aviona – pa je našim pilotima tim pre potrebno više letenja kako bi bili sposobni da sa tim mašinama kvalitetno odrade posao i slete bezbedni – verovatno znatno više naleta od kolega iz susednih zemalja kako bi uopšte opravdali svrhu postojanja borbene avijacije u Srba.
Nema tu mesta – seci uši, krpi dupe – rezonovanju, pa to verovatno i objašnjava turneju naših vojnih predstavnika bazama drugih vojski.
Zato uopšte ne isključujem mogućnost da se naši interesuju i za najnoviju verziju modernizovanih egipatskih Migova, jer je moguće i da Egipćani razmišljaju o više aparata sa većim radijusom dejstva od njih (golem je Egipat), a nama bi legao „ko budali šamar“…
Jedna eskadrila o polovnih Migova 29M uklanja glavobolju o bezbednom funkcionisanju te vojne komponente do prijema konačnog aviona – ako nas ne zajebu…
Možda nekima na Zapadu ne smeta samo istočna napredna tehnika u našem stroju, nego napredna tehnika uopšte, a naši vole da glume male Juce ako im se (lično) isplati…

Odgovori
PS

U ovom (geo) političkom trenutku da se opali šamar Francuskoj, posle uznapredovalih pregovora, dogovora o tehničkoj saradnji na drugim projektima i slično? Šanse nema. BIlo bi „samoubistvo iz zasede“.
Uostalom, sve vreme delegacije obilaze konkretno jedinice sa Rafalima.

Da

Ne znam da li pratite ponasanje mladih i dece. Vole uzivanje, vole zivot, cak ne vole preterano ni peske da idu, idu kolima, elektricnim trotinetima, skuterima. Idu mnogo vise po restoranima. I njih savrseno boli karma da li ce Srbi ili Hrvati da kupe Rafal. Ukoliko se zarati, ma odose oni za Kanadu, Svicu, Nemacku,Austriju, Usa, Australiju. Ne pada im napamet da zivot upljeskaju u sukobe i ratove. Ove generacije su izuzetno hedonisticke, ne militaristicke.

Odgovori
Du

Ljudi, batalite mokre snove. Da je barem malo pameti, mig29 je nesto najbolje. Izraelci unapredjuju elektroniku, ako bas mora. Kazem ponovo mig29, su25 jurisnik, jedan avaks, ostalo dronovi I pvo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor