BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Mađarska potpisala ugovor o nabavci 20 lakih višenamenskih helikoptera H145M Mađarska će nakon Srbije postati drugi korisnik helikoptera H145M sa HForce sistemom / Foto: Erbas Helikopters

[POSLEDNJA VEST] Mađarska potpisala ugovor o nabavci 20 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Kompanija Erbas saopštila je danas da je Ministarstvo odbrane Mađarske potpisalo ugovor o nabavci 20 lakih višenamenskih helikoptera H145M. Helikopteri su naručeni u okviru programa modernizacije oružanih snaga ’’Zrinji 2026’’ i biće opremljeni inovativnim sistemom za upravljanje naoružanjem Hforce. Zajedno sa helikopterima, Erbas će pružiti obimni paket koji će obuhvatiti obuku i logističku podršku.

Mađarska flota H145M biće opremljena tzv. ’’fast rope’’ sistemom za iskrcavanje vojnika, kamerom visokih performansi, balističkom zaštitom, opremom za vatrenu podršku kao i sistemom za protivelektronska dejstva koji će omogućiti izvršavanje i najzahtevnijih operativnih zadataka.

Sistem Hforce koji je razvio Erbas Helikopters, omogućiće Mađarskoj da svoje helikoptere opremi i da sa njih upotrebljava širok spektar balističkog ili vođenog naoružanja vazduh-zemlja i vazduh-vazduh. Tako će Mađarska nakon Nemačke, Tajlanda i Srbije postati četvrti korisnik H145M a nakon Srbije drugi korisnik Hforce sistema. Mađarsko Ministarstvo odbrane saopštilo je da se helikopteri H145M nabavljaju radi zamene starih sovjetskih Mi-8 i Mi-17.

Ovo je već treći tip vazduhoplova koji se nabavlja u okviru modernizacije oružanih snaga, nazvan ’’Zrinji-2026’’. Pre toga nabavljeni su školski avioni Zlin-143 i Zlin-242 i putnički avioni A319. Zvanično postoji plan nabavke dva srednja transportna aviona a nezvanično, Mađarska je zainteresovana i za nabavku školsko-borbenih aviona L-39NG.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Be

Neće H145M baš zameniti Mi17/8. Jedino ako su ove druge samo koristili za desant 9 vojnika.
Zamena Mi8/17 bi bila Puma ili Cougar jer je to od prilike ista klasa helikoptera.

Odgovori
Ed

Madarima su H145M zamjena za Mi-8 u vecini misija za koje oni Mi-8 koriste jer i nemaju na raspolaganju nista druga (pa dosad koriste to sto imaju). Uglavnom ce im biti isplativiji (za manje trasporte do 10 osoba /9 vojnika s punim borbenim komlpletom,…) i donjeti neke dodatne mogucnosti (izvidanje, borbeno izvidanje, navodenje paljbe,..)
Naravno kao sto ste rekli nisu ista klasa i ne mogu zamjeniti Mi-8 u ulozi srednjeg transportnog helikoptera. Za to ce im trebati, kao sto ste rekli, Couguar ili nesto slicno.

Ž

Мађарима су прво као замену за Ми-8/17 САД нудиле хеликоптере UH-1Y, они то нису прихватили. За сада знамо само да купују 20 Х145М, нема неких назнака да ће се набављати хеликоптери класе Кугуара/Ми-17 што не значи да се то не може догодити у будућности.

Ku

Odlicna kupovin videli od nas! Sto se tice kupovine ,Puma ili Cougar po mom misljenju ni jedan ni drugi nisu u stanju da transportuju vozilo u unutrasnjosti kao Mi-8 /17 ! Ako poredimo onda je Mi -17V5 Indiski u najacoj opremi sa svim zapadnim!!!

Be

Aj sad baci oko na topografiju Madjarske i topografiju Indije.
Ima li Madjarska potrebe za transportom vecih formacija zrakom?
Mislim kako nema.

AL

„Zamena za MI-8/17“ nema bas logike jer ni BlackHawk ne moze da ponese koliko MI-17 niti moze da radi u uslovima u kojim moze 17ka, kamoli H145. To po strani, svakako odlican izbor, da ne kazem najbolji u svojoj klasi. Nadam se zajednickim vezbama sa severnim komsijama, bice lepo za gledanje. Mocno izgleda Hforce

Odgovori
Ž

Сетите се да су Словаци Ми-17 заменили управо са С-70.

Ni

Ne može se uporediti Mi 17 sa UH 60. Nosivost je skoro ista, o kakvim uslovima pričaš? Nije Mađarska u Sibiru a i da jeste oba imaju opciju odleđivanja krakova. Resursi su 20x manji u odnosu na Sikorsky.

Jo

Niko mi17 nosi 30 vojnika Uh60 od 16 do 18 resursi mu jesu nesto veci ali mu je i cena oko 25 mil.sa logistikom, pride odrzavanje i eksplatacija vuce vise novca. Mi 17 je bio i ostao neprikosnoven u svojoj klasi. Ako postoje tri ruska proizvoda koja su 100% bolja od americkih pandana to su mi17, t90 i s300/400

De

Pitanje je da li Madarima je potreban helicopter vecine Mi-8? Vjerovatno ne.

To je ravna drzava sa puno dobrih cesta I zeljeznickim prugama. Tu nisu potrebni veliki transportni/desantni helikopteri.

A kao ravna drzava koja ima granicu sa Ukrajinom Madarska ima puno vise I vaznijim nedostataka u svojim naoruzanim snagama tako da su veliki helikopteri luksuz.

Mr

Tako se radi…. RESPECT MAĐARIMA! 20 kom…. Nema sale! Ne ko mi sa 20 kom kojih se spominjalo mozda na 2 polovna crna jastreba!

Odgovori
V

Ne sekiraj se, doći će. Ova 2 su za specijalce, a nakon njih će se riješiti i ostatak. Neće ići tako brzo, zbog trenutne flote i 16-ica, čeka se politički trenutak kao i u Srbiji, ista fora.

Jo

Lapa brojka, svaka cast. Bilo bi dobro da posle par godina i mi nabavimo jos koji, recimo bar jos 2-4 za vojsku i jos 1-2 za policiju. Vidimo iz teksta da nije objavljena cena aranzmana, bar nije navedena u tekstu. Izgleda da je politika Erbasa takva, svaki ugovor sto se cene tice je poslovna tajna, a kada smo mi kupili nasih 9 dusebriznici su se odma javili i pozvali na transparentnost.

Sto se nasih tice jedva cekam da stignu, sve mi se vise cini da je nabavka bas ovog helik.bila prava stvar da popuni prazninu izmedju Gazela i Mila, jedino lose u vezi sa njim je poprilicno vreme od potpisivanja ugovora do isporuke prvog, ali dobro…

Odgovori
Vi

Pa nece da objave ugovor kad su i tamo u Madjarskoj diktator i korupcija ko i ovde.

Ed

Ukupnu cijenu ce morati objaviti, ovakva nabava mora biti transparentna i po madarskim i po EU pravilima. Prije svih, posebno zato sto se radi o EU, to je u interesu Airbus-a.

At

Koliko košta jedan ?

Odgovori
Zi

10-15 miliona evra.

Ž

10-15 милиона евра, у зависности од пакета опреме, обуке, логистике и наоружања.

ma

Laki Helikopteri = u Prevodu nisu nizasta !

Oklopljenost =0 boda
Nosivost = 0 boda
naoruzanje = Prosecno u najbolju ruku

jedino cena, i nesto niza potrosnja goriva su im plus.
mada kada sve saberes, kao nase Gazele i njihov ucinak u proslim ratovima…. to su samo helikopteri za prevoz generala !

Odgovori
Be

Ovaj helikopter moze prihvatiti 9 opremljenih vojnika. …Gazella samo 4.
U ostalom njegova fleksibilnost i pouzdanost su njegove prednosti. Nije on nikad ni osmišljen da bude borbeni helikopter kao Mi-24 ili Apache.
U glavnom će se koristiti kao lako naoruzani izvidjač, desantni helikopter u specijalnim misijama za traganje i spašavanje i za prevoz ranjenika.

Pl

ma marko: Morate biti malo realni.

Beli: Sasvim se slažem sa vama.

Al

Prve verzije UH-1 su prenosile 9 vojnika, pa vidimo gde se sve taj helikopter koristi…
Oklop bukvalno nema nikakvu ulogu kod helikoptera, ako te pogodi mitraljez kalibra 12.7, Igla ili RPG-7 bilo koji helikopter će biti oboren.
Naoružanje je sasvim dovoljno. Npr. to što avion može da ponese 9t ubojnih sredstava ništa ne znači u praksi, to je samo još jedan nepotreban. Isto važi za helihoptere.
H145 nije helikopter za prenos generala, već za veliki niz različitih misija koje se mogu navesti na prstima obe ruke. Da skratim, H145 može da radi sve (i više) što može Mi-17 uz veću efikasnost…

Kr

Ništa spektakularno. Po airbusovoj dinamici dobiti će ih za 2 godine. Za međunarodne misije u kojima sudjeluju potpuno nepotrebno. Dobro za razvijanje specijalnih snaga. Općenito mađarska vojska me uopće ne fascinira. Artiljerije i tenkova nemaju. Jedina prava investicija im je u gripen. A tome ima već 10 godina.

Odgovori
Pl

Krunoslav: Imaju oko 200 tenkova T-72 ali,vrlo malo ih je u upotrebi,ne zna se tačan broj aktivnih tenkova ali se procenjuje na oko 30-ak komada,ali zato imaju izraziti broj oklopnih transportera,dosta protiv oklopnih oruđa,PVO im je vrlo slab,ostali su samo na prastarom KUB-u,kao što kažete ništa posebno,ali nije ni za potcenjivanje. Što se tiče kupovine ovih helikoptera napravili su pravu stvar,helikopter je,ekonomičan,pouzdan,mali potrošač,opremljen je perspektivnim Hforce naoružanjem,tako da definitivno su napravili dobar posao oko kupovine. Nemačka je kupila te helikoptere,tamo ih hvale da su najbolji od svega što imaju po skoro svim kriterijumima.Ali realno Mađarskoj je trebao i srednji višanamenski helikoper.

mr

Evo sad sedim u Banovcima,koji su blizu aerodroma u Bataji i gledam jedan ovakav H145M kako kruži iznad mesta .Verovatno su započeli obuku.

Odgovori
Ž

Обука ће бити обављена у Немачкој а ниједан Х145М није испоручен, то би требало да се догоди крајем године, по један за ВС и МУП.

mr

Hm,moguće je da sam pogrešno identifikovao letelicu,ali bio je crne boje,imao je ispod kabine onu belu kupolu sa kamerama i senzorima i slično,a takodje nije imao nikakve oznake.Zvuk specifičan „metalni“ i potpuno različit od Ruskih helikoptera.E,sad koji je bio …

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj